Zamiana - przyroda
A A A
Od autora: Słowo w kadrze - etap III

Promyk słońca, przebijając się przez liście potężnej lipy, wpadł otwartym oknem do dziecięcego pokoiku i wywołał uśmiech na buzi Krzysia.

- Ga, ga! – zawołało dziecko, wystawiając język i pozwalając, by solidna porcja śliny rozlała mu się po brodzie i szyi. W tym małym ciałku zebrało się tyle chorób, wypaczeń i błędów, że jedynym dla matki wyjaśnieniem, była chyba tylko kara za grzechy przodków.

Kasia smutno spojrzała na swoje zezowate szczęście. Nie miała już siły w pojedynkę zajmować się Krzysiem. Mąż, żałosny dupek, opuścił ją i dziecko, żądając  rozwodu.  

- Synku, zamieniłabym się z tobą. Żebyś był zdrowy, jak inne dzieci – załkała cicho. - Wszystko bym oddała…

- Da się zrobić! – Zabrzmiał zza okna tajemniczy głos.

- Kto to?! – krzyknęła Kasia. Wśród gałęzi lipy lewitowała kobieca postać okryta chustą, utkaną z białej mgiełki.

- No, co taka zdziwiona? Miałaś życzenie, to jestem. Nazywam się Alladyna. Mogę sprawić, że twój synek będzie zdrowy, ale ty weźmiesz jego chorobę na siebie. Dobrze zrozumiałam? Tego chciałaś?

- Tak...

- Piękne poświęcenie. Tylko matki tak potrafią. No, to jazda.

Mgiełka otaczająca Alladynę poczerniała i niczym szarańcza rzuciła się na Kasię. Coś strzeliło, coś błysnęło. Na podłodze leżała młoda kobieta. Zezem patrzyła tępo w ścianę, śliniąc się przy tym obficie. W łóżeczku siedział Krzyś, bawiący się brązowym misiem.

***

- No mówię panu. Żadnego płaczu żem nie słyszała. Dopiero jak mnie zaczęła zalewać, to zadzwoniłam do spółdzielni.

Aspirant Różycki zapisał zeznanie w notesiku.

- Podsumujmy: Podobno jeszcze tydzień temu mieszkała tu zdrowa kobieta z chorym dzieckiem. Dziś zastajemy ciężko chorą matkę, która zaniedbała i zagłodziła zdrowego syna na śmierć. Rozumiesz coś z tego? – zwrócił się do podwładnego.

- Nie bardzo.

- A ja rozumiem. Ze swoją eks miałem to samo. Potem media mówią, że procedury zawiodły. A co za stara kurwa w sądzie jej to dziecko dała? To zawsze lepiej dać matce, nawet upośledzonej, niż ojcu? Ja pierdolę...

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
przyroda · dnia 06.07.2013 20:14 · Czytań: 1278 · Średnia ocena: 4,33 · Komentarzy: 9
Komentarze
bozka dnia 06.07.2013 23:43 Ocena: Bardzo dobre
powiem, że zaskoczenie totalne, a morał- czasem poświęcenie nie wychodzi na dobre- podoba mi się miniatura- pozdrawiam
Wasinka dnia 08.07.2013 10:14
Oj, ależ przewrotna dramatycznie historia. Morał znany, ale jakże często o tym zapominamy - uważaj, czego sobie życzysz, przemyśl pragnienia.
A i koniec dodaje nowego akcentu - głos w sprawie rozwód podzielić przez matka i ojciec równa się dylemat, co z dzieckiem (nie mówiąc o aspektach głębszych jeszcze).
I znowu napisane z lekkością, beztroską niejako, o historii wcale niewesołej (owa zamiana i je konsekwencje - jejejku).
Sprawne podsumowanie obrazka.

Pozdrawiam błękitno-obłoczkowym niebem.
green dnia 08.07.2013 15:39
Masz niesamowitą lekkość pisania. Mam dokładnie takie samo wrażenie jak Wasinka.

Podoba się i robi wrażenie.

Pozdrawiam i czekam na Ciebie;)
szmella dnia 08.07.2013 17:15 Ocena: Bardzo dobre
Zaskoczenie :) Przewrotność losu.
Czasami musimy się zastanowić nad tym czego pragniemy... Bo nie zawsze jest to rzeczywiście dobre dla nas i innych.
Gratuluje pomysłu i wykonania. :)
Popieram komentarze powyżej. :)
Pozdrawiam :)
przyroda dnia 08.07.2013 20:51
Dziękuję Drogie Panie :) Powiem zupełnie skromnie, że właśnie o taki odbiór mi chodziło... zaskoczenie, przewrotność i mały szoking...hehe.

Cytat:
czekam na Ciebie


Green... ja też czekam na ten smaczny jabłkowy pojedynek ;)

Pozdrawiam owocowo.
deborah dnia 15.07.2013 18:21 Ocena: Świetne!
Ojej, jakie to świetne! Zaczynając czytać, pomyślałam, o, chyba nie - a tu proszę, cudowne rozkręcenie, ciekawość wzięła górę.

Z przyjemnością wielką.
Pozdrawiam.
przyroda dnia 15.07.2013 18:30
Dzięki Deborah :) Cieszę się, że zaspokoiłaś ciekawość i że się nie zawiodłaś :)

Pozdrówka
henrykinho dnia 27.07.2013 02:26
Późno bo późno, konkurs dawno przeminął, ale pozwolę sobie skomentować - ze wszystkich przeczytanych przeze mnie tekstów ten miał najlepszy zwrot akcji, właściwie jako jeden z niewielu prawdziwie zapadł mi w pamięci. Ciężko o taki efekt, szczególnie przy praktycznie wymuszonym temacie i historii "na zamówienie", za co należą się gratulacje ;]

pozdrawiam
przyroda dnia 27.07.2013 10:25
Witaj henrykinho :) W zasadzie nie pozostaje mi nic innego tylko w pełni zgodzić się z Tobą. Dzięki za odwiedziny, lepiej późno niż wcale ;)

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty