Newsy dnia - Sleepless
Proza » Miniatura » Newsy dnia
A A A

Informujemy, że Platforma podzieliła się na dwa wrogie obozy. Ich  dowódcy okopali się w swoich gabinetach, dowożone są do nich kanapki i puszki piwa.

Mężczyzna  popełnił samobójstwo, skacząc z czwartego piętra bloku. Sąsiedzi twierdzą, że był to bardzo spokojny człowiek, zawsze mówił i odpowiadał na „dzień dobry”. Żałują tylko, że nie skoczył z siódmego piętra, wtedy byłoby dopiero na co popatrzeć.

Szok, panika, niedowierzanie. Rząd poinformował, że w Polsce zostaną wycofane z obiegu wszystkie tabloidy. Pani Anna, matka pięciorga dzieci, pyta naszego korespondenta: „Jak żyć?”. Nie jest jedyną zbulwersowaną Polką, która wzięła udział w manifestacji przed budynkiem Sejmu dziś przed południem. Kobiety głośno skandowały oraz niosły transparenty, wśród których zobaczyliśmy ten o treści: „Zlikwidować Wyborczą, a oddać nam Party!”

Nowe doniesienia w sprawie łapówkarskiej w Polskim Związku Pszczelarzy. Mafia zażądała od Zdzisława Pasieki 100 kg miodu, a w razie niewypełnienia polecenia miało mu się „nalać wody do uszu”.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Sleepless · dnia 13.12.2013 19:29 · Czytań: 412 · Średnia ocena: 2,33 · Komentarzy: 10
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Dobra Cobra dnia 13.12.2013 22:58 Ocena: Słabe
Witaj,

Ale o czym jest ten tekst? Bo przytaczasz tylko przykład tego, co możemy oglądać codziennie w tv lub słuchać w radiu.
Jaki cel przyświeca temu tekstowi? Bo nie poszedłeś ani w jedną ani w drugą stronę? Czemu ma służyć? Co zaakcentować?

Ukłony,

Doco
Usunięty dnia 14.12.2013 00:15 Ocena: Dobre
Sleepless - jeśli mnie nie myli intencja to tekst jest właśnie o tym - ukłony w stronę DC - że newsy są o niczym, taką papkę codziennie otrzymujemy, to jest wg mnie ten akcent ;). Ale oczywiście mogę się mylić, w każdym razie tak to odebrałam i co więcej, rozbawiły mnie te słowa, ukazanie miałkości i bzdur, jakimi zajmują się dziennikarze, bo gdyby nie czytano takich rzeczy, gdyby spadła oglądalność, może karmiono by umysły widzów wartościowszymi wiadomościami. Czyli - jest to co jest, gdyż popyt na to też jest.

Pozdrawiam

B)
Sleepless dnia 14.12.2013 11:32
Dzięki za komentarze. Chodzi o pokazanie w krzywym zwierciadle newsów, które są nam serwowane każdego dnia.
al-szamanka dnia 14.12.2013 12:08
Rzeczywiście, media starają się zarzucić społeczeństwo ogłupiającą papką.
W każdym kraju.
Ale zawsze sobie dopowiadam: podaż jest odpowiedzią na popyt.
W tekście zabrakło mi kąśliwego humoru.

Pozdrawiam :)
pablovsky dnia 14.12.2013 12:13 Ocena: Dobre
Ten tekst, to nic innego, jak krótki żart z otaczającej nas rzeczywistości, w której budzimy się każdego dnia. I powinniśmy mieć świadomość, że owa współczesność istnieje od zawsze, tylko kiedyś, dawno temu wydawała się odległa, w zasadzie obca. Dzisiaj przy pomocy mediów, realność świata jest na wyciągnięcie ręki. A to, że niektóre informacje wydają nam się absurdalne? No cóż, każdy ma własne interpretacje.
Osobiście twierdzę, że dzięki tej "medialnej papce" - jak to określiła amsa - możemy żyć świadomie, mieć pewność, że odkryjemy wiele ukrywanej kiedyś prawdy.
Staję w obronie dziennikarzy. ;)

p.s. Z tymi stu kilogramami miodu, to już gruba przesada :p :p
shinobi dnia 14.12.2013 12:39
Para trochę w gwizdek poszła, a może nawet nie było żadnej pary, bo i nie czuć jakiejś szczególnej energii włożonej w ten tekst.
Trochę takie na odczepnego: jakby ubrane w słowa między jednym a drugim łykiem herbaty.

Jest poprawnie, ale to mało, wierzę jednak w mocniejszy strzał podczas następnego tekstu. :)
pablovsky dnia 14.12.2013 12:43 Ocena: Dobre
shinobi, pary może i nie ma, ale maleńka dyskusja powstała, a to już coś. :) Czasami warto coś wysmarować między jednym, a drugim "łykiem". Po co łykać bezproduktywnie? ;)
Usunięty dnia 14.12.2013 13:17 Ocena: Dobre
pablovsky - kiedyś usłyszałam dobry tekst, który przyjęłam jako zasadę informacyjną - jeśli jest jakaś ważna wiadomość, o której powinnam wiedzieć, z pewnością do mnie dotrze. I tak jest, ani razu się nie zawiodłam. O wielu sprawach dowiaduję się od ludzi, czasem "zagramianicznych". Od lat nie kupuję gazet, od kilku nie mam TV, radia również od ponad dwudziestu. Internet - śmietnisko wszelakich wieści - sprzecznych i oczywiście najważniejszych, takich, co to musisz wiedzieć dziś, bo jutro już są nieważne. Jeśli chcę coś poznać sieć jest dobrym miejscem, ale muszę wiedzieć, co i gdzie szukać. I, niestety, dziennikarstwo jakie mamy, nie jest tym na którym się wychowałam. Przez lat kilka składałam gazety, to było zanim upadł mur i była pierestrojka, zanim okularnik ogłosił nam stan. I pomimo tego, że był to inny ustrój, chociaż tak naprawdę nie do końca jest to prawdą, język jakim posługiwali się dziennikarze był o niebo lepszy. Nawet jeśli sprzedawali nam socjalistyczny chłam.

Pozdrawiam

B)
mike17 dnia 14.12.2013 16:16
Końcówka zdecydowanie najlepsza, reszta... hm, cóż, przedmówcy mieli rację - jaki był zamysł twórczy, bo to chyba za mało dać parę zajawek i z tego sklecić utwór.
Choć doceniam nutkę humorystyczną, jak dla mnie to za mało: lubię dłuższe texty o CZYMŚ, dające do myślenia, a tu seria zdań i na tym koniec.
Druus dnia 16.12.2013 16:20
Ten Twój tekst taki trochę bez jaj - jak wszystko w cyfrowym (gdzieniegdzie chyba jeszcze analogowym, ale mogę się mylić) świecie. Rzuciłeś kilka ochłapów i to jednak troszkę za mało, żeby móc powiedzieć coś dobrego.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:89
Najnowszy:ivonna