medale tygodnia 4 - travelman
Publicystyka » Felietony » medale tygodnia 4
A A A

 

Dzisiaj przyznaję po raz pierwszy medal platynowy z diamentami – dla marszałka Sikorskiego. Właściwie powinienem obdarować go kaftanem bezpieczeństwa, ale przyznaję medale, nie kaftany, choć to kusząca idea.
Cóż tu pisać o marszałku, słów brak. Odpalił gównianą bombę, w której zasięgu znaleźli się i Tusk, i św. pamięci prezydent Kaczyński ze swoją kancelarią a tak naprawdę cała Polska i jej wiarygodność w NATO i UE. Rzekome, czy nie rzekome, nie wiem, bo trudno nadążyć za oświadczeniami Sikorskiego, propozycje Putina co do polskiej interwencji wojskowej na Ukrainie to rewelacja na skalę światową. Obojętnie, czy Sikorski kłamie czy mówi prawdę (niezależnie od tego gdzie kłamie i kiedy, bo gdzieś kłamie na pewno, tylko nie wiadomo kiedy i ile), wyjawianie treści poufnych ( chyba) lub zmyślanie rozmów między Tuskiem a Putinem na forum międzynarodowym to po prostu szaleństwo. Czy to szczeniacka ambicja popchnęła Sikorskiego do tego, czy regularna choroba umysłowa, a może obydwie te rzeczy naraz – nie mi wnikać tylko psychiatrom. To, że nasz były minister spraw zagranicznych powinien nosić krótkie spodenki, widać było od początku jego obecności w polityce, a na pewno od czasu ujawnienia sławetnych taśm prawdy z restauracji. Jest takie stare przysłowie – Im małpa wyżej na drzewo wchodzi tym bardziej jej dupę widać. A czasem dopiero wtedy widzimy że zamiast głowy ma właśnie cztery litery.
Nie rozumiałem nigdy zachwytów nad umiejętnościami Sikorskiego jako ministra spraw zagranicznych. Wskutek jego, rzekomo genijalnej polityki, Polska obecnie nie uczestniczy w rozmowach Ukraina-UE, Trójkąt Waimarski jest w zupełnej rozsypce a co to tzw. tarcza rakietowa nie pamiętają najstarsi górale. Sikorski, z wiecznie przylepionym do twarzy grymasem świadczącym o słabej pracy układu trawiennego to jeszcze jeden mit PO. Do kolekcji.
Medalu Kopacz, za niekonstytucyjne zjechanie Sikorskiego nie przyznam. I tak już chodzi dzwoniąc orderami jak ruski generał.
 
Medal srebrny – minister Sawicki, jeden z moich ulubionych. Z powodu lenistwa, głupoty lub indolencji nie pojawił się na spotkaniu ministrów UE, gdzie ustalano limity rekompensat dla rolników za embargo na jabłka. Wskutek tego malutka Belgia, gdzie jest pięć jabłek na krzyż, ma przyznany ponad dwukrotnie większy limit na odszkodowania dla sadowników niż Polska, największy eksporter jabłek do Rosji. Już za to minister powinien być obtaczany w smole i pierzu, wygnany z ministerstwa i skazany na prace społeczne przy zbiorze jabłek. Albo na żarcie przez rok samych ogryzków.
Nazwał polskich rolników frajerami – bo zamiast decydować się na 27 groszy za zniszczenie kilograma jabłek wolą 15-20 groszy za kilogram w skupie.
Powinien zastanowić się dlaczego wolą. Zachowanie rolników pokazuje ich zaufanie do Polski i do ministerstwa rolnictwa. Sawicki pieniądze obiecuje „kiedyś” – bez jasnego terminu, więc za 6-7 miesięcy – jeżeli w ogóle) a w skupie są od razu. W dodatku za całość zbiorów a nie za część. Wystarczy przypomnieć sobie deklaracje ministerstwa rolnictwa w sprawie rosyjskiego embarga na polską wieprzowinę. Kalemba, który sprawiał wrażenie jakby go prostu z chlewa wyciągnęli i pobieżnie tylko z gnoju obtarli, zarzekał się, że embargo zostanie zniesione po kilku tygodniach. Jak było – wszyscy wiemy. I to, że deklaracjami polskiego rządu można sobie to i owo podetrzeć wiedzą teraz także rolnicy. Skomplikowane procedury, niepełne pokrycie zbiorów, indolencja i arogancja urzędów sprawiają, że polski rolnik stara się trzymać jak najdalej od urzędników.
Żałuję, że przy nominacji na ministra prezydent Komorowski nie przywitał Sawickiego tak jak powitała go onegdaj na radzie ministrów minister Fedak – słowami spierd....
 
Medal brązowy - Pakiet klimatyczny i wszyscy jego zwolennicy.
Idea pakietu przypomina zakaz puszczania bąków przy sprzątaniu miejskiego szamba. Nie wiem, czy całe to zamieszanie to skutek działań lobby producentów wiatraków czy elektrowni jądrowych, czy tylko jest to tylko przejaw masowej histerii jak strach przed świńska grypą czy ebolą.
Tylko Chiny produkują oficjalnie w tydzień tyle CO2 co Europa „zaoszczędzi” przez rok. A nieoficjalnie w cztery dni. USA, Arabia Saudyjska, Indie, Rosja – najwięksi producenci dwutlenku węgla w nosie mają pakiet klimatyczny.

Nie jest tajemnicą od czasów publikacji poufnych maili w Wikileaks, że klimatolodzy zrobili sobie z tzw. Globalnego Ocieplenia źródło finansowania. Tak jak WHO z różnych rodzajów grypy czy choroby szalonych krów. Zawodowi siewcy paniki, tacy jak Al Gore, dobrze żyją z tego, że jeżdżą po świecie i na kontraktowanych wykładach opowiadają bajki. Tymczasem nie ma żadnego dowodu, że jakiekolwiek zmiany klimatyczne Ziemi maja coś wspólnego z emisją CO2. Przypominam także, że największym emitentem dwutlenku węgla jest sama przyroda. Cała nasza cywilizacja emituje rocznie 0,008 tego co na stałe jest zawarte w ziemskiej atmosferze. I mniej niż jedną milionową cześć całkowitej ilość CO2 na Ziemi.
Zamiast bez sensu wydawać kasę na mrzonki i utopię powinniśmy inwestować w badania nad zimną syntezą termojądrową. Byłby z tego jakiś pożytek. Ale nie od dzisiaj wiadomo, że urzędnikom o żaden pożytek nie chodzi.
 
Nagroda pocieszenia dla Synodu. Z dużej chmury żaden deszcz. Patrząc na armię starców deliberujących nad współczesnym światem mam wrażenie jakby stado wielorybów usiłowało rozgryźć jak działa kalkulator. Ślepych wielorybów.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
travelman · dnia 26.10.2014 17:18 · Czytań: 449 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 0
Komentarze

Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.

Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty