A jednak wszystko g... warte. - Wierszybajka
Proza » Humoreska » A jednak wszystko g... warte.
A A A
Od autora: Wersja poprawiona.
Klasyfikacja wiekowa: +18

„Jeśli człowiek nie wie, z czym ma do czynienia, zapewne jest to gówno, albo przynajmniej gówno warte.”

 

Dzisiejszego dnia z takim nastawieniem wyruszyłam w świat.

Choćby dlatego, że nowe słuchawki przestały działać, już po dziesięciu minutach od wyciągnięcia z pudełka. - Gówno warty szmelc! - mruczę.

Choćby dlatego, że jakiś dzieciak napluł mi pod nogi, a potem skomentował: „Celowałem w twoją pieprz*ną mordę.” -Gówniarz cholerny! - wrzasnęłam za nim.

Pies się napatoczył, stanął obo mnie na chodniku. Tramwaj sie spóźniał. "Cóż on taki zgarbiony, może chory." - pomyślałam, widząc przyjętą przez zwierzaka pozę.

Pomyliłam się, zdrowy jak rydz, otrzymałam "twarde, wonne dowody." Kobieta obok mnie wskazuje palcem na gówno i żąda. "Niech że, dziewczę po swoim pupilu posprząta." Nijak wytłumaczyć się nie dało, że bezpańskie bydle było.     

Ze światem nie ma co się kłócić, są po prostu gorsze dni.

Nawet to, że właśnie teraz piszę nie poprawia sytuacji i nastrojów.

Powinnam robić coś pożytecznego, na przykład posprzątać jeszcze jedno gówno, po przejechanym kocie. Zwierzak martwy, kupa świerza. Ponoć tuchło moje było. Stanowczo zaprłam się związku i przyparta do muru... wdepnęłam. 

Opatrzności! Ileż można?!

 

Korci mnie i aż swędzi w wielkim „O”, by wyrzucić to wszystko z siebie. Idę więc do jedynego miejsca gdzie mam nadzieje zaznać ulgę... a jednak nie, zatwardzenie.

Wszyscy w koło mogą a ja nie?  Za co?... że raz pod krzaczek w parku narodowym tyłek wsadziłam, że do morza popuściłam?  Pani, więcej grzechów niepamiętam. 

Zlituj się nade mną o Najwyzasza Świętości Przeznaczenia. Przebacz odrzucenie daru karcenia, bo już mnie krew zalewa. Zamierzam ten zasrany dzień potraktować laksigenem.

Zmieniam nastawienie.

Niech się dzieje Oczyszczenie!

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wierszybajka · dnia 25.11.2013 09:00 · Czytań: 381 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 6
Komentarze
shinobi dnia 25.11.2013 09:50
Dałoby się to może przerobić na coś? Może na jakąś anegdodtkę opowiadaną cyklicznie na imieninach?
W sumie to nawet nie trzeba przerabiać. ;)

Nie jest dobrze, w moim odczuciu. Mógłbym Ciebie okłamać i powiedzieć, że super, ale wtedy miałbym wyrzuty sumienia, że siebie sprzedałem, a Tobie źle życzę.

Sam temat z potencjałem, z takiej scenki można coś wycisnąć, wpleść w narrację, w myśli bohatera jakiś ciekawy ni to strumień świadomości, ni to coś.

Ograniczyłeś się do minimalizmu, a minimalizm trzeba wypolerować na wysoki połysk, tu tego chyba nie ma.

Jest jakaś scenka, mam wrażenie, napisana na kolanie i na odczepnego.
Madame Chauchat dnia 25.11.2013 09:55
W sumie ciekawy punkt widzenia, ale z tezą chyba nie zgodzę się. Następnym razem złap dzieciaka i wlej mu.
Wierszybajka dnia 25.11.2013 09:57
Dziękuję... wiem, że tak to wygląda. Było pisane pod wpływem chwili. (Potem myślałam, "po coś ty to zrobiła". :( ) Pewnie to zmienię albo z czasem usunę.

Pozdrawiam. :)
(wleję mu na pewno)
mike17 dnia 25.11.2013 10:01
Cytat:
„Jeśli czło­wiek nie wie(,) z czym ma do czy­nie­nia,

Cytat:
za pewne jest to gówno,

zapewne
Cytat:
Choć­by dla­te­go, że jakiś dzie­ciak na­pluł mi pod nogi(,) a potem sko­men­to­wał:

Cytat:
Korci mnie i aż swę­dzi w wiel­kim „O”(,) by wy­rzu­cić to wszyst­ko z sie­bie


Zdecydowanie najlepsza końcówka, bo widać tu jakieś próby mocniejszego spointowania, ale i tak nie wbiła mnie w fotel, a w przypadku takiej miniatury, wręcz szorta, pointa ma być kozacka i przetrzepać nielicho mózgowie czytacza.
Opisywane scenki nie posiadają w sobie jakoś humoru, a jestem dziś w świetnym, więc myślałem, że się obśmieję - nie...
Ogólnie nie jest źle, ale jak na tak krótki kawałek, trzeba cyzelować każde zdanie, bo każde ma tu coś znaczyć, i wnosić do całości.
Widzę to na razie bardziej jako szkic czegoś, co bez wątpienia można z tego napisać, bo pomysł fajny i tylko humoru i dopieszczenia zdań mu brak.
shinobi dnia 25.11.2013 10:01
Niech sobie będzie, pomysł zawsze można rozwinąć. Potencjał jest, bo wieje smrodkiem życia. W ramach wyznaczonych przez scenkę, którą tu zapodałaś można pleść o czymkolwiek i wycisnąć z całości coś interesującego.

Pozdro!
Wierszybajka dnia 25.11.2013 10:16
Raz jeszcze, dzięki za dobre rady i krytykę :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:73
Najnowszy:wrodinam