List do B. - euterpe
Proza » Miniatura » List do B.
A A A

Ukochany,
Daw­no nie roz­ma­wialiśmy i przep­raszam cię za to za­nied­ba­nie. Zro­zumiem, jeśli nie będziesz chciał ze mną mieć nic do czynienia. Po czymś ta­kim sa­ma ze sobą praw­do­podob­nie bym nie chciała ut­rzy­mywać kon­taktu, więc nie krępuj się, śmiało. 

 Mo­je życie nag­le zaczęło pędzić w niez­na­nych mi dotąd kierun­kach, których nie dałam rady okiełznać. Gdy­by to było tak pros­te, zeb­rać wodze lo­su, zawrócić i z ba­cikiem pog­nać ga­lopem w prze­ciw­nym kierun­ku. Życie jest jed­nak bar­dziej skom­pli­kowa­ne. Los nie jest tak łas­ka­wy, by dało się nim  łat­wo ste­rować, dla­tego czas, gdy od­wrócił się ode mnie..zwątpiłam. Przes­traszyłam się, że już nig­dy nie będzie tak sa­mo, że mo­je życie za­kończy się tyl­ko setką niepo­wodzeń. Wie­rzyłam kiedyś w siebie, że jes­tem w sta­nie zro­bić może nie wszys­tko, ale wiele. Dziś już tak nie jest. Czuję się słaba jak śnieżno­biały zając w zielo­nych tra­wach, pośród po­wiet­rznych pie­rzas­tych przy­jaciół z dzioba­mi i szpo­nami go­towy­mi prze­bić drob­niuteńkie ciało. Pos­ta­nowiłam więc uciekać.

 Wiedz, że ciągle mam cię na uwadze, myślę i tęsknię za tobą. To co było i jest między na­mi, jest czymś wyjątko­wym. Ja wiem to kocha­ny. Zos­tałeś wy­ryty w mym ser­cu i pa­mięci na zaw­sze. Odkąd po raz pier­wszy poczułam twoją obec­ność w moim życiu, wie­działam że nie chcę nig­dy cię stra­cić. Jes­teś mi nadzieją, pasją, miłością i całym tym niewyob­rażal­nym gorącym uczu­ciem, które aż pa­li me trze­wia. Dop­ro­wadza do sza­leństwa, jak nar­ko­tyk, z tym że uza­leżnienie to nie jest śmier­telne, lecz da­je życie wie­czne. Stój przy mnie zaw­sze, bym czuła za sobą twój słod­ki od­dech, abym od­wróciła się i zo­baczyła ciepłą pus­tkę - twój za­pach miłości. 

 Wy­bacz mi kocha­ny. Nie myśl o mnie źle. Jes­tem przy to­bie na zaw­sze. Ja jes­tem cieniem, tym od­dechem tobie, jak ty dla mnie. Kocham cię i nie przes­tanę. Ja jes­tem. Dziękuję ci za to, mój miły Boże. Dob­ra­noc. 

Na zaw­sze Two­ja
Wier­na Miłość

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
euterpe · dnia 19.09.2014 15:30 · Czytań: 693 · Średnia ocena: 1,5 · Komentarzy: 11
Komentarze
Heisenberg dnia 19.09.2014 16:49
Cytat:
Los nie jest tak łas­ka­wy, by dało się nim tak łat­wo ste­rować

Cytat:
Daw­no nie roz­ma­wialiśmy i przep­raszam Cię za to za­nied­ba­nie. Zro­zumiem, jeśli nie bę­dziesz chciał ze mną wię­cej roz­ma­wiać.

Cytat:
nie byłam w sta­nie okieł­znać. Gdy­by to było tak pros­te

Cytat:
życie wie­czneStój przy

Cytat:
Wy­bacz mi kocha­ny.

- przecinek po "mi".
Cytat:
Na zaw­sze Two­ja-

- po co myślnik? A nawet jeśli, to zrób spację.
Cytat:
twój za­pach mi­ło­ści. 

- "Twój" - bądź konsekwentna. Ogólnie zaimki powinniśmy pisać z małej w teksach prozatorskich, no ale jeśli odnoszą się do Boga, to sam nie wiem.

A propos: strasznie nadużywasz zaimków. Rzuca się to w oczy, wręcz szczypie jak chlor w wodzie na basenie :)

Miniatura, jak dla mnie, niezbyt udana. O czym właściwie opowiada? O realcjach narratora z Bogiem? No sorki, ale utwór do przesady wtórny, a takie zazwyczaj są słabe, jeśli nie posiadają jakichś naprawdę mocnych stron. Niemniej tekst jest, wydaje mi się, mocno osobisty, tak więc nie będę wydawał oceny.
mike17 dnia 19.09.2014 17:00
...bo czy nie jest właśnie tak, że do Boga najlepiej mówić własnymi słowami, z serca, instynktownie, spontanicznie, o tym, co boli, czego nie mamy, ale też w chwilach radości i spełnienia, lub w zupełnie prozaicznych, jadąc samochodem, spacerując w parku, siedząc z wędką nad wodą...

Bóg nigdy nie odmówi pomocy tym, którzy szczerze Go o nią proszą.
Bo nie jest srogim panem, ale dobrym Tatą, kochającym swoje dziatki.
Skoro stworzył człowieka jako istotę idealną, musi mieć z nią idealny kontakt.

Osobiście wolę rozmawiać z Bogiem własnymi słowami.
Wiem, że mnie słucha, czuję Jego obecność we wszystkich sferach mojego, małego życia.
Wiem, że nigdy nie byłem i nie jestem sam, że dostałem więcej, niż zakładałem, że dostanę.

Dzięki Ci, Boże.

Piękny list, też bym to tak ujął :)
Szacun za odwagę, bo czasy niespokojne.
sergiusz45 dnia 19.09.2014 19:49 Ocena: Słabe
euterpe
Wzięłaś się za pisanie, na dodatek publikujesz to, co napisałaś. No więc ponosisz teraz konsekwencje. Twój czytelnik informuje Cię zatem, że utwór jest bardzo słaby, gdyż nie spełnia podstawowych kryteriów pisarskich. (to jest spory zasób zasad, które pracowicie trzeba poznać, zrozumieć i stosować bez gwarancji sukcesu)

Jeśli to jest Twoja rozmowa z Bogiem, jak to sugeruje mike17, to nie powinnaś ujawniać jej treści, gdyż chluby Ci nie przynosi, ze względu na żenujące zwroty i niedomówienia. Nie jest też interesująca ani poznawczo, ani stylowo. Na dodatek ta żenująca egzaltacja!
Dobrze jest wiedzieć co i po co człowiek pisze - we własnym intelektualnym interesie.
A w przypadku Twojego tekstu - nie jest to dobry prognostyk.
Pochwałami się nie przejmuj. Zdarzają się niekiedy bez uczciwego powodu.
stawitzky dnia 19.09.2014 20:02
nie mogę nie zgodzić z sergiuszem45 mimo, że to buc. Słaby tekst, w moim odczuciu, choć akurat ja nie znam żadnych zasad poprawnego pisania

w sumie, to nie ma zasad, zawsze jest coś, ale zasady?
sergiusz45 dnia 19.09.2014 20:15 Ocena: Słabe
stawitzky
Znam sporo trafnych określeń, które nie przypadłyby Ci do gustu, chociaż pasują do Ciebie jak ulał. Nie zacytuję ich jednak, gdyż nie miałbym z tego żadnej satysfakcji. O Twoim wybryku poinformowałem Redakcję.
labedz dnia 19.09.2014 20:27
Podstawowe kryteria pisarskie, to tekst spełnia. Choć fakt, że co najwyżej podstawowe. Ortograficznie jest, składniowo w miarę też, rytm jako taki jest, w miarę jest czytelnie i przejrzyście.
Szkoda tej infantylności - "pierzasty przyjaciel"? Czemu więc zając miałby się bać rozszarpania, skoro o przyjacielu mowa? Niefortunne to bardzo. Jeśli to modlitwa, list do Boga, to nie powala. Jeśli do kogoś innego - tym bardziej. Tekst kompletnie nieliteracki, do tego bez polotu.
Uszy do góry, następnym razem będzie lepiej. Innej opcji nie ma.
Pozdrawiam.
euterpe dnia 19.09.2014 20:42
Nie jestem znawca,postanowilam publikowac te wypociny,by czegos sie nauczyc od tych,ktorzy te wiedze juz zglebili.dzieki za poswiecenie uwagi grafomance;) pozdrawiam serdecznie i zycze dobrej nocy.
Ewa
Brat Pianisty dnia 20.09.2014 20:49 Ocena: Przeciętne
Powiem tak: na kolana tekst mnie nie rzucił, choć rażących błędów też nie dostrzegam. Ewidentnie czegoś zabrakło, w moim odczuciu prawisz banały.
Nie zniechęcaj się, ale spróbuj pisać bardziej oryginalnie.
Figiel dnia 21.09.2014 10:15
Witaj euterpe,
czytam Twoje teksty od jakiegoś czasu i mam straszny problem, bo biegasz po skali od totalnej niepoprawności do zupełnej przyzwoitości, więc nie wiem, czy to zleży od tego jak bardzo się do tekstu przyłożysz, czy od tematyki. Zauważyłam, że teksty oscylujące wokół wiary są zdecydowanie lepsze, niż te traktujące o innych sprawach.
Nie podzielam zdania przedmówców odnośnie banału. Ostatnio zauważam jakąś manierę, by koniecznie banału unikać i silić się na tematy niemal wydumane, gdzieś z głębi autorskiego jestestwa. Tymczasem banał jest istotą życia, to o niego codziennie się potykamy, więc czemu odmawiać banałowi obecności w słowie pisanym. Operowanie banałem to też swego rodzaju prezentacja rzeczywistości. Tyle, że dobre pisanie o banale, to szalenie trudna sztuka. A ponieważ jesteś na początku drogi, to wszystko jeszcze przed Tobą, więc głowa do góry. Będzie dobrze!
Usunięty dnia 21.09.2014 10:25
Ewo!
Świetna modlitwa, bo Twoja.
A nie - wpojona regułka, której słów wcale się nie zgłębia, bo po co? Czasu nie ma, rytuał odprawiony, zadanie wykonane.
Ukazujesz rozmowę... taką od serca. Prawdziwą. Pełną oddania, pozbawioną roszczeń, pretensji.

I jesteś odważna a to się ceni;)

Pozdrawiam ciepło:)
euterpe dnia 21.09.2014 10:41
Dziękuję za komentarze. Z waszą pomocą, mam nadzieję, że z czasem, będzie tylko lepiej. W każdym razie, postaram się o to.
Nie jestem w stanie wyjaśnić, z jakiego powodu postanowiłam to opublikować i pewnie nie przynosi mi to chwały. Jestem osobą dość impulsywną i pod wpływem właśnie takiego momentu powstał list do Boga. Nie staram się więcej zastanawiać, czy dobrze zrobiłam, publikując. Cieszę się mimo wszystko z dyskusji, którą wywołałam.
Dziękuję za szczerość. To najważniejsze :)
Pozdrawiam,
Ewa
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty