Letnia tęsknota - palenieszkodzi
Poezja » Wiersze » Letnia tęsknota
A A A
Od autora: Mój drugi wiersz, zapraszam. Zobaczyłam nowy awatar absynta z pięknym chabrem, moim ulubionym kwiatuszkiem. I poszło!

Odbiło się niebo w zbożu,

jak w stawie,

tysiącem modrych plamek.

Dmuchawce - pływacy przestworzy

lecą ku górze wysoko.

Beżem i bławatkiem maluję ci lato,

a złota tarcza słonecznika

nadaje falami tęsknoty.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
palenieszkodzi · dnia 21.06.2014 09:27 · Czytań: 543 · Średnia ocena: 4,25 · Komentarzy: 35
Komentarze
Usunięty dnia 21.06.2014 09:55
A gdyby tak podzielić na strofki, nadać kształtu? :)
Podobają mi się Twoje porównania i malowniczość. Dobrze rankiem czytać takie lekkie słowa, ale czytając miałam wrażenie, że ich splot zbyt szybko się skończył i czekałam na więcej :) a tu koniec.

Przesyłam pozdrowienia :)
mede_a dnia 21.06.2014 10:03
Mnie się bardzo podoba zwiewność, delikatność malowanych obrazów. Tego typu opisowa liryka nie jest dziś za bardzo w cenie, a szkoda, bo taką lubię. Bardzo udana metafora z odbijającym się w polu zbóż drobinkami nieba - chabrami. Pozostałe obrazy też bardzo ładne. Mamy tylko sugestię do ostatniego: "nadają fale tęsknoty" lub "pulsują falami tęsknoty",- tak mi się wydaje celniej. Ale może tylko mnie, zatem się nie upieram.
Serdeczności.
ajw dnia 21.06.2014 11:20 Ocena: Świetne!
Bardzo subtelnie, ciepło i lekko. Jakby namalowane pastelami .. Uwielbiam takie pisanie, które nie spina czytelnika, tylko rozluźnia :)
Mariush dnia 21.06.2014 12:15
Ja również jestem na tak. Dobrze jest czasami odpocząć przy lekkich wersach. :)

Interpunkcja jednak wymaga retuszu. :)
Miladora dnia 21.06.2014 12:42
Ja też będę na tak, ale gdy trochę jeszcze przemyślisz ten wiersz. :)

Cytat:
Od­bi­ło się niebo w zbożu,
jak w sta­wie,

A bez inwersji?
- niebo odbiło się w zbożu
jak w stawie -

Cytat:
Dmu­chaw­ce - anio­ły prze­stwo­rzy

Muszą być akurat te dość banalne anioły, skoro to taki "przyrodniczy" obrazek?
Sięgnij głębiej do wyobraźni, zaskocz czytelnika. ;)

Cytat:
lecą ku górze wy­so­ko.

Następna inwersja.
- lecą wysoko ku górze -

Cytat:
Beżem i bła­wat­kiem ma­lu­ję ci lato,

Czyli kolorem zboża i kwiatem. Ale gdyby tak inaczej?
Gdyby samymi bławatkami? Albo beżem i bławatkami, chociaż ten "beż" jest mało obrazowy w tym przypadku. Złotem i bławatkami?
Bo tarcza słonecznika nie potrzebuje dookreśleń - sama gra na wyobraźni.

Cytat:
na­da­je fa­la­mi tę­sk­no­ty.

Może - nadaje na falach tęsknoty?

No to miłego :)
palenieszkodzi dnia 21.06.2014 21:31
O, jak szybko mój wierszyk ukazał się na portalu - naprawdę ekspresowo:).
Dziękuję wszystkim komentującym za miłe słowa oraz rady. Skorzystam z jednej, autorstwa Miladory-
Miladora napisała:
Złotem i bławatkami?
a konkretnie zmienię z beżu na złoto, też mi się tak podoba. Tarcza słonecznika dalej pozostaje, nadając falami tęsknoty, na falach jest dla mnie mniej poetycko. Inwersja na początku wiersza pozwala go płynniej czytać, toteż zostawiam. Pomogli wszyscy, ale tylko dwoje ma taką opcję. Naciskam :-)
P.S. Niestety, teraz dopiero zorientowałam się, że słowo "złoty" powtórzyłoby się dwukrotnie. A więc musi zostać, jak było ;p.
wodniczka dnia 21.06.2014 23:39 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Dmu­chaw­ce - anio­ły prze­stwo­rzy

dla mnie dmuchawce jak anioły z przestworzy

Cytat:
Beżem i bła­wat­kiem ma­lu­ję ci lato,

a tu dałabym bez ci albo bardziej może tobie.

Ogólnie całość na tak. Podoba mi się przestrzeń wiersza. Delikatnie i subtelnie - jak w prawdziwym lecie:).
jestem na tak:)

pozdrawiam
palenieszkodzi dnia 22.06.2014 13:42
Do Miladory - zapomniałam wczoraj dodać, że celnie zauważyłaś, iż te anioły nijak nie pasują do wiersza o roślinkach :). No , ale wymyśl tu człowieku coś innego, zaskakującego? Przyszło mi na myśl takie coś "Dmuchawce - wariaci przestworzy" albo poważniej - "Dmuchawce - zdobywcy przestworzy". jak myślisz, co wybrać ? Może i pozostali komentatorzy zechcą mi pomóc? Proszę wszystkich, by zabrali głos, będę bardzo wdzięczna.

Do wodniczki - dziękuję za komentarz i uwagi, jakże mi miło, że wiersz się spodobał :-)
Miladora dnia 22.06.2014 13:58
Cytat:
Złotem i bławatkami?
Bo tarcza słonecznika nie potrzebuje dookreśleń - sama gra na wyobraźni.

Chodziło mi o to, by dać "złotem i bławatkami", usuwając "złoto" z tarczy słonecznika. :)
- a tar­cza sło­necz­ni­ka
na­da­je fa­la­mi tę­sk­no­ty. - ta zwięzłość ma lepszy rytm.

Co do aniołów - wariaci to mało liryczne, a zdobywcy przestworzy zbyt oklepane.
Dmuchawce - żaglówki przestworzy?

Miłego :)
palenieszkodzi dnia 22.06.2014 14:07
Do Miladory: Z przekory bym dała "kajaki przestworzy" ;p. A tak serio, zostają chyba na razie anioły. Dzięki za pomoc przy wierszu, może jeszcze w przyszłości coś się wykombinuje :-)
Miladora dnia 22.06.2014 14:17
palenieszkodzi napisała:
Z przekory bym dała "kajaki przestworzy"

A kajakarze przestworzy? :)
Pływacy przestworzy?
Próbuj dalej, z czym Ci się jeszcze kojarzy obraz płynących w powietrzu białych nasion dmuchawca, bo "aniołowie" to jednak kiepskie rozwiązanie - zbyt banalne. :)
palenieszkodzi dnia 22.06.2014 14:31
Do Miladory: No i jak ? :) Na razie niech tak stoi ;p
Miladora dnia 22.06.2014 14:45
palenieszkodzi napisała:
Na razie niech tak stoi

Niech stoi. :)
shinobi dnia 22.06.2014 15:50
Bardzo przyjemny, lekki, plastyczny obraz.
Szczególnie podpasowały mi trzy pierwsze wersy.

Całość trzyma fason.
Podoba się.
Dobra Cobra dnia 22.06.2014 16:00 Ocena: Bardzo dobre
Wiersz słodki.

Pomysł z kajakarzami przestworzy - bardzo! Od razu wspomniałem na Piosenkę wioślarzy, utwór dość znanego zespolu śpiewaczego ;)


Pozdrawiam poetyczcznieeee.

DoCo
Kushi dnia 22.06.2014 20:35 Ocena: Bardzo dobre
Jakie to delikatne:):)
Czasami nawet i TAKIE obrazki są potrzebne...dają uśmiech a ja uśmiechnęłam się przy czytaniu:)
Podoba się bardzo, pozdrawiam:):)
palenieszkodzi dnia 24.06.2014 20:02
Dziękuję Kushi za milkowe komplementy :-) oraz wysoką ocenę. Wiersz powstał w 3 minuty a tak serdecznie go odebrano.
Ech, geniusz nie potrzebuje zegarka ;p.
blaszka dnia 24.06.2014 20:07
I kto by pomyślał, że nasza portalowa buntowniczka potrafi być tak delikatna w strofach poezji...
palenieszkodzi dnia 24.06.2014 20:15
Do blaszki: Ależ, blaszko, buntownictwo jest odpowiedzią na chamstwo, arogancję, obojętność i brak wrażliwości! Nie wyklucza delikatnej i subtelnej natury :-). Dzięki za wizytę, tylko ocenki coś nie widzę, jakoś tak buntowniczo tu zajrzałaś, coo? :-)
blaszka dnia 24.06.2014 20:17
Nie daję ocenek, to nie szkółka, a ja nie pani nauczycielka
palenieszkodzi dnia 24.06.2014 20:23
Do blaszki ponownie Co za suchy komentarz, czemu nie dajesz tu blaszko na portalu?;)

P.S. Mój wcześniejszy tekst był żartem -ten z pytaniem o ocenkę. No i nie spodziewałam się tak szybkiej odpowiedzi, bo Cię widziałam wylogowaną :-)
Dobra Cobra dnia 24.06.2014 20:26 Ocena: Bardzo dobre
Mimo, ze to nie szkółka - ja ocenki daję. Zazwyczaj. Chyba, ze cos jest tak do bani, ze z litosci nie daję. Albo mnie się nie podoba...


Uklony
palenieszkodzi dnia 24.06.2014 20:29
O, DoCo, witaj! Widzę, że przybiłeś piątkę ;p. Dziękuję!
A Ty, piszesz wiersze?
Dobra Cobra dnia 24.06.2014 22:05 Ocena: Bardzo dobre
Popełniłem wraz z pablovskym pewien mezalians...
http://www.portal-pisarski.pl/czytaj/45870/miseczka-number-five-and-a-half

I myślę, że to wszystko, co miałem do powiedzenia w temacie rymów.


Ukłony
blaszka dnia 24.06.2014 22:16
Ja też nie potraktowałam pytania poważnie, choć w odpowiedzi nie użyłam emotki. Jak widzisz trzeba się lepiej poznać przez teksty i komentarze, żeby rozumieć w pól słowa.
Nie jestem na razie fanką twojej poezji, a także prozy, którą oceniam na przystępną, ale nie porywającą. Jak dotąd najgenialniejszy był "Dziubek" i nadal czekam na coś równie dobrego w Twoim wykonaniu.
Co do niniejszego wiersza, to owszem, jest w nim lekkość i uroda letniej łąki, ale widziałabym te kilka wersów jako podkład do czegoś więcej. Żeby chociaż mucha bzyknęła komara.
Namalowałaś tutaj taki pstryk fotograficzny, jeśli wiesz, co mam na myśli.
Czy moja ocena Cię zadowala?
palenieszkodzi dnia 27.06.2014 23:04
Blaszko, jak zwykle dziękuję za spostrzegawczy komentarz. Nie mogę obiecać Ci, że napiszę coś podobnego do "Dzióbka" (chyba, ze "dziubka" ;p), ale dobrze, że zaglądasz i trochę chwalisz może nawet :).
O musze, która bzyknęła komara niech piszą faceci- wszakże to ich ulubione tematy :-). A ja obiecuję, że będę się starać. A swoją drogą - czyż każdy z nas, prócz tych, którzy celowo wygłupiają się na portalu, nie próbuje pisać jak najlepiej?

Do DoCo - popełniłeś, już sie tego nie cofnie ;p.
Dzięki za pozytywne słowa o wierszyku. Zapraszam do nowego, dziś się ukazał! :p
FRIDA dnia 27.06.2014 23:54
Tylko zwyczajny letni dzień, gdzie niebo się w czymś odbija... za mało.
Dla mnie dmuchawce to białe życie...
palenieszkodzi dnia 27.06.2014 23:57
Frido, mnie też mało. Co z tym zrobić, he ? ;p
blaszka dnia 29.06.2014 19:01
Faceci wolą wersję, że komar bzyknął muchę. A my kobiety musimy walczyć o swoje miejsce w literaturze. Miło, że komentarz pomocny.
Dobra Cobra dnia 29.06.2014 19:08 Ocena: Bardzo dobre
Ja gorąco popieram tę walkę!

Doco
blaszka dnia 29.06.2014 19:17
Jako kobieta popierasz czy jako facet?
Dobra Cobra dnia 29.06.2014 19:18 Ocena: Bardzo dobre
Jako dobra cobra.
palenieszkodzi dnia 30.06.2014 23:40
Tylko gadacie, blaszka z DoCo, czy macie coś mocniejszego ?:-)
Dobra Cobra dnia 01.07.2014 00:02 Ocena: Bardzo dobre
Chciałem napisać, że lubię habry.
palenieszkodzi dnia 02.07.2014 09:30
DoCo, młodzież czyta komentarze i uczy się, niestety także od Ciebie, błędnej ortografii. Popraw chabry.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty