duży problem - wienczyslaw
Proza » Groteska » duży problem
A A A

Żyrafy są niewygodne. Żyrafy się nie nadają. Nie można na nich jeździć, nie można ich wydoić. Nie mogą być zwierzęciem domowym, ani zwierzęciem pociągowym. Są za duże. Nawet kopnąć w dupę żyrafy nie można, bo za wysoka. Żyrafy mają za długie szyje i cztery nogi, chociaż w zupełności wystarczyłyby im trzy. Te wszystkie mankamenty i niedociągnięcia w budowie żyrafy można usunąć tylko w jeden sposób.

Trzeba pomniejszyć żyrafę!

Żyrafa odpowiednio pomniejszona dałaby się wydoić, osiodłać, mogłaby pełnić rolę domowego pupila nie gorzej od psa, czy kota. Ponieważ jestem naukowcem, postanowiłem rozwiązać problem zmniejszenia żyrafy naukowo. Dostałem tłusty grant z Państwowej
Akademii Nauk i wziąłem się do roboty. Najpierw próbowałem pomniejszyć żyrafę poprzez umieszczenie jej pod szkłem pomniejszającym. Nie było to łatwe. Aby pomniejszyć żyrafę musiałem mieć soczewkę pomniejszającą olbrzymich rozmiarów. Soczewka kosztowała majątek i nie sprawdziła się. Pomniejszała co prawda żyrafę ale też, niestety, wszystko co było w jej pobliżu:
jeźdźca, który chciał ją osiodłać, nogę, którą chciano ją kopnąć w dupę itp. itd. Musiałem porzucić ten pomysł.

Długo myślałem nad innym rozwiązaniem problemu, aż wreszcie inspirację przyniósł moment, kiedy to bawiąc się banknotem dwudziestozłotowym, zmiąłem go w kulkę, którą potem ściskałem i gniotłem, aż zrobiła się malutka jak ziarnko grochu. Kiedy rozwinąłem banknot z powrotem był już dużo mniejszy od swego początkowego stanu, przed zmięciem w kulkę.

Czułem, że to dobry trop. Żyrafę można pomniejszyć stosując podobną metodę, jak przy zmniejszaniu banknotu. Prawie wszystkie pieniądze z mojego tłustego grantu wydałem na budowę zgniatarki do żyraf. Było to urządzenie przypominające prasę hydrauliczną stosowaną w fabrykach do tłoczenia metalowych przedmiotów, tylko dużo większe. Pod prasą musiała, bądź co bądź, zmieścić się cała żyrafa, a nie błotnik do Cinquecento. Pierwsze eksperymenty potwierdziły, że intuicja mnie nie zawiodła. Poddane procesowi zgniatania żyrafy znacznie zmniejszały swoje gabaryty. Po przeprowadzeniu kilkunastu prób i wykonaniu dokładnych pomiarów nie mogło być mowy o pomyłce. Żyrafy poddane zgniataniu robiły się wyraźnie mniejsze.

Niestety, jak na razie, nie potrafię sobie poradzić z problemem śmiertelności żyraf. Jak dotąd żadna nie przeżyła zabiegu, ale jestem dobrej myśli. Haczyk musi tkwić w konstrukcji zgniatarki. Trzeba będzie ją przebudować. Ale to są już techniczne szczegóły, które mogą nie interesować nikogo poza fachowcami. Najważniejsze, że udało się osiągnąć cel - rozwiązać problem. Zamierzam kontynuować prace nad zmniejszaniem żyraf metodą zgniatania. Muszę tylko wystarać się o nowy grant. Ten, który miałem poszedł prawie w całości na pomniejszającą soczewkę i zgniatarkę.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wienczyslaw · dnia 02.03.2014 18:56 · Czytań: 811 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 15
Komentarze
blaszka dnia 02.03.2014 22:33
Jaki szalony i uparty naukowiec! Powalający pomysł i świetnie podany. Nie nudziłam się ani chwili, a wręcz przeciwnie, było mi bardzo miło i wesoło ;)
Czy inne Twoje opowiadania tez są oparte na abstrakcyjnych pomysłach? Powiedz "tak", a wszystkie przeczytam ;)
wienczyslaw dnia 02.03.2014 22:36
TAK :)
blaszka dnia 02.03.2014 22:37
O, jak wyraźnie powiedziałeś!
wienczyslaw dnia 02.03.2014 22:41
skłamałem w celach oczywistych!
blaszka dnia 02.03.2014 22:43
Skłamałeś i to wielkimi literami, lecz tak szybko się przyznajesz, a ja nie zdążyłam jeszcze przeczytać i teraz mam dylemat... To może powiedz KTÓRE?
wienczyslaw dnia 02.03.2014 22:52
serek :)
zajacanka dnia 02.03.2014 22:58
Makabra! Do potęgi n-tej! Pomysł na tekst tak abstrakcyjny, że aż dobry. Jakąś dotację chyba wyślę autorowi, żeby kontynuował prace;)
wienczyslaw dnia 02.03.2014 23:12
dotacja by się bardzo przydała. mógłbym popracować nad próbą wyhodowania żyrafy trójnożnej. aby uzyskać żyrafę trójnożną musiałbym skrzyżować ze sobą żyrafy trójnożne i utrwalić tę cechę w przyszłych pokoleniach. tylko skąd wziąć żyrafy z trzema nogami? jedyny sposób to amputacje zwykłych żyraf. tylko czy żyrafy po amputacji chciałyby się rozmnażać? myślę, że nie bardzo. musiałbym je dodatkowo zalkoholizować i skokainizować aby nabrały wigoru...
pablovsky dnia 05.03.2014 15:37 Ocena: Bardzo dobre
Jestem na tak, drogi wienczysławie! Uwielbiam podobne dyrdymały i mocno zakręcone teksty. Bo śmiech, to (podobno?) zdrowie!
Wyborny tekst. I tylko żyraf żal. :)
Ukłony!
Adela dnia 06.03.2014 23:32
Pan naukowiec pojechał po bandzie. Żyraf szkoda i to bardzo. Pomysł na piątkę z plusem. Brakuje mi trochę w narracji pazura, aby to nie była tylko taka relacja, opis problemu i paru sposobów jego rozwiązania.
Ogólnie, fajny tekst.

Pozdrawiam,
A.
wienczyslaw dnia 06.03.2014 23:40
dzięki wielkie! cały czas obawiam się najścia towarzystwa przyjaciół nad zwierzętami
Quentin dnia 19.03.2014 20:45 Ocena: Bardzo dobre
Czeski film z żyrafą w tle.

Struktura błędnego koła zacnie u ciebie wygląda. Kiedyś poleciłeś mi "Paragraf 22". Od razu widać, co cię inspiruje w twórczości. Schemat już znam jak najbardziej, teraz kwestia tego co poza schematem. Nie będę się specjalnie rozpisywał, bo i też nie wiem za bardzo co napisać. Twoje teksty zamykają dyskusję, albo rozszerzają jej pole do takich rozmiarów, że nie wiesz o czym chcesz powiedzieć :-)

Pozdrawiam
wienczyslaw dnia 20.03.2014 18:26
a podobała Ci się ta książka?
Quentin dnia 23.03.2014 12:41 Ocena: Bardzo dobre
Jasne, że podobał. Potem sięgnąłem od razu po "Paragraf 22 bis", ale jak to zwykle z kontynuacjami głowy nie urywa. Heller jest mocno rozbiegany w swojej twórczości. Ni cholery nie nadążam nad gościem, ale warto, warto :-)
Sleepless dnia 13.04.2014 16:28
Hehe, fajne. Lubię takie klimaty.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty