Blada Czekolada i inne historie kryminalno-kulinarne. Cz. 1 - Wierszybajka
Proza » Humoreska » Blada Czekolada i inne historie kryminalno-kulinarne. Cz. 1
A A A
Od autora: Pamiętnik jednych wakacji. Plan przewiduje dziesięć spraw. :)

Sprawa 1

Jak Zabito Muffina ;)

 

- Karaluchy, myszy i pluskwy! -jęknęłam przekraczając próg naszego pokoju.

Kolonie wypadają raz do roku... czego się nie robi dla przyjaciół.

- Czyli prawie jak u ciebie w domu - dobił mnie Zbysio.-Ale tu są łóżka a ty sypiasz na ziemi. No popatrz jakie wygody. A jakie widoki!

- Głupol jeden - prychnęłam i stuknęłam go pięścią w łepetynę.

- Auuu - krzyknął.

- No co, to nie było mocno.

- Sprężyna wbiła mi się w tyłek.

Śmiałam się na cały głos dostał za swoje.

Po raz kolejny rechotałam gdy wyciągał z plecaka prowiant od mamusi.

- Moje babeczki! One...! -

- Ktoś ci je zjadł żarłoku? Czego tak biadolisz?

- Nieeeee... zgniecione... cały krem mam w plecaku!

- To poważna sprawa, mamy dowody i miejsce zbrodni, nazwiemy ją: Zabójstwo Muffina! -odparłam. Usłyszałam, dzwonek komórki Zbysia, muzykę z filmu akcji. Założyłam okulary przeciwsłoneczne. Czas na śledztwo.

 

 

Sprawa 2

Kisiel Dusiciel.

 

 

„Kolonie”... fuknęłam zła. Co nas (mnie: Agatę i Zbigniewa Miśkowiak alias: Zbysia Misia) różni od pozostałych dzieciaków?

Wiek.

Przyjechaliśmy tu pilnować tej dzieciarni, ja się znaczy. Bo Zbysio, któremu ten wyjazd zawdzięczam, przybył nad morze polować na opiekunki.

„Czego się nie robi dla przyjaciół”... wzdychałam w duchu.

Znamy się od podstawówki, wyczaił mnie pierwszego dnia i zapytał czy to ja jestem tą wieśniaczką z Koziej Wólki.

- Nie z Koziej tylko z Babiej! - nakrzyczałam na niego, obraziłam się i cały dzień unikałam.

W końcu, przed wyjściem  podszedł i powiedział, że będzie mieszkał obok mnie.

No, tak ktoś stawiał domek na górce obok mojej dolinki.

 

Wbiegł nagle ten mój Zbysio Misio i drze się na całe gardło.

- Agatka ratuj, umieram! 

Gdyby był to pierwszy raz, pewnie pobiegłabym na złamanie karku.

Powłóczyłam po nim wzrokiem, cały był pokryty różową, parującą masą.

Chichotałam jak szalona.

I dobrze! Niech się przekona, na co się pisał. Wyjaśnił mi niezwłocznie, że dzieciaki wysypały na niego wiadro kisielu i polały gorącą wodą.

Równie szybko wysłałam go pod prysznic i poszłam się rozliczyć z menażerią.

 

 

 

Sprawa 3

Blada Czekolada

 

W sumie kolonie to całkiem przyjemna rzecz. Pomyślałam kiedy Halinka malowała mi paznokcie. Wystarczy wiedzieć jak urobić zwierzętarnię. Kijaszek, marcheweczka, trochę naklejek za dobre sprawowanie, trochę pogrozić, że zadzwonimy do niezadowolonych rodziców. Można się przyzwyczaić.

Wiadomo maluchy są męczące.

„Pani, kupę” - słyszę na każdym spacerku, że też rodzice wysyłają już pięciolatki na samotne eskapady.

- Wytrzymaj już wracamy - zapewniam.

- Pani ja muszę teraz - po czerwonym pyszczku i wybałuszonych oczkach było widać; ledwo trzyma!

- No to chodź zrobisz do woreczka - postanowiłam zdesperowana perspektywą prania majteczek.

Pomyślałam, że wyrzucę zawartość do pojemnika na psie odchody.

Maciuś kupkę zrobił, pupę umiał sobie wytrzeć. Zawiązałam woreczek. Wsadziłam do większej reklamówki, co by widać nie było zawartości. Nie spojrzałam czy coś tam w niej jeszcze się znajdowało.

Za mój błąd zapłacił przyjaciel.

- Cholera. Tak gorąco, że mi się czekolada rozpuściła - Rzekł grzebiąc w reklamówce. Po chwili spostrzegł w co wsadził rękę.

 

 

 

Sprawa 4

Bąba Cynamonowa

 

„Niech tą cycatą Kaśkę i naszą kierowniczkę krowa kopnie” - pomyślałam. Już trzeci dzień leczę mojego kolegę z napadów kaszlu, gorączki i poparzenia mordy łącznie z niestrawnością.

Kaśka chodzi jak pawica (w końcu to dla niej było).

Wszystkie chłopaki z kadry opiekuńczej tańczą za nią jak psy za suką.

No i założyli się. Jacek i Zbyszek. Kto wygra zaprosi Kaśkę na randkę.

Bić się nie chcieli, bo obaj ciapciaki jak stąd do Hameryki. To Jacek wkręcił Misia w coroczny konkurs: Kto więcej cynamonu wciągnie. Najpierw chcieli ciągnąć przez nos, ale Misiek się opamiętał.

 

Dawka „per usta” zwiększała się.

Czerwoni i rozkaszlani konkurenci szli łeb w łeb. Doszli do granicznej stawki pół łyżeczki, rekordu niejakiego Brązowego Wacka.

Żaden nie chciał już patrzeć na piekące świństwo, mieli skończyć i rozegrać to w inny sposób.

Obecna na widowni Kaśka kusiła, bo nieświadoma podtekstu postawiła na Jacka.

Nasza kierownik ustawiła chłopakom na stole miejscowy miód pitny, trzy butelki.

- Kto wciągnie ten pije - rzuciła z chytrym uśmiechem. Tej kobiety trzymały się takie i gorsze żarty. Poskutkowało, obaj nie pili niczego od początku kolonii.

Zbysio wymiękł po pięciu minutach, poszedł zwrócić. Jacek zapił alkoholem, trzeba będzie ściągnąć kogoś ze Śląska na zastępstwo.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wierszybajka · dnia 25.11.2013 18:57 · Czytań: 424 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 4
Komentarze
al-szamanka dnia 25.11.2013 20:01
Cytat:
Ko­lo­nie wy­pa­da­ją raz do roku...(spacja)​czego się

Cytat:
- Czyli pra­wie jak u cie­bie w domu.-(spacja)do­bił mnie

bez kropki
Cytat:
- Auuu.- krzyk­nął

- Auuu - krzyk­nął.
Cytat:
Śmia­łam się na cały głos(,) do­stał za swoje.

Cytat:
- Nieeeee.....​zgniecione....​cały krem mam w ple­ca­ku!

zawsze tylko trzy kropki i po nich spacja
Cytat:
mamy do­wo­dy i miej­sce zbrod­ni(,) na­zwie­my ją: Za­bój­stwo Muf­fi­na!

Cytat:
Bo Zby­sio, któ­re­mu ten wy­jazd za­wdzię­czam(,) przy­był nad morze po­lo­wać na opie­kun­ki.

Cytat:
Zby­sio Misio i drze się na gar­dło całe.

całe gar­dło
Cytat:
- Agat­ka ratuj, umie­ram! -

myślnik na końcu niepotrzebny
Cytat:
„Pani, kupę.”- sły­szę na każ­dym spa­cer­ku

bez kropki
Cytat:
- Wy­trzy­maj już wra­ca­my.- za­pe

j.w
Cytat:
- Pani ja muszę teraz. - po czer­wo­nym pyszcz­ku

j.w
Cytat:
- No to chodź zro­bisz do wo­recz­ka. - po­sta­no­wi­łam

j.w
Cytat:
- Cho­le­ra. Tak go­rą­co, że mi się cze­ko­la­da roz­pu­ści­ła. - rzekł grze­biąc

j.w
Cytat:
bo obaj ciap­cia­ki ja(k) stąd do Ha­me­ry­ki.

Cytat:
Czer­wo­ni i roz­kasz­la­ni kon­ku­ren­ci, szli łeb w łeb.

bez przecinka
Cytat:
- Kto wcią­gnie ten pije. - rzu­ci­ła z chy­trym

bez kropki

Wiesz, przypomina mi się moja koleżanka ze studiów.
Po trzecim roku zdecydowała się prowadzić kolonie dla dzieci.
Upośledzonych.
Opowieści snuła potem przez dwa lata.
Były podobne do tych Twoich, z kupkami itp.
Najgorszy był niejaki Jędruś, którego magicznie przyciągały gniazdka w ścianie.
W każde usiłował wcisnąć palce, ogłaszając: paniiiiiii, pierdolnie, no nie?... i tak w kółko.
Nadmienię, że koleżanka pozbyła się na tych koloniach nadwagi. Nic dziwnego, prawda?
Czytając Twój tekst śmiałam się tak jak wtedy :)

Pozdrawiam :)
Wierszybajka dnia 25.11.2013 20:09
Ojej... znowu nastawałam byków... uch. Bajka, Bajka! Gdzie ty masz głowę? (to ja mówię, do siebie samej :@ ) Może nadal na tamtych wakacjach :rol:

Szamanko, dziękuję za pomoc! :D
Usunięty dnia 10.12.2013 23:34 Ocena: Bardzo dobre
wierszybajko - lubię Twój styl, pogodny, taki beztroski, wartki. Bardzo fajne migawki.

Kilka spraw do poprawek.

Pozdrawiam

B)

Cytat:
i cały dzień go uni­ka­łam.
- bez go
Cytat:
Kaśka cho­dzi jak pa­wi­ca. (W końcu to dla niej było.)
- zrób jedno zdanie pawica (w końcu...)
Cytat:
To Jacek wcią­gnął Misia w co­rocz­ny kon­kurs: Kto wię­cej cy­na­mo­nu wcią­gnie.
- powtarzasz wciągnął/wciągnie
Cytat:
Do­szli do gra­nicz­ne
- granicznej
Cytat:
(Re­kor­du nie­ja­kie­go Brą­zo­we­go Wacka.)
- bez nawiasu i połącz z poprzednim zdaniem przecinkiem
Wierszybajka dnia 11.12.2013 09:33
Dziękuję za wskazówki. :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:55
Najnowszy:emilikaom