Ocena zdolności kredytowej - ApisTaur
Poezja » Wiersze » Ocena zdolności kredytowej
A A A

spotkałem na drodze
dwóch gości zawianych
wielcy jak king-kongi
mordy całe w szramy
widać że szukali 
jakiegoś sponsora
ale pustki wszędzie
bo dość późna pora
jako że już byłem
na ich celowniku
nawet nie starałem
się robić uników
 no wyskakuj z kasy
 gdy spragniony prosi
łapie mnie za klapy
i w górę unosi
zwinięte w kieszeni
karteczki z wierszami
nie ja wyciągnąłem
zrobili to sami
zawiesiwszy tępy
wzrok na tym pisaniu
 trzeba było mówić
 żeś bidota draniu
 chodź szukamy dalej
rzekł gbur do kolegi
 on groszem nie śmierdzi
 poeci lebiegi

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ApisTaur · dnia 04.09.2014 12:26 · Czytań: 462 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 14
Komentarze
ajw dnia 04.09.2014 13:38
Wyhiphoppowałam sobie kazde słowo i zrobiłam to ze smutnym uśmiechem na twarzy, bo wiersz zabawny, ale nie dla poetów ;) Pozdrawiam serdecznie.
Miladora dnia 04.09.2014 14:25
Bardzo poważny tytuł - niczym zawiadomienie z banku - a potem żartobliwa treść, chociaż faktycznie z życiowym podtekstem. :)
Przypomniało mi się, jak kiedyś sprawdzała mnie policja, gdy nie zdążyłam przejechać skrzyżowania, bo tramwaj zablokował auto. Popatrzyli w dokumenty i powiedzieli: UJ-ot? Eee, to marnie wam tam płacą. Niech pani jedzie...

Ale mam pewne sugestie:

Cytat:
widać że szu­ka­ją
ja­kie­goś spon­so­ra
ale pust­ki były
bo dość późna pora
jako że już byłem

- szukali - żeby była konsekwencja czasu przeszłego.
- były - zamieniłabym na "ale pustki wszędzie".

Cytat:
no wy­ska­kuj z kasy
gdy spra­gnio­ny prosi
łapie mnie za fraki

Lepsze byłoby - łapie mnie za klapy.

Dobrze jest czasem pobawić się lekkim sarkazmem. ;)

Cmok, Apiś :)
Usunięty dnia 04.09.2014 15:27
Apis, czy żeby być poetą trzeba być biednym? Opisałeś tu zdaje się stereotyp. Ale ten uratował peela z opresji. Anegdota Mili z policją też raczej o podobnym brzmieniu. O ile dobrze zrozumiałam UJ-ot.

W każdym razie, fajny wiersz i zabawny, ale z sensownym przesłaniem.

Podobało mi się.

Pozdrawiam:)
En. El. dnia 04.09.2014 15:50
Cześć Apis twoje uwagi do moich wierszy były trafne, ale jak widzę co stworzyłeś to załamać się można. Wierszyk fajny, dowcipny i zabawny, ale ja tu od pół godziny szukam wiersza :)

Dziękuję,
pozdrawiam
ApisTaur dnia 04.09.2014 18:33
ajw Tak się mi kiedyś nudziło i takieco coś mi wyszło. Dzięki za czytanie. :) Pozdrawiam

Mila Zastowałem. Wielkie dzięki. :) Pozdrówki :)

wiktoria Wszelkie humoreski, fraszki itp. polegają właśnie na stereotypach i przejaskrawieniach, wręcz karykaturach. Tak, że nie popełniłem chyba czegoś niestosownego. ;)
Dzięki i pozdrawiam.:)

[b]En. El. [/b] Cześć. To jest moje 'dziełko', które popełniłem dość dawno, wówczas nie znałem zasad, które znam dzisiaj. I jak na ironię, ów gniocik, jak sugerujesz, znalazł się na półce 'Poezja'. Te moje teksty, które według nie tylko mojej oceny, powinny się znaleźć w tej właśnie kategorii, lądują we wprawkach. Ot, dygresja taka. Dzięki. Pozdrawiam. :)
Usunięty dnia 04.09.2014 18:41
Ależ Apis, ja Ci niczego nie zarzucam. Wręcz przeciwnie:)
Zola111 dnia 05.09.2014 22:38
Apisie,

I tak poezja uratowała poetę z opresji :)

Bardzo pogodna satyra, całkiem zgrabna, sprawnie napisana. Odchodzę z uśmiechem i podobasiem, pozdrawiam,

z.
Pasiasty dnia 05.09.2014 23:41
Taka bajeczka, w zasadzie, w hiphopowym stylu. No można sie uśmiechnąć pod nosem, co najwyżej.
I wkradła Ci się nieścisłośc stylistyczna tutaj:
zrobili to sami
przez chwilę zawiesił...
Najpierw wyciągają obaj, a potem tylko jeden ma kartki. Coś tu nie styka.
A poza tym, no nie, raczej nie.
Pozdrawiam :)
ApisTaur dnia 06.09.2014 06:54
Zola111 Wielkiś zaszczyt i honor mi uczyniła, obecnością swoją. A i podobasiem
przyjemność sprawiłaś. ;) Pozdrawiam :)

Pasiasty No tak, tylko że ja o hip hopie nie mam zielonego pojęcia.:) Może tak się kojarzyć, ze względu (nie ma co tu kryć) na prostą formę i treść. Rymowanka pisana dystychem, jest chyba najprostszą formą rymowaną. Jest to żart, humoreska, która nie wymaga wielkich metafor. Oczywiście poprawiłem błąd stylistyczny, który zauważyłeś.
Dziękuję i pozdrawiam.:)
Usunięty dnia 06.09.2014 10:02
Wiersz utrzymany w hiphopowym, raperskim stylu. Zabawny tekst z przesłaniem. Jestem na tak ;)

Pozdrawiam ;)
aleksander81 dnia 06.09.2014 13:34
jako humoreska, groteska jak najbardziej jestem na tak, wyobrażając sobie taką sytuację, trochę dziwnie mi się czyta całość, ponieważ większość biegnie metrum 3/3 ale są miejsca gdzie jest 2/4 lub 4/2 i w tych fragmentach troszkę się zatrzymuję, dla większej szydery zakończył bym "pismaki lebiegi", ale to ja sobie będę tak czytał, uśmiałem się, dzięki za to i pozdrawiam serdecznie Apisie :)
ApisTaur dnia 06.09.2014 14:33
aleksander81 Oczywiście przychylam się do Twoich uwag. Ta humoreska była napisana dość dawno, jest wyciągnięta z szuflady, ot początki takie. :) Nie będę więc go przerabiał na poprawniejszą formę, gdyż za dużo kombinacji, a poza tym, wolę ten czas poświęcić na nowy wiersz, który (mam nadzieję) nie będzie wymagał drastycznych poprawek.
Dziękuję i pozdrawiam. :)
Usunięty dnia 09.09.2014 21:19
Przeczytałam 3 razy, a to znaczy, że mnie zaciekawiło.
Fajny wiersz i trochę racji w nim jest, bo dres to dres a poeta zazwyczaj jest biedny jak nauczyciel w polskiej szkole :)
ApisTaur dnia 10.09.2014 07:08
dark_kid Dzięki za wieloczytanie i pozytywną opinię. Pozdrawiam serdecznie.:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:35
Najnowszy:pica-pioa