"Zera" część 1 - Gunslighter
Proza » Długie Opowiadania » "Zera" część 1
A A A
Od autora: Na czym polega tradycja czwórki biznesmenów "pracujących" na placu trzech krzyży? Kim są kandydaci, których zamierzają wybrać, a przede wszystkim do czego są kandydatami. Zapraszam do lektury. Mam nadzieję, że się nie zawiedziecie.
Klasyfikacja wiekowa: +18



Stanął na zimnej posadzce i przez chwilę patrzył na wodę skapującą z brody. Następnie, gdy żadna kropla nie chciała już kończyć ze swoim życiem, złapał za ręcznik i zaczął energicznie wycierać włosy. Myślał o swoim kombinezonie pracowniczym, a konkretniej o nienawiści do niego. O tej wełnie, ścisku. Spoglądając w lustro miał już wcześniej jakąś wizję samego siebie, ale te rude streczące włosy i wielkie czerwone wory pod żywymi błękitami zdziwiły go. Przyglądał się sobie jeszcze chwilkę, a potem ubrał się i otworzył drzwi ogromnym ziewnięciem, które przekształciło się chwilę później w "Co na śniadanie?". Maria spojrzała w tym czasie na żółto - biało - zieloną breję leżącą na talerzu tuż przed nią. 
- Chyba jajecznica - odparła.
Usiadł przy stole i posmarował bułkę masłem. Jajecznica była smaczna, a po dodaniu odrobiny majonezu wprost rozpływała się po podniebieniu.
- Dziękuję - powiedział, gdy po posilku pozostało jedynie wspomnienie - jajecznica to cudowne źródło cholesterolu zarówno dla ducha jak i dla ciała.
- W twoim jagnięcym wieku to nie szkodzi - odparła Maria najwyraźniej nie wyczuwając żartu.
- Mam 24 lata, już dawno się wyźrebiłem - stwierdził udając obruszenie.
- Oczywiście. I jako dorosły człowiek masz też wiele planów na przyszłość. Patrzysz na nią bez lęku.
- Jezu, dobra, bez takich gadek. Nie chcę wiedzieć jak z cholesterolu przeszło na moją mglistą przyszłość, ale jakiś instynkt samozachowawczy mówi mi, że zasiedziałem się i pora już na mnie.
- Twój ojciec też coś takiego miał. Bardzo przydatna rzecz.
- A matka?
- Matka była porządna. W końcu sama ją wychowywałam.
- Rozumiem, buziak babciu.
- Bajdurzenia starej wariatki? -spytała z przekąsem, ale Piotrka nie było już w mieszkaniu.
Szedł owinięty cienkim brązowym szalikiem poprzez pozostałości listopadowego listowia, czyli brązową breję przypominającą błoto. 
Piotrek nazywa się tak dlatego, że jego rodzice: Joanna Katarzyna oraz po prostu Krzysztof tak go nazwali. Uważali, że Piotruś to urocze imię przy wymawianiu którego, usta nabierają nieco delikatności.
Dlaczego już tak nie uważają? Bo nie żyją. Jak zmarli? 1988 był rokiem szczególnym. Być może dlatego, że stanowił schyłek zniewolonej Polski. Ale być może też inaczej. W tym właśnie roku pierwsza od 7 lat lawina zsunęła się Gubałówki. Ten pierwszy od dawna, niemal jubileuszowy cud mający być wizytówką Polskich gór zsunął się prosto na rodziców Piotrka zamykając im wszystkie otwory: uszy, nos, odbyt, a na końcu oczy. Przysłonięcie tych ostatnich stanowiło cios śmiertelny. Reszta była jedynie instruktarzem zabijania w promocji od matki natury. Piotrek miał wówczas 3 miesiące, a jego rodzice po 24 lata. Teraz on ma 24 lata, a jego rodzice nie istnieją.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Gunslighter · dnia 26.11.2013 08:25 · Czytań: 470 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 1
Komentarze
Urbi dnia 26.11.2013 16:47
Fragment o imieniu i ostatnie zdanie są fatalne. Poza tym wyszło sprawnie i wartko. Rozdział (?) kiepski, bo jeszcze nic nie zaczęło się dziać, za szybko urwałeś autorze. Warto dorzucić co nieco. Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty