Brzydkie stare kobiety - zapomin
Poezja » Wiersze » Brzydkie stare kobiety
A A A
brzydkie stare kobiety
oferują przechodniom tulipany
z etykietą zastępczą uśmiechu
kulą się przy murze

tulipany za dwa pięćdziesiąt
dla chłopców i ich wybranek
które tańczą
w kolorowych sukienkach

potem wstają czekają chwilę
aż ścierpnięte nogi przestaną boleć
wylewają wodę z wiaderek
i powoli wracają do ciemnych mieszkań
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
zapomin · dnia 03.10.2008 10:55 · Czytań: 5519 · Średnia ocena: 3,5 · Komentarzy: 30
Komentarze
faith dnia 03.10.2008 12:25 Ocena: Bardzo dobre
Te kobiety... też kiedyś zwróciłam na nie uwagę. I od tej pory w jakis taki dziwny sposób mnie fascynowały :)
alleluja con dnia 03.10.2008 13:23 Ocena: Bardzo dobre
Prostota, brak zbędnych słów - każde celowe i na miejscu, ostatnia zwrotka skłania do refleksji. Wszystko tak jak trzeba.
Pozdrawiam! :)
Usunięty dnia 03.10.2008 15:29 Ocena: Przeciętne
coś w tym jest, coś czuć, niewyraźnie, ale czuć.;) popracować radzę, albo przestać się przesadnie starać, to może samo wyjdzie;)
Usunięty dnia 03.10.2008 15:39 Ocena: Świetne!
prosty i przejmujący obrazek, bardzo mi się ten wiersz podoba i lubię do niego wracać :) może to przez to, że opisuje tak często widzianą sytuację, nad którą jednak w przebieganiu przez dzień trudno się zatrzymać, odseparować i rozwinąć. Tu jest ciąg dalszy, jest i nieco smutku, melancholii, jak i zwykłej prozy życia.
msh dnia 03.10.2008 15:59 Ocena: Bardzo dobre
coś tu jest,że powtórzę za un,ale trochę zbyt głęboko ukryte.rażą mnie jedynie "brzydkie",ale wola autora...jeśli się nie pogniewasz podam swoją wersję?

zmęczone kobiety skulone starością
sprzedają kwiaty -
zastępcze etykiety uśmiechu
tulipany za dwa pięćdziesiąt
dla chłopców i ich lukrowanych
wybranek

potem wstają
wylewają stęchłą wodę z wiaderek
i płyną do swoich ciemnych mieszkań

strasznie nie lubię kogoś poprawiać,bo wiem jak ważne dla autora jest każde słowo,więc nie traktuj tego jako poprawianie,ani próbę "wymądrzania się nad cudzym tekstem".napisałem to tylko dlatego,że tam coś jest /w twoim wierszu/ i trzeba to wyciągnąć na wierzch.pozdrawiam.msh ps jeszcze raz bardzo proszę: nie gniewaj się za ten mój "wtręt"!!!
zapomin dnia 03.10.2008 16:01
nie gniewam się, no co ty :) przynajmniej wiem, jak byś to napisał po swojemu.
Alicja Wysocka dnia 03.10.2008 16:09 Ocena: Bardzo dobre
Mnie też razi to [code]brzydkie stare kobiety[/code]
Nie ma brzydkich i starych kobiet, nie wiedziałeś? :)
Kiedyś były ,piękne i młode, teraz są tylko piękne'
Poza tym od razu widać, że pisał to facet (stary i brzydki? )
To było tak od serca, a poza tym, bardzo refleksyjny obrazek, zatrzymał mnie na dłużej, a to juz wiele :)
msh dnia 03.10.2008 16:13 Ocena: Bardzo dobre
z, dzięki za wyrozumiałość ))) starałem się nie zgubić ducha Twojego tekstu.pozdrawiam.msh ps oj,będziesz miał jazdę za te stare i brzydkie.współczuję...msh
zapomin dnia 03.10.2008 16:16
Zniosę to z godnością :D:D:D miło mi, że wpada pod przycisk myszki:)
Alicja Wysocka dnia 03.10.2008 16:24 Ocena: Bardzo dobre
Popraw Zapominku, dałam .bardzo dobre' dam więcej :))
zapomin dnia 03.10.2008 16:28
A nie poprawię :p
Alicja Wysocka dnia 03.10.2008 16:32 Ocena: Bardzo dobre
No ja wiem, bo to poetów święta wola.
Ale mógłbyś chociaż nakłamać, poetom wolno i ślicznie im to wychodzi:)
zapomin dnia 03.10.2008 16:35
jednak ten wiersz nie jest o ślicznych sprawach. Obiecuje jednak że kiedyś specjalnie dla Ciebie wstawię coś o sprawach ślicznych. I postaram się mimo wszystko nie nakłamać :)
Alicja Wysocka dnia 03.10.2008 16:40 Ocena: Bardzo dobre
No dobra, niech będzie, ale i tak jestem niepocieszona :)
WholeTruth dnia 03.10.2008 17:35 Ocena: Bardzo dobre
Twój wiersz jest taki dosadny. mam konkretny obraz i nie mogę sobie pozwolić na mały wyskok. może tylko po przeczytaniu... moge wtedy powymyślać sobie zakończenia. a msh napisał to tak, że cały czas szukam tego, co najbardziej mi odpowida. tu jest ta różnica.
[qrczę.! staję się fanką msh. :D]
jednak uważam, że wyszło przyzwoicie. bardzo przyzwoicie ;)
pozdrawiam. Whole :)
SzalonaJulka dnia 03.10.2008 19:37 Ocena: Dobre
ilekroć przechodziłam koło takich kobiet to myślałam raczej banalnie - "idzie wiosna" albo "i znów mi nikt kwiatów nie kupi", a Ty zobaczyłeś coś innego, oryginalnego - i za to brawo :)
Usunięty dnia 03.10.2008 19:59
zawsze mnie kuszą konwalie, ale nie kupuję, bo moja mamuśka ma na ogródku ;)
Yumikais dnia 03.10.2008 21:07 Ocena: Dobre
Bardzo, bardzo mi się to poboda.
Skłania do refleksji.
Gratuluję.
Tomi dnia 04.10.2008 00:35 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo ładnie wyszło - zauważyłem zwyczajny, codzienny obrazek. Co wyjątkowego? No właśnie - szczegóły, których w ferworze dnia nie sposób zauważyć. A tutaj są. Bdb
KenG dnia 11.10.2008 16:47 Ocena: Dobre
Prostota i dosadność - te określenia powtarzają się w komentarzach. Mnie też lekko skrzywiło minę na widok tytułu, ale właściwie dlaczego nie? Poeta chyba najlepiej wie co chciał pokazać :) Podoba mi się ta niespieszność i prawie "szarość" opisu.
plato dnia 22.10.2008 17:51
bardzo twoj tekst przypomina wiersz Nerudy "staruszki u oceanu". ciezko mi sie do niego odniesc nie przywolujac porownan do tekstu noblisty. ale jesli jeszcze nie znasz to poszukaj, mysle ze to moze byc ciekawe :). pozdrawiam
zapomin dnia 22.10.2008 18:04
nie znam - dziekuje za wskazówkę
Julka dnia 26.10.2008 22:45 Ocena: Dobre
Sprzedają konwalie? bo czasem nie mają na chleb. Wracają do pustych mieszkań. Jak przeraźliwie widać różnicę myślenia młodych ludzi o starości, ale to tylko może porównać ktoś już po.... jakie to życie dziwne jest i okrutne, wy nie lubicie ckliwych opowieści, wielu słów, czyli treści, ale to nic dziwnego bo wasze wiersze będą czytać pokolenia robotów a one mają żelazne i zimne serca. Jednym słowem nie lubicie uczuć i to widać na każdym kroku. Nawet wobec tych starych ludzi którymi hm i wy będziecie. Przypomnicie sobie wtedy Julkę, która wie co mówi. Wiem że długo z wami nie zostanę, bo to niemożliwe. Wiersz oceniam mimo tych wywodów pozytywnie, biorąc pod uwagę twoje widzenie epizodów.

:D
zapomin dnia 26.10.2008 22:58
Julko. O ile dobrze rozumiem, odczytałaś ten tekst w ten sposób, że osoba mówiąca w wierszu to jakiś młody niewrażliwiec, który trochę kpi sobie ze starości. W jakiś sposób i to chciałem przekazać. Ale żeby nie było: w trak oczywisty sposób autor nie jest tu PL. Nie jestem taki znowuż młodziutki :)
Dostrzegłaś widzenie epizodów. Dziękuję. Ale nie zauważyłaś, że to właśnie jest miejsce pęknięcia między podmiotem a przekazem.
Dzięki, że nie jesteś "robotem" i coś cię w tym tekście ugryzło. Ten wiersz miał swoim pozornym chłodem gryźć.
bosski_diabel dnia 26.10.2008 23:12 Ocena: Bardzo dobre
i dobrze, że nic nie zmieniłeś mimo wszystko, że stare kobiety, ja odczułem szacunek dla nich w szarości dnia codziennego,bdb :)
cicho dnia 30.12.2008 18:51 Ocena: Dobre
najbardziej wyjątkowa pierwsza strofa
Usunięty dnia 07.07.2009 19:34 Ocena: Świetne!
nie widziałam pięknej starej kobiety sprzedającej tulipany, chociaż mówią, że nie ma brzydkich kobiet, przyjmuję Twoje słowa i dobrze, że nic nie zmieniłeś.

serdeczności
Usunięty dnia 12.07.2009 17:02 Ocena: Słabe
Nie podoba mi się. "Prosty i przejmujący obrazek", ale co z tego.
Ubóstwo środków stylistycznych moim zdaniem nie motywowane i faktycznie, zdecydowanie lepiej wypada tutaj wersja msh.
Zbyt dosłowny ten "obrazek".
weronikulus dnia 04.10.2010 08:39
Widzę jak dają cząstkę siebie, czarną, małą papkę razem z tulipanem. Dzięki ;)
Usunięty dnia 27.05.2011 12:33
Poruszający. Proste słowa bez kluczenia trafiają do mnie. Podoba mi się takie pisanie. Opis, sam w sobie stanowiący historię.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty