Znowu niedziela. - gitesik
Proza » Obyczajowe » Znowu niedziela.
A A A
Od autora: Autor nie zna się na sztuce wodolejstwa, do czego zachęcają wszechobecne, bezsensowne dekalogi, one same w sobie są wodolejstwem, z czego do użytku nadawałoby się, co najwyżej z dziesięć procent.

 

 

 

 

Jeszcze 2 dni w domu. Jakaż to nuda.

 

Już  przeszedł zły nastrój, bo jest uśmiech na twarzy. Jednak warto żyć. Na pewno  życie będzie szczęśliwe, przecież to tylko od ciebie zależy, jak się czujesz, chyba, że; coś   zaboli. Od pierwszego  koniec z papierosami. Ale radocha.  Jednak, wciąż są wątpliwości i nie wiadomo dlaczego? Przecież to takie proste. Się nie pali i już. Na regale nawet wywieszone zalety niepalenia. Chyba wystarczy już tego pisania. A teraz western.

 

  Rodzice byli u sąsiadów. Leci film "Reagge na lodzie", o Jamajskich bobsleistach. Komedia. Fajne są filmy przyrodnicze.  Wilkowyje,  to takie swojskie klimaty i strony. Trochę czytania książki Józefa Rot pt. "Legenda o świętym pijaku i inne opowiadania". Tak minęła niedziela. Jak wiele innych niedziel. Telefon do kolegi. Pytanie smsem  koleżankę, czy jest jeszcze w Warszawie. Nic nie odpowiada.

    Wczoraj  zabawa rocznicowo-trzeźwościowa. Tańce z wieloma partnerkami. To imprezowanie trwa już trzy  lata. Fajna zabawa. Trudno zrozumieć kobiety, więc je kocha, takie jak są. Problem w tym, że siebie chyba się  nie kocha, przez niszczenie zdrowia papierochami.

 

   Chyba jednak najważniejsze to czymś się zająć. Dzisiaj był schabowy. Obieranie ziemniaków i bitki obtaczanie w jajku i bułce. Coś podobnego. Chciało się tego. Oraz korniszony.  Pamięć zawodzi, a alkohol?. To mało ważne, może bardzo ważne, a raczej abstynencja. Wciąż jeszcze palenie. Strach rzucić. Tak zostać bez jednego papierosa w kieszeni, katastrofa. Ogarniają wątpliwości. Gdyby wszystko było takie proste, jak w książce. Nie próbować tylko rzucić. A może to rzeczywiście jest takie proste.

 

Jak to dobrze, że jest ten komputer. Wszystko można zapisać. Nic  nie umknęło z przed naprawy. Można się pomylić i naprawić błąd. Nie tak jak na maszynie do pisania, że błąd zostanie od razu zapisany. Liczy się postęp. Na miejsce dobrego przychodzi coś jeszcze lepszego, albo wrogiem dobrego jest lepsze.

   Tutaj, w małym pokoiku, jest trochę chłodniej niż w salonie sypialno-telewizyjnym. To jest pokoik sypialno-komputerowy. Tak zajmujące jest to pisanie. Zapomina się nawet o radiu i Bożym świecie.

Zaadresować kopertę drukarką - sukces.  Duma rozpiera. Niespodziewanie  można tak dużo napisać. Chyba najwięcej pisania w niedzielę.

Jeść się chce. To by było na tyle

Zawsze wspominajcie ten tekst mile.

 

Wskazane wytykanie błędów.

 

 

.

 

 

 

 

 

Postanowiłem dalej kontynuować pisanie to dobry pamiętnik.

Ostatnio zaniedbałem tego rodzaju działalności.

 

Wracam tutaj ponieważ odsłuchałem tekstów nagranych na You Tube.

 

Dziękuję autorom którzy to zrobili i znalazły się te nagrania na mojej stronie.

Dzisiaj jest wtorek jestem na zajęciach i cieszę się że mogę publikować dalej.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
gitesik · dnia 22.08.2013 08:09 · Czytań: 910 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 5
Komentarze
Usunięty dnia 22.08.2013 10:00
Cytat:
Już prze­szedł zły
;
Cytat:
coś za­bo­li.
;
Cytat:
wąt­pli­wo­ści i nie wia­do­mo dla­cze­go?.
- za duże odstępy, kropka po ? wyrzucić
Cytat:
film; "Rege na lo­dzie",
Cytat:
czy­ta­nia książ­ki; Jó­ze­fa Roth
- - bez;
Cytat:
Wy­wie­szo­ne nawet za­le­ty nie­pa­le­nia na re­ga­le
- szyk zdania - może Na regale wywieszone...
Cytat:
Tak to mi­nę­ła nie­dzie­la
- bez to
Cytat:
Trud­no zro­zu­mieć ko­bie­tę, więc sie je kocha, takie jak są.
- dla mnie bomba -:) - się
Cytat:
katastrofa.​Ogarniają wąt­pli­wo­ści
- odstęp po kropce
Cytat:
pro­ste jak
- przecinek zjadłeś (pewnie przy schabowym :p)
Cytat:
do­brze że jest ten
- przecinek po dobrze
Cytat:
Tutaj w małym po­ko­iku jest
- po Tutaj i pokoiku - przecinek
Cytat:
Za­po­mi­na się
- może Nie pamiętam w nim, bo zaraz masz ponownie zapomina
Cytat:
ko­per­tę dru­kar­ką- suk­ces.
- za duży odstęp i brak przed myślnikiem
Cytat:
Jeść się chce. To by było na tyle.
Za­wsze wspo­mi­naj­cie ten tekst mile.
- wkradł się rym, co nie jest dobre dla tekstu.
Cytat:
Można tu się po­my­lić
- bez tu
Poza tym za duże akapity, ustaw sobie zapis, jako txt (zwykły tekst), będzie łatwiej formatować.

Prosta historia, ale trochę w niej o sobie opowiedziałeś. Małe sukcesy mieszają się z dużymi. Ot, życie ;).

Pozdrawiam

B)
Figiel dnia 22.08.2013 10:45
Witaj;)

Po pierwsze: jasny, uporządkowany zapis. Dobrze się czyta.

Cytat:
przecież to tylko od Ciebie zależy


Ciebie z małej, wielką literą tylko w listach i w formie grzecznościowej zwracając się do innej osoby

Cytat:
To mało ważne, może bardzo ważne, a raczej abstynencja.


Zdanie trochę niezrozumiałe.

Błędy wskazane w komentarzu wyżej, powtarzać nie ma potrzeby.


Oj, strasznie meczy się bohater z papierosami :) Niby rzeczywiście można się czymś zająć, ale jak tu się zająć, skoro palić się chce? I jak zostać bez jednego papierosa w kieszeni? Naprawdę straszne, wiem coś o tym:)

Takie są niedziele. Płyną leniwie, trochę jakby zatrzymują czas, a bywa, że przynoszą ze sobą nudę, to i myśli wolno płyną przetykane zwykłymi, domowymi czynnościami.

Pozdrawiam :)
gitesik dnia 22.08.2013 18:46
Witam amsa.

Dzięki za wnikliwą lekturę i pomoc. Następnym razem postaram się bardziej uważać i zrobić mniej błędów. A co do rymu, to mam takie kaprycho i zostawię.

Witam Figiel.

Dzięki za komentarz.

Serdeczne pozdrowienia.
Usunięty dnia 22.08.2013 22:35
Zacznę od tytułu... nie lubię niedziel, nienawidzę poniedziałków, kocham piątki... co do tekstu... przekopałam się, zmęczyłam się, dobrnęłam... zaciekawiły mnie, bodajże korniszony, bo lubię :) i to na tyle.
dark_kid
Usunięty dnia 24.08.2013 00:18
Oj gitesik - kilka osób już Ci powiedziało, że tekst ma swoje prawa, skoro chcesz się uczyć, nie możesz bazować na kaprysach. Prawdą jest, że autor może robić z tekstem, co mu się podoba, ale jeśli chcesz mieć życzliwych komentatorów, chcących pomóc i grono czytelników, chcących czytać, to uszanuj też zasady tworzenia tekstu.

Pozdrawiam, obiecując zaglądać do Twoich "kaprysów" -:)

B)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
Darcon
11/04/2024 19:05
Hej, Apolonio. Fragment, który opublikowałaś jest dobrze… »
gitesik
10/04/2024 18:38
przeczytać tego wiersza i pozostawić bez komentarza. Bardzo… »
gitesik
10/04/2024 18:32
Trochę ironiczny wydźwięk ma ten tekst, jak na mój gust to… »
valeria
06/04/2024 19:51
Na pamiątkę:) niepozorna książka :) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty