na dobre i na złe - wienczyslaw
Proza » Inne » na dobre i na złe
A A A

X pali jointa. Podchodzi do niego Y i pyta:

 

- Co palisz?

- Jointa.

- Dobrego?

- Nie palę innych.

- Daj maszka.

- Nie dam ci maszka ale mogę dać ci całego jointa.

- Dobra. Dzięki.

 

X wyciąga z kieszeni kurtki jointa i podaje go Y.

Y zapala jointa.

Pali.

 

Minęło dziesięć minut. Y mówi do X:

 

- Mówiłeś, że to dobry joint, tymczasem wcale mnie nie kopnęło.

- Nie mówiłem, że to dobry joint.

- Jak to?

- Mówiłem, że palę dobrego jointa. Nie powiedziałem, że dam ci dobrego jointa.

- A jakiego mi dałeś?

- Słabego.

- Jakiego?

- Jakieś siano.

- Jak to? Przecież jak spytałem, czy palisz dobrego, powiedziałeś, że innych nie palisz.

- Bo to prawda. Dla siebie zostawiam dobre jointy, dla obcych mam kiepskie siano. Nie lubię odmawiać, jak mnie nagabują. Nie prosiłeś mnie, abym dał ci dobrego jointa. Powiedziałeś "Dobra. Dzięki." A ja nie powiedziałem, że daję ci dobrego jointa, tylko że całego.

- Ale przecież pytałem, jakiego jointa palisz i powiedziałeś, że jest dobry.

- Ten, którego paliłem był dobry, ale to nie znaczy, że ten, którego ci dałem, też ma być dobry. Ty o to nie pytałeś. Nie pytałeś, jaki jest joint, którego ci daję, a ja nie obiecywałem, że będzie mocny.

- Nie mogłeś po prostu powiedzieć, że nie dasz mi zajarać dobrej gandzi?

- Nie prosiłeś o to. Gdybyś zapytał, czy poczęstuję cię dobrym jointem, odmówiłbym.

 

Zapadło milczenie.

Y popatrzył na X i powiedział:

 

- Wiesz co? Sram na twoje jointy. Na dobre i na złe.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wienczyslaw · dnia 19.03.2014 05:22 · Czytań: 2226 · Średnia ocena: 4,63 · Komentarzy: 24
Komentarze
shinobi dnia 19.03.2014 08:44
To zadziwiające, jak Ty z tak małej scenki, w minimalistyczny sposób potrafisz wycisnąć coś, co obecnie uważam za cholernie dobre.
Możliwe, że przy kolejnych czytaniach tekst straci, ale pierwsze uderzenie jest tu silne.

Bardzo fajne i bardzo pomysłowe.
Usunięty dnia 19.03.2014 09:25
Czytałam to przy wrzucaniu na gałązkę, o 5:22, i - co nie jest u mnie normalnym objawem o tej porze - uśmiechnęłam się. Mało tego, uśmiechnęłam się wszystkimi zębami. Bo to taki tekst, gdzie nie można na chwilę stracić czujności, choć wydaje się zupełnie niepozorny. Gierki słowne, zawijasy myślowe, no i to przepyszne zakończenie.

Uwielbiam. Budź mnie częściej.

Cytat:
Pod­cho­dzi do niego Y i pyta:

dwukropek

Cytat:
Y mówi do X:

j.w.

Cytat:
- Ale prze­cież py­ta­łem(,) ja­kie­go jo­in­ta pa­lisz

Cytat:
- Ten, któ­re­go pa­li­łem był dobry(,) ale to nie zna­czy

Cytat:
Nie py­ta­łeś(,) jaki jest joint

Cytat:
Y po­pa­trzył na X i po­wie­dział:

dwukropek
mike17 dnia 19.03.2014 10:22 Ocena: Świetne!
Tekścior wciąga jak odkurzacz od pierwszych słów i nie ma bata - trzyma mocno do ostatniej kropki, co już na wstępie jest wielką wygraną i rzeczą godną odnotowania.

Dialog jak z wybornego skeczu raduje michę, bo nie to że zarąbiście śmieszny w całej swej niewzruszonej powadze ( właśnie ta powaga rozwala najbardziej), a ten rodzaj humoru działa na mnie bardzo bardzo, to jeszcze jest tu na dodatek żelazna logika w odpowiedziach i pytaniach, nie ma jednego miejsca, gdzie by rozmówka "padła" - każde słowo gra tu swoją integralną rolę, by dać razem kawał solidnej grotechy.

Obśmiałem się setnie :)

Przemyślany kawałek i bardzo dopracowany, a jego minimalizm działa na korzyść, bo może byłoby tak, że gdyby gadka pociągnęła się dłużej, efektu takiego jak ten tu już by nie wywołała :)
A tak wszystko jest skrojone na miarę jak ślubne ubranko.
spawngamer dnia 19.03.2014 10:37 Ocena: Bardzo dobre
Fajny, rozbudowany dowcip. Zaśmiałem się co na PP rzadko mi się zdarza. Jeśli chodzi o teksty.
Urbi dnia 19.03.2014 10:45
Zabawna scenka, zaskakujące zakończenie, ale mnie tekst na kolana nie powalił. Można by zastosować ten kawałek w dłuższej całości.
Pozdrawiam.
amsa dnia 19.03.2014 10:54
wienczyslaw - piękne w swojej prostocie przekazu, co kto miał na myśli i czego się spodziewa:)

Pozdrawiam obśmiana

B)
Tezet74 dnia 19.03.2014 11:23 Ocena: Świetne!
Uważam że tekst jest doskonały. Niby tylko same dialogi a tyle akcji i jaki humor sytuacyjny. Zakończenie też świetne, bo wieloznaczne.
blaszka dnia 19.03.2014 11:38
Cóż za logiczny wywód, a jaka cierpliwość dawcy! Za to biorca okazał się niewdzięcznikiem ;(
No i już wiadomo skąd wziął się pomysł na tytuł znanego serialu.
Super!
azikuder dnia 19.03.2014 12:39
Kawał drania z tego X, dowcipniś, tylko go kopnąć... Tekst chyba wzięty z realu, podoba się:)Pozdrawiam Azi.
marukja dnia 19.03.2014 14:09
Ale czad! :) Bardzo się uśmiałam, bardzo dobry joint!
X, Y oraz serial "Na dobre i na złe", mają teraz całkiem nowe znaczenie. ;)

Pozdrowienia!
pablovsky dnia 19.03.2014 14:24 Ocena: Bardzo dobre
Całkiem zgrabny dialog, wienczysławie. Gra słów i efekt niezły. Jednak wolę Twoje absurdalne mielone i podobne historyje ;) Ale próbować trzeba. Ogólnie stwierdzam, że wyszedł Ci kolejny, fajny tekścik, czyli... Bravo, maestro!
ajw dnia 19.03.2014 14:34 Ocena: Świetne!
Świetne! Zajarałam się tym tekstem do łez. Masz mega fajne poczucie humoru. Wciągam Cię na listę ;)
wienczyslaw dnia 19.03.2014 18:23
dziękuję Wam wszystkim za odwiedziny i baaardzo się cieszę, że Was rozbawił ten kawałek. nigdy nie wiem, przed wrzuceniem tekstu, który "zadziała", a który okaże się niewypałem. często jest na odwrót niż myślę. lubiłem na przykład "szachistów", a shinobi napisał, że się praktycznie nie nadaje do publikacji. tym bardziej cieszy jego obecność pozytywna tutaj. wielkie dzięki dla morfiny za korektę. już poprawiłem.
ajw dnia 19.03.2014 18:28 Ocena: Świetne!
to Tobie należą si podziękowania, ze dałes nam trochę zabawy :)
mike17 dnia 19.03.2014 18:30 Ocena: Świetne!
Wieniu, to jest mega kozak i nie ma Niemców we wsi!
mede_a dnia 19.03.2014 18:44 Ocena: Świetne!
Ja też dołączam się do powyższych pochwał. Twój tekst jako żywo przywołał w mojej pamięci najwyborniejsze szmoncesy w wykonaniu Dziewońskiego, Michnikowskiego, Kobuszewskiego, Gołasa. Super!
zajacanka dnia 19.03.2014 20:29
Hehe, jak ja lubię taką słowno-logiczną przepychankę. Uśmiechnęłam się szeroko, choć to tylko miniaturowy dialog. Całkiem nieźle :) Brawo!
Quentin dnia 19.03.2014 20:38 Ocena: Bardzo dobre
Po sznurku do sedna.

Każdy, kto czytał twój tekst chociaż raz wie, jak podejść do zagadnienia. Początek naturalnie powoli rozkręca całą atmosferę i tak do samego końca, a tam czai się już zacny żart. Po tym tytule spodziewałem się wszystkiego, ale zwieńczenie miażdży, rozwala system:-) W ogóle to twoja mocna strona - puenta. Powinieneś się nazywać zwienczyslaw.

Pozdrowienia
Dobra Cobra dnia 19.03.2014 21:14
Popularyzacja palenia trawy!!! A fuj! Toż to niezdrowe jest!

Drogo mooy,


Tekścik fajniutki, gdyż w naszym narodzie występują dość często takie samorodki, jak ten, który opisałeś. Bez nich Polska byłaby gorszym krajem. A tak jest tylko... gorszym krajem. Co było do udowodnienia :)


Pozdrawiam,

DoCo
wienczyslaw dnia 20.03.2014 18:39
dziękuję raz jeszcze Wszystkim:)

a tak w ogóle to tekst jest zmyślony i przedstawia sytuację zupełnie nieprawdopodobną. nikt nie zauważył... to chyba dobrze świadczy o czytelnikach na PP (gdyby X naprawdę palił dobre jointy, byłby ujarany w trzy d... i nie mógłby tak logicznie i konsekwentnie spławić Ygreka) :)
Dobra Cobra dnia 20.03.2014 21:29
Naprawdę? Tekst jest zmyślonym? A to nieładnie. ;)

DoCop
pablovsky dnia 21.03.2014 00:37 Ocena: Bardzo dobre
wienczyslaw napisał:
nigdy nie wiem, przed wrzuceniem tekstu, który "zadziała", a który okaże się niewypałem. często jest na odwrót niż myślę.


Drogi Wiesiu! Ty nie myśl, tylko pisz, co Ci w duszy gra! To, czy tekst "zadziała", czy okaże się w oczach czytelników jakimś niewypałem, w zasadzie nie ma większego znaczenia.
Samo przelewanie myśli na papier (klawiaturę), sprawia, że czujemy się w jakimś sensie spełnieni, czyż nie?
Gdybyśmy mieli pisać z myślą, żeby wyłącznie podobało się innym- szybko stracilibyśmy sens tego, co robimy!
Piszmy dla siebie, nie dla innych, nie dajmy się zwariować.
Pewnie, fajna sprawa, gdy czytelnikowi się podoba, ale czy nasza twórczość powinna polegać na posiłkowaniu się opiniami innych? Nie, nie i jeszcze raz nie :)
Prawda jest taka, że KAŻDY stworzony tekst znajdzie swojego odbiorcę i tego trzeba się trzymać.
Pozdrowionka!
Wasinka dnia 15.08.2014 09:30
Zręcznie zagrałeś tytułem.
Scenka też fajnie nakręcona; odzwierciedla pewne zjawisko, które mamy pod nosem na co dzień. Nie mówię, że dotyczy każdego, ale tendencja jest.


Cytat:
- Nie dam ci masz­ka(,) ale mogę dać ci ca­łe­go jo­in­ta.




Cytat:
- Bo to praw­da. Dla sie­bie zo­sta­wiam dobre jo­in­ty, dla ob­cych mam kiep­skie siano. Nie lubię od­ma­wiać, jak mnie na­ga­bu­ją. Nie pro­si­łeś mnie, abym dał ci do­bre­go jo­in­ta. Po­wie­dzia­łeś "Dobra. Dzię­ki." A ja nie po­wie­dzia­łem, że daję ci do­bre­go jo­in­ta, tylko że ca­łe­go.

Mam subiektywne wrażenie, ze za dużo tu tłumaczenia. Ale chyba nie mogę nic poradzić na to, że dawca nie jest lakoniczny, a gadułowaty...


Pozdrawiam z porannym słońcem.
Espanto dnia 22.10.2014 12:43 Ocena: Świetne!
To ciekawe, że prosta Arystotelesowska Logika zawsze potrafi rozbawić. Może dlatego, że na codzień mało kto zwraca na nią uwagę?
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:31
Najnowszy:pica-pioa