Pytanie - lina_91
Proza » Obyczajowe » Pytanie
A A A
-Zatańczysz? - Jacek z niedowierzaniem uniósł głowę i spojrzał na niewysoką szatynkę o szarych oczach.
-Nie kpij - syknął i wychylił do końca szklankę ponczu.
-Nie kpię. Poważnie pytam.
-Nie.
-Dlaczego?
-Nie pozwolę z siebie robić idioty.
-O co ci chodzi?
-Mam na imię Kaśka. Po prostu chciałam zatańczyć, ale skoro nie... - zawróciła i poszła do swojego kącika. Była już na kilku weselach, ale jeszcze nigdy się nie nudziła jak teraz, kiedy "hajtała" się jej kuzynka, Kamila. Nie było nikogo interesującego. Wzrok dziewczyny przykuł jedynie ponury chłopak, który cały wieczór wlewał w siebie kolejne szklanki alkoholu. Domyślała się jednak powodu, kiedy usłyszała rozmowę dalekiej krewnej.
-Patrz, jaką ma gębę.
-Co on, z gorylem się zamienił? - dziewczęta zachichotały, ale Kaśka zacisnęła zęby.
Jacek miał długą, brzydką szramę na policzku, a w oczach gniew i żal do całego świata. To dlatego poprosiła go do tańca. Ale skoro odmówił...
Zamyślona, nie zauważyła, jak się zbliżał.
-Dlaczego chciałaś ze mną zatańczyć? - drgnęła, wyrwana z myśli.
-A dlaczego nie? - odpowiedziała pytaniem. Jacek wzruszył ramionami.
-Potrzebujesz okularów?
-A ty psychologa? - odparowała, ale widząc, że spochmurniał, natychmiast się skorygowała. -Myślisz, że wszyscy są tacy głupi, że...
-Tak - przerwał jej. -Bo są. Myślą, że jestem nienormalny albo głuchy i nie słyszę, co o mnie wygadują.
Na chwilę zapadła cisza. Kaśka, wsłuchana w słowa Jacka, a drugim uchem łowiąc muzykę, rozsiadła się wygodniej na krześle.
-Przepraszam, że byłem taki szorstki.
-Nie dziwię się - mruknęła.
-Nie?
-Ja bym powiedziała to samo.
Uśmiech, który jeszcze bardziej zeszpecił twarz chłopaka, rozjaśnił jednak jego oczy:
-Zatańczysz?
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
lina_91 · dnia 11.01.2007 06:53 · Czytań: 768 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 8
Komentarze
MarcinD dnia 11.01.2007 07:00 Ocena: Bardzo dobre
Kurcze, jakie to optymistyczne... Przynajmniej tak mi się skojarzyło... Podoba się, generalnie. Dobre, fajne, sympatyczne opowiadanie. Nie zauważyłem żadnych błędów, może jedynie poza nie do końca zrozumiałymi nitkami dialogu:

"-Nie pozwolę z siebie robić idioty.
-O co ci chodzi?
-Mam na imię Kaśka. Po prostu..."

No bo jeżeli tak to układasz, to pierwsza wypowiedź należy do chłopaka, to druga teoretycznie do dziewczyny i ta trzecia wygląda, jakby rozmawiały trzy osoby, a nie dwie. Ale czepiam się ;). Poza tym to jedyny zgrzyt (nie licząc literówki, jaką poprawiłem przy publikacji tekstu). Ogólnie - bardzo dobre opowiadanie.
lina_91 dnia 11.01.2007 11:58
Choliba, masz racje, nie zwrocilam na to wczesniej uwagi. Wybacz.
MarcinD dnia 11.01.2007 23:57 Ocena: Bardzo dobre
Nie ma czego wybaczać, błędy zawsze się pojawią, a Ty zawsze możesz podesłać poprawkę :).
paniscus dnia 12.01.2007 10:53
lina_91 podeślij poprawkę, to wtedy usunie się.

Nawet dobry tekst, z jakimś tam pewnie przesłaniem, ale jak dla mnie jest zbyt suchy. Za mało w nim opisałaś uczuć, w ogóle ich nie opisałaś. Jedynie co dają nam jakiś schemat to dialogi.
Usunięty dnia 13.01.2007 17:32 Ocena: Przeciętne
Może ja przebywam w takim cudownym towarzystwie, albo zupełnie nie znam życia, ale mi się wydaje, że takie sytuacje mogą mieć miejsce tylko na szkolnych dyskotekach w szkole podstawowej.
Jeśli chodzi o opisy, o których wspomniał Paniscus, to moim zdaniem ten tekst miał być dialogiem i przesłanie powinno się z niego wiązać. Nic to, że przesłanie banalne: wygląd zewnętrzny nie jest najważniejszy- liczy się wnętrze.
lina_91 dnia 14.01.2007 12:44
:D Wierz mi, nie tylko w podstawówce. Teraz nawet i tam o takie idylliczne sceeny już trudno.
paniscus dnia 14.01.2007 13:29
Sanepit ma rację, takie sytuacjie w życiu raczej się nie zdarzają, to są sytuacje z tanich lektur w podstawówkach. Dzieci się wyśmiewają ze wszystkich i dorośli debile, których umysł funkcjonuje na poziomie głowonoga.
Wczoraj byłem na balu chemików i uwierzcie taka sytuacja jest nie do pomyślenia, ze względów kultury osobistej.
Jak dla mnie to nie jest idylliczna scena, tylko wyimaginowana, ale przesłanie ma dobre, że liczy się człowiek nie skorupa.
MarcinD dnia 14.01.2007 13:31 Ocena: Bardzo dobre
No, nikt nie miał odwagi powiedzieć wprost ?? UTOPIA. Miła, ale utopia.

PS. A ja wezmę udział w konkursie. W rymowanych wierszach komercyjnych jeszcze jakoś sobie radzę. Tylko mam nadzieję, że znajdę chęci i czas do zapisania słów przed terminem, he he :).
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty