Dopisek V - bosski_diabel
Poezja » Wiersze » Dopisek V
A A A
Od autora: Z cyklu: Na marginesie.

szczelne szyby toczą nierówną walkę z kroplami deszczu.
zwijam się w sobie. owinięty kokonem doświadczeń,
jestem kłębkiem nadziei. płynę słowami w stronę
słonecznych  złudzeń,  skrobiesz tam swoje inicjały.

pierwszej nocy po nowiu do bólu wypluwam powietrze.
zamodlony do świętego spokoju kruszę w palcach każdy dzień,
jak i nadzieję na zmartwychpodniesienie. takie remedium
granicy z krwioobiegiem. pamięć jest łaskawa
ukaja ból, zakleja plastrami porysowane obrazy.

naucz mnie łamać czerń na pół.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
bosski_diabel · dnia 13.02.2014 20:23 · Czytań: 620 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 13
Komentarze
mede_a dnia 14.02.2014 08:00 Ocena: Świetne!
Bosski diable. To co tak bardzo ujmuje mnie w Twoich utworach - to ich emocjonalna siła stu słoni. Ba, całego pułku słoni. Wiersze są tak emocjonalne, ze budzą dreszcze. Czuć w nich jakieś nieszczęście, a w miłości, o której piszesz - niespełnienie. Ale bez tego uczucia byłby jeszcze gorzej, bo ono jest tym, ku czemu biegniesz:

"płynę słowami w stronę
słonecznych złudzeń, skrobiesz tam swoje inicjały".

To do Niej zwracasz się z wstrząsającym apelem: "naucz mnie łamać czerń na pół". I - myślę, że to pamięć o Niej
"jest łaskawa
ukaja ból, zakleja plastrami porysowane obrazy".

Bardzo spójne w treści są Twoje "Dopiski". Ale również w tytule. Dopisek to coś na zakończenie. U Ciebie mamy już pięć dopisków. Zatem to nie koniec. Rzecz wciąż trwa.
ajw dnia 14.02.2014 10:03 Ocena: Świetne!
Puenta tak mnie poruszyła, ze siedziałam i gapiłam się w ekran jakiś czas w kompletnym zamyśleniu.
Cytat:
naucz mnie łamać czerń na pół.

Rewelacyjna fraza!
Takie są własnie Twoje wiersze - do zamyślenia. Emocje, które z nich płyną chodzą po krzyżu w tę i z powrotem, stawiając wszystkie włoski na baczność.
Jestem pod wielkim wrażeniem. Czekam na kolejny popis sprawności językowej i umiejętności nazywania tego, co nienazwane ..
Pozdrawiam serdecznie :)
bosski_diabel dnia 14.02.2014 11:43
mede_a i mede_a
Wypada mi tylko serdecznie Wam podziękować za te komentarze na pewno przyczynią się do tego, że warto pisać :) dzięki piękne, pozdrawiam serdecznie.
Zola111 dnia 14.02.2014 19:45
Bosski,

porzeźbiłabym tu ciutkę: zamieniłabym kolejność fraz w 1. strofie:

Cytat:
... je­stem kłęb­kiem na­dziei,

owi­nię­ty ko­ko­nem do­świad­czeń...


- ...owinięty kokonem doświadczeń,
jestem kłębkiem nadziei.


Poza tym forma ukaja brzmi tu dość niefortunnie. Dałabym po prostu: koi.
Będzie poprawniej i elegancko.

Wiersz jest piękny, retusz podniesie jego styl. Pozdrowienia i siarczyste buziaki,

z.
bosski_diabel dnia 15.02.2014 14:41
Zolu miła dzięki za korektę poprawiłem, lepiej wybrzmiewa, ...co ja bym bez Ciebie zrobił :) pozdrawiam serdecznie:)
mike17 dnia 15.02.2014 18:17 Ocena: Świetne!
Tadeuszu, toć to piękne w swej piękności :)
Snujesz swoje światy pędzlem lekkim a wyrazistym, mocnym a jednocześnie jakże subtelnym.
Dajesz obrazy...
Rzucone w eter, układają się w mozaikę, którą śmiało określiłbym jako "tchnienie kochania", bez dopowiedzeń i słów przesytu, delikatnie i onirycznie wyczuwa się, że temperaturę miłości tak właśnie należy oddawać - gdzieś między wierszami, gdzieś jakoś tak mimochodem...
I to lśni, i przemawia, bo intensywność przekazu powala, rozpala ogień w wyobraźni, jest jak indywidualny kontakt...
I znów światy rozpięte gdzieś między zmrokiem a świtem, otulone czułym oddechem...
bosski_diabel dnia 16.02.2014 18:54
Mike, Michale dzięki piękne, powiedziałeś wszystko, pozdrawiam.
al-szamanka dnia 16.02.2014 19:02 Ocena: Świetne!
Cytat:
naucz mnie łamać czerń na pół.

Cóż za prośba!
Doskonale piękna, wyobraziłam sobie, że na jej końcu musiało być łkanie.
I ciepła, bo tylko ciepłem można przełamać czerń.
Doradzam zolowe koi ból, będzie nie tylko elegancko, ale i perfekcyjnie... jak cały wiersz.
Piękny.

Pozdrawiam:)
bosski_diabel dnia 16.02.2014 19:07
Al, piękne dzięki za poczytanie, za skomentowanie pozdrawiam pięknie:)
tyria dnia 17.02.2014 15:18 Ocena: Świetne!
Bosski po pierwszym przeczytaniu poczułam drżenie, po drugim doszłam do wniosku, że u Ciebie jest coś z Przeminęło z wiatrem ;) w Notting hill, a zaraz czai się Angielski pacjent, powiązałeś dla mnie te trzy produkcje w swoich wierszach, w Twoich wierszach jest i dzień codzienny i wielkie uczucie potrafisz przekazać emocje na tyle, ze po przeczytaniu człowiek zastyga nieruchomo, już Ci pisałam stoję w kolejce po Twój tomik (?) nawet jeśli ma kosztować 100 Euro :) dziękuję za wzruszenia i czekam na następne. Pozdrawiam zielonym słońcem.
Usunięty dnia 18.02.2014 20:06
Bardzo mocny kawałek. Świetnie pokazujesz te wszystkie stany, których człowiek doświadcza po zranieniu. Pierwsza strofa - cicha rozpacz, druga - złość, a puenta - zabliźnienie i gotowość na przyjęcie kolejnego (tego samego?) bólu.

Za Zolą - koi brzmi lepiej, to raz, dwa - masz za chwilę zakleja i trochę wpada jedno na drugie.

Cytat:
owi­nię­ty ko­ko­nem do­świad­czeń,
je­stem kłęb­kiem na­dziei

te dwa maleństwa trochę mnie uwierają

Cytat:
sło­necz­nych ( )złu­dzeń, ( )skro­biesz tam swoje ini­cja­ły.

a tu masz dwie podwójne spacje
introwerka dnia 04.03.2014 15:53 Ocena: Świetne!
Jeden z Twoich niezwykłych tekstów, szczególnie przemówiło do mnie

Cytat:
zmar­twych­pod­nie­sie­nie

- przekornie wobec religijnego oryginału ("zmartwychpowstanie" ), choć zarazem jakby multiplikacja metafizycznego sensu przez odniesienie do Podniesienia podczas mszy. Całość bardzo porusza. Pozdrawiam serdecznie :)
bosski_diabel dnia 01.04.2014 11:10
przepraszam za opóźnienie dzięki za komentarze Tyrio, Morfino, Introwerko pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:69
Najnowszy:wrodinam