Po i przed - bosski_diabel
Poezja » Wiersze » Po i przed
A A A
Od autora: Z cyklu: Na marginesie

teraz też się żyje tyle że ciszej
niedzielne popołudnie prostuje
wszystkie drogi i dwa rodzaje historii

zatrzymaj mnie na chwilę
nim wszystko po sobie posprzątamy

  

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
bosski_diabel · dnia 17.02.2014 17:48 · Czytań: 607 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 11
Komentarze
mede_a dnia 17.02.2014 18:16 Ocena: Świetne!
Już tytuł intryguje - "po i przed". Niby się skończyło, ale nic jeszcze nowego nie zaczęło. Mamy więc ten moment zawieszenia, jakby jeszcze nie całkiem było "po". Zresztą peel, mając świadomość nieuchronnego końca, chce jeszcze minione zatrzymać choć na chwilę. Wersy bardzo nasycone treścią, emocjami. Wiersz bardzo mi się podoba.
julanda dnia 17.02.2014 20:28 Ocena: Świetne!
Krócej, niż zazwyczaj. Akurat na kilka przystanków w stronę domu. Niedziela jest bramą do prawdy o wszystkim niezauważonym, przystanią, aby żyło się ciszej, prawdziwie. Tak, trzeba zatrzymać i cieszyć się, zanim czas przypomni o zegarach, nad którymi nie mamy władzy.
Bardzo piękne, mądre słowa. Pozdrawiam miastem za rzeką, wieczornym światłem ulic, zmęczonych jak ludzie.
ajw dnia 17.02.2014 21:42 Ocena: Świetne!
Wiele mądrości zawarłeś w tym krótkim wierszu. Akurat tyle, ile się mieści miedzy 'po' i 'przed'. Pozdrawiam serdecznie :)
romantyczna dnia 18.02.2014 12:26 Ocena: Świetne!
Ojej, jak tu subtelnie i cicho :) bardzo podoba mi się klimat jaki stworzyłeś. I tyle mądrości zawartej w kilku zaledwie wersach. Pięknie.

Pozdrawiam
Wiolin dnia 18.02.2014 12:52
Witaj Bosski.

Wszystko "po" zostawia ślad, ale jesteśmy bogatsi o to "przed", choć przecież żadnej miłości nie da się powtórzyć....Ubijamy kolejny targ z losem na niewiedzę, i żyjemy nadal od deski do deski wspomnień....Pozdrawiam serdecznie.
WholeTruth dnia 18.02.2014 16:03
sprzątać? nie... raczej konserwować. co rozbite, należy skleić, co zakurzone - przetrzeć. odmalować na nowo miejsca, gdzie odprysła farba...

Tadeuszu, zatrzymać przy sobie sentymenty i wspomnienia. ale w jednej mandarynce, w jednej filiżance herbaty. pięknie piszesz historię historii.

pozdrawiam. Whole ;)
blaszka dnia 19.02.2014 19:30
Jak ładnie Wiolin powiedział
Wiolin napisał:
Wszystko "po" zostawia ślad, ale jesteśmy bogatsi o to "przed"


Bosski
nawet w tak małej ilości słów potrafisz zmieścić tak wiele emocji
odchodzę wzruszona
al-szamanka dnia 19.02.2014 19:40 Ocena: Świetne!
Zaskoczyłeś mnie tym wierszem, Bosski.
Jest piękny.
I bardzo dopieszczony.
Szczerze mówiąc przypomina mi najlepsze wiersze Wiolina:)
To komplement, wyraźnie widać, że Ty i On macie wielkie, wyjatkowe dusze.

Pozdrawiam zachwycona:)
tyria dnia 20.02.2014 09:51 Ocena: Świetne!
Miniatura to coś skondensowanego, pigułka w której jest wszystko, i tak jest w Twoim wierszu Bosski, cudne, tyle mogę z siebie wydobyć, wiersz odbieram jak coś co minęło ale zostało, ...nim wszystko posprzątamy teraz jest ciszej ale nie minęło. Moim zdaniem prawdziwe uczucia nigdy nie mijają, są jak słońce zawsze ze wschodem. Jestem wzruszona tym pięknym tekstem. Pozdrawiam zielonym uśmiechem.
Wasinka dnia 20.02.2014 22:34
Na marginesie dzieją się rzeczy bardzo istotne nieraz. I tak jest u Ciebie. Mimochodem zaplątują się pomiędzy codzienność i pulsują, dokańczają lub otwierają historię. A na pewno - wypełniają.
Ładnie tu z ciszy wyplotłeś opowieść.

Pozdrawiam ciepło.
bosski_diabel dnia 22.02.2014 18:07
Przede wszystkim przepraszam za opóźnienie ;) przyczyny techklinik :( ale już wracam i Wszystkim pięknie dziękuję:)

Made_a dobry trop :) z podziękowaniem i pozdrowieniem.

Jula zawsze warto po ale warto spojrzeć przed jest coś w nas co nie umiera...wiara:) dzięki i pozdrawiam serdecznie zza rzeki:)

Ajw :) czyli pełna kondensacja, pięknie pozdrawiam.

Wiolin, Darku zgadza się czasami jesteśmy bogatsi o mądrość by nikomu nie satła się krzywda, dzięki Przyjacielu, pozdrawiam.

Whole Truth, Kasiu...zawsze można zaparzyć zieloną z jaśminem i podzielić się mandarynką, dziękuję Ci, pozdrawiam uśmiechem.

Blaszko miła a usatysfakcjonowany, że wywołam wzruszenia, piękne dzięki.

Al miła to nie jest moja pierwsza miniaturka :) ale i ja jestem zaskoczony komplementami, pozdrawiam ślicznie.

Tyrio bardzo dobrze "tropujesz", podoba mi się porównanie miłości do słońca tak jest zawsze są wtedy wschody, dziękuję pięknie i pozdrawiam.

Wasinko Aniu DD :) miło, ze wpadłaś wiesz, ze Twoje komentarze są dla mnie cenne:)
;) wypełniają dobrze powiedziane, dzięki piękne, pozdrawiam pełnym uśmiechem.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty