Wyspa i ocean. - swistakos
Proza » Miniatura » Wyspa i ocean.
A A A
Od autora: Miniatura, tym razem bez pętli czasu, nie wiem czy tak dobra jak poprzednia, ale trochę inna.

No i jestem tu – samotna wyspa pozorowanego spokoju wśród wzburzonego oceanu rozdygotanych i wrzeszczących zewsząd emocji buchających niepohamowanym żarem. Podgrzewają one atmosferę do tego stopnia, iż woda wręcz wrze. A pojedynczy skrawek stałego lądu twardo przytwierdzony do gruntu emanuje spokojnością. Fale nieustannie próbują się wedrzeć nań, rażąc mokrymi strugami piaszczyste brzegi. Lecz poza plażę nie są w stanie sięgnąć, wewnątrz panuje niezmącony zewnętrznymi ruchami spokój. Rosną tu spokojnie drzewa przeznaczenia o prostych gładkich pniach, nieporuszane nawet najdrobniejszym powiewem wiatru mogącym zmącić ich zanurzony w odwieczności spokój. Niebo nad wyspą odcina się pogodnością od pokrytej grubymi szarymi chmurami powierzchni nadoceanicznego nieboskłonu. Z ciemno pierzastej opoki, w nieustającej ulewie emocji, z zawiewającym ze wszystkich stron wichrem porywistej niespokojności, błyskają pioruny rozbuchanych uczuć. Ocean nie był martwy, nurzały się w nim żarłoczne cielska rekinów niespokojnej wyobraźni, goniące płotki niespełnionych marzeń. Stworzenia te opływały spokojną wyspę, podświadomie pragnąc się na nią dostać, porażone niemożliwością dokonania tego czynu. Na lądzie ćwierka ptactwo niezmąconego bytu, zadowolonym trelem dając do zrozumienia otoczeniu jak dobrego dokonało wyboru. Pod drzewami dostojnie przemieszczają się zwierzęta spełnionego życia, spokojnie bytujące na równinnej powierzchni wyspy.  Nawet pterodaktyl szczęśliwego spełnienia szybujący po bezchmurnym niebie patrzy czystym wzrokiem z góry na płaszczyznę wyspy. Nad zmierzwionym oceanem polatują nieskoordynowanym lotem koszącym albatrosy burzliwej miłości, niczym smoki ziejące gorącym ogniem niespokojnego życia.

  A wszystko to bytuje na jednej Ziemi, niby osobno, a jednak wpływając na siebie i utrzymując świat w jednej spójnej całości.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
swistakos · dnia 02.12.2013 08:25 · Czytań: 517 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 4
Komentarze
al-szamanka dnia 02.12.2013 20:22
Cytat:
Na la­(ą)dzie ćwier­ka ptac­two nie­zmą­co­ne­go bytu, za­do­wo­lo­nym tre­lem dając do zro­zu­mie­nia oto­cze­niu jak do­bre­go do­ko­na­ło wy­bo­ru.



Czytam, czytam i ciągle się zastanawiam, co chciałeś powiedzieć.
Czy wyspa i ocean kryją w sobie jakąś głębię.
Tekst zdaje się na to wskazywać, ale zabrakło mi jakiejś iskry w tym wszystkim.
I dlaczego
Cytat:
Nad zmierz­wio­nym oce­anem po­la­tu­ją nie­sko­or­dy­no­wa­nym lotem ko­szą­cym al­ba­tro­sy burz­li­wej mi­ło­ści
, kiedy ich lot jest płynny i łagodny.
Trochę się zagubiłam w tych opisach, określeniach i porównaniach.

Pozdrawiam :)
Madame Chauchat dnia 02.12.2013 20:35
Myślę, że ta wyspa to metafora duszy ludzkiej, na zewnątrz sztormy, burze, rekiny, a to jak wyspę urządzi zależy od samego człowieka.

Cytat:
Na la­dzie ćwier­ka
lądzie
swistakos dnia 02.12.2013 23:24
Opisuję tu dwa przeciwstawne stany bytujące obok siebie, taki lot albatrosów jest tu zamierzony.
amsa dnia 22.01.2014 18:51
swistakos - z wielkim zainteresowaniem przeczytałam, pomimo kilku powtórzeń, których według mnie można zastąpić innymi słowami, przyznaję, że ta miniaturka to właściwie cała epicka przygoda, chociaż dzieje się w jakże statyczny sposób z jednej strony, a nawałnicami z drugiej. Ciekawy obraz zderzenia się dwóch światów, a pterodaktyl mnie wręcz urzekł.
Masz trochę problemów z interpunkcją, jednakże nie przeszkodziło mi to naprawdę zanurzyć się w Twój świat bez i ludnej - wyspy.

B)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty