Wahanie - spawngamer
Poezja » Wiersze » Wahanie
A A A

Z pętlą na szyi waham się,

cofnąć nogę 

czy poczuć świst wiatru?
Przepaść kusi głębią.

Skoczyć

i przekonać się
jak to jest być rodzicem?

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
spawngamer · dnia 18.02.2014 20:35 · Czytań: 816 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 12
Komentarze
mike17 dnia 18.02.2014 21:10
Cytat:
Z pętlą na szyi sto­jąc
waham się, cof­nąć nogę
czy po­czuć świst wia­tru?
Prze­paść kusi swą głę­bią.
nie wiem,
jak może być po,
czy prze­ko­nać się
jak to jest być ro­dzi­cem


Sam widzisz, wiersz zbudowany tylko na czasownikach i imiesłowach jest bardzo ubogi, nie daje tej magii, która wchodzi pod skórę i lśni, czaruje liryką, jaką chciałoby się za każdym razem czytać, ilekroć wiersz staje nam na drodze.
Jeśli trochę przemeblujesz, będzie pewnie git.
Pewnie będzie.
otka dnia 18.02.2014 21:25
Pozwoliłam sobie namieszać trochę w Twoim tekście, delikatny temat, mam nadzieję, że się nie obrazisz, bo zmniejszył się chyba o połowę (co do "nie wiem, jak może być po" - nikt nie wie, dlatego pozbyłam się tego jako zbędnego fragmentu). Mike ma rację - nadmiar tego i tamtego, a jakby czegoś brakuje w treści, jakby nie było najważniejszej części wiersza - emocji - tzn. ja nic nie czuję po przeczytaniu.

PS O co chodzi z powiązaniem samobójstwa z rodzicielstwem? I jeszcze - podobno samo rodzic to forma niepoprawna, albo rodzice, albo ojciec / matka.

Pozdro.

Cytat:
z pętlą na szyi waham się
cofnąć nogę czy poczuć świst wiatru?
przepaść kusi głębią.

czy przekonać się
jak to jest być rodzicem?


Brzmi całkiem ciekawie, ale wymaga przemyślenia :)
spawngamer dnia 19.02.2014 07:23
Witam
Dzięki za rady - zapisałem według koncepcji "otki".
Co do dlaczego samobójstwo z rodzicielstwem - jako autor trudno abym sugerował interpretację. :p
otka dnia 19.02.2014 11:36
W sumie racja, może za którymś czytaniem coś mi się w głowie ułoży :p
Do następnego!
spawngamer dnia 19.02.2014 11:40
Ok nie wytrzymam i ci odpowiem ha ha! - albo nie... a co mi tam - popełniasz samobójstwo na dotychczasowym, bezstresowym najczęściej życiu. Teraz już nie będziesz martwić się tylko o siebie. Poza tym rodzicielstwo to niezłe wyzwanie, skok na głęboką wodę, a może w przepaść...
mede_a dnia 19.02.2014 15:29
Brakuje mi czegoś między strofką pierwszą a drugą. Jednego słowa, które korespondowałoby z "czy przekonać się, jak to jest być rodzicem". Może : "skoczyć czy przekonać się... ", a może wymyśliłbyś coś lepszego, wieloznacznego. Tak lepiej by popłynęło. Ale to Twój wiersz.

Przekaz zrozumiałam prawie wg życzeń Twoich, bo trudno iść w dosłowność, ponieważ raczej nie zdarza się Hamletowski dylemat: "Być (ojcem) albo nie być ( wcale)". Zawsze zostaje trzecie wyjście - alimenty ;-) Jako rozterkę, czy wziąć życie za rogi z całym dobrodziejstwem inwentarza, czy wycofać się i balansować unosząc się na powierzchni jak beztroski motyl.
Usunięty dnia 20.02.2014 10:10
dużo tu krytyki... każdy karze coś poprawiać, przestawiać, przesuwać - tylko, ze wtedy to już jest inny wiersz, inne przesłanie; ja ci dobrze radze skocz, po tym skoku to dopiero jest adrenalinka!!!
spawngamer dnia 20.02.2014 10:20
Jeśli chodzi o wiersze zdecydowanie nie przyjmuję postawy Johna Wayne'a sięgającego do olstra po colta. To takie zabawy wychodzące na szybko spod klawiatury. Ale jeśli chodzi o prozę - o, tu jak ktoś poprawia autora to budzi się we mnie Temudżin. Czytelnik nie może się zamieniać w demiurga. To tak jakbym wyrzucał z Iwaszkiewicza opisy przyrody bo mi się nie podoba. Czyste szaleństwo. Jak się nie podoba to nie czytaj droga...hmm...tak, wiatraki... czytelniku!
Co do skoku - udzielam ci absolutorium za pokusę.
blaszka dnia 20.02.2014 14:29
Słabo znam się na zasadach pisania poezji, więc nie będę oceniać formy. Natomiast treść mnie powala, może nie nawet samo skojarzenie, bo z tym się już spotkałam w odniesieniu do małżeństwa, ale żeby wiersz ;) Zaczyna się tak dramatycznie, myślę sobie: nieszczęśliwa miłość, samobójstwo, tragizm, ale trochę kiczem zalatujący, a tu końcówka rozkoszna, a tu rozterki młodego przedrodzica, super puenta!
Pozdrawiam usmiechnięta ;) ;) ;)
ajw dnia 21.02.2014 09:49
Puenta rulez! Pozdrawiam serdecznie.
Wierszybajka dnia 21.02.2014 14:49 Ocena: Bardzo dobre
Daleko mi jeszcze do rodzicielstwa, ale temat bardzo ważny. Każda trudna decyzja jest skokiem w głęboką wodę. Niekiedy nie ma czasu na zastanowienie, ale jeśli jest należy go wykorzystać. Wszystko prosto ujęte prosto i trafia do wyobraźni. (Nie zawiodłam się ani troszkę. )

Pozdrawiam :D
spawngamer dnia 21.02.2014 17:30
Ale się familijnie zrobiło... i to bez dzieci! Dzięki za wszystkie komentarze, za fajną, luźną atmosferę. Pozdrowaśki dla wszystkich.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty