Dopisek VII (to jest ważne jeśli nie naj) - bosski_diabel
Poezja » Wiersze » Dopisek VII (to jest ważne jeśli nie naj)
A A A
Od autora: Z cyklu: Na marginesie

patrząc wstecz rzeczywiście dużo się zmieniło
nie obchodzą mnie zmiany w rozkładach jazdy
jeżdżę na gapę i nie poluję na przypadki czasami gwiżdżę

nie zamykam powiek zbyt często boję się czerni i srebra 
wciąż chodzę po świecie robiąc wyprawy w stronę edenu
mam na odległość ręki wszystkie gesty których szukałem

nadal walczymy o zachowanie tożsamości
ale trzeba uważać żaluzje są niepełnosprawne
oko cyklopa  ma nas na muszce

w perspektywie zmiany poranki budzą szybciej jeszcze 
się rozjaśniejemy rozszumimy jeśli wiatr pozwoli


(mówisz masz)

 

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
bosski_diabel · dnia 26.02.2014 18:08 · Czytań: 573 · Średnia ocena: 4,83 · Komentarzy: 13
Komentarze
ajw dnia 26.02.2014 18:33 Ocena: Świetne!
Ten 'dopisek' pokazuje co jest 'po'. Jest jakby klamrą całości. Miedzy wersami wyczytałam dystans i pogodzenia sie z instniejącym stanem rzeczy. Podoba mi się. Pozdrawiam serdecznie :)
Wasinka dnia 26.02.2014 21:42
Cytat:
czę­sto boję się czer­ni i sre­bra

Srebro pośród nocy to coś, czego nie trzeba się bać. Wiesz... :)

I znowu kolejny dopisek ładnie domyka codzienność odczuć. Lub ich niecodzienność może...
Z chęcią przycupnęłam przy Twoim rozkładzie jazdy. Na Twoim marginesie.

Ale się przyczepię i nieśmiało szepnę, że chyba wyrzuciłabym z drugiego wersu "na przykład" i z siódmego - "własnej".


Pozdrawiam ciepło, księżycowo.
mike17 dnia 26.02.2014 21:45 Ocena: Świetne!
Patrząc wstecz zawsze wiele się zmienia: nie ma już nas z tamtych lat, po drodze zmieniły się rozkłady jazdy pociągów i priorytety jeśli chodzi o to, jak kochać i kogo.
Bo czas to gaz.
A gaz to zawsze jakaś forma zatruwania.
Nowe czasy, nowe klimaty, starzy my - i co, jeśli chcesz wciąż być sobą, a obok wszystko wali na łeb na szyję, jakby jutro miał się skończyć świat.
A Ty nadal pamiętasz...
Więc walisz łbem o ścianę, a ona śmieje się.
Bo to, co zachowaliśmy z "tamtych czasów", to tkwi w nas, tylko.
Świat po drodze się zmienił, nieodwracalnie.

To, co zachowam z "nas" z "kiedyś" zachowa nas dziś.
I z tym możemy iść dalej.
Bo kto umie ocalić siebie, ten ocali całą resztę.
Wygra.
Tyle.

Świat, choć lubi pchać łapy tam, gdzie nie trzeba, czy zawsze wygra?
Wątpię, bardzo wątpię :)
darek i mania dnia 26.02.2014 22:05
jest dobrze prowadzony wiersz. logika i przemyślenia jak wybieg dla tych co chcą sobie stworzyć kreacje.
Cytat:
ale trze­ba uwa­żać ża­lu­zje są nie­peł­no­spraw­ne oko cy­klo­pa  ma nas na musz­ce
- o to jest to co zwraca uwagę .
WholeTruth dnia 27.02.2014 09:31
Cytat:
sre­bra.
można spokojnie wyrzucić kropeczkę.
Cytat:
roz­ja­śnie­je­my roz­szu­mi­my
gryzą mnie te dwa słówka. może rozjaśnimy byłoby lepszym rozwiązaniem? sama nie wiem... ;)

Cytat:
(mó­wisz masz)
skoro tak, czy mógłbyś pozbierać więcej zamówień na wiersze? chciałabym przeczytać o niej w wersji "zniszczyłaś mnie". wtedy dopełnisz każdy jej obraz i historia będzie ubrana w najważniejsze emocje. ciężko wciąż wierzyć i kochać, gdy nie jest się razem. normalnym stanem jest robione wyrzutów drugiej osobie.

Twój wiersz jest piękny. trudniejszy do przełknięcie niż poprzednie. zupełnie inaczej faluje morze słów. światło w inny sposób się odbija.

pozdrowienia. Whole
marukja dnia 27.02.2014 11:01
Cytat:
jeż­dżę na gapę i nie po­lu­ję na przy­pad­ki cza­sa­mi gwiż­dżę

Świetne! Aż słychać to gwizdanie, i wiersz tak samo - poprowadzony z niezwykłą lekkością, do zaczytania się w każde słowo. Rzeczywiście, ten Dopisek jak dla mnie chyba naj.
Pozdrawiam!
Insomnia dnia 27.02.2014 13:32 Ocena: Bardzo dobre
Czytam wszystkie Twoje Dopiski i jestem pod wrażeniem ich lekkości i prawdziwości, która z nich wychodzi.
tyria dnia 27.02.2014 13:43 Ocena: Świetne!
Oj Bosski co można powiedzieć kiedy piękno i emocje wypływają z każdego Twojego wiersza, w tym ostatnim odczytuję nowe które wyrosłe na starym, i może mocniejsze, bo scementowane, przychylę się do tego co napisała Wasinka , wyrzuć te dwa wyrazy nic nie zmienią a będzie lepiej. Ja śledząc wiersze z pogranicza życia, uczuć, miłości mogę śmiało powiedzieć Twoje teksty są po prostu naj. Pozdrawiam zielonym pełnym słońcem.
mede_a dnia 27.02.2014 17:11 Ocena: Świetne!
Jest jeszcze smutniej niż w poprzedzających sześciu dopiskach. Już samo rozszerzenie ich do takiej liczby jest mówiące, bo nie przechodzą w coś nowego, a ciągną się, jakby rzeczy nie można było odłożyć ad akta i zacząć nowy rozdział. Przeszłość snuje się bez widocznej perspektywy przyszłości, towarzyszy jej bezsenność. Bardzo niepokoi fraza:
"wciąż chodzę po świecie robiąc wyprawy w stronę edenu". To wciąż brzmi jak nieoczekiwany kredyt. robiąc wyprawy w stronę edenu niepokój wzmaga. Puenta potwierdza warunkowość potencjalnej pełni życia.
Pozdrawiam zasmucona.

PS. Masz literówkę w "na marginesie".
bosski_diabel dnia 27.02.2014 17:29
Ajw dobrze interpretujesz choć nie do końca...jest takie słowo ;) przekwalifikowanie i to może oddać istniejący stan rzeczy, przepiękne dzięki. Myślę, że dopiski się wyczerpały ale nie temat :)

Wasinka Aniu DD zacząłem od Twoich wskazówek, poprawiłam jest lepiej :) masz rację gdzieś przebija się niecodzienność :) dzięki serdeczne, pozdrawiam milusio.

mike17 Michale jak zwykle jest co poczytać pod tekstem, tyle, ze nie zawalił się świat :) i nie walę w mur:) jest wręcz przeciwnie, dzięki piękne za komentarz, one są zawsze nasycone, pozdrawiam.

Darku i Maniu po raz kolejny widzę Was pod moim tekstem i jest mi ogromnie przyjemnie gdy pozyskuje się nowych czytelników (hhihi...ujawnionych :) ) dzięki piękne i pozdrowienia.

Whole Truth Kasiaku zaraz zrobię z kropką porządek, wcisnęła się ;) jeśli znajdę coś pomysłowego to zmienię te rozjaśnienie ale na dziś nie mam pomysłu.
hhhiihhi...oj ale Ty masz pomysły!!! jak oddać to co jest niemożliwe? jak oddać złość której nie ma? jak coś wyrzucać drugiej osobie jeśli brak wyrzutów? musiałbym kłamać w wierszu a tego nie potrafię chyba, że byłoby w ramach jakiegoś konkursu :) inaczej nie da rady :)
Pozostanę przy prawdzie;) Kasiu dzięki piękne i również pozdrawiam pełnym uśmiechem.

marukjo bardzo ciesz to, że tak wiersz dociera bardzo dziękuję za te słowa, są inspiracją do dalszego pisania, pozdrawiam pięknie.

insomnia oj jak ciesz, że i Ty czytasz całość, piękne dzięki i pozdrawiam.

Tyria jak zawsze idziesz dobrą drogą, aż ciekawi mnie ta Twoja analiza, dzięki serdeczne, pozdrawiam pięknie.
Kushi dnia 27.02.2014 18:13 Ocena: Świetne!
Taka spowiedź wobec samego siebie Poeto.
Podróż przez własne życie z dotknięciem tego co najważniejsze, próba poskładania rozsypanej układanki...z nadzieją na całość - na to szaleństwo, które stanie się dopiero wtedy, kiedy wszystkie elementy skupią się w jedność.
Pięknie Tadeuszu, zaczytałam się...zamyśliłam...
P.S - tam gdzie cykl zabrakło Ci literówki (Na marginesie)
Pozdrawiam ciepło - Kasia:)
bosski_diabel dnia 27.02.2014 21:13
made_a napisałaś komentarz w tym czasie kiedy ja odpowiadałem dlatego robię to teraz,
dzięki piękne za ten komentarz, już się przyzwyczaiłem do Twojej bytności:) pozdrawiam serdecznie.

Kushi Kasiu wiesz romantycy mają to do siebie , że zrozumieliby się nawet bez słów, dziękuję Ci pięknie i jeszcze piękniej pozdrawiam.
Adela dnia 01.03.2014 21:26
Krótko, zwięźle i na temat - jestem pod wrażeniem:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty