Absurd myślenia * akrostych - akacjowa agnes
Poezja » Wiersze » Absurd myślenia * akrostych
A A A
Od autora: Wiersz z XXVII Końkursu

C/w/ałując kruszę mur budowany od dziecka
Zaprawą łączącą cegły jest strach
Ocieram tabuny pomarszczonych wspomnień
Łatwiej nie pamiętać
Ewakuując siebie z siebie
Maltretuję wewnętrzną wariatkę, która

Wije się i krzyczy
Błagając o wolność i władzę
Ignoruję, udaję głuchą – nadal błądzę
Jasność umysłu przysłania
Absurd
Myślenia, więc myślę

Głowa rozerwana na części pierwsze
Wspaniałomyślnie próbuje zebrać się w całość
Ostentacyjnie zaciągam zamek błyskawiczny, by znów
Źdźbłem wykłuć sobie oczy
Dokonuję samogwałtu, lecz bez a nie
Z przyjemnością
I
Egzystuję

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
akacjowa agnes · dnia 11.09.2013 17:06 · Czytań: 676 · Średnia ocena: 4,6 · Komentarzy: 31
Komentarze
alleluja con dnia 11.09.2013 17:38
Straszny tekst. Już w trzecim wersie zaczęłam się głupawo uśmiechać, a chyba nie o to chodziło autorce. Nadęte to i sztuczne do granic możliwości. Foremka to nie wszystko, trzeba mieć co i wiedzieć jak w nią włożyć. Trzymam kciuki!
akacjowa agnes dnia 11.09.2013 18:35
Auć! Zabolało. Chciałam się tłumaczyć, że to wiersz na konkurs, gdzie trzeba było użyć odpowiednich zwrotów itp., ale stwierdzam, że skoro jednak 4 osoby z 15 głosujących uznało, że można mój wiersz wyróżnić, to coś musi w nim być. Albo te 25% głosujących lubi nadęte i sztuczne twory :)
Mnie się on widzi :)
alleluja con dnia 11.09.2013 19:04
Nie miało zaboleć, staram się komentować szczerze i wprost. Kwestia konkursu mi umknęła, jeśli taki był wymóg i tekst mam potraktować w kategorii zabawy, to ok, przełknę jakoś ten ból egzystencji peelki ;) A z ciekawości zajrzę do innych autorki :)
akacjowa agnes dnia 11.09.2013 19:19
Dziękuję za szczerość. Tak naprawdę nieszczere pochwały są gorsze od szczerej krytyki. Ale serdecznie zapraszam do reszty moich wierszy :)
ukryta dnia 11.09.2013 19:42 Ocena: Bardzo dobre
wydaje mi się, że zarówno forma jak i treść jest bardzo dobra. jeden z nielicznych wierszy na tym portalu, które bardzo mi się podobają. dużo lęku, sprzeczności i innych silnych emocji. brzmi bardzo autentycznie, mimo wielu przerzutni itp, które mogłyby wydać się przesadzone.
akacjowa agnes dnia 11.09.2013 20:29
Dziękuję, Ukryta, za bardzo miłe słowa. To zaszczyt, że uznałaś mój wiersz za jeden z nielicznych. Przerzutnie są niestety konieczne dla hasła przewodniego, które wchodzi z pierwszych liter (jak to w akrostychu :)). Poza tym wiersz jest o szamotaniu się w sobie, więc nie może być ugładzony i uporządkowany :)
Pozdrawiam
Usunięty dnia 11.09.2013 20:37
Cytat:
Do­ko­nu­ję sa­mo­gwał­tu, lecz bez a nie
Z przy­jem­no­ścią
I
Eg­zy­stu­ję

sensu nie pojęłam.. reszta ok :)
akacjowa agnes dnia 11.09.2013 21:03
Samogwałt kojarzy się z robieniem sobie przyjemności, a moje peelka działa wbrew sobie, "gwałci" swoje wewnętrzne JA. Nie ma z tego radości, tym bardziej przyjemności i po prostu egzystuje, zamiast żyć :)

Tak to widzę, Dark. Cieszę się, że choć reszta OK :)
Usunięty dnia 11.09.2013 21:07
że samogwałt to ja wiem, co znaczy, tylko w tym kontekście nie wiedziałam, ale juz teraz spoko i całość jest na plusika :)
Mozart dnia 11.09.2013 21:40
Przyznam, że zalogowałam się specjalnie aby skomentować ten wiersz. Opinie są bowiem zachowawcze. Dla mnie wiersz jest bardzo dobry. Wręcz czuję te emocje, uniesienie, spełnienie i jednocześnie brak satysfakcji. Krótkie wersy, przerzutnie nadają tempo, wprowadzają ekspresje. Dla mnie wiersz zaskakujący. Rzadko zdarza mi się tak emocjonalnie reagować na wiersz, więc dla mnie 5 + . Gratuluję Agnes.
akacjowa agnes dnia 11.09.2013 21:50
Witam Cię, Mozart (mam trochę problem, jak się zwracać :)). Twój pozytywny komentarz bardzo mi schlebia. Zauważyłam, że niewiele wierszy chwalisz, więc "wielkie dziękuję" za 5+ od Ciebie.

Cieszę się, Dark, że teraz już wszystko spoko.
Mozart dnia 11.09.2013 21:55
Jesteś jedną z moich ulubionych poetów. Przyznaję, czytam wszystkie Twoje wiersze. Ten mnie urzekł. Pozdrawiam Cię Agnes ;) :yes:
akacjowa agnes dnia 11.09.2013 22:00
Musiałabyś teraz widzieć moje zarumienione policzki i to nie tylko sprawka lampki fantastycznego gronowego wina - produkcji mojego męża :) Dziękuję winnogronowo :)
Mozart dnia 11.09.2013 22:20
Twój mąż robi wino ? Teraz lubię Cię jeszcze bardziej. Robimy z mężem nalewki, na tysiące sposobów. Nie powinnaś się rumienić. Piszesz fantastyczne wiersze. Choć rzadko się loguję i nie publikuję swoich wierszy, Jesteś jednym z powodów, dla których czytuję portal pisarski.
Martin CROSS dnia 12.09.2013 08:51 Ocena: Świetne!
Mam tak samo jak Mozart. rzadko czytuję poezję, ale zalogowałem się dla tego wiersza. mnie poruszył. moim zdaniem świetny. Czyta się świetnie, świetnie rozumie, ale z deklamacją mogło być trudno. moim zdaniem świetne.
akacjowa agnes dnia 12.09.2013 10:57
Dziękuję, Martinie, za wizytę i przyjemny komentarz. Nie wiecie nawet, jakie to dla mnie ważne, że moje wiersze, które nie są standardowymi rymowankami dla dzieci, też znajdują odbiorców. Jestem jednak pewna, że gdybym zadeklamowała ten wiersz mogłoby być ciekawie (nie wyszłoby, co prawda akrostychowe hasło :))

Pozdrawiam
Figiel dnia 12.09.2013 13:26
Nie wiem, akacjowa, jak to robisz, ale podczytuję Twoją poezję i ze zdumieniem stwierdzam,że nie rozumiem ale i czuję, choć u innych Autorów mam nieliche problemy, bo choć słowa ulotnie piękne rzadko mi obrazy malują. U Ciebie jest inaczej i to się chyba niezłym talentem nazywa, skoro Twoja poezja do mało poetycznej duszy trafia.
Pozdrawiam:)
akacjowa agnes dnia 12.09.2013 13:50
Figielku, nie wiem co powiedzieć na Twój komentarz. Jestem poruszona. Choć może wiersze, które docierają do mało poetyckich dusz, są mało poetyckie :) Pozostanę jednak przy wersji, że mam talent :)
Dobra Cobra dnia 12.09.2013 16:56 Ocena: Bardzo dobre
Chylę czoła przed zmaganiami władczego Ja.

Ukłony,

Dobra Cobra
Usunięty dnia 12.09.2013 18:12
Trochę zbyt ostentacyjnie wyrażone emocje, przez co wiersz napompował się jak balon. Rozumiem treść i co autorka chciała przekazać. Wielu ludzi czasem tak ma, że czuje się źle z samym sobą i własnymi doświadczeniami. Marzy o ucieczce i spokoju.
Dlatego identyfikuję się z peelem, w którymś momencie mojego życia, ale gdyby te same emocje były napisane po jakimś czasie, byłyby zapewne wyrażone znacznie lepiej i subtelniej.
Pozdrawiam serdecznie i spokoju życzę:)
Bartek dnia 12.09.2013 19:16
Nie napiszę jak alleluja con, ale słabość wiersza rzuca się w oczy. Absolutne rozemocjonowanie, przydałoby się trochę klasycystycznego zdyscyplinowania (no i proszę, i mój słowotok wpisuje się w klimat wiersza :)
misty dnia 12.09.2013 19:53
Jak dla mnie to to jest klasyka gatunku :-)

Pozdrawiam serdecznie,
Misty
akacjowa agnes dnia 12.09.2013 20:15
Dziękuję, Cobro, za wizytę i taka ładną ocenę :)

Wiktorio, wiersz był napisany na konkurs, gdzie były narzucone pewne zwroty. Każdy z uczestników podszedł do tego inaczej, ale napisać o czole, wariatach i zamku błyskawicznym, chyba nie jest łatwo :) Mi wyszło tak i choć wcale nie identyfikuję się z peelką, to uważam, że emocje, które nią szarpią dotykają niejednego.

Tobie, Bartku, też dziękuję, mimo krytycznej oceny. Nie może być zdyscyplinowania, gdy wewnątrz chaos :) A forma "akrostyczna" narzucała pewien układ i już.

Witam i Ciebie, Misty. Dziękuję za zaliczenie mojego wiersza do klasyki ;)

Pozdrawiam odwiedzających :)
Usunięty dnia 12.09.2013 22:06
No i własnie dlatego wiersz brzmi sztucznie. Bo gdziś tam emocje, a gdzieś narzucone ramy. Dlatego nie lubię konkursów. Bo poezja, to nie konkurs. Poezja, to życie, to człowiek, który czuje i myśli. Może nie zawsze pisze o sobie, ale w każdym wierszu zostawia część siebie. I ta część powinna być przystępna dla czytelnika. Nie ważne o czym autor napisał, ważne co ja, jako czytelnik znajduję w nim dla siebie.
Mam kolegę, który rysuje. Narywował coś dla mnie. Z rysunku odczytałam to, co chciałam, a nie to co narysował... Tak samo jest z wierszami. Każdy jest przepuszczamy przez pryzmat umysłu i doświadczeń. Pozdrawiam:)
akacjowa agnes dnia 13.09.2013 11:05
Czy pisząc wiersze, zawsze piszemy o sobie i swoich przeżyciach? Chyba nie. Są wiersze o śmierci peela, o tym, że kogoś zabił, itp. Przecież to nie znaczy, że poeta faktycznie zmarł, czy jest mordercą. Poeta, czy pisarz jest trochę jak aktor. Aktor gra ciałem i mową, poeta i pisarz gra myślą i wyrazem słowa . Jedni i drudzy wcielają się w różne role.
Napisałam wiersz o wewnętrznym szaleństwie, o bólu i rozdarciu pomiędzy rozsądkiem a czuciem, zakorzenionymi zahamowaniami a potrzebą bycia sobą. Nadal na uważam, że jest sztuczny. Ja go czuję i pewnie w jakimś stopniu targają mną podobne dylematy.
Ale każdy może w nim widzieć to, co widzi. Tak jest i nie ma co z tym walczyć :)
Dziękuję, Wiktorio, za powrót i pozdrawiam.
kamyczek dnia 13.09.2013 11:39
Czołem wbijam gwoździe - tak mogła postąpić tylko zdesperowana peelka, rozważna poczekałaby, aż mąż poda jej młotek...
W wierszach, jak w życiu: swoje uczucia wyrażamy (a przynajmniej tak mi się wydaje, że powinniśmy, aby wiersz nie brzmial sztucznie), poprzez emocje.
Przerost formy nad treścią jest tak minimalny, że jest to prawie niezauważalne. Ale emocje są, i to jakie!
Pozdrawiam serdecznie.
akacjowa agnes dnia 13.09.2013 12:20
Dziękuję, Kamyczku. Formę narzuciłam sobie tworząc akrostych, więc być może właśnie to spowodowało uczucie sztuczności. Trudno. Często jest tak, że jakieś normy, formy i kształty powodują utratę lekkości i swobody :)
Arras35 dnia 13.09.2013 15:47 Ocena: Świetne!
Witam!
Dotknęłaś głębi duszy. Brawo.
Arras
akacjowa agnes dnia 13.09.2013 20:41
Dziękuję, Arrasie, za krótki lecz przemiły komentarz :)

Pozdrawiam
mike17 dnia 14.09.2013 12:38 Ocena: Świetne!
Agnieszko, już sama liczba komentów świadczy o tym, że wiersz "żyje" w świadomości czytaczy, wywołując przede wszystkim pozytywne odczucia i ja też, swoim skromnym głosem chciałbym zasilić tę grupę komentujących, którym te wersy bardzo przypadły do gustu.
Czemu?
Bo wiersz jest bardzo intensywny, mocny, człowieczy i pulsuje silnymi namiętnościami, a to lubię i cenię w poezji i prozie - cieszy mnie, kiedy mogę coś poczuć w trakcie lektury, lubię jak mnie coś poruszy, nawet wstrząśnie.
Wtedy wiem, że taki utwór zapamiętam na długo.
Jak twój, bo siła i szczerość w nim zawarta wbija w fotel i nie pozostawia mnie obojętnym.
Piszesz i rzeczy lekkie, ale widzę wszechstronność twojego pisania, a to sztuka nad sztukami :)
Czuć, co chciałaś tu przekazać i udało Ci się to bezbłędnie.
Wiersz było moim faworytem na KOŃKURSIE, bo już wówczas wpadł mi w oko.
Posiada ekspresję, która podoba mi się w poezji - poszczególne wersy są jak uderzenie, jak tu, u Ciebie, gdzie tyle odczuć naraz poruszasz i emocje widać jak na dłoni.

Wiesz, że będę do Ciebie wracał, bo warto :)
Ode mnie max :)
akacjowa agnes dnia 14.09.2013 12:41
Dziękuję Mike. Twój komentarz to dla mnie Nagroda Nobla połączona z Oscarem i Złotymi Globami :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty