kołysanka dla M* - Trzcina
Poezja » Wiersze » kołysanka dla M*
A A A

co z tego że rozchylę usta
skoro świt wpełznie tam bez pytania
nie twoje zmęczone kochanie

nie spojrzysz ukradkiem jak sennie
zamykam kropką westchnienia
strachliwe myślniki oddechy
by cię nie zbudzić nie stracić
przecinki łomotów serca
zatrzaski nawiasów słów
dwukropek ciszy brzemienny
przeczuciem niechcianych wierszy

ręka zimna i smutna zwisa nie sięgając dywanu

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Trzcina · dnia 19.03.2014 17:40 · Czytań: 662 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 12
Komentarze
Hallam dnia 19.03.2014 19:46 Ocena: Świetne!
czuję tę glebie i to wystarczy, super ( : Pozdrawiam
mike17 dnia 19.03.2014 19:59 Ocena: Świetne!
Beatko, comeback w wielkim stylu :)
Ale ileż tu bólu, nazwanego i tego, na który nazwy nie ma, ileż kobiecej tęsknoty za tym, by BYĆ, by istnieć w kochaniu, bo to jedyna rzeczywistość dla nas ludzi, w której możemy spełnić się do cna i określić - kto kocha, ten jest panem świata, kto miłość traci, ten w tym świecie szuka cienia, który wczoraj kształtem, dziś jeno marą jest...

Bolesne pisanie.

W tym bólu jakże wiarygodne, ujęte w ramy pustki, która wypełniła rzeczywistość.
Jakieś wspomnienia, jakieś zwidy...
Lecz to, co jest, nie jest tym, co było.
Bo miłość już tu nie mieszka.

Kawałek życia.
Kawałek smutku.
Kawałek kogo?
mede_a dnia 19.03.2014 20:15
Piękne metafory dopełniaczowe. Smacznie podane w towarzystwie celnych epitetów. Wzorowo.
Bozena B dnia 19.03.2014 21:57
Ładnie i im dalej w tekst tym lepiej. Początek trochę mi nie brzmi, a w zasadzie trzeci i czwarty wers, choć wracam kolejny raz. Ciągle to samo wrażenie, że coś tam nie gra, jak trzeba.

Najlepszy wdaje mi się ostatni wers. Pomimo smutku i zimna, jest najładniej skonstruowaną myślą. Obrazem, bardzo sugestywnym i intrygującym. Bo tak naprawdę to nie wiem, czy czytać to dosłownie, czy sobie dośpiewać pewne rzeczy. Można różnie, jak i cały wiersz, dlatego się podoba.

Pozdrowienia
Trzcina dnia 19.03.2014 22:56
Witam.
Aż mi się usta układają w wiosenny uśmiech do Was kochani. Nie spodziewałam się tak miłego odzewu. Dziękuję.

Hallam - bardzo mi przyjemnie, takie komentarze w zupełności zaspokajają mój głód na opinie :D

Michale - nie mogło Cię tutaj zabraknąć. Twoje słowa są zawsze dopełnieniem moich wierszy. Rozgryzasz mnie jak soczysty owoc, do pestki, by wydobyć na światło dzienne to co najsłodsze i najdojrzalsze. Pozdrawiam ciepło.

mede_a - dziękuję za przychylność, pozdrawiam.

Bożena_B - poczytam jeszcze, może rzeczywiście jest tam jakiś cień. Moje ukłony za szczerą opinię.

