Cześć. Przyszedłem Cię zabić. - ch.walker
Proza » Miniatura » Cześć. Przyszedłem Cię zabić.
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

     Znów usiadłem i postanowiłem coś napisać. Towarzyszyło mi przy tym whiskey, oraz Surrealistic Pillow grupy Jefferson Airplane. Na świecie wokół nie działo się zbyt dobrze. Historia powtarzała się po raz kolejny. Zamieszki na Ukrainie, kolejna Zimna Wojna pomiędzy Rosjanami a Amerykanami, oczywiście z udziałem Europy, itp itd. W porannych, oraz wieczornych wiadomościach jak zwykle przedstawiano niusy tylko złe, oraz bardzo złe. Próżno było szukać jakiejkolwiek pociechy, więc skupiałem się na czasach gdzie jeszcze można było odnaleźć pozytywną woń, która mogła wywołać ciepły impuls elektryczny przesłany w głąb mojego ciała.

     Muzykę i czasy naszych ojców traktuję jak odskocznię od dzisiejszego idealnego świata, gdzie wszystkiego jest tyle, że człowiek nie ma pojęcia za co się złapać. Przykro mi patrzeć na tych wszystkich ludzi krążących w niewiadomym celu po różnego rodzaju sklepach, bądź instytucjach o bliżej niekreślonym przeznaczeniu. Wszyscy czegoś szukają, lecz tak naprawdę nikt nie wie czego. Tak skutecznie otumanione społeczeństwo nie ma czasu na szersze spojrzenie. Wszyscy zamknięci są w tej niewidocznej klatce, łudząc się że osiągną w niej jakiekolwiek nawet najmniejsze szczęście. Najśmieszniejszym faktem jest to, że jak już ktoś próbuje się wyłamać, zostaje określony gościem któremu kompletnie odpierdoliło.

Bardzo smutne.

     Ciężko jest temu w jakikolwiek sposób zaradzić, bo nawet gdy ludzie już coś rozumieją, i tak nie mają siły z tym walczyć. Wolą być ulegli i zostawiają sytuację w obecnym stanie rzeczy, zamiast podjąć walkę z narzuconymi w bezczelny sposób regułami gry.

     Rachunki, wypłaty, bankomaty, wzrost podatku, spadek PKB, głód w Afryce, wojna w Czeczenii, promocja w Mediamarkt, goła dupa Prezydentowej. Gdzie by człowiek nie spojrzał lub się nie obrócił, to wszędzie dookoła otacza go jeden wielki śmierdzący MINUS. Niektórzy mają szczęście i rodzą się w warunkach godnych bytu, inni, po urodzeniu zamiast zobaczyć twarz roześmianego ojca lub matki, dostają kulkę od gościa który w swoim życiu zjadł około tysiąca hamburgerów z McDonalda. Lub kurczaków z KFC.

     Świat został podzielony. Patrzymy na to tyle czasu, i nikt tego nie dostrzega. Czy może boimy się dostrzec? Przecież nie jest aż tak źle, co nie?

     Jedyne co tak naprawdę jest w stanie odwrócić moją uwagę od tego całego wielce Światowego Szamba, to smukła kobieta z rozwianymi włosami, idąca w lekko prześwitującej letniej sukience.

Oraz szklanka dobrej whiskey z lodem.

Dziękuję za uwagę.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ch.walker · dnia 10.08.2014 17:20 · Czytań: 595 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 5
Komentarze
Margareta dnia 11.08.2014 00:57
witam! przeczytalam ten tekst i Twoje dwa zamieszczone wiersze. O ile w wierszach jeszcze troche do zrobienia jest, sporo w kazdym razie od strony formalnej, to przekaz calej Twojej tworczosci mi sie podoba. Zwlaszcza ta miniatura, ktora wlasciwie jest dluzsza refleksja.

Johny Walker dobry na smutki jest.;)

Pozdrawiam serdecznie:-)
amsa dnia 11.08.2014 09:21
ch.walker - cześć, nie chcę Cię zabić:). Podoba mi się ta miniaturka. Nie dlatego że napisałeś coś odkrywczego, ani dlatego że mną wstrząsnęła. Patrzę na świat i widzę to, co pokazałeś, albo może inaczej, patrzyłam. Odkąd przestałam czytać i oglądać tzw. media, przejrzałam. Czy ogląd rzeczywistości się zmienił? Nie, jednak wyraźniej widzę sterowanie, mogę wybierać świadomie na poziomie własnego życia, bo tylko nad nim mam kontrolę, jako taką, bo i to jest nie do końca możliwe. Ale człowiek ma wybór, czym karmić oczy. Czy to kwestia jego lenistwa, czy niemożności, że decyduje się na taką, a nie inną strawę duszy? Trudno stwierdzić.
Jednak prawda zawarta w zdaniach istnieje, nie da się temu zaprzeczyć. Ale nie można też stwierdzić, że kiedyś było inaczej. Nie było.
Sama miniaturka pod względem stylu i przekazu napisana sprawnie, przemyślanie, jasno. Możesz jednak zrezygnować w niektórych miejscach z "wszyscy".

Pozdrawiam

B)

Cytat:
Muzykę i czasy naszych ojców traktuję jak odskocznię od dzisiejszego idealnego świata, gdzie wszystkiego jest tyle, że człowiek nie ma pojęcia za co się złapać. Przykro mi patrzeć na tych wszystkich ludzi krążących w niewiadomym celu po różnego rodzaju sklepach, bądź instytucjach o bliżej niekreślonym przeznaczeniu. Wszyscy czegoś szukają, lecz tak naprawdę nikt nie wie czego. Tak skutecznie otumanione społeczeństwo nie ma czasu na szersze spojrzenie. Wszyscy zamknięci są w tej niewidocznej klatce, łudząc się że osiągną w niej jakiekolwiek nawet najmniejsze szczęście.
- Muzykę i czasy naszych ojców traktuję jak odskocznię od dzisiejszego idealnego świata, gdzie wszystkiego jest tyle, że człowiek nie ma pojęcia za co się złapać. Przykro mi patrzeć na ludzi krążących w niewiadomym celu po różnego rodzaju sklepach, bądź instytucjach o bliżej niekreślonym przeznaczeniu. Wydają się czegoś szukać, lecz tak naprawdę nikt nie wie czego. Tak skutecznie otumanione społeczeństwo nie ma czasu na szersze spojrzenie. Wszyscy zamknięci są w tej niewidocznej klatce, łudząc się że osiągną w niej jakiekolwiek nawet najmniejsze szczęście.
Sleepless dnia 11.08.2014 13:13
Bardziej mi to pasuje na jakiś począek eseju, choć jako miniaturka też nie jest złe. Opisałeś po prostu swoje przemyślenia, z którymi się zgadzam, ale tekst z nóg mnie nie zwalił.
zajacanka dnia 12.08.2014 23:48
A mi się podoba. Czytałam i słyszałam intonację głosu/i widziałam bohatera filmu Chłopaki nie płaczą, jak stał na balkoniku warszawskiej kamienicy i wygłaszał znaną chyba wszystkim kwestię: Mój ojciec jest królem sedesów! Piękne. Piękne i tam, i tu. Bardzo na TAK! :)
al-szamanka dnia 19.08.2014 15:30
Cytat:
Tak sku­tecz­nie otu­ma­nio­ne spo­łe­czeń­stwo nie ma czasu na szer­sze spoj­rze­nie.

Świetnie ujęte spostrzeżenie :) i najprawdziwsza prawda.
Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś.
Tylko moja końcówka byłaby inna, bez kobiety i alkoholu, za to z ukwieconą łąką :)

Pozdrawiam :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty