Na rozjazdach - bosski_diabel
Poezja » Wiersze » Na rozjazdach
A A A
Od autora: Wydłubane z piasku

poplątały się tory naszym pociągom ku.
pod powiekami chowamy semafory,
niedotykalni, bezcenni, intarsjowani mijamy
puste perony, drzazgami kaleczymy węzły - jak

nieznajomi próbujemy odświeżać inicjały w słowie.
z ukrycia obserwujemy nasz księżyc, chyłkiem zrzuca
pancerz, odsłania miejsca, w których istnienie wątpiliśmy.

wyglądam oknem płowieję, nierozsądek spochmurniał.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
bosski_diabel · dnia 07.05.2014 06:59 · Czytań: 746 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 19
Komentarze
empatia dnia 07.05.2014 09:58
Odnajduję się w Twoich wierszach, które są bardzo życiowe.
Pozdrawiam pati :)
blaszka dnia 07.05.2014 11:21
Zazwyczaj czytam Twoje wiersze na wdechu, a na koniec westchnienie, nie ulgi, raczej zrozumienia, raczej typu "ech, życie...".
Empatia ma rację.
Tutaj optymistycznie, ze choć poplątały się tory to księżyc jest ciągłe nasz ;)
I spochmurniały nierozsądek brzmi tak jakoś słodko.
Pozdrawiam cieplutko ;)
viktoria12 dnia 07.05.2014 12:31
tyle już torów było pociągów do
z megafonów zapowiedzi że odjedzie przyjedzie
od do zgodnie z rozkładem jazdy lub opóźnienie

ileż razy winien był klimat brak zrozumienia
wpływał na słowa zgrzytały jak koła hamujące na drugim przy trzecim
to znowu gładko wszystko płynęło jednostajny szum

wspólne podróże by poznać obłaskawić nieznane a groźne ze słyszenia
lub tak zwyczajnie ciepło jak lipcowa rosa lśnić diamentem
dłonie splecione uściski pocałunki świat daleki i bliski zarazem

w pamięci... pięknie piszesz ale to wiesz
bosski_diabel dnia 07.05.2014 14:07
Pati, to miłe słowa dla autora, dziękuję pięknie i pozdrawiam.

Blaszko wiesz, należę do tych dla których zwątpienie jest na ostatnim miejscu, Piękne dzięki i jeszcze piękniej pozdrawiam.

Viktorio jakże lubię Twoje komentarze, bardzoooo i bardzo dziękuję pozdrawiając serdecznie.
marukja dnia 07.05.2014 15:42
Informacja od autora mogłaby posłużyć też kiedyś jako tytuł - świetna!
Wiersz w klimacie dość tajemniczym, mglistym i rzeczywiście pochmurnym, jak to na rozjazdach. Ale całość przełamałeś światłem księżyca, który u Ciebie zawsze gdzieś zostawia ślady. Ostatni wers super, zwłaszcza płowienie.
Pozdrowienia!
ajw dnia 07.05.2014 16:56 Ocena: Świetne!
Pomimo, że temat zgrany jak talia kart, bo stany emocjonalne są takie powtarzalne, to z przyjemnością czytam, bo podobnie jak empatia odnajduję w twoich wierszach prawdę o człowieku. Tu nic nie jest wydumane tylko właśnie prawdziwe. Podoba mi się całość, ale puenta w szczególności. Pozdrawiam serdecznie :)
Wiolin dnia 07.05.2014 17:42
Witaj Bosski.
Można by rzec za Ajw że temat zgrany, ale przecież całe nasze życie to zgrana talia kart, że powtarzalność dnia codziennego, szeroko pojęta szarość, walka o pracę....o miłość, o kolejny dobry dzień.....a jednak nasze życie to ciągłe sploty i rozjazdy - taka stacja na której wiele się dzieje. Tylu wysiadająco - wsiadajcych. My też tam jesteśmy.....Wiersze są tym rozwożącym nas pociągiem. Do mnie dotarł....zresztą jak zwykle. Pozdrawiam serdecznie.
mike17 dnia 07.05.2014 18:16 Ocena: Świetne!
...ale dopóki ta zabawa, zwana życiem trwa, dotąd zmieniać się będą pociągi, jednym tak już pozostanie, innym zamajaczy jedna, szczęśliwa stacja, na której osiądą po czasu kres, by pociągi oglądać już jeno w TV, jednakże zawsze ci drudzy, którym Los mniej dał, w podróży spędzą życie, w pogoni za światłem, które ucieka i ucieka...

Prawdę człowieczą tu oddałeś, istotę Szukania Szczęścia, mijania się z nim na setkach stacji, w setkach drzwi, gdy nie zauważyliśmy, że wymknęło się między palcami...

I warto za nim gonić, bo... kiedyś znajdziemy się w...

W pustym pociągu, do którego nie potrzeba biletów, bo nie ma tam konduktorów, a maszynistą jest przeznaczenie, gdzie czeka zawsze to jedno, zarezerwowane miejsce dla jednej, właściwej osoby, i który bez przystanków po drodze powiezie ją do końcowej stacji.
Tym pociągiem pojedzie każdy, gdy nadejdzie czas odjazdu.
I gdy skończy się ta niezwykła, jedyna w życiu podróż w jedną stronę, zacznie się inna, nieskończona.
mede_a dnia 07.05.2014 19:20 Ocena: Świetne!
Tak. Tobie się wierzy, bosski. Jest w Twoich słowach szczerość prosta. Nie czuć fałszywych akordów.
W tym wierszu szczególnie ujął mnie zabieg z drogowskazami jak do ku, by nie było pustych peronów, by nie płowieć, parszywieć, rozpadać się. To pytanie z gatunku tych kardynalnych a retorycznych.

Pozdrawiam.
Adela dnia 07.05.2014 22:25
Kibicuję nierozsądkowi, aby wyszło słońce:) Ładny wiersz, przeczytałam z przyjemnością.
Pozdrawiam,
A.
bosski_diabel dnia 08.05.2014 08:55
Marukjo siem ukłaniam pięknie... wydłubane z piasku bo część powstawała na plaży :) a reszta na rozjazdach, kiedy na tą plażę jechałem :) pozdrawiam cię uśmiechem:)

Ajw tak racja ograny temat ale TEN temat towarzyszy nam zawsze , dotyka, tkwi...prawda? najważniejsze, że mamy możliwość krążyć wokół, dzięki Ci piękne pozdrawiam serdecznie.

Wiolinie Darku pięknie to zinterpretowałeś, tak jest rzeczywistość a najważniejsze to, to, że możemy w tym uczestniczyć:) ściskam prawicę :)

Mike 17 Twoje komentarze niosą w sobie urealnienie tego co w tekstach, lubię kiedy komentujesz właśnie tak, niebanalnie:) pozdrawiam.

Made_a ja dziękuję Ci szczególnie bo czuję, że szczerość popłaca :) pozdrawiam pięknie.

Adelo dziękuję za kibicowanie;) należę do tego gatunku ;) co wierzą w słońce...pozdrawiam serdecznie.
Wasinka dnia 09.05.2014 09:04
bosski_diabel napisał/a:
należę do tego gatunku co wierzą w słońce...pozdrawiam serdecznie.

Nie zapominaj o Księżycu, bo:
Cytat:
księ­życ, chył­kiem zrzu­ca
pan­cerz, od­sła­nia miej­sca, w któ­rych ist­nie­nie wąt­pi­li­śmy.



Ładnie słowa z piasku wydłubałeś, Diable. Dołączyłeś do nich siebie niczym list znad morza. Przyjemnie.
Jeśli miałabym się czepić, to w pewnym momencie zrobiło mi się za dużo takich samych końcówek przy czasownikach i zrymowały się w uchu tory/semafory. Ale to tylko małe drobinki pasku. :)

Pozdrawiam w deszczowy czas, ale z uśmiechem.
kamyczek dnia 09.05.2014 20:03
I ja wierzę w słońce - bez niego nie byłoby życia - i w... lirykę, bo bez niej nie byłoby tego pięknego wiersza.
Pozdrawiam.
Zola111 dnia 09.05.2014 20:21 Ocena: Świetne!
Bosski,

potrzebny jest przecinek, o tutaj:

Cytat:
wy­glą­dam oknem(,) pło­wie­ję,



A poza tym - za przedmówcami - pochwalę, pochwalę i jeszcze tu sobie pewnie wrócę.

z.
bosski_diabel dnia 12.05.2014 09:43
Aniu, Kamyczku Zolu :):):) dzięki piękne i serdeczne pozdrowienia.
tyria dnia 15.05.2014 14:21 Ocena: Świetne!
Cześć Bosski, nawet na plaży z piasku budujesz emocje, dałeś siebie jak zawsze z lekką bryzą, wzruszył i poruszył. Pozdrawiam Cię zielenią :) i czekam na powrót. M
bosski_diabel dnia 02.06.2014 15:07
Tyrio dzięki piękne...melduje powrót;) pozdrawiam pięknie:)
wodniczka dnia 02.06.2014 22:00 Ocena: Świetne!
te rozjazdy - smutno ale subtelnie jak to zwykle u Ciebie.

Pozdrawiam
bosski_diabel dnia 04.06.2014 19:39
Wodniczko dzięki Ci piękne:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty