reszta jest... - mede_a
Poezja » Wiersze » reszta jest...
A A A

 

spadłeś w mój pedantyczny rozkład dnia
ulewą słów o aromacie wetiwerii i mchu.
nieczekany, nieproszony, niechciany.
uczyniwszy psem Pawłowa z pełnym ślinotokiem
na każdy błysk dzwonka,
przestawiłeś tryb: czuwanie 24/24.
wiadomości krążyły spod kołdry - do kołdry. pod kołdrą.
tysiące liter w konfiguracjach niczym z Kamasutry,
drżących pianissimo, jęczących forte, żywych, ciepłych.
 
mam w archiwum cały nasz alfabet.
dziś straszy
trupią pustką oczodołów,
koślawymi laskami
i sparaliżowaną kreską.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
mede_a · dnia 18.02.2014 17:46 · Czytań: 2317 · Średnia ocena: 4,8 · Komentarzy: 25
Komentarze
Bozena B dnia 18.02.2014 17:59
Witaj

To chyba pierwszy Twój tekst, o którym mogę powiedzieć, że jest świetnie skonstruowany, tak świetnie, że można by przekładać puzzle, przestawiać wersy i budować obraz na różne sposoby. Tak, jak gdyby była więcej niż jedna puenta, albo za każdym czytaniem w innym miejscu. Naprawdę, aż czuję ciarki na ciele, a to nadzwyczaj przyjemne uczucie. Uwielbiam.

Pomarudziłabym, że można by to czy tamto, tym bardziej, że lubię marudzić przy wierszach, ale w zasadzie nie widzę sensu. Jestem w stanie wchłonąć ten tekst taki jaki jest. Wchłaniam więc.

Pozdrowienia
marukja dnia 18.02.2014 18:02
Wiersz z ciekawym zapleczem słów, które milczą długo jeszcze po przeczytaniu puenty.
Podoba mi się mnogość obrazów, jaki roztaczasz. Nie tylko można je zobaczyć, ale też poczuć i niemal usłyszeć jęczące litery. To taki mikrokosmos pod kołdrą, a jednak poza nią również. Podoba mi się klimat, jaki roztoczyłaś, mede_o. Koniec mroczny, zaskoczył mnie, na plus. :)
Tutaj tylko myślę sobie, że coś nie gra, nie wiem, czy może składnia, ale fragment jest ciut niezgrabny, jak dla mnie oczywiście:
Cytat:
uczy­niw­szy psem Paw­ło­wa z peł­nym śli­no­to­kiem
na każdy błysk dzwon­ka,
prze­sta­wi­łeś tryb: czu­wa­nie 24/24.

Pozdrowienia!
shinobi dnia 18.02.2014 18:15
Nie jestem utalentowanym komentatorem, zatem krótko:

Podoba mi się dobór słów znamionujący talent. Całość zdaje się głęboko przemyślana i obfitująca w treści niebanalne i życiowe. Co więcej, jest to czytelne, będąc zarazem skomplikowanym w ten pozytywny sposób dający intelektualną satysfackję bez pozostawiania wrażenia zagubienia autora we własnych intelektualnych pląsach.

Bardzo dobre.
mede_a dnia 18.02.2014 18:31
O kurna, alem zdziwiona. Ja naprawdę szczerze jestem zaskoczona, gdy się komuś coś mojego podoba, a jak jeszcze słyszę takie słowa, to mi się zdaje, że to nie o moim wierszu ;-)

Bożeno, bardzo mi miło gościć. Bardzo. Może dzięki PP się rozwijam, bo nietwórczo przeleniuchowałam 3/4 życia...
marukjo, cieszę się z tylu Twoich wrażeń. Wycytatowany fragment jest poprawny stylistycznie. Może inne wrażenie sprawia użycie imiesłowu uprzedniego na - wszy, bo - nie wiem - dlaczego, to już prawie niespotykana konstrukcja, a może łamie Ci się na "tryb: czuwanie 24/24" i płynniej byłoby "przestawiłeś tryb na czuwanie 24/24" i tak było pierwotnie, ale mi się "na" koło siebie powtarzało, a fraza "tryb: czuwanie 24/24" też jest poprawna, więc zmieniłam.
shinobi - toś mnie udźgał słodko w poetyckie ego z tym talentem. Ale nie bój się, samouwielbienie mi nigdy nie zagrozi. Za wiele lat obcowania z poezją najwyższych lotów, z wierszami - objawieniami, bym mogła choć na pół być z siebie ukontentowana.

Pozdrawiam serdecznie.
wienczyslaw dnia 18.02.2014 18:51 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
uczy­niw­szy psem Paw­ło­wa z peł­nym śli­no­to­kiem
na każdy błysk dzwon­ka,


to jest super! a wiersz jest o tym, o czym każdy chętnie...
ajw dnia 18.02.2014 19:16 Ocena: Świetne!
Nie jest to monotonna i nudna opowieść. W tym wierszu litery stają się frywolne, pełne napięcia, namiętne i erotyczne.. W powietrzu wyczuwa się feromony i zmysłowy seks. Działa więc na zmysły. Fajna woltyżerka słowna i lekkie pióro. Oj, marnowałaś się przez tę nietwórczą część życia. Fajne smaczki ukryte za ciekawymi sformułowaniami. Kupuję i aż mi ślinka cieknie :)
Pozdrawiam serdecznie.
mede_a dnia 18.02.2014 19:49
Wieńczysławie, a o czym jest wiersz? :D
ajw - dziękuję za konsekwencję w odwiedzaniu mnie i cieszy, że się podoba. Całuski.
spawngamer dnia 18.02.2014 20:03
Zamiast ognistego romansu, który się wypalił widzę tu opowieść o przypadkowym zauroczeniu pewnym PP, które wieńczy rozczarowanie... ;-)
Oby nie nastało - dla takich twórców warto być tutaj.
I mała dygresja. Ajw i mede_a układają mi się w Ying i Yang - odwrotne profile, blond kontra czerń, to samo wykadrowanie oczu. O co tu chodzi dziewczyny?! :-)
mede_a dnia 18.02.2014 20:24
spawngamer - hahaha... romans z PP mnie rozwalił. Cudna interpretacja, aczkolwiek nie do końca celna ;) Dzięki, że mnie dowartościowujesz, bo o ile moja kobiecość w rozkwicie, o tyle twórcze ego, superego i id;-) w kuckach. Pozdrówki.

"O co tu chodzi, dziewczyny?" Jak nie wiadomo o co idzie , to na pewno o pieniądze lub s e x:D
spawngamer dnia 19.02.2014 07:37
Ni do końca celna?
no to rozbieramy ;)
"spadłeś w mój pedantyczny rozkład dnia ulewą słów nieczekany" - żyłaś sobie spokojnie aż tu nagle,przypadkowo odkryłaś portal dla p.
"uczyniwszy psem Pawłowa z pełnym ślinotokiem na każdy błysk dzwonka" - tak Ciebie wciągnęło, że kolejne nowe publikacje powodowały odruch Pawłowa.
"przestawiłeś tryb: czuwanie 24/24" - naprawdę Ciebie wzięło...
"wiadomości krążyły spod kołdry - do kołdry. pod kołdrą. Tysiące liter w konfiguracjach niczym z Kamasutry" - a więc privy, komentarze nawet pod kołdrą na laptopie...
"dziś straszy trupią pustką oczodołów, koślawymi laskami i sparaliżowaną kreską." - no cóż, ale publikuj mimo, ze cierpisz i widzisz błędy i wypaczenia! :yes:
A na serio czekam na ciąg dalszy pod każdą literkową postacią.
mede_a dnia 19.02.2014 10:52
Oczywiście, że i tak można. Zatem dla każdego coś swojego ;-)
Hallam dnia 22.02.2014 00:24 Ocena: Świetne!
super wiersz po prostu z kopyta, piękny klimat zbudowałaś : )
labedz dnia 02.03.2014 23:24 Ocena: Świetne!
Ach, te cudne nowoczesne romanse, które kwitną w smsach! Kto z nas nie śliniłby się w takich okolicznościach jak rzeczony pies, gdy wyświetlacz rozbłyska od kolejnej wiadomości? Bardzo to trafione.
Smaczny flirt. I chyba wszystko dobrze się skończyło.
Dobry tekst, zdolniacho.
Prostaczek dnia 03.03.2014 08:46
Przeczytałem cztery razy pod rząd . Mniam. Pozdrawiam.

PS. Pięć !
mede_a dnia 03.03.2014 17:24
Łabądku, wiesz, ze każda Twoja dobra ocena - to dla mnie wielki zaszczyt ;-) Skończyło się byle jak. Ideał sięgnął bruku ;-)

Bardzo mi miło widzieć Cię Prostaczku z takim pięknym komentarzem. Pięć razy - powiadasz? Mniam.
Bozena B dnia 10.05.2014 21:20
Na pamiątkę, ze strony głównej (po)zostawiam ;)

Zapach wetiwerii i mchu przyciąga zmysły. Tajemnice skrywane przed światem bywają piękne i natchnione. Nasuwają skojarzenia. Nie pozwalają zasnąć. Na zewnątrz czas kurczy się, igra z wspomnieniami, zniekształca obrazy i postrzeganie. Zaczyna straszyć. Ciekawiej dzieje się wewnątrz. Można usłyszeć dźwięki. Zatem może czasami (nie) warto zaglądać w archiwa.

Pozdrowienia
mede_a dnia 11.05.2014 07:05
Ale niespodzianka!
Bardzo mi miło, Bożeno, że mój wiersz znalazł się w Polecanych przez Redakcję. To niesamowite wyróżnienie. Tym bardziej, ze utwór sprzed kilku miesięcy, ja już o nim zapomniałam, a Ty nie. Dla piszącego to ogromna satysfakcja, gdy czytelnik powraca, pamięta. Tak pięknie napisałaś o moim wierszu i wkleiłaś na pamiątkę pod tekst. Bardzo Ci dziękuję za tę chwilę radości o niedzielnym poranku.

Nie uderzy mi sodówka do głowy. Zawsze pamiętam o Herbertowskim:
"strzeż się jednak dumy niepotrzebnej
oglądaj w lustrze swą błazeńską twarz
powtarzaj: (...) - czyż nie było lepszych".

Będę się po prostu starać jeszcze bardziej przykładać do pisania. Serdeczności.

Serdeczności.
amsa dnia 11.05.2014 07:58
mede_o - Bozena B. wczoraj napisała, zajrzałam, bo zaintrygowała mnie wpisem, przyszłam więc za nią i patrzę wiersz:), bo jakże inaczej:). Czytałam go wówczas, gdy się ukazał, i oczom nie wierzę, nie skomentowałam, ale przypomniałam sobie dlaczego... Bywa że człek przeczyta coś, niby kogoś innego, ale sięgnie to tak głęboko, tak jakoś poruszy coś ukrytego, przypomni, że się w tym zapada, grzebie, sprawdza, gdyba, może nawet trochę, albo i mocniej, pocierpi. Przeszłość ma to do siebie, że jest bezczelna, bo jako starsza persona uważa, że może sobie pozwolić na to, na co czasem nie ośmiela się przyszłość, o teraźniejszości już nie wspomnę. Bo tak na mnie wówczas podziałały Twoje strofy, chociaż i wczoraj i dzisiaj, stara M. się próbuje odezwać.
I mam taką refleksję - pamiętam, co o sobie pisałaś:), nie wiem, czy Ty taka zdolna jesteś, czy może raczej poetka z duszy, która w końcu wypuszczona pokazuje co potrafi, a potrafi mocno, pięknie, brutalnie i delikatnie.

Pozdrawiam

B)
Bozena B dnia 11.05.2014 08:19
Nie ma sensu polecać tekstów, które jeszcze są na głównej lub dopiero co z niej spłynęły, tak myślę, skoro wszyscy jeszcze je pamiętają. Wykopaliska są o wiele bardziej interesujące ;)

Cieszę się, że udało mi się sprawić choć trochę radości.

Życzę miłej niedzieli i pozdrawiam
mede_a dnia 11.05.2014 09:44
amso - wielkie dzięki za tak piękny komentarz. Poezja to mi w duszy grała od dziecka. Zawsze lubiłam czytać wiersze. Czyjeś strofy potrafiły mnie dosłownie wbić w ziemię lub unieść w przestworza. W ogóle jestem bardzo czuła na słowo i słowem kupi się mnie, głupią, szybciej niż czynem;-) Ale moje wierszowanie do czasu portalu było zupełnie sporadyczne. A TU patrzę na licznik - 58 tekstów, z tego chyba tylko 4 stare. Nie umiem pisać tak jakbym chciała, bo lata obcowania z naprawdę wielką poezją wykształciły we mnie wysokie samostandardy. A ja nie potrafię tak szeroko obrazować, nawet jak wielu portalowych twórców. Co najwyżej mogę zamknąć się w jednym obrazie i go w miarę spójnie rozwijać. Krępuje mnie logika. Gdy czytam w komentarzach, że wielu wpierw pisze, niesie ich natchnienie, a potem dopiero myśli, co by to mogło znaczyć (i znaczy wiele) - to jestem pełna zazdrości. Nigdy nie wyłączam rozumu, nie umiem odlecieć. I to chyba widać.

Bożeno - jeszcze raz dziękuję
ajw dnia 11.05.2014 12:42 Ocena: Świetne!
Fajnie, ze Bożena dokopała się do tego wiersza, bo jest rzeczywiście godny polecenia. Ja z przyjemnością jeszcze raz przeczytałam. Pozdrawiam obie Panie :)
amsa dnia 11.05.2014 13:20
mede_o - na ogół nigdy nie jesteśmy zadowoleni, i tak powinno być, inaczej spoczywamy na laurach (czyt. d...e), gnuśniejemy i to jest początek końca. Nie mogę się z Tobą zgodzić
mede_a napisała:
A ja nie potrafię tak szeroko obrazować, nawet jak wielu portalowych twórców.
. Być może nie jesteś z tego zadowolona, ale zauważ w jaki sposób to, co piszesz jest odbierane, jakie reakcje pod wierszami. Logika nie krępuje, raczej prowadzi, nadaje sens. Nie wyobrażam sobie abyś cokolwiek napisała bez natchnienia:), ono po prostu u Ciebie inaczej się przejawia, nazwałabym to - bez egzaltacji. I tego można pozazdrość, bo wyklucza to patos, zbytnią wzniosłość, a nawet wyniosłość. Tak widać rozum, mądrość, doświadczenie. Ale sposób w jaki przekazujesz myśli to sztuka niedostępna, według mnie poruszasz się w kręgu umysłu i emocji, podczas, gdy poezja zazwyczaj bazuje głównie na uczuciach. Nie bądź więc dla siebie zbyt surowa... Albo bądź:), skoro to pomaga pisać takie wiersze.

Pozdrawiam

B)
mede_a dnia 11.05.2014 17:30
ajw - dziękuję.

amso - niesamowicie miło mi czytać takie słowa, aczkolwiek zrumieniłaś mnie, kochana;-)

Całuski dla obu :*
Krystyna Habrat dnia 07.06.2014 10:39 Ocena: Świetne!
Powiem tylko tyle: ten wiersz, z jego bogactwem treści, obrazów, niesamowitych skojarzeń i wymownych niedopowiedzeń, bardzo mi się podoba. Zasługuje na wysokie oceny.
mede_a dnia 07.06.2014 11:24
Takie odwiedziny i taki komentarz - to dla mnie wielki zaszczyt, Krystyno.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:51
Najnowszy:pica-pioa