Jesteś pieśnią, która śpiewa ptaka - Jestem
Poezja » Wiersze » Jesteś pieśnią, która śpiewa ptaka
A A A
Od autora: O tobie. Zapraszam do utworu ,,Jestem pieśnią'' Ch. Causley'a .

 

zapatrzył się świat na świerszcza przy twoim uchu

ze świat(ł)a skroplił się szept

 

nie miałeś jeszcze snów słów brody kota

i oka którym mógłbyś przejrzeć głębię wód

płodowych

 

***

 

bezświetlnia niosła cię w ramionach

przez dziewięć wieków

tajemnico utkana ze strugi popiołów

 

jesteś cieniem innego trwania

cichym amen ukrytym w poduszce

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Jestem · dnia 25.11.2013 09:53 · Czytań: 2113 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 9
Komentarze
mike17 dnia 25.11.2013 17:16 Ocena: Świetne!
Super frazy, oto one po mojemu:

Cytat:
ze świat(ł)a skro­plił się szept

Cytat:
bez­świetl­nia nio­sła cię w ra­mio­nach

przez dzie­więć wie­ków

ta­jem­ni­co utka­na ze stru­gi po­pio­łów


W sumie, gdybym miał powiedzieć, co w wierszu mnie ujęło, musiałby zacytować całość.
Subtelnie zarysowany klimat, gra słów wciska do wnętrza niebanalne skojarzenia, każe posmakować wersów, bo są jak przysmak poetycki, ułożone w harmonii i błyskotliwe.
Właściwie to wiersz, który każdy zapewne zinterpretuje inaczej.
Jest odarty z dopowiedzeń i konkretu, więc wyobraźnia ma tu sporo do roboty.
I czasem tam mam, że podoba mi się sam feeling wiersza, o czym by nie był.
I tu tak jest :)
Jestem dnia 25.11.2013 17:53
Dziękuję za ciepłe słowa. Najbardziej cieszę się z tego, że w Twoim odczuciu nie jest jednoznaczny. Pozdrawiam serdecznie :)
Esy Floresy dnia 26.11.2013 22:04
Tytuł przyciąga jak magnes, nęci, zachęca, więc jestem i czytam smutek. Wiersz jest cichy - najcichszy w poincie, jak dziecię, które nigdy nie miało okazji zapłakać - taka przynajmniej nasuwa mi się interpretacja. Dobrze poprowadzony wiersz, ze spokojem nie zapowiada aż tak smutnego końca, co dużym atutem niewątpliwie. Wiersz poruszył, więc spełnił swoją rolę.

Odchodzę z refleksją na wieczór, zostawiam pozdrowienia wieczorne.
Jestem dnia 27.11.2013 13:21
Esy Floresy , dziękuję i cieszę się, że mogłam dostarczyć odrobiny refleksji. Twoja interpretacja bardzo mnie zaciekawiła. W moim zamyśle to dziecko, które ocalało. Ale jak widać każdy nosi w sobie, gdzieś pod skórą, odrobinę umierania.
Pozdrawiam serdecznie.
Arkadiusz Kwaczek dnia 27.11.2013 13:56
Uhm, bardzo ładny. Jednak wolałbym ostatni wers trzeciej strofy jako pierwszy, bo taka apostrofa lepiej wygląda na początku. Metaforyka jest super (choć przez brak interpunkcji w jednym wersie wychodzą słowa brody kota, co wygląda jakoś niedorzecznie). Jest w tym wierszu pewna subtelność i jedna jedyna przerzutnia też jest całkiem udana.

TYTUŁ <33333333333333333
Esy Floresy dnia 30.11.2013 12:39
A bo widzisz, Jestem, to jak nas chowano, jak ukształtowało nas otoczenie od najmłodszych lat, wpływa na kojarzenie/czucie słów - te bywa odmienne i akurat w poezji nic w tym złego, tak myślę.
Wychodząc naprzeciw Twojej ciekawości, skupmy się na trzech ostatnich wersach. Otóż, te popioły poprowadziły mnie do kontekstu biblijnego -z prochu powstałeś i w proch się obrócisz- a to w zestawieniu z innym trwaniem - kojarzy mi się z innym bytem niż życie, nienazwanym, ale odmiennym od tego co znamy. I, wreszcie ostatni wers, który domyka mi ten obraz - matki, być może już utulonej w żalu, której pozostało wznosić modły o zbawienie dziecięcia.

Pozdrowienia.
Jestem dnia 10.12.2013 13:11
Arkadiuszu Witam serdecznie! Dziękuję za poczytanie i podzielenie się swoimi odczuciami. Ten tytuł jest dla nie ogromnie ważnym zdaniem - cieszę się, że i Tobie przypadł do gustu. Wyliczenie ,,snów słów brody kota" jest zabiegiem celowym, moim zamiarem było poszerzenie w tym miejscu płaszczyzn interpretacji. Pozdrawiam serdecznie.

Esy Floresy Moja ciekawość zaspokojona:) Bibilijny obraz ukształtowania człowieka z prochu był właściwie punktem wyjścia do tego utworu. Cieszę się, że jest czytelny.
Przecież nie wszystko musi być ukryte przed światem, tak jak dusza, która w mojej głowie była tym ,,cieniem innego trwania''. Dla nie to odłamek nieba zaknięty w strudze popiołu. Pozdrawiam ciepło.

ks-hp Dziękuję, za wyróżnienie. Nie spodziewałam się!
Pozdrawiam serdecznie :)
Zola111 dnia 15.12.2013 21:08 Ocena: Świetne!
A kręciłam się wokół tego tekstu, zbierałam do komentarza i zaniechałam. Nadrabiam:

Nie podobała mi się bezświetlnia i pewnie dlatego ręka się zawahała, a wewnętrzny głos podszepnął, by poczekać.

Nadal mi to wygląda na nadmiar konceptu. Ale summa summarum - co z tego?

Wiersz jest przedni, tytuł - rewelacyjny, znać wprawne pióro i talent. Czegóż więcej trzeba?

Gratuluję wyróżnienia, serdeczności,

z.
Jestem dnia 16.12.2013 22:34
Zolu, dziękuję za ciepłe słowa. Bezświetlnia to dla mnie ważne miejsce - stąd jego obecność w tym utworze.
Pozdrawiam grudniowo, ale serdecznie.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty