przez ciebie - Kameadore
Poezja » Wiersze » przez ciebie
A A A

 

mogłabym nie widzieć

skulona w kłębek nadziei

 

gdy składasz lotne świetliki

w rozgardiasz natchnienia

miękką jak usta stalówką

 

mogłabym skłamać że nie sypiam

pod ścianą skrzykuję myśli

 

ale i tak przyjdziesz

obejmiesz ćmy niebieskie

życie przez ciebie wszystkie wiersze

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Kameadore · dnia 21.01.2014 20:20 · Czytań: 603 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 12
Komentarze
julanda dnia 22.01.2014 09:03
Jeśli wiek Autorki mieści się pomiędzy szesnaście a dwadzieścia jeden, to łyknę i kłębki, i świetliki, bo przypomiałaś mi, jak bardzo można kochać i cierpieć wtedy, skóra potrafi zamyknąć w cynamon słońce. Jeśli jednak Autorka jest starsza, to proponuję potraktować wiersz warsztatowo.
Pozdrawiam.:)
Kameadore dnia 22.01.2014 09:25
Och, dziękuję Julando, że zechciałaś łyknąć i przypomnieć sobie jak to było.

Bogu dzięki, mieszczę się w wyznaczonym przez Ciebie (choć bardzo sztywno, jak się wydaje, trochę okrutnie...) przedziale wiekowym:)

Zamiast już tylko "warsztatowo" wspominać, mogę jeszcze pisać!

Kamea.
ajw dnia 22.01.2014 10:32 Ocena: Bardzo dobre
Nie zgodzę sie z tym, ze można tak pisać tylko wtedy, gdy jest sie młodym. Wszystko zalezy od wrażliwości piszącego. W kazdym wieku mozna przezywać miłość jak młoda dziewczyna ze wszystkimi objawami, czyli tą samą wrażliwością na uczucie. Dlatego ja nie zamykałabym tego wiersza w jakichś ramach wiekowych.
Dla mnie jest nastrój, są emocje, jest delikatność. A w dodatku budzi empatię, czyli działa :)
Pozdrawiam serdecznie
iw
Borek707 dnia 22.01.2014 12:14
Stalówka i ćmy niebieskie trafiły, naprawdę ładne metafory, udany krój, dobra konstrukcja. Co do reszty to już mniej bardzi (ale to tylko subiektywne odczucie, nie musisz się tym przejmować), nie wiem czy kłębek nadziei to dobry pomysł, tak mi to pachnie taką naiwnością odrobinę, nie lubię widzieć pensjonatu w metaforach. W dopełniaczowych to już w ogóle, rozumiem pomysł, rozumiem inwencję, ale wykonanie już mniej. Świetlików nie łykam, w tej oprawie mają wydźwięk taki mniej dojrzały, licealny, ale to tylko moje wrażenie. Wiersz ma dobre momenty, nie jest nieudany na wskroś. Umiesz tworzyć naprawdę dobre wersy, tylko chciałbym widzieć ich więcej. Do następnego. Pozdrawiam.
Kameadore dnia 22.01.2014 12:22
AJW, Borku - buziaki dla Was :)

AJW - empatia jest trudna, czuję to każdego dnia, a Ty - proszę, potrafisz! Masz to w sobie.

W kłębek nadziei można się zwinąć zamiast bólu, to takie właśnie licealne, naiwne, beznadziejne miało być...
Pięknie odniosłeś wrażenie Borku do tego tekstu, tak jak chciałam żebyś odniósł.

Dziękuję K.
marukja dnia 22.01.2014 14:50
Podoba mi się rozgardiasz natchnienia i skrzykuję myśli. Całość wymaga jednak moim zdaniem szlifu. Chodzi mi przede wszystkim o powtarzanie słowa ciebie: w wierszu jest na początku i końcu, ale już w tytule - jak dla mnie zupełnie niepotrzebnie.
Puenta - na plus, dodatkowo pojawił się rym (nie wiem, czy świadomie?), co zawsze mnie cieszy. :)

Pozdrowienia!
Kameadore dnia 23.01.2014 11:04
Marakujo - masz rację, za dużo tych "ciebie" w tekście. Wyrzuciłam z pierwszego wersu, jest lepiej teraz.

Dziękuję.

Kamea.
mede_a dnia 23.01.2014 16:31
Urocze. Naiwne? Być może, ale naiwność przypisywana niesłusznie tylko młodości znamionuje piękno duszy.

"Ćmy niebieskie"- śliczna inwersja, doskonale wykorzystana przestawność szyku. W formie: niebieskie ćmy fraza wybrzmiewałaby mniej metaforycznie- jako odnosząca się tylko do koloru, a tak odczytuję "niebieskie" jako z nieba, niebiańskie- niby anioły.

"Przez ciebie wszystkie wiersze"- bardzo mi się podoba ta puenta. Do pewnego czasu też tak miałam. Zestarzałam się;-)

Serdeczności, Kameo. Chroń w sobie naiwność jak najdłużej. Jeszcze przynajmniej z 50 lat;-)
Kameadore dnia 24.01.2014 14:21
Och, nie pisz tak Medeo! Nie chcę tego słuchać.
Jesteś piękna, masz w sobie cudowną, welurową duszyczkę dziecka.

Ćmy niebieskie - one są Twoje.

Dziękuję, że czujesz, dziękuję, że jesteś.

Kamea.
Zola111 dnia 28.01.2014 13:15
Wróciłam, Kameo, bo wczoraj popełniłam grzech zaniechania i czułam się z tym naprawdę kiepsko.

To nie jest dobre pisanie. Słyszę możliwości Autorki, ale trzeba pracować, żeby nie było banału, inwersji, taniej ekscytacji.

Poszukaj sobie kogoś, kto pisze "dobre" wiersze i czytaj je. Pisząc zastanawiaj się, czy "dorównujesz", a oczywiście nie naśladuj.

Co w tym wierszu trzeba by było zmienić? Sporo:


mogłabym nie widzieć

skulona



gdy składasz światło

w rozgardiasz

miękką jak usta stalówką



mogłabym skłamać że nie sypiam

pod ścianą


skrzykuję myśli

obejmiesz niebieskie ćmy

przez ciebie wszystkie wiersze

życie

Jak widzisz: to nadal jest Twój wiersz. Powarsztatowałam sobie, czego i Tobie życzę.
Zmiany są niewielkie ale baaardzo ważne. jeśli je dostrzegasz - to już dobrze.

A teraz, żebyś nie była na mnie zła, zobacz, do czego ja dąże, ciągle warsztatując na własnych tekstach:

http://www.portal-pisarski.pl/czytaj/44670/somnambulizm

a z białych, wolnych - wszystkie tutaj wiersze Allelui.

na przykład: http://www.portal-pisarski.pl/czytaj/44349/talk

Ale dobrą poezję publikuje tu wielu. Polecam, poszukasz sobie.

z.
Wiolin dnia 28.01.2014 13:56
Witaj Kameadore.

Podpisuję się w 100% pod tym co pisze Zola. Każdy z nas uczy się od innych. Ten tekst po poprawce Zoli, naprawdę odżył - nabrał słusznego blasku. Myślę że warto słuchać, podpatrywać.... najlepszych. Żeby nie było - nie mówię o sobie.....ja też jestem uczniem. Pozdrawiam.
Kameadore dnia 28.01.2014 23:47
Zolu, pięknie to rozpisałaś!

Fantazjujesz w rejestrach tak wysokich, że chyba się skulę naprawdę.
Och, zazdroszczę, pewnie nie dorównam Tobie nigdy...

Dziękuję bardzo.

Wiolinie, jeśli Ty uczniem, to kim ja jestem?!

Kamea.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty