Wiatr - Roxanna
Poezja » Wiersze » Wiatr
A A A

musnął śliwki na drzewie

musnął falę na wodzie

musnął krowę łaciatą

 

ach ten wiatr bezwstydnik!

wciśnie się w każdą lukę

czasami dotrze do serca

i pozostawi smutek

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Roxanna · dnia 02.09.2014 11:31 · Czytań: 453 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 10
Komentarze
Miladora dnia 02.09.2014 14:51
Trzy pierwsze wersy masz zapisane w tym samym rytmie 7 zgłosek, ale bez rymu.
Druga zwrotka ma rym bb, ale nie ma rytmu.
Może warto byłoby ją dopracować, żeby wiersz stał się bardziej melodyjny? ;)

Na przykład:
- ach ty wietrze bez­wstyd­ny
wci­śniesz się w każdą lukę
żeby do­trzeć do serca
i zo­sta­wić w nim smu­tek -

W takim ujęciu pierwsza zwrotka jest bardziej związana z drugą, bo nasuwa myśli o pozostawionych za sobą wspomnieniach.

Miłego :)
Roxanna dnia 02.09.2014 16:10
Miladoro,

bardzo dziękuję za pomocny komentarz. Twoja sugestia buduje wyraźny pomost między tymi strofami. Konsekwencja w stosowaniu tej samej liczby sylab tworzy spójną formę. Nie pomyślałam o takim rozwiązaniu pisząc, wydawało mi się, że wykrzyknienie na początku drugiej strofy burzy harmonię opisu budowaną wcześniej i nadaje tempa tekstowi, który biegnie już samoistnie ku końcowi, zgoła innemu niż można było się spodziewać na początku.

Bardzo dziękuję za poświęcenie mi kilku minut :-)
palenieszkodzi dnia 02.09.2014 23:30
No nie, Roxanno, chyba już tu było kilku takich poetów, co w moim przekonaniu, robili sobie jaja z użytkowników portalu. Jesteś w tej grupie? ;-)

Nie wmówisz mi, że napisałaś ten wierszyk na serio. No sorry, ale tak uważam :)
Roxanna dnia 02.09.2014 23:47
Palenieszkodzi,

zapewniam Cię, że "nie robię sobie jaj", a także nie zamierzam przekonywać na siłę - nie o to tu przecież chodzi. Jednak byłabym wdzięczna, gdybyś była łaskawa rozwinąć swoją opinię, to mogłoby być bardzo pouczające.
palenieszkodzi dnia 03.09.2014 00:27
Roxanno, nawet gimnazjalista ma poczucie krytycyzmu. Twój wiersz jakby umknął jakiejkolwiek trzeźwej ocenie. Ani dopracowanych rymów ani sensu. Autor, zanim naciśnie "dodaj tekst" powinien się trochę zastanowić, czy zrobił już wszystko, by było dobrze. W moim odczuciu u Ciebie tego zabrakło. Niestety.
Miladora dnia 03.09.2014 01:09
palenieszkodzi napisała:
Twój wiersz jakby umknął jakiejkolwiek trzeźwej ocenie.

Mojej nie. :)
A portal istnieje między innymi po to, by pomagać w kształtowaniu warsztatu, Dzióbku. :)
Na czym się mają ludzie ćwiczyć, jak nie właśnie na wierszach?
Nikt nie zaczynał od doskonałości, tylko od pracy. Więc po co kogoś zniechęcać?
Dzisiaj pisze się słabszy wiersz, jutro lepszy, a pojutrze dobry - i tak dalej.
Kto z nas zaczynał od świetnych? Na pewno nikt.
A ważne jest to, gdy ktoś chce się uczyć i rozwijać.

Serdeczności dla obu Pań. :)
Roxanna dnia 03.09.2014 10:16
Palenieszkodzi,

może naiwna jestem, ale wydaje mi się, że skoro nie dostałam komunikatu o treści "tekst został odrzucony, brak walorów artystycznych" to znaczy, że jakieś kryteria spełnił i teraz użytkownicy mogą pomagać, sugerować, zwracać uwagę autorowi, by ten mógł się czegoś nauczyć, zobaczył jak tekst jest odbierany i mógł się poprawić następnym razem. Nie sugeruj mi proszę braku krytycyzmu wobec siebie, bo to zahacza o personalne ataki i nie ma nic wspólnego z założeniem tego portalu.

Spytałam Ciebie grzecznie o rozwinięcie swojej opinii, bo pierwszy jak i drugi komentarz wywołał zdziwienie - przepraszam, ale nie byłabym chyba w stanie napisać do obcej osoby "ej ty jaja sobie robisz?", próbowałabym raczej ująć jasno co mi się nie podoba - mi też czasami nie przypadają do gustu teksty.

Nie chcę zaczynać powrotu na portal kłótniami, możesz zobaczyć po datach, że zarejestrowana jestem tutaj od dawna i kilka tekstów zdążyłam zamieścić. To, że zniknęłam wynikło z faktu, że postanowiłam (dokładnie tak jak Ty sugerujesz) poważniej podchodzić do tego co i jak piszę. Wierzę, że gdybyś zajrzała do moich wczesnych prac tutaj zobaczyłabyś chociaż mały kroczek do przodu. Swoją drogą to moja technika, kiedy trafiam tutaj na jakiś tekst, czytam też kilka innych danego autora, jakiś z początku, ze środka, by zobaczyć, czy jest świetny od zawsze :-) czy tak jak ja wciąż się uczy unikać literackich faux pas.

Zwróć proszę uwagę, że nie obrażam się o opinie, chcę tylko ich klaryfikacji. Bo o to chyba chodzi, żeby się uczyć. Ty piszesz świetnie w moim odczuciu, dostać budujący komentarz od takiej osoby to byłoby coś.

Miladoro,
dziękuję ponownie za odwiedziny. :-)
amsa dnia 03.09.2014 10:29
Roxanna - czasem jakiś wiersz nie jest wielkim dziełem, ale przynosi uśmiech czytającemu i tak było w tym wypadku. Jakoś tak pogodnie mi się zrobiło na duszy (osobiście uwielbiam wiatr:)) kiedy on po tych drzewach, przez tę wodę, po krowie się przebiegł, wymiótł liście (trochę jesiennie się zrobiło:)), a i owszem, bywa, zwłaszcza ponurym dniem, że przyniesie smutek. To prosty wiersz, ale jako zwykły czytacz poezji zrozumiałej - mnie się spodobał od razu:).

Pozdrawiam serdecznie (z wiatrem wrześniowym za oknem:))

B)
Roxanna dnia 03.09.2014 10:42
Amso,

dziękuję za wizytę i poświęcenie mi chwilki. Cieszę się, że przypadł Ci do gustu ten tekst :-) Krótka impresja o wietrze, co czasem coś dobrego, a czasem nie przyniesie. Wykorzystuje fakt swojej niewidzialności, ale jeszcze są ludzie, którzy przyłapują go na gorącym uczynku.
Pozdrawiam cieplutko :)
palenieszkodzi dnia 04.09.2014 16:22
Do Roxanny. Trudno, opinia poszła, ale wcześniej zajrzałam do Twoich tekstów, spodobała mi się bardzo "Apostazja" a później odwiedziłam wierszyk powyżej i naprawdę byłam niemile zaskoczona. To nie jest kroczek do przodu, to kroczek do tyłu. Wydaje mi się, ze jasno napisałam - banalny sens oraz niezdecydowanie, czy ma się rymować, czy nie. Nie piszę, podobnie jak wielu komentatorów, tak dokładnych analiz wiersza, jak Mila czy mede-a. Komentarz był krótki, ale pokazał, że utwór się nie spodobał. Może następny będzie dla mnie ciekawszy, nie tylko Ty jedna denerwujesz się z powodu niepochlebnych opinii :). Też tak mam.
Pozdrowienia od palenia :).
Co do uwagi Mili,
Miladora napisała:
Miladora dnia 03.09.2014 01:09
palenieszkodzi napisała:
Twój wiersz jakby umknął jakiejkolwiek trzeźwej ocenie.

Mojej nie. :)

to wyjaśniam, że miałam na myśli ocenę odautorską, a nie komentujących.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty