Błękitne Cesarstwo cz.1- Triumwirat - Maelion
Proza » Fantastyka / Science Fiction » Błękitne Cesarstwo cz.1- Triumwirat
A A A
Zniszczone miasto Astral zawsze budziło niepokój i grozę. Zrujnowane kamienne domy zamieszkane zostały przez najgorsze plugastwa. Nikt nie odważa się przejść przez jedną ze stu bram prowadzących do ogromnej aglomeracji.
Na zachodzie straszą zawalone wille, opuszczone przez najpotężniejszych mieszkańców świata. Na wschodzie zaś widnieje stary port, zamknięty przed setkami lat. W latarni na niewielkim cyplu jedyne światła to błędne ogniki, latające nad szkieletami ostatnich latarników. Wściekłe fale nieustannie uderzają w brzeg, smagając przy okazji potężne, kamienne słupy wystające z wody- resztki pozostałe z niegdyś wspaniałych pomostów.
W samym centrum natomiast przeraża najpotężniejsza z twierdz, jakie kiedykolwiek zostały zbudowane. Strzeliste wieże wznoszące się do chmur, zamieszkane są jedynie przez ptaki i okropne, latające maszkarony. Czarne, grube mury nie oparły się działaniu czasu, jak reszta miasta. Popękane kamienie ozdobione zostały pleśnią i mchem. Gdzieniegdzie rośnie nawet wspaniały bluszcz, lecz w większości miejsc usechł lub zdrewniał, dając groteskowy obraz lasu w czasie jesieni.
Majestatyczna, żelazna brama nie została zamknięta. Złote zdobienia zaśniedziały, potężne zawiasy ledwo trzymają przechylone wrota. Teraz wszystko może wejść do niegdyś cudownych komnat. Przerażający szum wiatru w zrujnowanych pomieszczeniach i korytarzach przecinany jest od czasu do czasu rykiem potworów, które nigdy nie powinny zostać ujrzane.
Na samym końcu głównego holu, za srebrnymi drzwiami, pustka ogarnia wciąż piękną i ogromną salę. Między tytanicznymi, niknącymi w cieniu kolumnami wciąż rozstawione są żelazne, zdobione stoły i pozłacane, metalowe krzesła. Pajęczynami obrosły mosiężne kandelabry. Stare, poszarpane gobeliny wciąż przedstawiają heroiczne zmagania bohaterów z potworami. Gruba warstwa kurzu osiadła na podniszczoną posadzkę. Zaś na zatopionym w mroku końcu pomieszczenia widnieje potężny tron, zdobiony przez najwspanialszych złotników i rzeźbiarzy w krainie.

Nad zrujnowaną Stolicą Świata rozszalała się burza. Ogromne krople uderzały o zawalone dachy domów oraz zniszczałe, monumentalne posągi. Podmuchy wiatru targały wielkimi drzewami, wyrywając pożółkłe liście z gałęzi. Zaś liczne błyskawice rozświetlały zasnute chmurami niebo.
Pośród wszystkich hałasów pośród opuszczonych korytarzy w zamku, dało usłyszeć się tam ciężkie, jednostajne kroki. Głównym holem szedł potężnie zbudowany człowiek otulony długim, czarnym płaszczem.
Zdecydowanym ruchem otworzył srebrne drzwi. Tam zaś, naprzeciwko niego stały już dwie inne postacie.
-Spóźniłeś się- powiedział szaroskóry osobnik ubrany w długą, białą togę.
-Mam więcej roboty niż wy- odpowiedział znudzonym głosem przybysz, po czym zbliżył się do pozostałej dwójki.
-Skoro jesteśmy już wszyscy, panowie- rzekł trzeci rozmówca. Nieznacznie zaczęła trzepotać para wielkich, błoniastych skrzydeł wyrastających mu z pleców- Dokończmy sprawy Triumwiratu.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Maelion · dnia 10.09.2008 15:28 · Czytań: 875 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 1
Komentarze
Sawassas dnia 11.09.2008 21:55 Ocena: Bardzo dobre
<Rozgląda się> Jeszcze nikt nie skomentował? No to tak: zapowiada się ciekawe opowiadanie, chodź nie mam zbyt wielu dowodów. Większość, jak to sam ująłeś, to opis miasta i troche dialogu. Zobaczymy jakie będą kolejne części, oczywiście postaram się je przeczytać i ocenić. I nie przejmuj sie małą ilością komentarzy. Z pewnością znajdą się wierni czytelnicy :D
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty