www.portal-pielegniarski.pl - palenieszkodzi
Proza » Humoreska » www.portal-pielegniarski.pl
A A A
Od autora: Jestem ciekawa, czy się spodoba Wam, portalowicze :-)

www.portal-pielegniarski.pl


Wietrzymajtka dnia 12.04.2015 23:21
   Powiem wprost – Twoje „Drżącej struny wilgotne bieguny” po prostu mnie rozwaliły! Jestem przejechana Twoją poezją. Przejechana, przewiercona na wylot. Sponiewierana i bez sił. Krótko: cudo! Świetne! Z ukłonami rozwalona jak najbardziej:-)

Wietrzymajtka.


Ostatnie zdanie przeczytała z rosnącą egzaltacją i nacisnęła klawisz Enter. Admin zachichotał diabelsko i zatarł z zadowoleniem tłuste rączki – Teraz przeloguj się na Wymacankę i dopisz to-  podał dziewczynie małą karteczkę, zapełnioną koślawym pismem:


Wymacanka dnia 13.04.2015 7:38
    Milo mi Cię ponownie gościć pod moimi wypocinami, droga Wietrzymajtko. Twój kolejny komentarz uderzył mnie po strunach całego jestestwa aż po same wnętrzności. Serdecznie dziękuję. Oczywiście poprawiłem trzeci i czwarty wers i teraz jest dużo lepiej Jeszcze raz dzięki za radę. Serdeczności wraz z ukłonami. Wymacanka


       Siedzący przy trzecim laptopie rudy chłopak z dziewiczym wąsem w odpowiedzi na wbity weń wzrok Admina, przewrócił oczami do sufitu i z namaszczeniem zaczął czytać: Całkowicie się z Tobą zgadzam, droga Wietrzymajtko. Dodam tylko, że „Dwa bieguny” to po prostu mistrzostwo świata! Co tam dwa, tu i trzy bieguny nic by nie zaszkodziły! Pozostając w nieustającym zachwycie, Corobi.

Przypieczętowawszy to oceną „Świetne”, wysłał pytające spojrzenie w kierunku Admina.


- Super, niech leci – Admin odwrócił się do siedzącej z tyłu drobnej blondynki i łysawego bruneta w okularach, po czym oznajmił uroczyście:


- A teraz, moi drodzy, wracamy do poezji Jęczmionki. Jakieś propozycje?


- Ja bym dała tak: „Drogi Jęczmionko, to już Twój trzeci debiut na naszym portalu. I trzeci udany!”


- Jak to trzeci? – przerwał jej Admin – trzeci debiut?


- Bo Jęczmionko pisze także pod nickami Spluwa_81 i Suchary Jan. – odpowiedziała szybko siedząca przy środkowym ekranie dziewczyna w dresie. A także jako Boa - Karmelko. Tyle, że Suchary Jan specjalizuje się w miniaturach erotycznych a Spluwa
w poezji gimnazjalnej.


- Acha, to wszystko wyjaśnia– skwitował Admin i gestem dłoni wskazał siedzącą w kącie pulchną brunetkę z małym pieprzykiem na policzku, która przeniosła wzrok na ekran i rozpoczęła czytanie. Pozostali zamilkli jak na komendę i z zaciekawieniem słuchali kolejnej osoby. Notatka była krótka, lecz treściwa. Niejaki Aj-Waj odnosił się z wielkim zrozumieniem do pozytywnej opinii Jęczmionki o swoim opowiadaniu, dziękując przy tym za pomocne rady i wyłapanie błędu ortograficznego, który się więcej nie powtórzy. Ocena „Świetne” wywołała jego dziękczynne ukłony i podwójne serdeczności.

Notatka została przyjęta z głębokim zrozumieniem.


- A ten wiersz „Drużba”, to czyj, Kiblovsky’ego? – kolejno zagadnął Admin, śledząc treść na monitorze swojego nowego Asusa. Wszyscy, jak na komendę, zamilkli i pospuszczali głowy. Zaległa grobowa cisza.


- Gadać mi tu zaraz, kto to i jaki nick, bo trzeba z pięć, sześć komentarzy pozytywnych walnąć i ze dwa negatywne dla równowagi. Negasy pisze – Wietrzymajtka, pozytywy załatwia Al-Szmizjerka i Jęczmionko, oczywiście nicki zmieniamy, czego wam kochani chyba wyjaśniać nie muszę – Admin wyszczerzył zęby i po raz kolejny posłał na wizję swój uwodzicielski uśmiech. Dziewczyny zachichotały.


- I uważać mi na zegar, bo nie będę co chwilę czasu przestawiał!


Nagle z boku odezwał się Rudy. – Ej, szefie, to nie Kiblovsky, tylko jakiś nowy. Podpisuje się „zdarta-buła”. Nawet nie najgorzej mu idzie, za pierwszy wiersz dostał nawet trzy oceny.


_ Coo? Na naszym portalu jakiś nawiedzony dostaje oceny? – zaryczał Admin i podniósłszy ręce znad klawiatury zatrzymał je nad głową w ostatecznym proteście, potrząsając nimi dla większego efektu – Po moim trupie!


    Spoko, szefie, zaraz zrobimy go na cacy – zaproponował Rudy. Jestem w tej chwili na Boa - Karmelko i już układam mu odpowiedni komentarz.

Witaj „zdarta – buło” na naszym portalu. Twój debiut nie uszedł mej uwadze. Ale nie mam dobrych wieści. Widać, że Peel mierzył co najmniej w Mickiewicza, a skończyło się na Anatolu Rymuszko, he he. Próbuj dalej, może kolejnym razem z lepszym skutkiem. Z ukłonami i pozdrooofką Boa –K. Ocena: dwa!


-No tak, ale jego czytało już 320 osób! – przytomnie zauważyła Wietrzymajtka. Chyba się podoba?


- O licznik to ty się nie martw – prychnął Admin – to moja działka. Zresztą wykończymy go negatywami. Gośka i Miśka, do roboty.


Wszyscy ruszyli żwawo do pracy, dało się słyszeć rytmiczne postukiwanie klawiatur i cała grupa z zapałem przystąpiła do wysyłania kolejnych postów.


- Gotowe! – potwierdzili po chwili Wymacanka, Rudy, i Wietrzymajtka. Teraz autorzy kolejno przedstawiali swoje propozycje. Każdy post w serdecznych słowach zniechęcał intruza do dalszego pisania na Pielęgniarskim i pokazywał mu, gdzie jego miejsce w szeregu. Boa- Karmelko uraczył wszystkich swoim fragmentem:

„Komentarzy jeszcze nie czytałem, ale postanowiłem sam coś dodać od siebie. Otóż na Twoim miejscu , drogi „zdarta- buło” nie cieszyłbym się tak bardzo, że masz trzy pozytywne komentarze. Tylko trzy. To raczej powód do zmartwienia, no ale to oczywiście tylko moje skromne zdanie. Chciało się nagrodę PEN Clubu, a dostało łubu- dubu ha ha! Bukiet serdeczności. Boa- Karmelko.


Na koniec wszyscy wraz z Boa gruchnęli serdecznym śmiechem.


- No to załatwiony – na twarzy Admina pojawił się długo wyczekiwany uśmiech szczerej satysfakcji. – W końcu trzeba portal pielęgnować – dodała Wietrzymajtka. Zawtórowało jej całe grono – Trzeba, oj trzeba!


- Porządek musi być, to nie sala operacyjna – zachichotał Admin po czym cała grupa przybiła sobie „piątki”.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
palenieszkodzi · dnia 08.06.2014 09:44 · Czytań: 1228 · Średnia ocena: 3,75 · Komentarzy: 35
Komentarze
blaszka dnia 08.06.2014 10:09
O, nasz portalowy buntownik się objawił ;)
Gratuluję pomysłu, odwagi i wykonania.
Taki ożywczy głos zawsze mile widziany.
Egzamin zdany. Zapraszamy do KWA.
Ukłony i pozdrufka.
flaszka
Dobra Cobra dnia 08.06.2014 12:11 Ocena: Świetne!
To jawna demaskacja tego, co się dzieje na róznych forach!!! I nie boisz się, że Ci obetną jajka za zdradę stanu i Wielkiej Tajemnicy Marketingu???

Brawo!


Ukłony,


DoCo
potisz dnia 08.06.2014 12:50 Ocena: Bardzo dobre
Po prostu gęba mi się cały czas uśmiecha. Lubię czarny humor:) Tym bardziej, że mam podobne doświadczenia z niektórych portali, oczywiście jako ten, którego robi się w jajo;)
amsa dnia 08.06.2014 13:29
palenieszkodzi - obśmiałam się:). Chcąc nie chcąc człowiek doszukuje się różnych takich nickowych odniesień,l nie powiem, że nie odnalazłam, hihihi, a drogowskazem były pewne słowa klucze i obojętne mi, czy taki był zamiar, co zresztą znakomicie wpisuje się w Twoją historię.
Na wszelki wypadek dopowiadam innym komentującym - nie wystawiam, żadnych ocen, bo jestem im programowo przeciwna.

Z wyrazami różnymi, zwłaszcza pogodnymi

Pozdrawiam

B)
zajacanka dnia 08.06.2014 18:55
Hehe, aleś pojechała :)
Uśmiech przylepił mi się do twarzy, więc musiało być zabawne. Oczywiście nicki najlepsze ;)
Pomysłowe, jadowite, nie szczędzisz kubła zimnej wody :)
Pozdrawiam B)
shinobi dnia 08.06.2014 19:45
Tekst jest bardzo słaby i nudny, chociaż może coś tam obnaża i obśmiewa.
Nie uśmiałem się, może szwankuje mi poczucie humoru, nie wiem, a może to po prostu nuda, nuda i jeszcze raz stylistyczna nuda.
Słabe.

Przeleciałem pobieżnie, jeśli jest coś o lizaniu się po dupach, to masz rację, ale takie jest życie, non stop liznie się po dupach. Smutne. A tekst słaby.
pablovsky dnia 08.06.2014 20:40 Ocena: Przeciętne
Niestety, również uważam, że nie jest to jakiś szczególnie udany twór literacki. Wręcz przeciwnie, humor wymuszony, chwyt z podobieństwem nicków mocno oklepany. Ponadto, odgrzewany kotlet (o tzw. TWA) już mi się przejadł i niezbyt smakuje, a wiele podobnych tekstów czytałem i były zdecydowanie na lepszym poziomie.
Zdarza się.

Dla przykładu mała perełka (może nie stylistyczna, ale pod kątem pomysłu) - odnośnie tematu istnienia obywateli na portalach:

http://www.portal-pisarski.pl/czytaj/40287/wstawiony
zajacanka dnia 08.06.2014 20:43
Pablo- nie marudź :) Moge dziś być Wymacanka :)
Dobra Cobra dnia 08.06.2014 22:09 Ocena: Świetne!
Czyż Wymacanka nie jest zbyt dosłownym i zbyt frywolnym nickiem???

Obawiający się DoCo
zajacanka dnia 08.06.2014 22:26
DoCo, lepiej być Wymacanką, niż mieć podobny problem:
"Jak powiedział św Łukasz: ręką chuja nie oszukasz" :)
Dobra Cobra dnia 08.06.2014 23:02 Ocena: Świetne!
Tak istotnie rzekł był ten święty mąż? Nie wiedziałem! Doprawdy.

Masz coś w poprzek w sprawie miłej pani Rączkowskiej? Tej Renaty Rączkowskiej??? ;)



DoCo, trwając w przerażeniu.
amsa dnia 09.06.2014 08:59
Pablo - dzięki za wklejenie linka:), się zapoznałam. Ale tamten humor to zupełnie inny portal:), o co innego tam chodziło. Jasne, że nie musi się powyższy tekst podobać, ale porównywanie dwóch gatunków mija się z celem.

Pozdrawiam

B)
Zurbanizowany dnia 09.06.2014 09:35
Czytałem i cały czas się uśmiechałem! Świetne! Pozdrawiam!
pablovsky dnia 09.06.2014 17:10 Ocena: Przeciętne
amsa napisała:
Pablo - dzięki za wklejenie linka
Nie ma sprawy, Wiesio piwo postawi i będziemy kwita ;)

amsa napisała:
porównywanie dwóch gatunków mija się z celem.


Zarówno w powyższym opowiadaniu, jak i we wskazanym przeze mnie- temat nawiązuje do portalu i osób na nim przebywających, więc podobieństwa są zauważalne, może forma nieco inna.
amsa dnia 09.06.2014 17:54
Pablo - wczoraj miałam okazję pogłaskać węża zbożowego, normalnie jakbym plastyk głaskała;( wolę jaszczurki...

Węże składają jaja, kury też, kaczki również, żółwie i jeszcze sporo innych stworzonek. Jaja podobne, ale jakby nie z każdego zrobię jajecznicę...

pablovsky napisał:
więc podobieństwa są zauważalne, może forma nieco inna.
.

Pozdrawiam :)

B)
mike17 dnia 09.06.2014 19:42
Cóż, chyba mam zupełnie odmienne poczucie humoru, bo powyższy tekst w ogóle mnie nie ruszył, a do rozśmieszania mnie bardzo mu daleko, a to za sprawą warstwy słownej, dosłownej, mało błyskotliwej, wręcz momentami topornej, więc jeśli to miała być satyra na układy i układziki na wszelakich portaliszczach, to wyszła nader mizernie...

Bo ani to śmieszne, ani ciekawe i wciągające, ani literacko smakowicie podane.
Od jakiejś chwili najzwyczajniej nuży i chce się przerwać czytanie.

By dać coś w krzywym zwierciadle trzeba o wiele więcej - przede wszystkim słowo musi być tak ułożone w zdania, by to bawiło i zdumiewało lekkością i polotem, czego ewidentnie mi tu zabrakło, zwłaszcza że to dość krótka forma, więc tym więcej się od niej wymaga pod względem esencji.
palenieszkodzi dnia 09.06.2014 22:51
Bardzo się cieszę, że moja humoreska spodobała się sporej części komentatorów :-) Dzięki blaszka - flaszka, amsa, zajacanka, Do Co;p, potisz, Zurbanizowany. Również i mnie tekst przypadł bardzo do gustu, co oświadczam nieskromnie jako autorka :).
Do pablovsky: to nie jest odgrzewany kotlet, ani wymuszony humor - musiałeś chyba czytać mój tekst po tym, jak Cię ktoś opieprzył w robocie i pewnie stąd zły humorek :-)
Do Shinobi - Twoje komentarze pod moimi tekstami pachną naftaliną, chyba jednak Ciebie dawno nikt nie polizał :D
Do mike17 - wiem, "Waldek" Cię zabolał i dalej nie przechodzi. Więcej uśmiechu w trakcie czytania, przecież ze zdjęcia widać, że potrafisz :-)
viktoria12 dnia 10.06.2014 11:29 Ocena: Bardzo dobre
nie dam się sprowokować tej jesieni; komentarz wygerenowany przez respondera, proszę nie odpowiadać
shinobi dnia 11.06.2014 11:29
palenieszkodzi napisała:
Do Shinobi - Twoje komentarze pod moimi tekstami pachną naftaliną, chyba jednak Ciebie dawno nikt nie polizał


Pies, po jajkach.

Ten tekst to żena pełną parą, zatem doceń, że nie słodzę po próżnicy.
Jeśli jakiś Twój tekst mi się spodoba, z przyjemnością Ci o tym powiem.

Serdeczności zasyłam.
amsa dnia 11.06.2014 13:21
Sądzić należy iż każdy ma inny gust i poczucie humoru, które niewątpliwie zależne jest od ciśnienia atmosferycznego wewnątrz ciała, jak i na zewnątrz. Jednakże mam wątpliwości, czy powinno się to przekładać na komentarze, bo jakkolwiek mnie humoreska rozbawiła, teraz smuci fakt, że zdaje się odzwierciedlać rzeczywistość :(.
palenieszkodzi dnia 11.06.2014 21:40
Do amsa nie do końca rozumiem Twój komentarz, ale skoro napisany tuż pod notką shinobi, to myślę, że dotyczy jego osoby. Osobiście uważam, że pod każdym tekstem mogą się znaleźć zarówno pochlebstwa jak i nagany. Wtedy portal ma sens. Jednakże pisanie pod tekstem, gdzie wiele osób podkreśla, że ubawił i rozśmieszył, iż jest to nuda a nawet
shinobi napisał:
Ten tekst to żena pełną parą
jest tak straszliwie niewiarygodne, że komentujący traci tu całkowicie na owej wiarygodności wspomnianej wyżej. To mnie przeraża a nawet wkurza najbardziej.
Pisałam już wcześniej, że jedynie pochlebne i cukierkowe komentarze szkodzą portalowi, i zdania nie zmieniam. Pisząc jednakowoż krytycznie, należy zachować nieco więcej rozsądku i uczciwości. czego shinobi życzę.
amsa dnia 11.06.2014 23:39
palenieszkodzi - niekoniecznie dotyczy tej właśnie osoby, to raczej przypadek, po prostu - czytając komentarze ogólnie tak mi się skojarzyło, a że akurat pod jego opinią... na cóż, zawsze będzie pod którąś, chyba że byłabym pierwsza, ale wówczas nie musiałabym tego napisać.

Pozdrawiam

B)
pablovsky dnia 12.06.2014 21:17 Ocena: Przeciętne
palenieszkodzi napisała:
Do pablovsky: to nie jest odgrzewany kotlet, ani wymuszony humor - musiałeś chyba czytać mój tekst po tym, jak Cię ktoś opieprzył w robocie i pewnie stąd zły humorek :-)


Nie chce mi się polemizować, czy to odgrzewany kotlet, czy po prostu mocno nieświeży.

Musisz wiedzieć, droga palenieszkodzi (e-palenie też?!) że nie oceniam tekstów w oparciu o mój humor.
Tak się składa, że uśmiechnięty ze mnie facet i sporadycznie zdarza się, abym miał zły nastrój.
Z Twoich wywodów wnioskuję, że masz dosyć wysokie mniemanie o utworach, które piszesz. Może i dobrze, warto wierzyć w siebie, to daje czasem całkiem pozytywne rezultaty.

Ale musisz wiedzieć, że konstruktywna krytyka nie ma w sobie złych cech, a wręcz przeciwnie.
No i rzeczą oczywistą jest, że każdy ma prawo do swojej oceny. Uwierz, jeśli napiszesz tekst, który wzbudzi mój zachwyt, to będę uczciwie nad nim mlaskał i bił brawo.
Tym razem nie.

Pozdrawiam i wierzę, że jeszcze nie raz zaskoczysz nas pozytywnie ;)
mike17 dnia 13.06.2014 15:42
Nie pozostaje mi nic do dodania poza to, co moi koledzy już rzekli wcześniej: jak spłodzisz coś na poziomie, na pewno Cię o tym powiadomię, póki co jest słabo...
A samozachwyt niczym nieuzasadniony.

Odnośnie "Waldka", miałaś prawo do własnego zdania, jak każdy z nas tutaj, a że okazało się ono przysłowiowym strzałem kulą w płot, to już insza inszość - moje skromne mini zajęło III miejsce, choć twoim zdaniem było "poza konkursem" :)

Kończąc, powiem, że nie mam zwyczaju pisać odwetowych komentarzy, ale o tym akurat nie musisz wiedzieć, nie znasz mnie przeca.

Ahoy!
palenieszkodzi dnia 15.06.2014 11:33
Do pablovsky - widzę, że należysz do grupy "Najzabawniejsi", gdzie, jak podejrzewam, trafiłeś na zasadzie przekory;p, do tego popatrzyłam trochę i na Twoją twórczość - humoreska Celinka - typowy kabaretowy plagiat , troszeczkę pozmieniany, humoreska "Być poetą" temat starszej pani, nastającej na młodego poetę - odświeżony z naftalinki no i wreszcie kolejna humoreska "Najzabawniejszego" - "Truskawka", którą najcelniej skomentowała zajacanka (brawo dla Niej, coś się na portalu zaczyna zmieniać!).
W dodatku naśladujesz bez żenady Dobrą Cobrę, co już zupełnie stawia Cię w nieciekawym świetle, jako czynnego krytyka portalu. Jeżeli moje opowiadanko to według Ciebie nieświeży kotlet, to jakim słowem określisz własną twórczość :-) ? Napisz wreszcie coś od siebie, wpadnij na świeży pomysł, wypracuj styl, któremu nie da się zarzucić wtórności. Wtedy może będę brać Twoje komentarze na poważnie:-)

Do mike17 - Twoja siła na portalu polega na tym, że jesteś od dawna czynnym i ciągłym komentatorem. Mało krytykujesz, dużo interpretujesz "na własną rękę" ( w ten sposób niejeden oblał maturę ;p), styl masz kwiecisty, słoneczny, co zapewne podoba się autorom prac, do których dajesz komenty. Jesteś przez to pierwowzorem jednej z postaci w moim opowiadanku "pielęgniarski";p. W zamian dostajesz podobne głosy, ochy i achy. Tak według mnie było i z "Waldkiem".
Nieprzyzwyczajony do krytyki, odpowiadasz mi tym samym, na zasadzie odruchu. Dodatkowo poczucie humoru masz jak pablovsky czy shinobi. Zapewne cała trójka nadaje się do grupy "Najzabawniejsi" :-)
shinobi dnia 15.06.2014 12:00
Bądź łaskawa mną sobie gęby nie wycierać w co drugim poście.
Uważam, że Twój tekst jest słaby, jeśli nie umiesz tego przyjąć na klatę to pisz do szuflady.

Musi mnie śmieszyć, bo Ciebie śmieszy i jeszcze kogoś?
Wasinka dnia 15.06.2014 13:21
Sama już nie wiem: chwalić - nie bardzo, ganić - też źle.
Tak czy owak - mnie opowiastka nawet rozbawiła nieco, traktuję ją jako element rozrywkowy dla mojego dnia. Nawet refleksję mogę wysnuć, choć znam pewne sprawy od innej strony, więc inaczej gałami bym przewracała. Raz na zasadzie oj, tak", innym razem - eeee tam. Ale traktuję to jako żart i przejaskrawienie pewnych tendencji, zatem bawię się, a nie wzburzam.
Nie jest to ambitna literatura (cokolwiek by przez nią rozumieć), ale tak dla uśmiechu w sam raz.

(- Acha, to wszystko wyjaśnia - Aha, to wszystko wyjaśnia)


A skoro już się odzywam, to dodać muszę:
Nie obrażamy w komentarzach, prywatne sprawy i zatargi załatwiamy przez pw.
Można również założyć wątek (o ile nie został już założony w danym temacie) i tam prowadzić dyskusję. Pod tekstem - o tekście.

Podkreślam powyższe, żeby nie zginęło w tłumie.


Pozdrawiam niedzielnie.
pablovsky dnia 15.06.2014 13:31 Ocena: Przeciętne
Twoje komentarze są mocno prowokacyjne, ktoś kiedyś zwróci Ci pewnie uwagę. Ale mnie to nie martwi, wszak każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii.

Smuci mnie coś innego. Że traktujesz nasz portal, jak zbiorowisko osób, które nawzajem się adorują. Nie wiem skąd takie spojrzenie? My się tutaj uczymy, pomagamy sobie, naprawdę tego nie widzisz?

Czujesz się urażona, że skrytykowałem Twój tekst? Niesłusznie, naprawdę średnio przypadł mi do gustu. Napisałem, co myślę, szczerze, niepotrzebnie starasz się odegrać.

Jestem w grupie "najzabawniejsi", ponieważ jakaś tam wypowiedź została uznana przez większość za śmieszną. Jest taki konkurs, nie śledzisz? Przecież ja nie twierdzę, że jestem naj, po prostu przypięto mi taką łatkę i to szanuję.

Jeśli byłbym w grupie "najgłupsi na PP" - również bym uszanował :p Bo trzeba umieć się z siebie śmiać. Umiesz?

Co do humoresek, czy innych głupot - ja ich nie piszę! Zwróć uwagę na autorów, te bzdury pisze Zły Zaskroniec, który powstał na wskutek podprowej inicjacji. Pewnie nie wiesz o co chodzi, ale mniejsza o to.
Zły Zaskroniec jest oddanym fanem tej dziewczyny- Dobrej Cobry i stąd parodiuje jej cudowną twórczość, a że nieudolnie? Cóż, nie wszyscy są geniuszami, jak DoCo :)

Komentarz zajacanki pod "Truskawką" jest budujący, ale miej na uwadze, że większość pisze szczerze i nie tylko negatywne komentarze są prawdziwe, odnoszę wrażenie, żę masz troszkę skrzywiony punkt widzenia. Jak ktoś głaszcze, to od razu jest "be"? Dlaczego?
Przecież jednym się podoba, innym nie, to logiczne, prawda?

palenieszkodzi napisała:
Napisz wreszcie coś od siebie, wpadnij na świeży pomysł, wypracuj styl, któremu nie da się zarzucić wtórności.


Wpadnij pod gangsterską historię o Czarnym, tam jest mój styl i może Ci się spodoba. A jak nie, to już nic nie poradzę.

Pozdrawiam serdecznie i będzie miło, jak nabierzesz większego dystansu do wszelkich komentarzy, skupiając się na twórczości.
Będzie miło, jak będziesz wpadać do mnie i pomagać, wytykać błędy, polemizować, do czego zachęcam :)
Ukłony!
Wasinka dnia 15.06.2014 19:34
Przypomnę Wszystkim:
Proszę o objaśnianie "elementów spornych" (niedotyczących tekstu) na forum lub przez pw.
Z góry dzięki.
blaszka dnia 18.06.2014 17:54
Nawiązując do tematu utworu, który jest oczywistą satyrą naszej portalowej społeczności, chciałabym powiedzieć, nie adresując swoich słów do nikogo osobiście, że tylko bardzo nieliczne publikowane tutaj teksty wytrzymują konkurencję z klasyką literatury polskiej lub światowej. Dlaczego więc poświęcamy czas na czytanie portalowych dzieł, zamiast usiąść z dobrą książką w fotelu? Przede wszystkim dlatego, ze sami chcemy pobawić się w pisarstwo, chcemy, żeby ktoś nas czytał i oceniał. Zdajemy sobie sprawę, że nie jesteśmy literackimi asami, więc dlaczego ktoś ma tracić swój cenny czas właśnie dla nas? Otóż dlatego, że jesteśmy skłonni odwdzięczyć się tym samym. Normalne prawo rynku. Im więcej komentuję, tym więcej komentarzy pod moimi tekstami. Komentujemy tez debiutantów dla zachęty. Jednak jeśli ktoś publikuje enty tekst, a sam nie czyta i nie opiniuje innych, niech się nie dziwi, że pod jego tekstem pustki. Piszę zapewne rzeczy oczywiste, a jednak trochę oficjalnie zakamuflowane, bo może wstyd się przyznać do takich interesownych motywów. Pomijając interesowność, często się zdarza, że po wymianie komentarzy i postów zaczynamy się zwyczajnie lubić i rozumieć, co sprawia, że na twórczość danej osoby patrzymy przez pryzmat sympatii i podoba nam się coś, co w innym przypadku byłoby nam obojętne. Jest to naturalny mechanizm i nie ma w tym nic złego, wręcz przeciwnie. Natomiast nie widzę na Portalu żadnej grupy, która byłaby hermetycznie zamknięta i krytycznie nastawiona do kogokolwiek. Sama nie czuję się członkiem żadnej grupy na PP, mimo, że mam grono swoich ulubionych autorów, którym kibicuję. Dobrze, że pojawiają się takie głosy jak ten zarysowany w niniejszym utworze, gdyż można dzięki niemu zastanowić się nad własnymi motywami uczestnictwa w tutejszej "zabawie". Moim zdaniem, zasady są jasne i czyste, nie odnoszę wrażenia, żeby ktokolwiek wystawiał komentarze sprzeczne ze swoimi odczuciami. A jeżeli ktoś ma na temat jakiegoś powszechnie chwalonego utworu odmienne zdanie, to niech się wypowie bez obrażania innych opiniujących. To się napisałam, uff ;)
palenieszkodzi dnia 19.06.2014 15:49
Blaszko, częściowo rozumiem Twój przekaz w komentarzu, jednakże nie zgadzam się z nim w całości. Mam wrażenie, że są tu osoby, które mają założone konta pod różnymi nickami. I komentują pod tym samym tekstem, nawet pod swoim własnym. Nie jest to wielka sztuka, wystarczy mieć w domu kilka komputerów albo korzystać z serwera proxy. Osoby (osoba) podejrzane (a) i u mnie umieściły komentarze. Myślę, że ich wpadka jest kwestią czasu i dobrej woli administratora portalu, jeżeli oczywiście takową wykaże.
Do shinobi - jesteś wulgarny,a do tego jak dla mnie - niewiarygodny - nie komentuj moich tekstów, ok?
Do pablovsky - DoCo to facet, tak o sobie przynajmniej pisze, ale skoro lubisz takie "dziewczyny" to Twoja sprawa:D. Natomiast nawet "podprogowa inicjacja", bo tak chciałeś zapewne napisać;p, nie usprawiedliwia Twej kalkomanii. Celowo napisałam do Ciebie na końcu, byś mógł przeczytać wszystko, co jest w górze:-)
Wasinka dnia 19.06.2014 17:17
Popraw sobie to wspomniane "Acha" ;-) (że się tak niecnie wtrącę).
ajw dnia 19.06.2014 19:21
Znam różne portale, które funkcjonują w taki właśnie sposób, ale wydaje mi się, ze na tym portalu jest po prostu grupa osób aktywnych i tych, którzy wstawiają swoją twórczość i się nie udzielają, czekając na oklaski. Wychodzę z założenia, że jeśli otrzymuję odpowiedź pod komentarzem, który dałam, (o ile nie jest jakaś złośliwa ), to osoba jest otwarta i można z nią podyskutować na temat wiersza i na inne tematy.
To, ze ktoś kogoś lubi (a ja osobiście mam kilka takich osób ) nie oznacza , że należy mu pudrować, podczas gdy myśli się coś innego. Nie widzę tutaj TWA, KWA czy jak to zwą. Widzę ludzi, którzy w ramach życzliwości potrafią powiedzieć sobie nie zawsze miłe, ale na pewno szczere słowa.

Z tego względu uważam, że oprócz fajnych nicków niewiele w tym mocno przerysowanym tekście prawdy.
Dobra Cobra dnia 19.06.2014 19:28 Ocena: Świetne!
Nie ma co wojen toczyć, skoro jeszcze tyle dzieci do zrobienia ;) - jak powiedział KtośTam.
palenieszkodzi dnia 27.06.2014 23:45
Do ajw
ajw napisała:
Z tego względu uważam, że oprócz fajnych nicków niewiele w tym mocno przerysowanym tekście prawdy.
- taka jest właśnie satyra - przerysowana. A czy jest w nim więcej prawdy, to jeszcze się kiedyś przekonamy. Późno coś komentujesz mój tekst, ajw.;p
ajw napisała:
To, ze ktoś kogoś lubi (a ja osobiście mam kilka takich osób ) nie oznacza , że należy mu pudrować, podczas gdy myśli się coś innego. Nie widzę tutaj TWA, KWA czy jak to zwą.
- a ja widzę :-)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty