Ciemna strona miasta cz. III - Tezet74
Proza » Historie z dreszczykiem » Ciemna strona miasta cz. III
A A A
Od autora: Po długim czasie niebytności wracam z I rozdziałem, czyli właściwą historią.
Klasyfikacja wiekowa: +18

Rozdział I.

Przy ulicy Górnej 76 mieściła się Tawerna U Kapitana. Miała ona tyle wspólnego z portową knajpą ile jej właściciel z pływaniem po morzach, czyli nic, jednak miała swoich bywalców. Serwowano tutaj trunki, które zaspokajały gusta niezbyt wymagającej klienteli, a ci jeszcze mniej wybredni mogli tu nawet coś zjeść. Z pozoru była to zwykła knajpa: bar, za którym stał przeważnie znudzony barman o imieniu Sebastian, którego od czasu do czasu zmieniała dziewczyna, za każdym razem inna, kilka stołów przeznaczonych dla dwóch lub czterech osób, wystrój z elementami marynistycznymi. Mało kto wiedział o tym, że za wiszącą z tyłu baru kotarą znajdowała się najciekawsza część tawerny. Oprócz "gabinetu", w którym urzędował Leon Malicki - właścicel knajpy - były tam pomieszczenia o niewiadomym przeznaczeniu oraz schody na piętro.

Stefan wszedł do tawerny, kiedy jeszcze nie było w niej gości. Lokal tętnił życiem grubo po godzinie dwudziestej, a tymczasem nie było to później jak po siedemnastej, dokładnie nie wiedział, gdyż zegarka nie nosił, a telefon zostawił w domu, aby matka nie zawracała mu głowy. Gdy przekroczył progi knajpy od razu napotkał na sobie wzrok barmana.

- Co, nieczynne? - zapytał Stefan

- Czynne! - burknął barman

Stefan rozejrzał się po sali. Nie był jedynym gościem. Przed barem na wysokich stołkach siedziały dwie dziewczyny. Na oko dał im dwadzieściakilka lat, nie wiedział, że w rzeczywistości były dużo młodsze. Rozejrzał się jeszcze raz po całym pomieszczeniu. Wzrok jego spoczął na chwilę na kalendarzu wiszącym za barem. Stefan spojrzał z obrzydzeniem na zdjęcie rozebranej dziewczyny, która przysłaniała swoje części intymne butelką czeskiego piwa. Nie wiedział, dlaczego jego uwagę przykuła czerwona ramka zaznaczająca datę: szesnasty kwietnia dwa tysiące dwunastego roku.

- Podać coś? - z zamyślenia wyrwał go głos barmana.

- Piwo.

- Jakie?

Stefan wsłuchał się w litanię marek piwa serwowanego w lokalu. Zastanawiał się długo, w końcu zdecydował się na trunek warzony w lokalnym browarze.

- Lokalny patriotyzm - dodał, gdy wreszcie dokonał wyboru, lecz słowa te nie spowodowały najmniejszej zmiany w wyrazie twarzy barmana. Stefan usiadł przy stoliku, tak aby cały czas mógł widzieć siedzące dziewczyny. Nagle do baru wszedł inny klient. Stefan uważnie mu się przyjrzał. To, co od razu rzucało się w oczy, to dziwny emblemat, który nowy gość miał naszyty na lewej piersi: na czarnej tarczy przeciętej poprzecznym czerwonym pasem odcinała się biała litera C. Stefan nie wiedział, co ów symbol oznacza, dobrze go jednak sobie zapamiętał. Nowy gość tymczasem podszedł do baru. Barman Sebastian na widok obcego mężczyzny wyraźnie ożywił się. Stefan zbliżył się do baru pod pozorem wzięcia porcji orzeszków.

- Ładna dziś pogoda - zagadnął nowoprzybyły.

- Tak. Zdaje się, że nie będzie padało - odparł Sebastian, po czym mrugnął do nowego i szeptem zapytał: - czarna, czy z mlekiem?

- Czarna - odrzekł gość i wszedł za kotarę.

Stefan wrócił na miejsce. Nagle zauważył, że jedna z dziewczyn wstała i udała się za nieznajomym. Stefan popatrzył jeszcze przez chwilę, dopił piwo, zapłacił Sebastianowi co do grosza, nie dając żadnego napiwku i wyszedł.  

*** 

Pokój przypominał raczej celę więzienną. Na wyposażenie składały się dwa łóżka bez pościeli, jedynie z prześcieradłami, dwie szafeczki z małymi lampkami, takimi jakie można kupić w IKEI oraz nieduży żyrandol zwisający z sufitu. Choć miał on miejsca na 4 żarówki, świeciła się tylko jedna. Na szczytowej ścianie, na wprost drzwi wejściowych, widać było drugie. Prowadziły do niewielkiej łazienki, w której znajdował się prysznic, sedes i bidet.

Dziewczyna weszła pierwsza i nacisnęła włącznik. Światło zgasło i cały pokój pogrążył się w ciemności, ale tylko na chwilę, gdyż kolejne naciśnięcie spowodowało zaświecenie się pozostałych żarówek. Teraz całe pomieszczenie tonęło w czerwonej poświacie. Za dziewczyną wszedł mężczyzna. Na oko widać było, że sporo od niej starszy. Wysoki, ciemne długie włosy spływały na ramiona. Twarz okolona była również ciemną, a właściwie czarną, gęstą brodą. - Chcesz się umyć? – zapytała dziewczyna. Brodacz spojrzał na nią spode łba i nie odpowiedział nic. Dziewczyna podeszła do jednego z lóżek, nacisnęła dłońmi materac i usiadła. Następnie zrzuciła ze stóp buty na obcasie i założyła nogę na nogę. Facet patrzył teraz na nią. Miała na sobie koszulkę bez rękawków, tak krótką, że odsłaniała nie tylko pępek, jak to sie zazwyczaj dzieje, ale dość szeroki pas brzucha. Całości jej stroju dopełniały jeansowe szorty. Oczywiście mężczyzna nie widział jej bielizny ani górnej, ani dolnej. - No – ozwała się znów dziewczyna, wyraźnie kokietując brodacza – Nie przyszliśmy tu przyglądać się na siebie… - Cicho bądź – mruknął facet – I kładź się!

Dziewczyna posłusznie położyła się na łóżku. Nagle mężczyzna podszedł do niej. Z kieszeni spodni wyjął sznur. Chwycił ją za nadgarstki a następnie skrępował jej ręce.

- Ej! Za to będzie dodatkowa opłata! – rzekła niezbyt nawet się broniąc - Zamknij się! – warknął mężczyzna i począł wiązać jej nogi w kostkach drugim kawałkiem sznura. Dziewczyna dopiero teraz dostrzegła, że miał na dłoniach gumowe rękawiczki. Nie wiedziała, kiedy zdążył je włożyć, przecież w barze na pewno ich nie miał.

- Co… Co… ty chcesz… zrobić? – wyjąkała wystraszona. - Zobaczysz – mężczyzna uśmiechnął się ukazując brak górnej “jedynki”. Następnie wydobył skądś kłąb szmat i chciał wepchnąć je dziewczynie w usta. Ta zrozumiała, że nie będzie to zwyczajny klient i zacisnęła usta, czując, że krzyk jej nie pomoże, a ułatwi zadanie temu draniowi. Nagle poczuła silne uderzenie w twarz, a po chwili drugie takie samo na drugim policzku. Z rozciętej wargi popłynęła stróżka krwi. - Czego ty chcesz? Kasy? Leży w szufladzie, weź wszystko tylko idź już… - prosiła. - Zamknij się ty kurwo! Zobaczysz zaraz co z tobą zrobię – rzekł przytłumionym głosem brodacz.

Dziewczyna zamknęła oczy. Leżała na wznak. Ręce i nogi drżały jej jak w febrze. Czuła, gęsią skórkę na całym ciele. Robiło się jej raz zimno, raz gorąco. Bezwiednie zaczęła szczękać zębami. Nie odzywała się. Nie chciała za nic w świecie otworzyć ust. Odważyła się jedynie na to, by spojrzeć na tego dziwnego klienta. Otworzyła oczy, a wtedy grymas strachu zastygł jej na twarzy. Brodacz stał nad nią z nożem w ręku. Roześmiał się. Nachylił się nad leżącą dziewczyną i chwycił ją za szyję. Ta odruchowo chciała złapać powietrze i otworzyła usta. Na to tylko czekał. Zwolnił uścisk na gardle. Nie chciał przecież od razu jej udusić. Palcami uniósł lekko podbródek dziewczyny, a następnie silnie ścisnął oba policzki. Leżąca zawyła z bólu i otworzyła szeroko usta. Wówczas za całej siły wepchnął jej głęboko trzymany w dłoni knebel. Zakasłała, ale nie mogła poradzić sobie z jego wypluciem. Brodacz cofnął się. Stał w odległości dwóch kroków od łóżka i ciekawie przyglądał się spektaklowi rozgrywającemu się na łóżku.

Dziewczyna usiłowała wyrwać się, coś zrobić, a przede wszystkim uwolnić swoje usta. Nie była jednak w stanie. Zauważyła coś gorszego. Otóż każda próba pozbycia się knebla sprawiała, że wchodził on coraz głębiej w jej usta. Ze strachu przestała nad sobą panować. Zaczęła wykonywać coraz gwałtowniejsze ruchy, czym narażała się jedynie na śmiech swego oprawcy. W pewnej chwili zbliżył się do niej i wymierzył jej cios pięścią w skroń. Efekt przeszedł nawet jego najśmielsze oczekiwania. Dziewczyna natychmiast straciła przytomność. - Jestem jak Old Shatterhand - powiedział głośno i głupio się roześmiał.

Znów nachylił się nad leżącą na łóżku młodą prostytutką i zaczął manipulować przy sznurach, którymi ją skrępował. Gdy skończył, poszedł do łazienki i wyniósł z niej miskę z wodą. Chlusnął zawartością miednicy w twarz dziewczyny. Po kilku chwilach zauważył, że odzyskała przytomność. - Ile się należy? - zapytał i znów roześmiał się głupkowato. - Mmmm! - mruknęła dziewczyna i znów podjęła próbę uwolnienia się. Tym razem poczuła, że im mocniej się rzuca, tym silniej coś zaciska się na jej szyi. Mężczyzna postał jeszcze chwilę, odwrócił się i wyszedł. Przez chwilę jeszcze słyszał przytłumiony jęk, a po chwili głuchy charkot.

Dziewczyna próbowała walczyć. Kiedy zdała sobie sprawę, że każdy ruch jej rąk powoduje zaciskanie się pętli na szyi było już za późno. Opadła z sił i zaczęła się dusić.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Tezet74 · dnia 11.10.2013 09:16 · Czytań: 940 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 5
Komentarze
Lucyxx dnia 11.10.2013 13:11
Bardzo wciągajacy tekst. Opisy sytuacji i miejsca zdarzeń moim zdaniem są dobrze skonstruowane. Co najważniejsze nie zabrakło małego dreszczyka. Gdzieś zauważyłam brak kropki, co utrudnia zrozumienie zdania (na początku drugiego akapitu), ale nie czepiam się. Ogólnie udany tekst. Pozdrawiam :)
Usunięty dnia 11.10.2013 16:13 Ocena: Dobre
Pomysł dobry. Trochę to rozciągnąłeś, więc sugerowałabym pominięcie niektórych mniej istotnych lub powtarzających się szczegółów, celem przyspieszenia akcji. I zaznaczenie, że prolog, to prolog, a to jest część pierwsza.

No i trochę do poprawki:

Cytat:
Miała ona tyle wspól­ne­go z por­to­wą knaj­pą(,) ile jej wła­ści­ciel z pły­wa­niem po mo­rzach


Cytat:
Mało kto wie­dział o tym, że za wi­szą­cą z tyłu baru ko­ta­rą(,) znaj­do­wa­ła się naj­cie­kaw­sza część ta­wer­ny.


Cytat:
- Co, nie­czyn­ne? - za­py­tał Ste­fan - Czyn­ne! - burk­nął bar­man Ste­fan ro­zej­rzał się po sali.

Dialogi zaczynałabym jednak od nowego akapitu. Przejrzyściej wtedy.

Cytat:
od­parł Se­ba­stian, po­( )czym mru­gnął do no­we­go i szep­tem za­py­tał: - (C)zar­na, czy z mle­kiem?


Cytat:
Chwy­cił ją za nad­garst­ki(,) a na­stęp­nie skrę­po­wał jej ręce.


Cytat:
- Co… (c)o… ty chcesz… zro­bić?


Cytat:
uka­zu­jąc brak gór­nej “je­dyn­ki”

Zdjęłabym cudzysłów.

Cytat:
a po chwi­li dru­gie takie samo na dru­gim po­licz­ku.


Cytat:
Zo­ba­czysz zaraz(,) co z tobą zro­bię


Cytat:
Czuła, gęsią skór­kę na całym ciele.

A tu zbędny przecinek.

Cytat:
Wów­czas z(a) całej siły we­pchnął jej głę­bo­ko trzy­ma­ny w dłoni kne­bel.

Literóweczka.

Cytat:
Za­ka­sła­ła, ale nie mogła po­ra­dzić sobie z jego wy­plu­ciem.

Zgrzyta. Może: Zakasłała, ale nie mogła go wypluć

Cytat:
Dziew­czy­na usi­ło­wa­ła wy­rwać się, coś zro­bić, a przede wszyst­kim uwol­nić swoje usta. Nie była jed­nak w sta­nie. Za­uwa­ży­ła coś gor­sze­go.


Cytat:
Za­uwa­ży­ła coś gor­sze­go. Otóż każda próba po­zby­cia się kne­bla spra­wia­ła, że wcho­dził on coraz głę­biej w jej usta. Ze stra­chu prze­sta­ła nad sobą pa­no­wać. Za­czę­ła wy­ko­ny­wać coraz gwał­tow­niej­sze ruchy


Cytat:
Męż­czy­zna po­stał jesz­cze chwi­lę, od­wró­cił się i wy­szedł. Przez chwi­lę jesz­cze sły­szał przy­tłu­mio­ny jęk, a po chwi­li głu­chy char­kot.

I na tym zdaniu bym zakończyła. Bo kolejne trochę psuje finish:
Cytat:
Dziew­czy­na pró­bo­wa­ła wal­czyć. Kiedy zdała sobie spra­wę, że każdy ruch jej rąk po­wo­du­je za­ci­ska­nie się pętli na szyi było już za późno. Opa­dła z sił i za­czę­ła się dusić.


Poza tym tłumy "się" i innych drobiazgów.
Tezet74 dnia 11.10.2013 16:24
Dziękuję za komentarze. Morfi odniosę się na razie tylko do dialogów. Nie wiem czemu są takie. Gdy pisałem, każdy miał swoje miejsce. A teraz to ja sam nie wiem co kto...
al-szamanka dnia 11.10.2013 16:56
Cytat:
bar, za któ­rym stał prze­waż­nie znu­dzo­ny bar­man o imie­niu Se­ba­stian, któ­re­go od czasu do czasu zmie­nia­ła dziew­czy­na

Cytat:
Gdy prze­kro­czył progi knaj­py od razu na­po­tkał na sobie wzrok bar­ma­na.

poczuł?
Cytat:
Czyn­ne! - burk­nął bar­man(.)

Cytat:
szes­na­sty kwiet­nia dwa ty­sią­ce dwu­na­ste­go roku.

szesnastego
Cytat:
To, co od razu rzu­ca­ło się w oczy, to dziw­ny em­ble­mat

Cytat:
Nowy gość tym­cza­sem pod­szedł do baru.

szyk - Tymczasem nowy gość podszedł do baru.
Cytat:
od­parł Se­ba­stian, po­czym mru­gnął do no­we­go

po czym

Podobnie jak Morfina, jestem za przyspieszeniem akcji poprzez eliminację dłużyzn.
Wygląda na to, że spostrzeżenia Stefana okażą się pomocne w poszukiwaniu przestępcy.
Ciekawi mnie jak poprowadzisz akcję.
Zajrzę do części następnej.

Pozdrawiam :)
Usunięty dnia 11.10.2013 21:33 Ocena: Dobre
Zabawienie się z edytorem mogłoby pomóc Twoim akapitom. Tylko go nie uduś.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty