Mamy juz XXI wiek, kotku! - Gunslighter
Proza » Miniatura » Mamy juz XXI wiek, kotku!
A A A
Przechadzając się po dróżkach mojej głowy spotkałem niejakiego pana Wertera.
Biedak siedział na ławce i przystawiał właśnie rewolwer do skroni.
Zapytałem co się stało,lecz zamiast jego głosu usłyszałem strzał i ostry zapach prochu.
Werter pomimo swego nie najlepszego stanu w jakim się teraz znajdował,postanowił odpowiedzieć na moje nieme pytanie.
Znalazłem przy nim list o następującej treści:

"Muszę odpocząć! Kocham Cię nadal,lecz wbrew temu co sądzisz o miłości,mam Cię tymczasowo dosyć. Skamlesz,że mnie wielbisz,a ja biedna muszę tego słuchać i jeszcze uważać by Cię nie urazić. Uważać byś nie doszukał się jakiejś ukrytej treści,która nawiasem mówiąc, zwykle jest tam,gdzie ją dostrzegasz.
Gdy uprawiamy seks(tak Werterze,nazwijmy rzecz po imieniu) jest nam dobrze,lecz gdy wyjdziesz ,przychodzi do mnie inny,którego kocham tak samo jak Ciebie. To nie moja wina,że mam wielkie i przestronne serce,że jest w nim miejsce nie tylko dla Ciebie,że On podobnie jak Ty ma w sobie to czego szukam u mężczyzn.
nie moja wina,że gdy ty mówisz kocham a ja powtarzam to za Tobą,nasze dwa słowa nie otulają sie wzajemnie,lecz biegną w przeciwne strony na różnych wysokościach- twoja wysoko ponad obłokami,moja nisko,lecz wytrwale,aż w końcu rozbija się o skały wraz z morską wodą.
Wtedy muszę znowu powtórzyć to słowo,choć tak mi już zbrzydło.
Kiedy łapiemy się za ręce Ty widzisz symbole miłości, ja natomiast tylko twoją dłoń w którą włożona jest moja.
To prawda,że oboje nie chcemy ich puścić i,że oboje trzymamy je zaciekle i że oboje wpatrujemy sie w siebie jak zakochani,ale twoje symbole nic dla mnie nie znaczą. Czy nie rozumiesz,że jest wiele wymiarów miłości, a żadna z nich nie gorsza od drugiej? Nie chcę,żebyś myślał,że to koniec.
Tak lubisz te wszystkie wzniosłe słowa, koniec,na zawsze, ja,Ty,my,komunia duszy ,których boję się jak ognia. Wypowiadasz je nie wiedząc nawet jak wielkie pozostawiają na mnie rany.
Jak muszę wylizywać się z nich w objęciach innego,którego kocham.
Widzisz,przez Ciebie nawet ja nadużywam tego słowa.
Proszę,tylko o wolność,której mi skąpisz i którą gardzisz ponad wszystko.
Tak lubię Cię całować,gdy nie widzę twoich pałających uczuciem oczu.
Tak lubię się z Tobą kochać,gdy nie mówisz nic romantycznego.
Widziałeś kiedyś królika,który kocha swoja marchewkę? On patrzy na nią tak samo jak Ty na mnie; jest jedna różnica- on zjadą ją i z tego czerpie przyjemność,z tego czerpie siłę do uczucia,które nawet na chwilę w nim nie wygasa. Czyż on prawdziwie nie kocha?
Dla Ciebie nie liczy się nic poza mną, nie kochasz słońca,deszczu,wiatru. Pytam się dlaczego?
Dlaczego tak bardzo pragniesz skrócić moją poligamiczną młodość?
Staram się,by podczas naszych pieszczot nie powiedzieć:"Zerżnij mnie,zerżnij jak sukę".
Nie robię tego tylko z jednego powodu- nie zrozumiesz.
Będziesz nadal wpatrywał się we mnie swymi zakochanymi oczyma i wzdychał mówiąc: "Och jakaś ty cudna".
Od samego myślenia o tym jest mi niedobrze! Czy nie rozumiesz,że mimo mej całej miłości do Ciebie,całego przywiązania,potrzebuję odmiany? Nie zadowalam się jedynie Tobą. twój głos,choć piękny, z czasem nudzi mi się. Wtedy nie odzywam się długo po czym mówię,że źle się czuję. Widzę nawet teraz oczami wyobraźni jak czytając to, robisz mi wyrzuty.
A ja przecież jestem tylko zagubioną w dzisiejszych czasach kobietą, zagubioną pośród bloków, sklepów,restauracji,zagubioną wśród twojej archaicznej miłości. Wiesz czemu? Bo mamy już XXI wiek, Kotku."

Twoja Lotta.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Gunslighter · dnia 24.09.2008 11:56 · Czytań: 999 · Średnia ocena: 3,78 · Komentarzy: 9
Komentarze
amoryt dnia 24.09.2008 13:54 Ocena: Dobre
usłyszenie ostrego zapachu prochu na samym początku razi, ale nie przeszkadza, by czytać dalej. a dalej jest tylko lepiej. uwielbiam takie odzieranie romantyzmu z fantazyjnego bajdurzenia i pokazywanie, że człowiek też zwierzęciem jest, mimo całego dorobku kulturowego.
do tego jest to napisane przyjemnym językiem, znawcą nie jestem, ale rażących błędów, poza wyżej wymienionym nie widzę.
A4IX dnia 24.09.2008 16:25 Ocena: Bardzo dobre
Smutne, ale prawdziwie ukazane jaki jest człowiek(tutaj kobieta) XXI wieku. Tekst mi się podoba, łatwo się go czyta , bardzo realnie oddanie sytuacji, co i jak i dlaczego. ;]
SzalonaJulka dnia 24.09.2008 16:30 Ocena: Bardzo dobre
heh i ten podpis: "Twoja Lotta" o ironio
Smutny ten XXI wiek - olewam - zostaję w XIX :shy:
Jack the Nipper dnia 24.09.2008 19:28 Ocena: Bardzo dobre
Ah, jakie prawdziwe :) Utrafiłeś w sedno i to bardzo uniwersalnie. Tekst pasuje niezależnie od płci.
ondrii dnia 24.09.2008 20:55 Ocena: Bardzo dobre
Ja tez wole czasy przeszle... jesli tak ma wygladac XXI wiek to ja dziekuje mu bardzo i ide w swoim kierunku.
To tak od strony... swiatopogladowej.

Jesli chodzi o samo opowiadanie: bardzo ciekawe, dobrze opisany "problem"/sytuacja, brak błędów.

Wiec gdybym mial ocenic samo opowiadanie, to jak jest napisane... bardzo dobre :) oby tak dalej.
pani jeziora dnia 24.09.2008 21:10 Ocena: Bardzo dobre
coś w tym jest... mimo że Wertera kompletnie nie strawiłam... prekursor emostylu i tyle ;)

bdb
ginger dnia 24.09.2008 22:35 Ocena: Bardzo dobre
Hmpf... Dobry tekst, ale ja Ciebie bardzo prosze, popraw interpunkcje, bo mi słabo...

Życiowe, smutne, uniwersalne... Powtarzać się przecież nie będę ;)
linkin dnia 25.09.2008 16:38 Ocena: Bardzo dobre
'mamy już XX1 wiek, a ja i tak boję się końca świata'
tak wyrwane
Niorfe dnia 25.09.2008 17:21 Ocena: Dobre
Dobre, ale nie olśniewające :)
Podoba mi się takie połączenie czasów współczesnych z romantyzmem.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:25
Najnowszy:emilikaom