niejasna, niesyta* - zawsze
Poezja » Wiersze » niejasna, niesyta*
A A A
Od autora: zupełnie nie umiem się odnieść, toteż z ciekawością czekam na opinie

 

wiesz, najmójszy, nocami zdarza mi się pisać niewysyłalne.
nanizane na dźwięki słowa pękają jak lukier. boję się słodyczy
 

i nie daję zjadać. szklana kula jest kroplą i nie umywa się
do jutra. zapadamy w miękkość siebie, ubolewam nad ciepłem.


 
jedynym, co pragnie, są zsiniałe usta.

 

 

*A. Osiecka - Kto tam u ciebie jest

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
zawsze · dnia 13.02.2014 12:44 · Czytań: 968 · Średnia ocena: 4,75 · Komentarzy: 17
Komentarze
Dobra Cobra dnia 13.02.2014 13:20 Ocena: Bardzo dobre
To bardzo tajemniczy poezyjnie kawałek poezji na tematy miłosne i okólne.


Witaj zawsze,

W szaleństwie poezji rozumiem Twój przekaz, że brak i już. Ale niepokoi mnie niewysłowione, gdyż może ono zaburzyć cała strukturę jeśli w domyśle podłoży się coś, co zburzy rytm miłosnego uniesienia. Bo jak wiadomo, kobieta (a do tego natury artystycznej) trudną jest w utrzymaniu młości przez np. prostego kierowcę, któy zasuwa całe dnie i wieczorami wolałby dostać dobrą strawę dla ciała i ciała a nie dla duszy,gdyż poezją się nie nasyci nijak.

I taki przeciętny chłop złapie się za głowę, krzycząc w swoim wnętrzu coś na kztałt: "K..de, alem wtopił!". I, jeśli Bogdanka jest piękną niewiastą, będzie cierpiał ale trwał. Gorzej, gdy sprawy inaczej się mają.

W każdym razie okrutnie doceniam te wszystkie Twoje zabiegi zsiniałych ust oraz nocnej ciszy, tak namacalne, aż łupie w głowie od tej ciszy samotności.


Co niniejszym udowadniam,

pozdrawiając.


DoCo
Miladora dnia 13.02.2014 14:33
Ładnie niedopowiedziane. :)
Prawdziwy krajobraz do wypełnienia własną interpretacją.

Ale:
- boję się słodyczy/nie umywa się - wpada na siebie.

- i nie daję zjadać - nie bardzo brzmi to "zjadać".

I w zasadzie to tyle mojego czepialstwa.

Miłego :)
Wiolin dnia 13.02.2014 14:58
Witaj Zawsze.

E - no jakże to by przy okazji takiego wiersza mieć wątpliwości....Piękny ale zarazem smutny obraz. Pozdrawiam.
zawsze dnia 13.02.2014 15:12
DoCo w poezji, o rany Boske! Dzięki za wnikliwe zaglądanie.

Milu, wiem, że "się" na "się" wpada, ale póki co nie umiem zastąpić. Jeszcze puenta mi skrzypi, a akurat "zjadanie" pasuje. Jakieś pomysły?

Wiolinie, cieszę się, że jednak obraz się podoba.

Dziękuję Wam i pozdrawiam.
shinobi dnia 13.02.2014 15:44
Podoba mi się zawartość emocjonalna wiersza, raczej otwarta forma, która skłania jednak do podążania w gorzkie rejony i takież interpretacje.
Ciekawie wyszło.
Miladora dnia 13.02.2014 16:08
To ja sobie jeszcze głośno pomyślę, Zawsze. :)

Masz także "zdarza mi się pisać" - trzecie "się".
Może - czasem piszę nocami niewysyłalne? Pozbywasz się "misia".

- i nie daję zjadać - i nie pozwalam (ich) zjadać?

- nie umywa się - nie dorównuje jutrom (tu dałam l.m., bo "jutru" brzmi gorzej, a w ten sposób znika również rym "jutra/usta".

Odnośnie pointy - jedynym co (ciepło) pragnie są (...) usta?
Bo tak wynika z kontekstu przedostatniego wersu.
A gdyby - jedynym, czego pragnę? Ja pragnę?

No to znikam :)
marukja dnia 13.02.2014 19:12
Najbardziej podoba mi się najmójszy. :)
Klimatycznie, z wyczuciem, miło poczytałam.

Pozdrowienia!
Usunięty dnia 13.02.2014 19:12
Wpadłam tu o czternastej i wpadłam po uszy. Ale światło zmieniło się na zielone i nie mogłam dłużej zalegać na skrzyżowaniu, więc wyrzucę to z siebie dopiero teraz.

Fantastyczne. Od najmójszego do puenty.
"Się" trochę może dokucza, ale ja tak popłynęłam z tym wierszem, że nie zauważyłam żadnych wpadek. Teraz już na chłodno skrzypi mi trochę w:

Cytat:
i nie daję zja­dać

ale ja zmieniłabym na: i nie powalam zjadać - bez "ich".

I już. Bo tak.
mede_a dnia 13.02.2014 19:25 Ocena: Świetne!
Bardzo się podoba . Niesamowicie ładny neologizm „najmójszy” – zręcznie przełamujący słowotwórczą normę, miękki, liryczny, wymowny, zamykający w znaczeniu: „jedynie mój, niczyj więcej”. Dalej kolejna ślicznota: „nanizane na dźwięki słowa pękają jak lukier”. Obrazowe. Trafne w kontekście reszty wiersza. Nie lubi nasza peelka słownej słodyczy, boi się jej. Bo trzaska kruszy się w zetknięciu z rzeczywistością pozasłowną. Jest często właśnie tylko lukrem, ozdobnikiem, smaczkiem, pod którym może kryć się zwykła chała . Słowa kłamią, bliskość fizyczna – już nie, czyta się ją lepiej niż słowo, pewniej. Bardzo celna puenta: „jedynym, co pragnie, są zsiniałe usta” – tylko głodne usta pragną słodyczy drugich, inny lukier jest niepotrzebny. Tak to czytam i tak mi się podoba. Ale pewnie i autorskie wyjaśnienie przypadłoby mi do gustu.
zawsze dnia 13.02.2014 21:44
Nad poprawkami mocno pomyślę, bo muszę je przetrawić, a dzisiaj nie będę już w stanie. Cieszy mnie, że mój "najmójszy" przypadł Wam do gustu, to dla mnie bardzo intymne, prawdziwe określenie. Jutro teź odniosę się do każdego komentarza z osobna, dzisiaj - hurtowo - dziękuję.
Dobra Cobra dnia 13.02.2014 21:51 Ocena: Bardzo dobre
Jestem przerażony atmosferą intymności, wystepującą w dziale poezji. Oraz w komentach pod ww wierszem. W związku z tym zwiewam czym prędzej...

DoCo
zawsze dnia 14.02.2014 22:47
Shin,
bo ja lubię gorzki smak.

Milu, jak wczoraj wspomniałam, przemyślę poprawki mocno.

Marukja, fajnie, że mój "najmójszy" Ci się spodobał.

Morfka, nie czytaj, prowadząc! Jeśli popłynęłaś i niewiele skrzypi, to bardzo miło.

Mede_o, oprócz "jedynie mój", widzę "najbardziej mój z całego świata". Pozostała interpretacja - słuszna jak każda. Bo sposób czytania decyduje najbardziej o tym, co już napisałam...

Pozdrawiam serdecznie.
ajw dnia 15.02.2014 17:20 Ocena: Świetne!
Aż sama jestem zdziwiona, ze nie zostawiłam komentarza chociaz czytałam i pamiętam, że mi się podobało. Pewnie coś musiało mi przeszkodzić w pozostawieniu jakiejś myśli.

Czyta się na jednym tchu. Bardzo skompresowane, ale kryjące wiele emocji. Cudne. Niezwykle zręcznie to zrobiłaś. Ja osobiście nie lubię słowotoku, wiec takie krótkie ale tresciwe formy wywołują we mnie najwiecej wrażeń.I jestem pod wrażeniem :)
Do nastepnego :)
Pozdrawiam serdecznie.
zawsze dnia 15.02.2014 17:36
ajw,
bardzo dziękuję. Nadal jestem zaskoczona odbiorem, bo ja tak rzadko widzę się w wersach... Jeśli są emocje, to cel osiągnęłam.
Adela dnia 09.04.2014 23:18
Kobieco i delikatnie u Ciebie:)
Pozdrawiam,
A.
poeta112 dnia 10.05.2014 16:20 Ocena: Świetne!
Cytat:
naj­mój­szy

dziwnie brzmi, chociaż wiem co masz na myśli
ale wiersz piękny i taki kobiecy
zawsze dnia 10.05.2014 17:03
Adelo, Poeto - dziękuję.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty