Badylarz - niewidoczna
Proza » Miniatura » Badylarz
A A A

- Kim zostaniesz w przyszłości? – zapytała na jednym ze spotkań.
- Badylarzem – odrzekł mocno wierząc, że w tym zawodzie znajdzie klucz do sukcesu.
Uśmiechnęła się delikatnie. Dla niej to były jedynie irracjonalne mrzonki. Znała wielu takich jak on, którzy nigdy nie dotarli do swojego celu. Ukończyli prawo, medycynę, niektórzy nawet obronili prace magisterskie z wiedzy o sztuce, ale badylarzami nigdy nie zostali. To było poza ich zasięgiem.
- No i co będziesz robić jako ten…? – zaczęła, ale drewniany głos chłopaka przerwał wypowiedź.
- Pani nie wierzy, prawda? – teraz on uśmiechał się delikatnie. – Dla pani wszystko, co wykracza poza możliwości większości jest nieosiągalne.
- Wiesz, że nie o tym myślę! – żachnęła się, zapominając na chwilę o swojej roli w tym przedstawieniu.
- No to o co chodzi? – chłopak rozsiadł się w fotelu. – Chętnie posłucham.
Zrobiła minę rozjuszonego lwa. Nie lubiła takich dzieciaków. Były pyskate i dziwnie żartobliwe, jakby kpiły z całego świata. Spojrzała na zegarek. Wstał.
- Będę badylarzem, najsłynniejszym badylarzem w miasteczku – rzucił na odchodne. – Twoja wiara jest przydatna, ale bez słodyczy też da się żyć, prawda?
Nic nie dopowiedziała.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
niewidoczna · dnia 14.06.2014 03:30 · Czytań: 969 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 9
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Dobra Cobra dnia 14.06.2014 17:38
No, skojarzenie mam piekne do Twojej opowieści:
http://chomikuj.pl/edmund7/.../CIUPCIAC+KR*c3*93LOW*c4*84,64196290.doc

Jak to nigdy nie wiadomo, co z dziecka wyrośnie;)


Tak to jest, że czasem młody wie, co chce robić i podąża do celu. Choć większość się wyłamuje, pozostają cenne jednostki, które nie zostawiają raz obranej drogi. I tacy potem zostają wielkimi ludźmi.

Fajniutkie opowiadanko, które mile się połyka.


Pozdrawiam,

DoCo
zajacanka dnia 15.06.2014 00:35
Mini, ale bardzo trafne. Młode pokolenie wie, czego chce. I nie mówie o badylarstwie - jak i Ty chyba o nim nie piszesz. Niezle zapodane relacje interpersonalne.

Brawo, niewidoczna.
Z roku na rok rośniesz mi w oczach!

Kiss

A
niewidoczna dnia 15.06.2014 19:19
Hej,
dzięki za pochwały. :)

@DoCo, opowiadanie przeczytane. :)
@Zajacanko, rosnę w oczach, ale i tak jeszcze długa i ciernista droga przede mną.

Pozdrawiam. :)
al-szamanka dnia 16.06.2014 19:37
Cytat:
za­py­ta­ła na jed­nych ze spo­tkań.

jednym
Cytat:
co wy­kra­cza poza moż­li­wo­ści więk­szo­ści jest nie­osią­gal­ne.

Cytat:
za­po­mi­na­jąc na chwi­lę (o)swo­jej roli w tym przed­sta­wie­niu.


Pamietam, że kiedyś słowo badylarz było określeniem często pogardliwym.
A tu się okazuje, że ktoś chce nim zostać i mieć sukcesy.
Co tu pokazałaś?
Wiarę we własne cele i możliwości.
Oby coraz więcej młodych ludzi tak miało.

Pozdrawiam:)
Quentin dnia 17.06.2014 11:14 Ocena: Dobre
I nikomu nic do tego.

Konkluzja jest taka, że człowiek może być kim zechce i tyle, kropka. Scenka, którą opisujesz to standard. Jeśli chcesz spotkać się z krytyką albo z kpiną, powiedz o swoich planach na przyszłość. Całe szczęście można odnaleźć wsparcie, choćby w takich tekstach. Grunt to mieć swoje zdanie i tego się trzymać.

Napisałaś coś bardzo zwyczajnego, ale sprawdza się jako motywator przede wszystkim. Nikt nie będzie mówił mi, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze. O! ;)

Miłego dnia
Pozdrawiam
niewidoczna dnia 17.06.2014 21:43
Dzięki, że widzicie w tym tekście pozytywne aspekty (ostatnio się zastanawiałam, czy potrafię pisać teksty z powerem, a tu proszę ;) ).

Pozdrawiam. :)
Almari dnia 19.06.2014 23:24
Cytat:
za­po­mi­na­jąc na chwi­lę swo­jej o roli w tym


- szyk: o swojej roli

Można czytać tak jak moi przedmówcy, można też inaczej, jako prawo wieku, naiwności, głupoty, metody prób i błędów, różowych okularów, z których wypadają szkiełka itd. Warto jednak wierzyć i próbować. Nie zrażać się porażkami i wiedzieć czego się chce. Wolę dzisiaj ten pozytywny wydźwięk, choć wiesz, że lubię buszować raczej po ciemnych zakamarkach. I tutaj troszkę mi się udało ;)

Pozdrawiam
JaneE dnia 23.06.2014 13:48
Taki uryweczek, maleństwo zachęcające do przeczytania reszty.
O ile jakaś reszta istnieje :)

Ładnie
niewidoczna dnia 02.07.2014 14:02
Dziękuję. :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty