Wartości dodatnioujemne - bosski_diabel
Poezja » Wiersze » Wartości dodatnioujemne
A A A
Od autora: *

mrużę zasłony. zgrane dwa okna wypatrują za-światem. dumam.
zaparzone chwile stygną szybciej niż dłonie . przeciągam się leniwie
między czarno-białymi literami. to wcale nie jest takie proste.
lato się przepołowiło, lewą półkulą zszywa białe kartki.

po-ciąg zdarzeń. okrojone monologi, staram się wkupić w siebie,
bywać świętym od święta do święta. roz-grzeszenia
spuchnięte sumienie. arsenał westchnień, najlepiej zatłuc zapamięć.

trochę dalej na szerokość ramion moje przystanie są pełne,
w środku przestrzeni jest puste miejsce z pytajnikiem.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
bosski_diabel · dnia 24.08.2014 07:36 · Czytań: 574 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 17
Komentarze
ApisTaur dnia 24.08.2014 09:27
Witaj bosski, jako że nie od dziś czytam Twoje wiersze, to i tym razem skończyłem czytać z satysfakcją.
Tylko pod koniec coś 'ten tego' :). Wkradły się rymy (przypuszczam że niezamierzone):
pamiętanie - przystanie - zapytania
Pozdrawiam.:)
Usunięty dnia 24.08.2014 10:01
Bardzo fajny wiersz, usuń te rymy na końcu a będzie wszystko ok. Namalowałeś słowem ciekawy obraz

Pozdrawiam :)
bosski_diabel dnia 24.08.2014 10:31
Apisie dzięki za zwrócenie uwagi, mam nadzieję, że teraz będzie lepiej, i bywaj :) pozdrawiam.

Apollo 1 witaj w moich skromnościach, cieszy odbiór, pozdrawiam.
Hallam dnia 24.08.2014 10:40
bardzo ciekawie napisany wiersz, ładnie, podoba się. Pozdrawiam ( :
Usunięty dnia 24.08.2014 11:42
Boski, jak zwykle u Ciebie jest bosko:)

To jest super:
Cytat:
staram się wkupić w siebie,
bywać świętym od święta do święta.


A to już nie, bo się rymuje:

Cytat:

spuchnięte sumienie. arsenał westchnień, najlepiej zatłuc pamiętanie.

trochę dalej na szerokość ramion moje przystanie są pełne.
w środku przestrzeni jest puste miejsce i znak zapytania


Nachodzą tu trochę na siebie słowa brzemieniem.

W pierwszej strofie "takie" jest niepotrzebne.

Ale ogólnie treść piękna.

Pozdrawiam:)
Zola111 dnia 24.08.2014 15:04
Bosski,

jak zwykle u Ciebie mam przyjemność z czytania :)

Mała korekta interpunkcji?

Cytat:
zima się prze­po­ła­wia(,)lewą pół­ku­lą zszy­wa białe kart­ki.


jeśli oczywiście tu ma być, bo może:

Cytat:
zima się prze­po­ła­wia lewą pół­ku­lą(,)zszy­wa białe kart­ki.


ale chyba pierwsza wersja :)

Cytat:
w środ­ku prze­strze­ni jest puste miej­sce i znak za­py­ta­nia(.)


- tu - banalna kropa :)

Serdeczności, pozdrowienia,

z.
Antek dnia 24.08.2014 16:15
ha! jak dla mnie super. żadnego niedosytu - sama przyjemność z czytania. warto było do Ciebie zajrzeć. pozdrawiam.
blaszka dnia 24.08.2014 23:07
Witaj Bosski

bardzo trafia do mnie Twoja metaforyka,
dobrze, że nie jestem poetką, bo skręciłoby mnie z zazdrości,
a tak tylko czysta przyjemność z odbioru Twojej poezji.
Tak więc, to, co najlepsze wyłuszczam:

Cytat:
prze­cią­gam się le­ni­wie
mię­dzy czar­no-bia­ły­mi li­te­ra­mi.

Cytat:
sta­ram się wku­pić w sie­bie,

Cytat:
spuch­nię­te su­mie­nie. ar­se­nał wes­tchnień, naj­le­piej za­tłuc pa­mię­ta­nie.

Cytat:
tro­chę dalej na sze­ro­kość ra­mion moje przy­sta­nie są pełne.
w środ­ku prze­strze­ni jest puste miej­sce i znak za­py­ta­nia


No i zacytowałam prawie cały wiersz i tak czując, że to nie wszystko.
Pozdrawiam ;)
ajw dnia 25.08.2014 00:01 Ocena: Świetne!
Stęskniłam się za Twoim pisaniem, gdzie każde niemal słowo wydobywa szereg innych znaczeń. To wielka sztuka pisać w ten sposób bez naginania rzeczywistości.
bosski_diabel dnia 25.08.2014 09:09
Popełniłem jakiś błąd ;) bo poprawiałem a wyszło jak wyszło, zrobiłem to teraz.

Wiktorio serdeczne dzięki jak zawsze autora cieszy kiedy czytelnik znajduje coś dla siebie kiedy łączy się z autorem, dziękuję i pozdrawiam.

Zolu wiesz, że zawsze wyglądam Twoich komentarzy :) i zawsze cieszą, poprawiłem i zmieniłem porę roku, wiersz napisałem jakiś czas temu i teraz dopracowałem, dziękuję Ci pięknie za sugestie, pozdrawiam przeserdecznie.

Antek miło, zw wpadasz a tym bardziej kiedy taki odbiór, pozdrawiam :)

Blaszko no miło mi nawet bardzo :) dzięki piękne i jak zawsze zapraszam pozdrawiając serdecznie:)

Ajw ha..tęsknota powoduje zawsze niedosyt ;) zatem cieszy mnie, ze tęskniłaś za moim gryzmoleniem :) pozdrawiam Cię pięknie:)
al-szamanka dnia 25.08.2014 17:26 Ocena: Świetne!
Ach... najlepiej zatłuc zapamięć. Niekiedy trzeba, i to koniecznie, bo nie ma życia z zapamięcią. Prawda?
A poza tym, jak to zwykle u Ciebie.
Powalasz metaforyką - nie potrafię zrozumieć jak Ty to robisz.
Po prostu bosssko :)

Pozdrawiam:)
bosski_diabel dnia 28.08.2014 09:31
Al Ty wiesz, ze zawsze miło mi kiedy Ty zajrzysz;) dziękuję Ci serdecznie, a jak to robię?...żyję i piszę :) pozdrawiam pięknie:)
Adela dnia 29.08.2014 22:27
Bosski, cieszę się, że mnie tutaj przywiało - to "półlato", puste miejsce z pytajnikiem - wieczorowa uczta. Przeczytałam z przyjemnością.
Pozdrawiam,
A.
P.S. Zerknij na spacje, po/przed kropką (drugi wers) - poleciała w tango.
Wasinka dnia 02.09.2014 10:15
Ładnie płynie metaforyka i przechodzi z obrazu w obraz.
Jest czucie i liryczny przekaz.
Lubię takie połączenia, jak np. mrużę zasłony czy zapamięć. Zatem - z chęcią przycupnęłam.

Pozdrawiam słonecznie spośród rozkapanej aury.
mike17 dnia 02.09.2014 16:05 Ocena: Świetne!
Ilekroć zaglądam do Ciebie, Tadeuszu, wiem, że znów pograsz słowem jak mistrz świata, i się nie zawiodłem - już Ci to kiedyś mówiłem, ale na podstawie twoich rozlewnych, plastycznych, pełnych metafor wierszy można pisać świetne opowiadania, malować słowem obrazy, klimaty i nastroje, kreować światy, ludzi, ich uczucia, rozterki, smutki i radości.
To wszystko jest w tych wierszach, jak w tym, gdzie czuć coś na kształt napięcia, nostalgii, bolesnego oczekiwania na coś, co może uszczęśliwić.
Dać roz-grzeszenie :)

Świetny, fantastycznie poprowadzony utwór, jak drzwi do świata ulotnych impresji, ledwie muśniętych "czuć", jak sen śniony na jawie...
tyria dnia 05.09.2014 10:34 Ocena: Świetne!
Nie może i mnie pod tym wierszem zabraknąć.
Wiersz jest poruszający. Kiedy go czytam, dzieje się tak, jak za każdym razem, gdy patrzę na tworzone przez ciebie obrazy, jesteś malarzem słowa, indywidualistą, kreatorem przestrzeni, miejsc zwanych miłością. Wszystko tu jest nagłe, zastane (w sferze emocjonalnej), osadzone na jedynej koniecznej i odpowiedniej płaszczyźnie - czujesz to, co masz odczuwać jako odbiorca i ani grama więcej. Jakbym znalazła się wewnątrz czyjejś bajki, której Autor wskazuje jednocześnie drogę interpretacji. Powalasz metaforyką prowadzisz przewidywalnym szlakiem, a mimo tego pociąga.
W Twoim wierszu kobieta - jest z jednej strony uosobieniem, kondensacją, punktem zbiegu, miejscem "przeniesienia" tego, co tkwiąc głęboko pod skórą pali brakiem spełnienia, potrzebą wyjścia, uzewnętrznienia w innej postaci - dlatego tak dotkliwie i tak wyraźnie Brak, deficyt jest zawsze dosadny i przerażająco realny. Brak zabarwia wszelkie tęsknoty kolorem najbardziej skondensowanym, ostrym i "natychmiastowym" jak czerń. I jak noc - budzi lęk, bo jest stanem niepożądanym, wymusza trwanie w niedookreśleniu, w stanie, który potrzebuje przejścia i przenicowania. Paradoksalnie - żeby trwać nadal, bo jego istoty i tak zmienić nie sposób.
Wydaje się, że to takie proste - znaleźć remedium na pustkę. Zagłuszyć ciszę, zapełnić myśli tym, co nada sens, nawet trwaniu w pozornym zawieszeniu. Udręką byłoby uwięzienie w takim niewypełnionym pejzażu.
Ponownie pokazałeś kunszt, jestem pod pełnym wrażeniem. Pozdrawiam Cię serdecznie.



Takie to skojarzenie, takie moj
bosski_diabel dnia 17.09.2014 14:39
Przepraszam za opóźnienie ostatnio komentujących i już dziękuję :)

[b]Adelo[/b] przepiękne dzięki...zaraz poprawię :0 pozdrawiam Cię serdecznie :)

Aniu DD :) dzięki zawsze wyglądam Twoich komentarzy i serdecznie Ci dziękuję pozdrawiając także M i M ;)

Michale praski Druhu :) dzięki Ci Twoje komentarze to już poezja :) pozdrawiam prawicą:)

Tyrio jestem mile zaskoczony Twoim komentarzem jest ... no właśnie, jaki jest dla mnie cenny, dziękuję Ci pięknie i jeszcze piękniej pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty