Szopka entuzjasty filmowego - euterpe
Proza » Groteska » Szopka entuzjasty filmowego
A A A

- Wyob­raź so­bie... Sce­na jak z naj­lep­sze­go ro­man­sidła. On spo­tyka ją. Dziewczyna w kwiecis­tej, tiulowej su­kien­ce, którą mo­men­talnie po­rwał wiatr do tańca. Szmin­ka na us­tach w krwis­tych bar­wach, oczy wiosen­ne­go ko­loru ziele­ni i roz­wiane kaszta­nowe lo­ki . Dziewczyna stąpa lek­ko po pia­szczys­tej ścieżce, a  sto­py jej osadzają się miękko w głąb plażowe­go od­cinka. Fa­le roz­bi­jane o skały, wprowadzają element grozy. Słychać krzy­ki mew i szep­ty oceanu.  Chłopak siedzi  na ska­le pok­ry­tej lek­kim mchem. Dos­trze­ga z oddali dziewczynę  i zry­wa się na równe no­gi. Te­raz bieg­nie w jej stronę. Te krótkie ciem­ne włosy, otu­lone mor­ską bryzą oraz lek­ki za­rost zdradzają upływ cza­su, bez spot­ka­nia z cy­wili­zacją. Jed­nak jest coś w nim in­try­gujące­go i uj­mujące­go.

 Bieg­nie tak wzdłuż pia­szczys­te­go brze­gu. Dziewczyna zo­baczyła pędzącego wprost na nią mężczyznę. Przes­tała więc, wciąż pat­rzeć pod drob­ne sto­py, aby por­wał ją zryw ser­ca. Popędziła w stronę mężczyz­ny. Lekko zawstydzeni, po­wita­li się  wzro­kiem. Chłopak dot­kną jej ru­miane­go po­liczka i lek­ko go gładząc, w myślach szeptał czułe słowa. Dziewczyna bez na­mysłu spoj­rzała w piw­ne oczy mężczyz­ny, po chwili zbliżyła swą twarz ku niemu. Czują wza­jem­nie swo­je przyśpie­szo­ne od­dechy. Po­tem lek­ko muskając się war­ga­mi, otwierają w tym samym czasie oczy i...

BUM!! As­te­roida w nich walnęła. Nie, to sta­tek kos­miczny w kształcie as­te­roidy. Wyszli z niego ufo­le i niszczą cy­wili­zację.

Widzisz, to się na­zywa Hap­py End, nie? Kot­ku, to będzie hi­cior! W życiu byś nie po­myślała, że tak to się skończy, a jed­nak..
Tak się ro­bi praw­dzi­we ki­no Pol­skie! Tu trochę miłości, trochę zdra­dy, a tam Scien­ce Fiction. Jeszcze można by ściągnąć z ki­na zachod­niego, to już w ogóle sza­leństwo.

 - A tak można? - za­pytała w kon­ster­nacji.

- Można, Można!!

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
euterpe · dnia 16.09.2014 05:20 · Czytań: 704 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 9
Komentarze
Usunięty dnia 16.09.2014 11:26
Oj... gdyby taki troglodytowaty koleś biegł w moim kierunku to... kurz by znaczył mą bytność chwilową na plaży;)

Szkoda, że nie pociągnęłaś tego nagłego ataku Amora... ale rozumiem, że miało zaskoczyć nagłą zmianą pleneru.

"powitali się wzrokiem" - i chyba lepiej by się czytało, gdybyś się jednego czasu trzymała.

Pozdrawiam cieplutko:)
euterpe dnia 16.09.2014 12:34
Dzięki za sugestie. Troszkę pozmieniałam.
Pozdrawiam ciepło,
Ewa
Dobra Cobra dnia 17.09.2014 18:39 Ocena: Świetne!
Genialne!

Już od drugiego zdania se myślałem, że fajnie byłoby, gdyby przylecieli kosmici i podbili naszą planetę, przeszkadzając w tym miłosnym rytuale zbliżenia się dwojga. I masz!

Toż to ideał opowiadania i to, co próbuje od lat zaszczepić (z oporami!) w mniej entuzjastycznie nastawionych czytelnikach oraz słuchaczach moich opowieści dziwnej treści.

Proza jeszcze nie umarła!

Przecudne! Myślisz tak, jak i ja!


Pozdrawiam,

DoCo :)
euterpe dnia 17.09.2014 19:08
Jestem szczęśliwa, czas umierać. Zrozumiane zostało moje pokręcone poczucie humoru. Dzięki.
You made my day:D
Pozdrawiam
Ewa
Dobra Cobra dnia 17.09.2014 19:24 Ocena: Świetne!
MAsz to u mnie jak w banku!

I made your day! ;)

Doco
euterpe dnia 17.09.2014 19:37
Szkoda, że nie widać, jak nastroszyłam piórka, dzięki Twojej opinii.
Pozdrawiam
Ewa
Dobra Cobra dnia 17.09.2014 22:05 Ocena: Świetne!
Fajnie, że stroszysz. A jak już się nieco ułożą - pisz coś nowego!

DoCo
amsa dnia 17.09.2014 23:05
euterpe - lubię groteskę, lubię kiedy autor mnie zaskakuje, lubię kiedy mogę na koniec parsknąć śmiechem. I tak się stało. Monty i Pyhton byliby z Ciebie dumni, od razu mi się przypomniał początek Sensu życia:).
Jednak masz do poprawki zapis, spacje i takie tam drobne niedociągnięcia, w tym puszek mchu na skale, to raczej porosty być powinny:).

Pozdrawiam rozchichotana

B)
euterpe dnia 18.09.2014 07:22
Cieszę się tak miłym odbiorem, a skoro potrafię rozweselić już trzy osoby (łącznie ze mną), to jestem nawet z siebie dumna. Pozdrawiam serdecznie
Ewa
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty