Do twarzy mi w czewonym - Innna
Proza » Miniatura » Do twarzy mi w czewonym
A A A

Wszystko zaplanowane, dopięte na ostatni guzik. Tak długo oczekiwałam na ten dzień. Czemu tak długo musiałam na ciebie czekać? Jesteś aż tak wymagająca? Przygotowywałam się na twoją wizytę od miesięcy. Wszystko gotowe. W głośnikach rozbrzmiewa moja ulubiona melodia, spokojna, lecz z dreszczykiem emocji. Otworzyłam wino, wypiję kieliszek, by przy tobie się już nie stresować. Moje ciało całe drży, a przecież wiem o tobie wszystko. Wiem jak wyglądasz, gdy przychodzisz, czarna sukienka pięknie lśni na twojej białej jak śnieg skórze. Moje serce przyspiesza na samą myśl o tobie, a ciało zamiera w bezruchu. Lubisz zapach mięty? Zapaliłam już świece. Ciepło mi. W głowie szum, lekki dreszcz.  Czuję cię, jesteś tuż obok, tak blisko. Myślisz, że możemy zacząć? Delikatnie muskasz moje ciało, czuję chłód. Zawsze jesteś z taka zimna?  Napiję się jeszcze wina, może wtedy nie będę taka spięta. Stresujesz mnie, ale to normalne, bo przecież od dawna cię pragnę. Szum, serce zaczyna mocniej bić, krew pulsuje namiętnie w moich żyłach. Kochasz ten stan, prawda? Widzisz to nie pierwszy raz, ale po to tu jesteś by było przyjemnie. Już blisko. Nigdy nie byłam tak blisko. Zaparowało lustro, woda jest taka gorąca, a my w niej zaplątane. Już nie ma odwrotu. Boje się, zaczynasz mnie przerażać. Czemu nadal jesteś taka zimna? Odpływam. Tego chciałaś? Nie widzę cię, zamazujesz mi obraz. Po co to robisz, czy to już koniec? Uciekasz? Nie, ty nadal jesteś. Doprowadzisz to do końca, przecież po to się spotkałyśmy. Zimno mi, krew po woli odpływa, ciało milknie. Nie chcę tego. Czemu się boję? Przestań! Cisza. Nie czuję, nie widzę, nie ma mnie. Zostałaś tylko ty, i moja czerwona sukienka.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Innna · dnia 22.12.2013 09:37 · Czytań: 428 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 4
Komentarze
al-szamanka dnia 22.12.2013 13:08
Cytat:
Moje serce przy­spie­sza na samą myśl, o tobie

bez przecinka
Cytat:
Czuję cię(,) je­steś tuż obok

Cytat:
Już niema od­wro­tu.

nie ma
Cytat:
Po co (t)o ro­bisz

Cytat:
Nie chce(ę) tego.

za dużo to i tak

Po czerwonej sukience rozpoznaję, że dziewczyna podcięła sobie żyły.
Jak dowodzą liczne filmy, podcinanie żył w wannie jest najbardziej efektowne.
Ty zastosowałaś te efekty jeszcze przed:)
Śmierć wyczekiwana jak kochanka.
Można sobie dopowiedzieć dlaczego.

Pozdrawiam
pablovsky dnia 22.12.2013 14:02 Ocena: Bardzo dobre
Samobójstwo to najgorsza rzecz, z jaką można mieć styczność. Czytając Twój tekst od razu przed moimi oczyma stanęła sytuacja, w której rozmawiałem przez telefon z młodą kobietą, na pół godziny przed tym, jak się powiesiła.
Usłyszałem na koniec rozmowy, że (cytuję dosłownie): "to najgorszy dzień w moim całym życiu" - po czym się rozłączyła. Policjanci, którzy dotarli pod wskazany przeze mnie adres, poinformowali mnie o tym strasznym odkryciu i uwierz mi, przez tydzień nie mogłem dojść do siebie. Dlaczego opisałem to wydarzenie? Bo Twoja krótka historia mocno mną wstrząsnęła. Nie wiem dlaczego, ale odniosłem wrażenie, jakbym czytał myśli właśnie tej opisanej przeze mnie dziewczyny.
Pisząc go pewnie nigdy nie otarłaś się o kogokolwiek, kto dokonał tego przerażającego czynu, ale zrobiłaś to bardzo realistycznie.
Trochę popsułaś mi humor, bo wróciły nieprzyjemne wspomnienia, lecz skąd mogłem wiedzieć, że tekst dotyczy waśnie tej kwestii.
Pozdrawiam.
Druus dnia 22.12.2013 20:40
Nie kupiła mnie Twoja miniatura. Krótka forma powinna być dopracowana w najmniejszym szczególe, każde słowo wypieszczone itd. Tutaj ewidentnie mi tego brakuje. Szczególnie rzuca się w oczy mnogość powtórzeń. Warto przejrzeć i dopracować. Temat wdzięczny, ale styl nie powala.
mike17 dnia 23.12.2013 10:49 Ocena: Bardzo dobre
Coś w tym jest, co sprawia, że czyta się z uwagą, bo od samego początku już ewidentnie wiadomo, że na coś się tu zanosi, że każde kolejne zdanie zbliżać nas będzie do nieuchronnego grand finale, i w miarę jak brnąłem w lekturze, czułem, że atmosfera zaczyna gęstnieć, aż w końcu dotarło do mnie, to, co dotrzeć miało...
I ja byłem "świadkiem" jak dziewczyna wyskoczyła z okna z sąsiedniego domu, w chwili, gdy ja jadłem obiad i byłem szczęśliwy - los jest okrutny, ktoś się rodzi, inny w tej samej chwili się tnie.
Stylistycznie i językowo poprawnie, mogłoby być lepiej, ale utwór jest dość spójny, konsekwentny, i to wynagradza czytaczowi mało finezyjny język opowiadania.
Ogólnie jestem na TAK.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty