Żuk gnojarz - azikuder
Proza » Bajka » Żuk gnojarz
A A A

 

Żuk gnojarz

 

  Jestem koprofagiem i co z tego? Niech wszyscy dadzą mi spokój i zajmą się swoimi sprawami. Każdy zarabia na życie, jak umie, A że toczenie kulek nie jest trendy ? Mam to gdzieś. Nie wstydzę się bycia gnojarzem. Czy wiecie, ile składników odżywczych zwiera kulka nawozu, zwłaszcza końskiego? Dużo, bardzo dużo. Te panny co przechodzą na bok udając, że nie widzą mojej kulki, nie są warte spojrzenia na ich czułki. Tak, wiem...nie powinienem zawracać sobie nimi głowy, lecz raczej myśleć realnie o związku z samicą z rodu gnojarzy... ale widzi mi się panna smukła i zgrabna z gatunku Zagwoździk fioletowy, z pięknymi i namiętnymi głaszczkami wargowymi! Wczoraj ją widziałem na spacerze, niezwykle wytworna chrząszczówna i z klasą. Nawet zapytała mnie czy ciężko toczy się kulę i z czego jest zrobiona. Nie mogłem przecież skłamać i powiedzieć, że z gliny i błota (zapach przecież ma baaardzo charakterystyczny) ale panna zdaje się była szczerze zainteresowana moją muskulaturą i łaskawie zerkała na lśniący pancerz. A koprofagia?. Do cholery ! Wolę być koprofagiem, niż przedstawicielem nekrofauny. Na dodatek potrafię podnieść ciężar kilkaset razy przewyższający moją masę. Powiedzcie, kto może poszczycić się podobnym wynikiem? A zapewnienie przyszłości partnerce i dzieciom? Jestem najbardziej opiekuńczym ojcem dla larw i poczwarek, aż do powstania oskórka chitynowego . Wiem, że niektóre panny wolą samców z gatunku Pachnica dębowa. Faktycznie przyznać muszę,  są oni mistrzami uwodzenia. A feromon o zapachu brzoskwini i śliwki stanowi doskonały wabik na niedoświadczone małolatki. A ja ?Mam co prawda piękny,migotliwy pancerz, ale z kulką nigdy się nie rozstanę.To moja kulka i mój styl życia. Jak się pannie nie podoba, niech idzie za Baldurka pstrokatego, ja poczekam na odpowiednią kandydatkę, co doceni mój styl, mój wdzięk i pokocha kulkę . Nie mówię, że ma zaraz zostać koprofagiem, to ma się w genach, ale niech przynajmniej kulka nie budzi w niej odrazy, niech kulkę uszanuje, niech kulce nie zarzuca braku wykwintu. I nie powinna stawiać mnie pod murem ,że albo kulka albo ona ...bo wybiorę kulkę.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
azikuder · dnia 16.02.2014 08:19 · Czytań: 894 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 12
Komentarze
Wierszybajka dnia 16.02.2014 09:13
:D

Prawdziwy men z tego żuczka. W życiu trzeba mieć priorytety, on ma kulkę, w przyszłości będzie miał kobietę (i kulkę!).

(Wydaje mi się, że tekst się troszkę pozlewał)
mede_a dnia 16.02.2014 09:58
Bardzo ciekawy tekst z owadzim narratorem, pięknie upersonifikowanym na mężczyznę z charakterem. Świetny monolog wewnętrzny o tym, że każdy ma robić swoje i nie oglądać się na innych. Bardzo dobre partie z matrymonialnymi refleksjami. Podoba się.

Styl swobodny i potoczysty, niemniej poprawy wymaga strona techniczna, spacje po przecinkach i kropkach, nie przed i, wg mnie, za dużo wielokropków. Brak Ci też kilku przecinków, np. "Powiedzcie (,) kto może poszczycić się podobnym wynikiem?", "Każdy zarabia na życie (,) jak umie", "Czy wiecie (,) ile składników odżywczych...", itp. - zdania składowe, których ośrodkiem jest czasownik bądź imiesłów na -ąc lub - wszy/-łszy oddzielamy przecinkiem. Co do innej poprawności - nazwy gatunków piszemy małą literą, ale TU możemy uznać je jako swoiste nazwiska, zatem błędu - moim zdaniem - nie ma.
Pozdrawiam.
azikuder dnia 16.02.2014 10:20
Dziękuję za komentarze. Trochę jest niedopracowany...poprawię co się da:)
Kardamon dnia 16.02.2014 15:06
Naprawdę sympatyczny tekst, czytając cały czas się uśmiechałam. Bardzo dobry pomysł! :yes:
shinobi dnia 16.02.2014 15:15
Tekst nie był dla mnie estetycznym przeżyciem i podobał mi się średnio, ale przypomniał mi o skocznym numerku kulinarnie nieco zbieżnym:

http://www.youtube.com/watch?v=MVl2WwhZrsU

Smacznego. ;)
Usunięty dnia 18.02.2014 20:27
Podobało mi się, ale dopiero od tego momentu:

Cytat:
Nie mówię, że ma zaraz zo­stać ko­pro­fa­giem, to ma się w ge­nach


Ale tylko dlatego, że wkradł się taki styl lekko groteskowy i gdyby na tej nucie pociągnięty był cały tekst, to mogłoby być ciekawie. W tej formie - ani to bajka dla dzieci, ani dla dorosłych.
Niemniej, coś mnie w tej końcówce kręci bardzo i zachęcałabym Cię do pójścia tym tropem.

Do małej pracy domowej również:

Cytat:
jak umie, (a) że to­cze­nie kulek

Cytat:
jest tren­dy( )? Mam to gdzieś.

zbędna spacja

Cytat:
Te panny(,) co prze­cho­dzą na bok(,) uda­jąc

Cytat:
Tak, wiem...​( )nie po­wi­nie­nem

Cytat:
Nawet za­py­ta­ła mnie(,) czy cięż­ko toczy się kulę

Cytat:
Do cho­le­ry( )!

zbędna spacja

Cytat:
Wolę być ko­pro­fa­giem, niż przed­sta­wi­cie­lem

bez przecinka

Cytat:
oskór­ka chi­ty­no­we­go( ).

zbędna spacja

Cytat:
Fak­tycz­nie(,) przy­znać muszę, są oni mi­strza­mi

podwójna spacja przed 'są'

Cytat:
A ja ?( )Mam co praw­da pięk­ny,mi­go­tli­wy

bez przecinka, za to ze spacją

Cytat:
nie roz­sta­nę.( )To moja kulka

Cytat:
i po­ko­cha kulkę( ).

zbędna spacja

Cytat:
sta­wiać mnie pod murem ,że albo kulka albo ona ...​bo wy­bio­rę kulkę.

poprzesuwaj spacje
- przed 'że', nie przed przecinkiem
- za trzykropek, nie przed

Rozstrzelić akapitami gnojarza też by się przydało.
azikuder dnia 18.02.2014 21:06
Dziękuję , zatrudnię korektora... Faktycznie nie jest to bajka dla dzieci.
Masza_ dnia 28.02.2014 19:51
Trochę roszczeniowy owad, mocny w gadce. A faceta poznaje się podobno po czynach, a nie słowach.
azikuder dnia 28.02.2014 20:35
Dzięki Masza:) Mocny ci on w gadce , a w plecach jeszcze mocniejszy. Pozdrawiam.
wienczyslaw dnia 14.03.2014 08:44 Ocena: Bardzo dobre
prawie jak Syzyf:) znałem gościa, który tez toczył kulkę. z gila. myślał, że nikt nie widzi...
Krystyna Habrat dnia 03.04.2014 15:11
Udało ci się wpisać w panujący ostatnio na PP nurt turpizmu, ale nie wywołując obrzydzenia.
Podobają mi się twoje pomysły i na utwór (a właśnie przeczytałam ich kilka) i te cząstkowe na ich realizację, jak choćby tu, gdy celnie wykorzystujesz nazewnictwo ze świata owadów.
Czytając twoje teksty, można potwierdzić opinię, że pomysły literackie leżą na ulicy, czy jakoś tak, i wystarczy je podnieść.
Tylko to ma ciąg dalszy, że jakiś literat biegał zaaferowany po mieście ze wzrokiem wbitym w ziemię, a zapytany, czego tak szuka, odparł, że tych pomysłów na ulicy, tylko nie wie na której.
azikuder dnia 03.04.2014 15:39
Masz rację Krystyno, pomysły leżą, bywa fruwają, toczą kulki nawozu... tylko egocentryzm utrudnia widzenie. Pozdrawiam i dziękuję:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty