Pierwsza randka - Iwo Bracki
Proza » Inne » Pierwsza randka
A A A

 

- To niechcący - zapewniła mnie dziewczyna.

Cóż, chcący czy nie, za późno było, by coś z tym zrobić. Kawa się wylała, koszula do prania.

- Iwo, ja przepraszam.

Obawiałem się, że bidula zacznie płakać.  

- Kasia, daj spokój, wrzucę do pralki i będzie po kłopocie.

To była jej pierwsza randka. Trochę mnie zdziwiła swoją prośbą, stałem się obiektem ćwiczeń. Kasia ma piętnaście lat, ja jestem dwa lata starszy. Być może uznała mnie za bardziej doświadczonego.

Kurczę, ja doświadczony! Sumienie chichra się ze mnie głosem dziadka. "Nie być do przodu synek, bo cie z tyłu braknie". Zgodziłem się pójść na tę próbną randkę. Sam nie wiem, dlaczego.

Pewnie z nadziei, że to jakiś wybieg i dziewczynie naprawdę chodzi o mnie. Głupi jestem jak but z lewej nogi, ale z nimi (kobietami) nigdy nie wiadomo. Nie trzeba było przynajmniej zakładać niedzielnej koszuli. Matka dostanie szału. Mało nie zrobiła mi zdjęcia, kiedy wychodziłem z domu. Wystroiłem się, ogoliłem (po raz piąty w całym życiu!), nawet kudły postawiłem na żel. Tak się chyba na randki człowiek powinien szykować. To była i moja pierwsza. Ja i Kasia mieszkamy w sąsiedztwie, przyjaźnili się już nasi rodzice i dziadkowie. Spuścizna pokoleń.

Więc oto jestem z nią i staram się nie wyć, bo kawa parzy mi delikatną część męskości. Dobrze chociaż, że na czarnych dżinsach nie będzie widać. Gorzej, że zawsze jak robi mi się ciepło, naciągam flagę na maszt. Trzeba by z tym iść do lekarza, zapytać, czy to jest normalne.

- Kasia, zdarza się, to przez te fikuśne filiżanki. Takie małe uszka, że ani tego złapać nie idzie - pocieszałem.

- Czyli mówisz, że jestem za gruba?! - wykrzyknęła nagle, czerwona ze złości.

- Poczekaj, ja nic takiego nie powiedziałem.

- Przepraszam... ja wiedziałam, że ty z litości się ze mną umówiłeś, jesteś bardzo miły, Iwo, ale ja wiem, jak wyglądam. Przepraszam - powiedziała. Zebrała, bardzo szybko jak na tak krągłą osobę, swój torbo-worek i zostawiła dychę za zamówienie, które jeszcze nawet nie dotarło.

- Poczekaj - próbowałem ją zatrzymać.

Jestem miły i dlatego nie pobiegłem za nią, choć chyba powinienem. Naprawdę ją lubię. Pewnie bym to zrobił i wyjaśnił, że wolę właśnie takie dziewczyny, ale kiedy wstawałem, maszt zahaczył lekko o krawędź stolika. Znowu zrobiło mi się gorąco.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Iwo Bracki · dnia 05.03.2014 05:37 · Czytań: 601 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 7
Komentarze
blaszka dnia 05.03.2014 19:31
Słodkie, urocze, zabawne! Bardzo lubię czytać historie opowiadane z punktu widzenia nastolatków. A tu jeszcze chłopiec "z dobrego domu", taki niedzisiejszy, za to dziewczynka, jak najbardziej dzisiejsza. Poproszę o więcej. Będę czytać. Promise.
Miladora dnia 05.03.2014 20:12
Oj, Iwo, Iwo, naprawdę nie wiesz, że "naprawdę" nie pisze się "na prawdę"? ;)))
Opowiadanko całkiem miłe, ale jesteś na bakier z interpunkcją, niestety.

Cytat:
- To nie­chcą­cy.
Za­pew­ni­ła mnie dziew­czy­na, cóż chcą­cy, czy nie za późno było,

- To nie­chcą­cy - zapewniła mnie dziewczyna.
Cóż, chcący czy nie, za późno było...
Cytat:
- Iwo(,) ja na praw­dę.

Cytat:
- Kasia(,) daj spo­kój,

Słowa w wołaczu oddzielamy przecinkami.
Cytat:
Być może uzna­ła, mnie za bar­dziej

Bez przecinka.
Cytat:
bo cie z tyłu brak­nie."

Kropka po cudzysłowie.
Cytat:
Sam nie wiem(,) dla­cze­go.

Cytat:
dziew­czy­nie na praw­dę cho­dzi o mnie.

Cytat:
Więc oto je­stem z nią, sta­ram się nie zawyć(,) bo kawa parzy mi

Dodałabym spójnik - jestem z nią i staram się nie wyć, bo kawa... (nie "zawyć";).
Cytat:
Dorze cho­ciaż,

- dobrze -
Cytat:
Go­rzej, że za­wsze jak robi mi się cie­pło(,) na­cią­gam flagę na maszt.

Cytat:
za­py­tać(,) czy to jest nor­mal­ne.

Cytat:
Takie małe uszka, (że) ani tego zła­pać

Cytat:
- Czyli mó­wisz, że je­stem za gruba!?

- za gruba?! - pierwszy pytajnik, drugi wykrzyknik.
Cytat:
ale ja wiem(,) jak wy­glą­dam.

Cytat:
Ze­bra­ła, bar­dzo szyb­ko jak na (tak) krą­głą osobę, swój tor­bo-wo­rek

Cytat:
Je­stem miły i dla­te­go nie po­bie­głem za nią, (choć) chyba po­wi­nie­nem.

Cytat:
Na praw­dę ją lubię.

Cytat:
ale kiedy wsta­wa­łem(,) flaga za­ha­czy­ła lekko o kra­wędź sto­li­ka.


Jesteś pewien, że zahaczyłeś flagą, a nie masztem? :)))

Miłego :)
Iwo Bracki dnia 05.03.2014 20:26
Miladoro, blaszko dziękuje paniom za komentarz.
Fakt to był maszt... :lol: a "na prawdę" z rozpędu. Mało piszę, chciałbym trochę więcej, czasu brak. Byłem pewny, że nikt się nie pojawi pod tym tekstem. Dlatego cieszę się bardzo z odwiedzin.
A jeśli się podoba kiedyś pojawię się z ciągiem dalszym.

Pozdrawia Iwo B)
Miladora dnia 05.03.2014 21:00
Iwo Bracki napisał:
kiedyś pojawię się z ciągiem dalszym.

No to będę czekała na ten pamiętnik nieśmiałego.
Swoją drogą ładny ten eufemizm z wciąganiem flagi na maszt. ;)
mruczol dnia 06.03.2014 16:58
Iwo,

cóż za urocze opowiadanko ;). Doceniam poczucie humoru :yes:. Pośmiałam się trochę :lol:. Tak jakoś za krótko mi było. Ja też poproszę o więcej.
Miladora podpowiedziała większość rzeczy do korekty, ale zauważyłam, że poprawiłeś tylko część :| :(. Kilka rzeczy wytykam więc ponownie i dorzucam swoje uwagi :smilewinkgrin:.

Cytat:
Cóż chcą­cy, czy nie za późno było

Powinno być: "Cóż, chcący czy nie, za późno było".

Cytat:
Iwo, ja na praw­dę

Łącznie - naprawdę.

Cytat:
Su­mie­nie chi­chra się ze mnie gło­sem dziad­ka. "Nie być do przo­du synek bo cie z tyłu brak­nie".

Chyba: Sumienie chichra się ze mnie głosem dziadka: "Nie bądź do przodu, synek, bo cię z tyłu braknie".

Cytat:
Więc oto je­stem z nią i sta­ram się nie wyć bo kawa parzy mi de­li­kat­ną część mę­sko­ści.

Przecinek przed "bo".

Cytat:
ale kiedy wsta­wa­łem maszt za­ha­czył lekko o kra­wędź sto­li­ka. Znowu zro­bi­ło mi się go­rą­co.

Przecinek przed masztem.

Dziękuję za przyjemność czytania :).
Uściski
Aśka ;) B) ;)
ajw dnia 06.03.2014 17:43
Sympatyczne opowiadanko.
Iwo Bracki dnia 07.03.2014 08:34
Mruczol, ajw witam i dziękuję za odwiedziny :)
Oby ciąg dalszy również przypadł paniom do gustu.

(Nie cierpię poprawiać ale błędów ;) ale wiem, że przez to się uczę. Ukłon za poprawki. )

Pozdrawia Iwo B)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:60
Najnowszy:pica-pioa