Dopisek II - bosski_diabel
Poezja » Wiersze » Dopisek II
A A A
Od autora: Z cyklu na marginesie

a wszystko zaczęło się z nadmiaru
spoconych dłoni i długopisu
krzyżowego spojrzenia spod powiek

stałem się atramentem na kartce kliknięciem o świcie
z czasem nie mogąc jak drzewo wyrzec się korzeni
uwierzyłem w drogę po słowach siebie - ciebie

być może wychodząc z cienia pomyliłem buty wyjściowe
znaczenie zmieniało się wraz z nami
pozostał w ustach smak życia oblizujemy nabrzmiałe
głodem słowa oswajamy samotność we dwoje

kolejne dni szepczą zaklęcia nocą.
puste nadzieje uwierają

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
bosski_diabel · dnia 31.01.2014 17:18 · Czytań: 685 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 15
Komentarze
ajw dnia 31.01.2014 19:09
Bo to się właśnie tak zaczyna, bosski diable, a potem przepadasz z kretesem. I jest ci niebiańsko ;) Ale rzeczywiście dobre złego początki .. O resztę trzeba już zadbać we dwoje.
Fajnie napisany, choć słowo 'fajnie' powinnam zastąpić 'dobrze'. Pozdrawiam serdecznie :)
mede_a dnia 31.01.2014 19:16 Ocena: Świetne!
Ale póki co Bosskiemu chyba niebiańsko nie jest, bo to tekst pełen goryczy, uwierających nadziei i samotności we dwoje, mimo początkowej wiary w drogę po słowach siebie- ciebie- piękna metafora, czysta i jasna.
Bardzo prawdziwie i wzruszająco o dwojgu na huśtawce. Serdeczności.
mike17 dnia 31.01.2014 19:29 Ocena: Świetne!
Zawsze twierdziłem, że lepiej żyć w pojedynkę, niż tkwić w związku, w którym miłość już nie mieszka - to pustka i oszustwo, samoudręczenie, bo przecież pamięta się kochanie, i właśnie ta pamięć jest kulą u nogi, by znów odetchnąć lekką piersią, by na nowo żyć naprawdę, może obok kogoś innego...
I wiersz tak widzę, jako niemożność wyrwania się z klatki, którą stało się wzajemne uzależnienie, to już nie miłość, lecz stan lęku, w którym osoby w nim będące nie wyobrażają sobie, że można zacząć raz jeszcze, myślą, że nic dobrego już nie zdarzy, więc trzeba być w tym, co jest.
Przeniknął mnie twój wiersz, Tadeuszu, jak zwykle zresztą.
Nie muszę gadać, bo tak jest za każdym razem, kiedy tu wracam.
A Ty za każdym razem zabierasz mnie do swojego wymiaru, malarzu niezwykły, twój styl rozpoznałbym na końcu świata :)
Zola111 dnia 31.01.2014 19:54
Bosski,

zabrałabym tę kropkę po nocą, zrobiłabym coś "tajemniczego" z wargami


znaczenie zmieniało się wraz z nami
pozostał w ustach smak życia oblizujemy nabrzmiałe
głodem słowa.


Tak tylko kombinuję, co nie znaczy, że wiersz mi się nie bardzi! Bardzi się i to bardzo :)

Pozdrawiam,

z.
Wasinka dnia 31.01.2014 23:39
Diable,
bardzo czuję, co chcesz tu powiedzieć.

"Stałem się atramentem na kartce" - ach, te Twoje obrazy i metafory!

Puenta aż drży.

Pozdrawiam ciepło, L-u.
tyria dnia 01.02.2014 09:33 Ocena: Świetne!
Bosski co Ty wyprawiasz z czytelnikami, szarpiesz, gnieciesz obrzucasz emocjami jak gradem,
a wszystko to wykwintnie i ze smakiem podane.
Wiesz ja tu widzę dwie interpretacje. Tak. Pierwsza to odejście ale w sensie dosłownym, tęsknota zżera i myśli, że tam też ktoś tęskni, a wszędzie bije niezmienione uczucie.
Druga dla mnie nie jest aż tak pesymistyczna wbrew pozorom, bo ja odbieram to jak rozstanie ale takie mickiewiczowskie chcieliby a nie mogą, "...oswajamy samotność we dwoje" i uczucia nie ostygły a zastygły. Bosski pięknie opisujesz miłość dwojga, jestem pod wrażeniem zresztą jak zawsze. Pozdrowienia.
blaszka dnia 01.02.2014 17:48
Bosski,
czytałam twoje wiersze dwa lata temu i wzruszałam się subtelnym szczęściem w nich zawartym,
a teraz płaczę nad tym, co się zmieniło. Tylko z głębi duszy mogą płynąć tak działające na zmysły wersy. Pocieszające, że każdy stan jest twórczą inspiracją, a każdy zrodzony wiersz chwilowym ukojeniem. Gdybym ja tak potrafiła pisać, byłabym szczęśliwsza ;)
bosski_diabel dnia 01.02.2014 18:19
Ajw, Made_a, Mike, Zolu, Wasinko, Tyrio, Blaszko
Wiecie co kochani, nie wiem jak mam odpowiedzieć na te komentarze, dlaczego? bo te interpretacje są tak różne, moja "idzie" w stronę /do Tyrii /do Jej drugiej interpretacji. Dodając, że nie zawsze koniec się kończy;)
Dziękuję Wszystkim za komentarze i bardzo, bardzo serdecznie, pozdrawiam.
Hallam dnia 01.02.2014 23:59
mam dziwne wrażenie, niektóre momenty są strasznie podobne w treści do mojego wiersza o samotności, szczególnie początek jakby sprytnie sparafrazowane przez dosłowność, później też te cienie. Ogólnie podoba mi się, tylko puenta mi trochę kuleje
bosski_diabel dnia 02.02.2014 11:24
Hallam przeczytałem u Ciebie, haha...samotność zawsze bywa samotna. Dzięki a puenta, no widzisz u innych drży a u Ciebie kuleje, takie prawa czytelnika, pozdrawiam.
julanda dnia 02.02.2014 22:41 Ocena: Świetne!
Brawo i gratuluję, bo wiersz płynie rzeką słówobrazów, lekko, a jakże niebanalnie.
Każdy fragment wart zauważenia (nie piszę "zapamiętania", bo chcę zapomnieć, aby wrócić, i niech strzegą nas dobre duchy poezji od takich, którzy zapamiętują, a przypadkiem później uznają za inspirację :( )
Rozpłakałam się już w pierwszych trzech wersach, płakałam dalej. Jakie to piękne.
Pozdrawiam cieplutko, wracając myślami do początku, pierwszych wersów, tak się wszystko zaczęło, umiałeś to opisać. Tak mamy, gdy poezja przychodzi i wsiąka jak życiodalny sok.
bosski_diabel dnia 03.02.2014 10:49
Julando :) no piękne dzięki za te słowa no ale nie chcę "słonej wody" ;) proszę o uśmiech, pozdrawiam pięknie zza rzeki.
marukja dnia 03.02.2014 18:04
I ja przesyłam uśmiech, bo do takiego pięknego wiersza, choć z nutką nostalgii, można się tylko uśmiechnąć. :)
Cytat:
zna­cze­nie słów zmie­nia­ło się wraz z nami

- bardzo prawdziwe.

Pozdrowienia!
Insomnia dnia 03.02.2014 20:10
Uwielbiam wiersze, na które nie sposób odpowiedzieć nic sensownego. One przygniatają swoimi obrazami, sprawiając, że po prostu czujesz, a nie czytasz.
Bardzo dobry, gęsty dla mnie ten atrament.
Pozdrawiam
bosski_diabel dnia 04.02.2014 10:05
Marukjo, Insomnio co mam powiedzieć? dzięki piękne i zapraszam na ciąg dalszy.
Cieszy to, że wiersz robi wrażenie to dla piszącego jest jak nektar:) pozdrawiam serdecznie.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty