flesz spoza - Tjereszkowa
Poezja » Wiersze » flesz spoza
A A A

Dym wgryza się w tkanki.
Wchodzi przez nos i rozchodzi zgodnie z krążeniem.

Ponoć trzeba palić wszystkie liście dotknięte chorobą.

Coraz mniej ostre kształty odkładane na sumieniu
na później, na nigdy.
Tak to to tak, pędzi pociąg.

Trzeba uszczelnić okna, naprawdę idzie jesień.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Tjereszkowa · dnia 12.09.2014 04:49 · Czytań: 963 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 12
Komentarze
Inkaa dnia 12.09.2014 12:50
Fajnie poleciało, ale przyznam szczerze, że końcówka mnie rozczarowała, no takie pezpłencie. Zastanowiłabym się jeszcze nad zakończeniem. Pozdrawiam :)
Usunięty dnia 12.09.2014 13:29
Tak, jest fajnie. Zaczyna się mocnym akcentem, a kończy, jak opadający jesienny liść.

Jeśli mogę coś zasugerować odnośnie ostatnich dwóch wersów:

Cytat:

Pociąg pędzi.

Trzeba uszczelnić okna na jesień.


Taka moja subiektywna sugestia.

Pozdrawiam:)
ajw dnia 12.09.2014 17:14 Ocena: Bardzo dobre
Trzeba też założyć cieplejsze majty, jakie noszą starsze panie, bo ten wiersz nawiązuje chyba do jesieni życia, które pędzi jak pociąg do swojej ostatniej stacji. Ja podobnie jak dziewczyny wyżej wzmocniłabym puentę. Reszta na plus. Pozdrawiam serdecznie :)
mike17 dnia 12.09.2014 19:11 Ocena: Bardzo dobre
Tak solidne barchanowe galoty byłyby tu mile widziane, bo zimą, a nawet jesienią może przewiać podwozie, i co wtedy?

A mnie się końcówka podoba, bo wnosi coś ze sobą.
Idzie coś tam, a więc szykujta się ludzie!
Nie wiemy, co, a więc tym bardziej jest zagadkowo.

Tak to łapię.
A w ogóle dla mnie, jak idzie jesień, to jakby coś fajnego, mojego.

I tak końcówkę widzę.
msh dnia 13.09.2014 18:20
Bałem się komentować, bo po przeczytaniu nabrałem ochoty na palenie, a prawie trzy lata temu rzuciłem. Nie wiem czyj jest ten kawałek kursywą "ponoć...", ale jest bardziej niż na tak. Kocham jesień, gdy deszcz łomocze w parapety i rzyga rynnami. Końcówkę czytam (z tej miłości do jesieni):
"Trzeba uszczelnić okna, wpuścić jesień"
Pozornie nie ma sensu, ale... To tylko moje zdanie. Wiersz podoba się. Fajnie, że tu byłem. Pozdrawiam serdecznie. msh
Tjereszkowa dnia 13.09.2014 23:43
Dziękuję wszystkim za wizytę :)

Inkaa cieszę się, że choć początek Ci podszedł. A końcówka... zależy kto ma jaki stosunek do nieuniknionego. Mnie ta jesień aż w głowie krzyczy.

Wiktoria dzięki za spojrzenie i propozycję zmiany. Całkiem mi ona do gustu przypadła, bo mówiąc szczerze zastanawiałam się nad wywaleniem tego wersu. Z Twoją zmianą brzmi nawet bardziej po mojemu. :) Muszę jeszcze przemaglować, ale chyba kupię :).

Ajw masz rację. To o taką jesień chodzi + wszystko co chciane lub niechciane, ale nieuniknione. Co do puenty, to jak pisałam Ince - dla mnie jest mocna, bo do peelki w końcu dociera, że się nie wywinie :)

Mike17 - Bardzo podoba mi się Twoje spojrzenie. Miałam nadzieję, że pod pozorną łagodnością ostatniego stwierdzenia będzie wyczuwalne drugie dno z lekką nutką złowrogiego ostrzeżenia. :)
A barchanowe galoty faktycznie czasem mogą się przydać. :)

Msh - przypomniałeś mi, jak "za studenta" należałam do grupki popalającej i jak usłyszeliśmy w radio, że "dziś Międzynarodowy Dzień Bez Papierosa" - wszyscy zakrzyknęliśmy razem: "Właśnie! Fajek nie kupiliśmy!" ;) Kawałek kursywą jest również mój, ale wyróżniłam go, bo leci sobie jakby linią równoległą do głównej myśli. Cieszę się, że odebrałeś ją pozytywnie. :)

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za ślad.
A tak na naprawdę, to bardzo lubię jesień (przynajmniej tą dosłowną).
Antek dnia 16.11.2014 03:31
to jest niezły wiersz, a poprzedni jeszcze lepszy. głowa do góry. rób swoje, a marudzenie zostaw marudom. pzdr
Tjereszkowa dnia 16.11.2014 04:09
Dzięki Antku za komentarz, cieszę się, z pozytywnego odbioru wypocin. Moją działką jest proza, ale czasem lubię poromansować z ciemną stoną mocy. A marudzenie musi być! Toć na niezadowoleniu ze stanu rzeczy wszelki postęp zbudowany :).
Antek dnia 18.11.2014 01:56
aaaa:) jednak proza(k) jaka szkoda. ale rozumiem - zawsze to wyższe półki:) no ja jednak zdecydowanie z maszynowni:) nic to, zajrzę czasami na mostek do Cię:) choć zdecydowanie mi tam za duszno od natłoku słów. strzałka
Tjereszkowa dnia 20.11.2014 00:46
Antku, ale ja z tych co cenią w prozie minimalizm. Zwykle raczej się słownie nie onanizuję :). No chyba, że trzeba.
Antek dnia 20.11.2014 04:29
dlaczego z poza, a nie spoza? tak mi się teraz rzuciło w oczka. a nikt nie zapytał, zatem pytam ja: pytek:)
Tjereszkowa dnia 20.11.2014 08:32
Drogi Antku!
Niniejszym ogłaszam Cię bohaterem miesiąca. Wiesz w ilu miejscach to było publikowane?
I nikt nigdzie nie zwrócił uwagi... A sama autorka szczyci się tym, że rzadko z ortami romansuje...

Dozgonniem wdzięczna :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty