Sowa chytruska - Marta Dynysiewicz
Proza » Bajka » Sowa chytruska
A A A
Od autora: Ze zbioru " Sówki" dla maluchów .

Pewnego razu Sowa postanowiła ugotować zupę .Siedziała w dziupli i gotowała .

Gotowała i gotowała ,aż po całym lesie rozniósł się wspaniały zapach .

Całkiem niedaleko przechadzała się po lesie Puma .

Pomyślała -" Cóż to za wspaniały zapach " - i znęcona zapachem poszła pod drzewo .

- O Sówko , daj mi miseczkę twojej zupy jarzynowej .

- Nie dam ci ,jeszcze się gotuje .

- Więc sama sobie wezmę .

I zaczęła się wspinać po korze drzewa.

Wspinała się, wspinała i - kiedy prawie była na szczycie - spadła.

Obiła się troszeczkę , więc przyczajona usiadła w krzakach .

Tymczasem w stawie siedział krokodyl i wszystko słyszał .Poszedł więc pod drzewo .

- Hm ,jak pięknie pachnie ,poczęstuj mnie Sowo .

- Nie dam ci .

Krokodyl wyszczerzył zęby ,zaczął chrząkać ,fukać ,parskać ,ale nie mógł wejść na drzewo .

Miał za krótkie nogi .Poczłapał z powrotem do stawu .

Całkiem niedaleko była polana ,a na niej w środku lasu pasła się krowa .Do niej też doleciał wyśmienity zapach.

" Mu ,co tak pięknie pachnie ? "

- Mu ,Sowo ,jeśli gotujesz coś pysznego ,daj mi kapeczkę .

- Nie będzie ci smakować ,krowy nie jedzą zup.

Krowa odwróciła się obrażona .

Sowa wyciągnęła chochelkę i zaczęła próbować zupę .Tymczasem z lasu przyszła Lama .

- Sowo  daj mi trochę zupy .

- To moja zupa - odpowiedziała Sowa .

Lama się rozzłościła ,rozpędziła i tak mocno stuknęła w drzewo ,że garnek się zachwiał i spadł na dół.

Cała zupa się wylała ,wszystkie pyszne jarzyny upadły na trawę.

- O ! Oo ! - krzyczała Sowa.

Lama natomiast zjadła troszeczkę .Z krzaków wyskoczyła Puma i też się najadła .

Kawałek kalafiora potoczył się do stawu .Krokodyl zjadł go ze smakiem.

- Muu... - zamuczała Krowa i zerwała postronek .Pobiegła szybko pod drzewo i zaczęła zjadać resztki.

- Moja zupa ! Moja zupa ! - krzyczała Sowa.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Marta Dynysiewicz · dnia 08.08.2014 20:49 · Czytań: 588 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 4
Komentarze
amsa dnia 08.08.2014 22:49
Marta Dynysiewicz - witam na PP:). Ładna bajeczka, ale gdzie morał, gdzie epilog? Zwierzęta podjadły, ale czytelnik smakiem się obszedł, trzeba jakiś wniosek wysnuć. Poza tym całkiem sympatycznie, dla maluchów niejadków - w sam raz.

Popraw zapis, usuń spacje przed znakami interpunkcyjnymi.

Życzę powodzenia na PP :).

Pozdrawiam

B)

Cytat:
Go­to­wa­ła i go­to­wa­ła , aż po całym lesie roz­niósł się wspa­nia­ły za­pach .

Cał­kiem nie­da­le­ko prze­cha­dza­ła się po lesie Puma .

Po­my­śla­ła -" Cóż to za wspa­nia­ły za­pach " - i znę­co­na za­pa­chem po­szła pod drze­wo
- woń, aromat - zamień te zapachy, bo za dużo ich w taki krótkim fragmencie.
alea dnia 08.08.2014 23:50
Obawiam się, że moje dziecko mogłoby nie zrozumieć tej bajki, chociaż oglądało Hobbita (prawie całego, bez straszniejszych momentów), czyta sobie komiksy Donalda i jest już na etapie Wioletty (niestety!).

Puenta musi być jaśniejsza, chociaż ja doskonale rozumiem koniec. No, ale nie może być tak, że kura od jaja nie jest mądrzejsza ;)

Ach i jeszcze coś... Jedzenie z ziemi? Fuj! Dzisiejsze dzieci mają hopla na punkcie czystości!

Bardzo podobała mi się bajka, pomijając brak wyraźnej puenty i odczucia estetyczne (to już moja przesada z tym jedzeniem z ziemi, więc sobie w myślach zrobię własną wersję).

Strasznie lubię powtórzenia w bajkach i dzieci też bardzo je lubią. Bohaterowie są fajni, wyraźnie opisani. Czynność też fantastyczna, acz prosta. Robienie pysznej zupy działa na zmysły bardziej niż walki ze smokami i bale księżniczek!

Czekam na puentę dla dzieciaków i spróbuję opowiedzieć Twoją bajkę swojej pociesze.
I dopiero wtedy napiszę Ci co PRAWDZIWY ZNAWCA bajek sądzi o tej bajce.

amsa: no i znowu się spotkaliśmy, hahaha (złowieszczy śmiech)
palenieszkodzi dnia 09.08.2014 00:05
Do Marty Dynysiewicz: Morał może być taki - nawet jak nie masz porządnej kuchni i garczek stoi niepewnie na gałęzi, to i tak możesz poczęstować swoją pyszną zupką wielu przyjaciół :-).

Piękna i wygodna płyta kuchenna nie gwarantuje szczodrości i gościnności kucharki :-)

A bajka taka, że uhu;p.
Wzruszył mnie kawałek kalafiora dla krokodyla, który się sturlał mu do domku :D
Dobra Cobra dnia 09.08.2014 22:22
A ja zapłakałam nawet...


Pozdrawiam Autorke!

DoCo
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty