*** [zamknięta w mydlanej bańce] - Vanillivi
Poezja » Wiersze » *** [zamknięta w mydlanej bańce]
A A A

 

 

***


zamknięta w mydlanej bańce
sunę po powierzchni jeziora
 
to nawet całkiem przyjemne
pod plecami czuję delikatne fale
obserwuję na wodzie
złote lśniące refleksy
 
jestem tu dość bezpieczna
z daleka oglądam ludzi
są jak małe
połyskujące w słońcu
pęcherzyki powietrza
 
bądź ostrożny
 
jeśli wpadniemy na siebie
i moja bańka pęknie
utonę

 

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Vanillivi · dnia 30.03.2014 20:52 · Czytań: 1082 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 6
Komentarze
marukja dnia 31.03.2014 10:07
Miło poczytałam, wiersz płynie gładko i mam wrażenie, że mówisz do czytelnika, bez żadnych udziwnien - opowiadasz. Taki sposób prowadzenia wersów podoba mi się bardzo, zwłaszcza w tym miejscu:
Cytat:
to nawet cał­kiem przy­jem­ne
pod ple­ca­mi czuję de­li­kat­ne fale

Zatrzymuję sie natomiast nad puentą i czytam ją trochę inaczej - bez 'i'. Wiem, znaczenie jest całkiem inne, ale jakoś odruchowo to 'i' wyrzuciłam i dla mnie byłoby może lepiej. Co myślisz? Samo obrazowanie bardzo fajne, choć zastanawiam się, czy bańka mydlana, która w końcu pęka, nie wydaje się na pierwszy rzut oka pomysłem po prostu banalnym. W każdym razie u Ciebie jego realizacja mnie przekonuje. :)
Pozdrowienia!
mike17 dnia 31.03.2014 17:11
Bez zbędnych wstępów powiem, że to jeden z lepszych wierszy, jakie zdarzyło mi się tu ostatnio czytać i wrażenie, jakie na mnie wywołał jest maksymalnie pozytywne :)

Bo?

W samej warstwie słownej nie ma niczego, co burzyłoby jasny odbiór, jest język tak prosty, że owa prostota wręcz urzeka i nie trzeba tu żadnych potworków językowych, by oddać w pełni cały sens tych wersów - dość płynnie wchodzą one w głowę i rysują klimat.

I przesłanie widzę uniwersalne (correct me if I'm wrong) - każdy z nas jest taką bańką powietrza, dryfująca na flach Bytu, łatwą do zmiażdżenia, nieufnie obserwującą otoczenie, by wyrobić sobie własny pogląd.
I spotkanie dwojga ludzi musi mieć pewną "temperaturę", pewną "prędkość", by owe bańki łagodnie weszły w siebie, przeniknęły się wzajemnie, nie niszcząc delikatnej substancji...

To o wyczuciu drugiego człowieka.
O umiejętności odnalezienia "nadawania na tych samych falach".
ajw dnia 02.04.2014 17:03
Ja to rozumiem tak, że dziewczyna żyje złudzeniem, które może pęknąć jak bańka mydlana. Jednym słowem coś, co łączy ją z partnerem jest niepewne. Bedąc uwieziona w bańce moze nawet "chodzić po wodzie", czyli robić rzeczy niemozliwe. Tak jest gdy się kocha - można góry przenosić. No ale jesli chłopak okaże się osobą, która nie jest warta tej miłosci stanie się rzecz straszna - zniknął złudzenia, a poza tym wszystko moze skończyć sie tragicznie ..
Smutny wiersz, ale ma coś w sobie :)
Pozdrawiam serdecznie :)
Vanillivi dnia 03.04.2014 23:56
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.

Marukjo, cieszę się, że realizacja ostatecznie przeczytała. Czy pomysł banalny? - może troszkę, na pewno jest to jeden z prostszych moich wierszy. Nad tym "i" jeszcze się zastanowię.

Mike17, to jest bardzo miłe zawsze dla autora przeczytać takie słowa i zaczynam się zastanawiać, czy są zasłużone. Sama szczerze powiedziawszy uważam, że zdarzało mi się popełniać znacznie lepsze wiersze niż ten (miałam nawet wątpliwości, czy to się nadaje do opublikowania tutaj) a już na pewno na portalu publikuje wielu wybitnych poetów... W każdym razie, bardzo dziękuję za tak pozytywną opinię.

Ajw, Lubię, gdy czytelnik ma pozostawioną możliwość własnej interpretacji, pewien margines niedopowiedzenia, dlatego nie chcę specjalnie tłumaczyć "co miałam na myśli. Powiem tylko, że w moim zamiarze, nie miał być to wiersz tak jednoznacznie smutny.

Pozdrawiam serdecznie :)
introwerka dnia 28.04.2014 21:40 Ocena: Świetne!
Podoba mi się delikatność i bajkowość tego wiersza, natomiast w postawie peelki wyczuwam pewną rezerwę i pesymizm, i zastanawiam się, czego potrzeba, żeby Calineczka stała się Ocalineczką? Zamknięcia jej w stalowej kapsule? Niepraktyczne ze względu na brak inspirujących widoków. A może bańka właśnie powinna pęknąć, bo jest błoną blokującą jasne i rzeczywiste widzenie? Może byłoby to dla peelki "przestąpienie progu - i znalezienie się nareszcie w powietrzu"?

Tekst bardzo intrygujący przez uchwycenie ulotności i zarazem uniwersalizmu chwili.

Pozdrawiam serdecznie! :)
Vanillivi dnia 29.04.2014 15:49
Introwerko, bardzo dziękuję za miły komentarz. Chciałam właśnie w wierszu ukazać tę rezerwę, strach przed podjęciem ryzyka, dystans, spoglądanie na świat z bezpiecznej pozycji, która jednak bardzo ogranicza. Dziękuję za ciekawą interpretację i swoje przemyślenia.

Pozdrawiam serdecznie :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty