Za miesiąc mam urodziny, czyli krótkie studium kobiecości. - kasialan
Proza » Miniatura » Za miesiąc mam urodziny, czyli krótkie studium kobiecości.
A A A

Na miłość Boską, jesteś kobietą, pisz prozę kobiecą!

Jeśli jeszcze raz zarzucisz mi oschłość, kolejne ugryzienie nie będzie pieszczotą. Nie wiem czym jest kobieca proza, przyznaję ze wstydem, który malinieje na moich policzkach. (Czy to już kobiecość?) Jedyna rzecz, w którą wierzę naprawdę to to, że od dwudziestego roku życia, co roku powinien ubywać mi jeden kilogram masy ciała, na osłodę gorzkich dni. I tak nie wierzę w życie po siedemdziesiątce. Zresztą, nie wierzę w nic, co nie mieści się między dziś a jutro, czasem tylko głupio mi o tym mówić, kiedy ty z ufnością spoglądasz w nieskończoność.

Kobiece są buty, choć nigdy nie nauczyłam się, jak zachować równowagę, kiedy mam prawo spojrzeć na wszystko z góry. Po to, widzisz, jesteś tu, żeby trzymać mnie za rękę, kiedy chcę z wdziękiem pomachać wszystkim środkowym palcem, obrońco mojej godności.

Kobiece są też ciuszki i fatałaszki, co martwi mnie trochę w tym momencie, kiedy stoję przed tobą całkiem naga, ale nie martw się, mówisz, bo kobiece są też kształty. Napiszę więc o kształtach, co powiesz na trójkąt? Zupełnie niemęsko (czy więc kobieco?) rumienisz się i karcisz jak małą dziewczynkę za wymyślanie podobnych bzdur, niezadowolona kręcę więc tyłeczkiem, minus trzy punkty do kobiecości.

Kobieca jest biżuteria, od kolczyków bolą mnie uszy, więc proszę nie mów nic więcej, w ciszy chyba najbardziej jest mi do twarzy. Tym bardziej, że dorośleję z każdym zdaniem.

Może kiedyś napiszę perełkę?

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
kasialan · dnia 02.11.2013 06:14 · Czytań: 734 · Średnia ocena: 4,8 · Komentarzy: 12
Komentarze
zawsze dnia 02.11.2013 06:21
Cytat:
Może kie­dyś na­pi­szę pe­reł­kę?

niejedną :)

Niby czemu mielibyśmy definiować kobiecość? I niby po co, skoro tak ładnie, kobieco nam o niej piszesz? Miło i lekko.


PS Warto usunąć kropkę z tytułu.
Almari dnia 02.11.2013 10:46
A ja zawsze chciałam pisać prozę męską, ale mi nie wyszło :(

Dobry tekst. Z przymrużeniem oka.

Pozdrawiam
Dobra Cobra dnia 02.11.2013 11:22 Ocena: Bardzo dobre
Słodko o kobiecości, bez zbędnej egzaltacji i komplikowania spraw prostych.

I ten dramat przemijania! Jakaż tu kategoryczność, która jest ozdobą wieku młodego! No compromise! Hihi, wydoroślejesz z tego...


Pisanie prozy męskiej jest jednak o wiele trudniejszym, bo trzeba się wykazywać wynikami, używać dosadnych określeń, kogoś nie lubić i w ogóle.

Pozdrawiam,

DoCo
greenka16 dnia 02.11.2013 19:22 Ocena: Świetne!
Słodką kobiecość wypełniłaś pozytywnym spełnieniem. Pomimo tego, że doroślejesz z każdym zdaniem, towarzyszy temu ktoś, kto z ufnością spogląda w nieskończoność.
Figiel dnia 03.11.2013 16:34 Ocena: Świetne!
Ależ ocieka kobiecością :) I jak leciutko, delikatnie no... kobieco napisane, aż się dobrze z tym tekstem poczułam. Z jednym tylko się nie zgadzam, bowiem wierzę w życie po siedemdziesiątce :)
Pozdrawiam:)
Dobra Cobra dnia 03.11.2013 18:17 Ocena: Bardzo dobre
Ale młodzi nie wierzą! I cóż z tym począć mamy?
al-szamanka dnia 03.11.2013 19:40 Ocena: Świetne!
Przeczytawszy ten tekst uświadomiłam sobie, żeś jestem bardzo niekobieca :(
W życie po siedemdziesiątce wierzę mocno... no i w wiecznie młodą duszę.
A tak poza tym fajna miniatura - taka nieco rozbrykana :)
Pozdrawiam :)
Figiel dnia 04.11.2013 10:26 Ocena: Świetne!
DoCo, tylko jedno - dożyć i pokazać!
kasialan dnia 05.11.2013 16:42
Dziękuję serdecznie za komentarze. ;)
al-szamanko, może kwintesencją kobiecości jest wiara w życie po siedemdziesiątce, co ja tam wiem, przecież ;)
DoCo, pewnie wydorośleję, ale póki co mi nie spieszno ;)
mike17 dnia 05.11.2013 17:43 Ocena: Świetne!
Każdy facet, przynajmniej ja, marzy, by moja kobieta nigdy z tego typu kobiecości nie wyrosła, bo owo wydoroślenie może być już odebrane jako coś już niezbyt kobiecego, a poprzez to ze stratą dla męskiej radości posiadania takiej akurat kobiety :)
Fajny tekściorek.
Cieszę się, że to mój typ kobiety i przy nim czuję się lwem ryczącym z dumy!
Miło, jak kobieta pisze po kobiecemu - dalekie są mi próby, gdy tekst naszpikowany wulgaryzmami i tzw. "prawdą życia", o której istnieniu może nie mam ochoty w kobiecym wydaniu czytać, bo obraz, jaki tu zobaczyłem, jest właśnie moim ideałem kobiety.
Wesołej istotki, która potrzebuje silnego, męskiego ramienia, ale nie osiłka, a faceta, który potrafi okazywać uczucia i nie wstydzi się łez.
Wasinka dnia 05.11.2013 22:30
Ależ lekki kawałeczek. Lekki w słowie, ale gdzieniegdzie przemycasz wcale nielekkie wątki. I jest też przewrotnie.
I niektóre spostrzeżenia w typie "w ciszy chyba najbardziej jest mi do twarzy" czy przedostatnie zdanie na przykład - lubię nawet bardziej.

Np.
Cytat:
Nie wiem(,) czym jest ko­bie­ca proza,

Cytat:
Je­dy­na rzecz, w którą wie­rzę na­praw­dę to to, że od dwu­dzie­ste­go roku życia, co roku
- Jedyna rzecz, w którą wierzę naprawdę, to taka, że od dwudziestego roku życia co roku (i może warto pokombinować z powtórką)
Cytat:
kiedy chcę z wdzię­kiem po­ma­chać wszyst­kim środ­ko­wym pal­cem
- proponuję zmianę szyku "wszystkim", bo teraz brzmi trochę w pierwszym skojarzeniu, jakby machała wszystkim
Cytat:
mar­twi mnie tro­chę w tym mo­men­cie,
- wyrzuciłabym "tym"
Cytat:
więc ty­łecz­kiem, minus trzy punk­ty do ko­bie­co­ści.Ko­bie­ca jest bi­żu­te­ria, od kol­czy­ków bolą mnie uszy, więc pro­szę(,) nie mów
- więc/więc plus przecinek
Cytat:
Tym bar­dziej, że do­ro­śle­ję
- bez przecinka ( i czy celowe powtórzenie dźwiękowe bardziej/najbardziej?)

Pozdrawiam księżycowo.
jasna69 dnia 06.11.2013 10:24
No i jak tu nie pomyśleć, że naprawdę kobieco wygląda się na tle mężczyzny (pewnie narażam się zdeklarowanym feministkom, ale co tam!). Kolorowe fatałaszki, malinowe policzki, zaokrąglone bioderka i ta chciana-niechciana dorosłość pięknieje, gdy widać ją w cudzych oczach. Siłę i pewność daje obrońca ufnie patrzący w przyszłość.

Super tekst. Delikatny i przewrotny.

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:24
Najnowszy:wrodinam