siedem - mede_a
Poezja » Wiersze » siedem
A A A

 

zawsze jesteś przy mnie
nigdy ze mną
 
między nami
siedem gór i siedem rzek
jak siedem grzechów głównych
 
zabierzesz mnie w siódme niebo
z siedmiu kręgów piekła

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
mede_a · dnia 24.05.2014 08:54 · Czytań: 632 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 17
Komentarze
ajw dnia 24.05.2014 10:38 Ocena: Świetne!
Jeśli przeczytałby wiersz ten, do którego czy dla którego jest napisany, miałby wiele do myślenia, a słow przecież niewiele. I tak lubię. Oszczędnie, ale z ogromnym przekazem, kryjącym się za niezbyt obszerną treścią.
Pozdrawiam serdecznie :)
amsa dnia 24.05.2014 10:54
mede_o - ponoć siódemka jest liczbą doskonałą, w tym kontekście wiersz też jest, chociaż tak bardzo o niedoskonałych rzeczach. Ciekawa interpretacja przyciągania i odrzucenia, bliskości w oddaleniu, a jednak w ostatnich strofach nadzieja.

Pozdrawiam

B)
mede_a dnia 24.05.2014 10:58
ajw, amso - moje wierne Czytelniczki, dziękuję za niestrudzone czytanie i komentowanie. Zawsze jestem ciekawa Waszych opinii. Pozdrawiam.
Klaudyna 69 dnia 24.05.2014 14:55
Twój wiersz przypomina mi uczucie sprzed kilku lat, które nazwałam syndromem dwóch foteli. Dziwne sprawa....jesteś z człowiekiem tak wiele lat, dzień za dniem mija jak deja vu kropka w kropkę takie samo, jedynie za oknem zmieniają się pory roku i rosną dzieci a my na tych dwóch fotelach stojących obok siebie, kawa na stoliku i serial w telewizji. Chociaż z drugiej strony...mimo dwóch światów i nie zawsze zgranego duetu...jednak istnieje siódme niebo okraszone czerwienią:) pozdrawiam
al-szamanka dnia 24.05.2014 20:01 Ocena: Świetne!
Dziwne, ale w tych strofach nie odczytałam nadziei.
Raczej uzależnienie.
Bo jeżeli zawsze tylko obok, a między nimi siedem gór i rzek, to dlaczego on ma być przewodnikiem do nieba.
Nie lepiej byłoby oderwać się od osoby i przyzwyczajeń?
Żyć swoim życiem i stworzyć sobie własne, ósme niebo?
Dałaś tym wierszem dużo do myślenia.
Bo jak widzę, poprzedniczki odebrały go nieco inaczej.
Podobało się.

Pozdrawiam:)
mede_a dnia 24.05.2014 20:15
Klaudyno - bardzo mi miło, że odnalazłaś tu swoje emocje.
al - szamanko - dziękuję za poczytanie i tak znakomitą ocenę.

Drogie Panie, Wasze interpretacje jak najbardziej w temacie i bardzo mi się podobają, ale... Można przeczytać jeszcze inaczej - i tu kluczem nieutożsamianie sprawcy piekła z adresatem ;-) Zatem każda opowieść na temat. Serdeczności.
marukja dnia 26.05.2014 13:10
Skojarzyłam z piosenką Seven Devils: http://www.youtube.comwatch?v=hBcXe2B97TQ
Ciekawy obraz wymalowałaś wokół tej cyfry, i już mi chyba nie będzie się kojarzyła jako szczęśliwa siódemka. ;) Bo jakiś smutek tu zastygł i wydaje się, że konsekwentnie będzie zastygać dalej.
Udany wiersz, pozdrowienia!
WholeTruth dnia 26.05.2014 16:33
troszkę wyliczankowo, hm? zdaje się, że można było uniknąć odliczania przy minimalnie większym wysiłku wyobraźni.

wiersz jest dla mnie zbyt delikatny. z góry do piekła jak na zjeżdżalni. i już.

pozdrowionka. Whole
mede_a dnia 26.05.2014 16:51
marukjo - dziękuję pięknie za link i poczytanie.

Wole Truth - również dziękuję. Na tyle tylko starczyło mi wyobraźni :)
TheBlackHat dnia 26.05.2014 17:37
Czyżby to było zamknięcie Twojego świetnego cyklu? Nie jest to wprawdzie dzień siódmy, ale wokół samej siódemki wiersz Ci się kręci.. Dla jednego wyliczanka, dla drugiego zgrabne zagranie słowne :)
Cytat:
za­wsze je­steś przy mnie
nigdy ze mną

Obecny jedynie więc w myślach i w sercu. Trochę smutne słowa, ale ciepłe.
Dla miłości nie istnieje dystans nie do pokonania, chyba, że kochanek umiera... Druga osoba mogłaby zacząć wówczas postrzegać życie jako piekło... i prosić -
Cytat:
za­bie­rzesz mnie w siód­me niebo

Ale mam nadzieję, że to tylko moja nadinterpretacja. Cicho sobie poczytałem i równie cicho szepnę, że u mnie masz mocną siódemkę :) Pozdrawiam.
mede_a dnia 26.05.2014 17:41
TheBlackHat - ojej... aż się zarumieniłam. Dziękuję. Nie, to nie zamknięcie cyklu. Wciąż czekam aż się ułoży we mnie mój "dzień siódmy". Serdeczności.
mike17 dnia 26.05.2014 17:48 Ocena: Świetne!
Cytat:
za­wsze je­steś przy mnie
nigdy ze mną

ale czyż nie jest tak, że gdy po latach wypali się pierwotny i szalony płomień miłości, przychodzi czas na coś, co można by nazwać przyjaźnią, zżyciem się z drugą osobą i wówczas nie trza już płomiennych zaklęć, a zwykłe, zwyczajne bycie ze sobą, choć wcale nie wyklucza to miłosnych uniesień :)

Cytat:
mię­dzy nami
sie­dem gór i sie­dem rzek
jak sie­dem grze­chów głów­nych

cóż, nie ma bata, poznaliście się już "od podszewki", więc mit o ideale prysł - jest jeno naga prawda, z którą trzeba/chce się żyć.
Bo czyż nie kochamy "pomimo"?

Cytat:
za­bie­rzesz mnie w siód­me niebo
z sied­miu krę­gów pie­kła

myślę, że dopóki trwa życie, dotąd zawsze można przełamać impas i "wrócić" do siebie, do "dawnego" kochania, do chwil pierwszych, najcenniejszych, bo zapisanych w sercu i w pamięci...

Dlatego wierzę, że bohaterka wiersza odkryje na nowo swoje niebo :)
mede_a dnia 26.05.2014 18:09
mike - pewnie odkryje... Ale może z kimś innym ;-) Bardzo Ci dziękuję za tak wnikliwe pochylenie się nad moim wierszem - maluszkiem. Pozdrawiam.
blaszka dnia 26.05.2014 20:30
mede_o
ja wielbicielka Twojej poezji tym razem nie jestem ukontentowana.
Bardziej mi to przypomina zabawę ze słówkiem "siedem" niż wyrafinowaną poezję, do której mnie przyzwyczaiłaś.
Jest za krótko, za prosto, za nijako, owszem smutne przesłanie dociera, ale nie paraliżuje końcówek nerwowych, jak mi się zdarza przy twoich wierszach.
Wybacz te okrutne słowa!
Bo i tak pozostanę Ci wierna na dobre i na złe ;)
mede_a dnia 26.05.2014 20:37
Blaszko kochana, mam nadzieję, że następnym razem bardziej Cię ukontentuję. A co do zabawy słowem, a nie wyrafinowanej poezji - masz rację. Serdeczności.
wodniczka dnia 30.05.2014 23:09
zawsze jesteś przy mnie
nigdy ze mną

między nami
siedem gór i siedem rzek
jak siedem grzechów głównych

zabierzesz mnie w siódme niebo
z siedmiu kręgów piekła

zobacz, ile tego się nabrało. Zbyt dosłownie i prosto - bez mataforyki. Przewidywalnie, zaimkowo, powtórzeniowo.



Nie pisze tego złośliwie - ale gdzie tu wiersz?
mede_a dnia 31.05.2014 07:26
wodniczko - nie ma wiersza :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty