trzy niepasujące do siebie paróweczki, a pierwsza bez numeru - stawitzky
Proza » Inne » trzy niepasujące do siebie paróweczki, a pierwsza bez numeru
A A A

Stoi taki nikt, taki co to go nawet laczkiem nie przejedziesz, i ciuła. Z daleka widzę, że wybrał akurat mnie, spotykamy się, nasze oczy, gruby pan numer jeden, wystąp. I zaraz ta ręka jego na moim ramieniu, ta prośba, że w bawełnę owijał nie będzie, że na piwo zbiera. Bo suszy, bo dopiero wyszedł, a jak nie na piwo, to na bułkę daj pan. W ryj dać mogę, nie na bułki. Chcesz bułki? To masz tu, i z plecaka wyciągam. Jedz. A z tym piwem to jak będzie? Ano dobrze, wrócę do domu, jak uda się wyżebrzę z zakamarków na to jedno i sobie łyknę. Idź pan.

            I odszedł, a mi jakby gorzej, bo i z kim pogadać było, do kogo warknąć, bo jebnąć takiemu to jak psu. Ale te słowa, z ust moich w stronę jego uszu jak na nitce. I wracam. Masz tu, mówię, na dwa, idź i kup, obojętnie, weź jakie lubisz.

            Jak się nazywasz, pyta on, potem ja jego. I na tym murku z mocnym a te stopy nasze obok siebie. Mówi, że Koleją jeździ, jeździł poprawia się, bo aktualnie to bezrobotny. Przed nami dwie młode idą, młode dla niego, i mówi, że miał kiedyś taką, z którą i wypić można było i w łóżku się pogimnastykować. Śmiejemy się. Strzepujemy popiół i dopijamy.

            Baw się, mówię, i idę tam gdzie iść miałem. 

 

2. 

Musiało pójść coś nietak, miałeś stać, tak o, zaraz obok, przy nich. A ty co? Tańczyć miałeś, z nimi, nie w kółku a w kółko. To co, gdzie ty? Koszule, najlepiej świeżą, a tą co masz na sobie zdejmij i wyrzuć. Buty masz nowe, ale stopy krzywe, więc te jak nowe to jak stare. Nie zabłyśniesz już gdy spojrzy w dół jakaś sikorka, podnieś jej wzrok, za gardło ją palcem ku górze, ku oczu swoich, tym błyszcz, flesze strzelaj, mrugaj jak piorun. Syp skry tymi ślepiami, bo czym? Figurą? Z roku na rok gadkę też masz co raz bardziej kulawą, jakby ze szpitala wyszła po bajpasach i chemioterapii. O czym ty chcesz rozmawiać? A ta, co z tobą gaworzy udaje, że nie słyszy, puszcza to uśmiechem, kącikiem ust wylatuje jej ten dystans, który ty widzisz, a nie chcesz widzieć, więc zamykasz oczy i dalej mówisz. Otwierasz, a ona nie na ciebie tylko tam, w stronę innych, do innych ust ją ciągnie.

            I ciesz się, pij to piwo, powoli bo drogie, i wyjdź. Albo nie, zostań, postój jeszcze trochę. I teraz wyjdź. 

3.

To przez przypadek właściwie, skąd miałam wiedzieć, że akurat tutaj nie można parkować, skoro taksówki stoją? Mówię mu, temu mężowi, że się śpieszyłam, bo ta szminka, co się nią pomalować miałam leżała akurat obok tej drugiej, no zobacz, wyglądają identycznie. No i wtedy podchodzi do mnie policjant i mówi, że mandat a ja w szoku, i mówię mu, że taksówki stoją; wiedziałaś, że one mają własne miejsca parkingowe w centrum? No i wlepił mi stówkę, ale niech się nie martwi, zapłacę ze swoich, a u ciebie jak mała?

            Kochanie, musisz tu przyjechać, jakiś palant we mnie wjechał. Ja? Ja tylko cofałam a on stał, wcześniej go nie było, mogę przyrzec, i walnęłam w niego, to znaczy on we mnie, bo skąd miałam wiedzieć, że stoi za mną, skoro wcześniej nie stał? Chyba logiczne, że to jego wina.

            Muszę sobie kupić nowe buty, źle się czuję.

            Mój były tu mieszka.

            Dobre te frytki tylko trochę tłuste.

            Mam ochotę na lody, ale nie, bo będę gruba… To co, idziesz po te lody?

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
stawitzky · dnia 05.09.2014 18:38 · Czytań: 3822 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 4
Komentarze
blaszka dnia 06.09.2014 00:00
stawitzky

mistrzu krótkiej formy
dlaczego tak długo każesz czekać na swój nowy tekst?!
a potem muszę czytać wte i wewte, bo ciągle za mało
a zdania jak paciorki różańca płyną
jest o czymś i jest jakoś
a poziom wysoki
fajnie, że wybrałeś akurat PP i mogłam Cię tu spotkać
pozdrawiam
al-szamanka dnia 07.09.2014 09:40
Sprawdziłam, rzeczywiście pierwsza bez numeru, ale czy do siebie nie pasują?
Moim zdaniem jak najbardziej.
Bo jest tak, jak już Blaszka napisała...
blaszka napisała:
jest o czymś i jest jakoś

... i wszystko ma wspólny mianownik :)
Fajnie się czyta te Twoje numery:)

Pozdrawiam:)
sergiusz45 dnia 08.09.2014 06:51 Ocena: Świetne!
stawitzky
"I odszedł, a mi jakby gorzej,"
Jeśli to forma użyta przez peela - to nie mam nic przeciwko temu. Jeśli to zaimek użyty autentycznie przez Autora - to nieprzyjemny błąd.
Samo opowiadanie bardzo dobre. Sam używam niekiedy tej formy relacji w pisaniu.
msh dnia 10.09.2014 13:28
I tutaj też się nie zawiodłem. Boję się co będzie dalej... Może nie zaglądać i nie czytać? Jeszcze raz spróbuję. Pozdrawiam serdecznie. msh
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:39
Najnowszy:emilikaom