Aha - cieszę się, że mogę znów z Wami być.
Usunięty dnia 19.03.2014 22:59
I co? Mam pochwalić? Pewnie bym chciał, pewnie zrobię, ale najpierw zapytam: dlaczego postanowiłaś poprzestać na takim etapie?
W dobie popu literackiego słowo "kocham" z jego wariacjami popadło w niełaskę liryczną. Podoba mi się jego użycie.
Brakuje interwału, który mógłby wynieść treść i zapis na wyższy szczebel, a nawet kilka Twój wiersz. Sugeruję powrót i pracę na treścią, bo warto, bo jest drugi plan zapisany świadomie lub nie. W gąszczu wariacji i labiryntów warsztatowych subtelności proszą się o wsparcie, uwypuklenie. Nie podpowiadam gdzie i jak, bo jeśli nie widzimy tego samego, nie ma powodu
nadwyrężać słowa.
Chwaląc...? Hmm... chciałbym żeby M było moje, bez względu na konsekwencje.
;)
Trzcina dnia 19.03.2014 23:44
A widzisz Dyduch - bystre oko!
Po pierwsze, słowa "kocham" nie użyłam, bo musiałabym nagiąć terminologię, przynajmniej na tym etapie wiedzy, na którym obecnie staram się (z marnym skutkiem) utrzymać. Z tą miłością tak jest... Dla mnie nie ma trudna, szczera, taka czy siaka - jest albo nie. Na dziś dzień, a może na dziś wiersz, do kocham lata świetlne. Za dużo by opowiadać. Musisz zaufać. Dobrze to ujął Michał, tęsknota nakręca wiele działań, może niekoniecznie splecionych z uczuciami, instynkt, potrzeba wicia gniazda, poczucia bezpieczeństwa - a po kilku latach budzisz się z ręką... no, wiadomo gdzie.
Owszem, mogłabym przycisnąć w pewnych miejscach, zgoda - ale tekst jest częścią cyklu, mam na to czas. Swoją drogą obudziłeś niepokój, może , może, może... No nie wiem, zbiorę wszytko w całość i zastanowię się.
Tylko dodam, nie chciałbyś M, oj nie chciał :D Pozdrawiam i dzięki.
romantyczna dnia 20.03.2014 11:18 Ocena: Świetne!
I ja to poczułam :) podobnie jak medea, podobają mi się metafory dopełniaczowe. Wszystko tak ładnie płynie i pozostawia czytelnika w zadumie. No cóż, zamykam kropką westchnienie. I zajrzę w przyszłości, więc pisz ;)


Pozdrawiam
sheCat dnia 21.03.2014 10:55
Środek zdecydowanie przeegzaltowany. Wstęp i ostatni wers zaopatrują mnie w treść bez uczucia niedosytu. Można by na tym poprzestać, można by na tym budować. Czy w oparciu o metafory znaków? Nie wiem. Potrafisz ubrać je oryginalniej?
Trzcina dnia 22.03.2014 08:44
cześć sheCat
Tak, egzaltacja to moje drugie imię, przez lata uczyniłam ją środkiem wyrazu, a nie wrogiem. Emocje nie są dla mnie po to by je ściskać jak foliową torebkę, a wiersze mają dawać upust i rozgrzeszenie. Piszę dla oczyszczenia i tak już będzie zawsze. Metafory znaków to pomysł na wiersz. Zmieniając je stworzę tylko inny tekst o tym samym. Po prostu mijamy się w pomysłach na siebie, ale ja uważam, że to bardzo dobrze. Nie jestem twarda i konkretna. Nie podchodzę do poezji jak rzemieślnik. Może i szkoda, czasem robię coś zanim pomyślę, ale dobrze mi z tym. Potem ktoś mnie zatrzymuje w pół kroku i wskazuje gdzie mi zabrakło oddechu, po to jesteście :) Odbierajcie subiektywnie, macie do tego prawo. Dzięki sheCat za wizytę, znam Twoją twórczość i cenię sobie Twoje zdanie. Pozdrawiam najcieplej.
Usunięty dnia 27.03.2014 10:20
Ładny tytuł, świetna puenta. Niestety, kompletnie odstająca od mdłego, moim zdaniem, środka. Mam na myśli oczywiście formę, nie treść.
Przecinki łomotów serca, cisza brzemienna, kropka westchnienia - no trochę za wysokie tony.

Poza tym masz sporo rymów zew i wewnętrznych, i wiersz aż się prosi, aby być rymowanym, ale ani rytm, ani przypadkowość owych rymów na to nie wskazuje.
darek i mania dnia 27.03.2014 12:40
za morfiną.
początek -trzy wersy i ostatni wers -bardzo.
środek raczej odbieram jako zabawę w słowne skojarzenia.
może zbyt dużo, jak dla mnie.
pozdrawiam :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty