Stary człowiek wiele może cz. IV - euterpe
Proza » Obyczajowe » Stary człowiek wiele może cz. IV
A A A

 

Pokiwałam nieśmiało głową. Zastanowiłam się chwilę. Może to i jakieś rozwiązanie. Szybki zarobek, prawie bezbolesny, tylko ten uraz psychiczny, który z pewnością z moim szczęściem, by mnie nie ominął. Chyba jednak odmówię.

A niech to! Taka szansa stracona przez idiotyczne wychowanie

- Niech pan nie zaczepia młodych dziewcząt! – warknęła Helena.

- Ja nie zaczepiam, ja podrywam!

Mężczyzna chyba nie bardzo był świadom, jak postępować uwodząc kobietę. W każdym razie patrzyłam na niego z niewielką awersją, choć ukrywałam ją skrzętnie pod oszczędnym uśmiechem.

- To tym bardziej, proszę opanować swoje spierniczałe popędy!

Umilkł. Najwyraźniej nie godził się z przelicznikiem życia na ilość lat. Na tym tle wypadał w swoich oczach i pewnie wielu dzieci, dość blado.

Mimo wszystko, postać pana Andrzeja, propozycja zmiany płci i całe to gender, zmusiło mnie do refleksji. Zastanawiałam się, skąd przyszła moda na takie „zmiany” w wychowaniu seksualnym? Dokąd idzie postęp? Gdzie podziała się mądrość, biologia, prawa natury? Dlaczego Greenpeace jeszcze nie zaczęło protestować? Powinni przykuć się do jakiegoś ministra lub innego ważniaka, aby zapobiec wprowadzaniu przedmiotu traktującego o gender. Dlaczego muszę się zastanawiać nad tym, czy być dziewczyną, a może chłopakiem, kobietą z jajami, albo tylko sobą? Czemu nie mogę powiedzieć otwarcie:

„Nie chcę, aby moje dziecko kiedyś uczyło się w szkole, miejscu, które kojarzy z edukacją, że chłopiec może nosić sukienki, a dziewczyna kochać drugą – dogłębnie!”

Gdzie się skończyła moja demokracja? Wierzyłam w nią. A teraz… Wolność słowa? Czyste brednie, skoro nawet w Internecie za każde słowo, będące nie po myśli administratora, czeka cię ban. Kogo mam podać do sądu, gdy czuję, że obrażana jest moja religia i zatracane granice dobrego smaku? Z kim walczyć o nasze dobro?

No tak. Poprawność polityczna. Pewnie ten mały fragment zostałby wycięty, gdyby tylko znów istniała koncepcja cenzury. Jednak jej nie ma. Czy aby na pewno?

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
euterpe · dnia 31.10.2014 09:50 · Czytań: 504 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 6
Komentarze
Krystyna Habrat dnia 02.11.2014 18:00
Przeczytałam wszystko, tylko dla wyrobienia sobie ostatecznej opinii brakuje mi pewnych przesłanek.
Po pierwsze, nie wiem, czy opowieść będzie się toczyć dalej, bo nie jest to zaznaczone żadnym cdn, ale z treści wynika, że jak głosił Czechow, strzelba z pierwszego rozdziału musi jeszcze wystrzelić, czyli musi tu coś wyniknąć z działań, świetnie wcześniej scharakteryzowanych pań - szefowej oraz oddziałowej. Zatem cd powinno być.
Po drugie, mam wrażenie, iż zaczęłaś przyspieszać i wytracasz pomysłowość na rzecz teoretyzowania. Nie wiem, czy to dobrze czy mniej, bo różnorodność jest wskazana, o ile wprowadzane przemyślenia są odkrywcze.
Po trzecie, gdybym chciała ocenić całość, musiałabym poznać poziom twojej kreatywności poprzez ustalenie na ile jest to wymyślone, a ile w tym opisu branego z obserwacji i własnych doświadczeń. Ale nie musisz mi na to odpowiadać, tłumacząc się, czy jesteś ową dietetyczką z hospicjum, czy to tylko wymyślone, bo zakładam, że np pół na pół i to wystarczy. Wyobraźnia musi mieć oparcie w doświadczeniu życiowym, żeby nie bujała zbytnio w obłokach. Według mnie, wszystkie te warunki spełniasz i pisz tę opowieść dalej, bo ciekawie rozpoczęłaś. Tylko zbytnio nie przyspieszaj, żeby się to nie odbiło na jakości. Jak dotąd - podoba mi się i nie cofam wcześniejszych pochwał. Masz dobre wyczucie szczegółu i zmysł obserwacji. Do tego sprawne pióro oraz zmysł dyskretnego humoru, co niezbędne przy wprowadzaniu trudnych tematów.
euterpe dnia 02.11.2014 18:34
Może masz rację, Krysiu w związku z tym przyśpieszaniem. Ciąg dalszy nastąpi, aczkolwiek najpierw muszę się wyzbyć przeziębienia, gdyż katar całkowicie uśpił moją kreatywność. Teraz siedzę nad paroma zdaniami przez godzinę z przerwami na kichanie i otarcie zakatarzonego nosa. Niebawem ukaże się moje kolejne opowiadanie, które pisałam w sumie równolegle. Wiem, że to trochę pomieszanie z poplątaniem, ale taka już jestem.
Dziękuję za komentarz i tyle pochwał. Życzę udanego zakończenia weekendu.
Pozdrawiam serdecznie,
Ewa
Dobra Cobra dnia 02.11.2014 20:39 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo celne rozmyślania pod koniec tej części!

Tak się zastanawiam, dlaczego tak krótkie framgmenty tej opowieści wstawiasz? Piszesz ją na bieżąco może?

Fajnie się wciągnąłem a tu stop! Może zbyt wcześnie wziąłem się za czytanie???


Proszę o kolejne odsłony!


Pozdrawiam,

DoCo
euterpe dnia 02.11.2014 20:54
Witam Cię ,dawno niewidziana, niesłyszana, Dobra Cobro. Cieszę się, że zaciekawiłam Cię opowieścią. Ciąg dalszy nastąpi, jednak za jakiś czas, teraz trochę ja cierpię dole i niedole:p
Grypa ma to do siebie, że we mnie zabija wszystko, co twórcze, poza majakami typu "różowy słoń na ścianie", "pająki na żyrandolu" itd.
Dziękuję za odwiedziny i komentarz:)
Pozdrawiam serdecznie,
Ewa
Miroslaw Sliwa dnia 02.11.2014 23:24 Ocena: Bardzo dobre
Witaj Ewo.
Szybko zdrowiej.
Odnoszę wrażenie, że za bardzo się śpieszysz z tym pisaniem. Przecież tematyka Twoich tekstów jest interesująca, a Ty potrafisz, bo przecież czytałem, stworzyć bardzo zgrabny kawałek literatury, ale i w tym tekście i w Rozbiciu są takie niewielkie fragmenty, przepraszam, zupełnie niedopracowane.
Przecież wiesz, że coś takiego, taki nieudany fragment potrafi rozwalić całą robotę.
Domyślam się, że to przez chorobę, dlatego nie bierz się za pisanie jeśli nie jesteś w formie.
Ponieważ jednak znam całość, a jak piszesz będzie więcej, poza tym podobnie jak Dobrej Kobrze podobają mi się Twoje przemyślenie dlatego masz ode mnie bardzo dobrze.
Ewo, pamiętaj: niech tekst nabierze mocy urzędowej.:) Jeśli coś napiszesz, to nie publikuj tego od razu. Wróć do tekstu na drugi dzień, a potem jeszcze następnego dnia i zobaczysz ile sama własnych błędów wyłapiesz. Znam to z autopsji. Może i tak wszystkich błędów się nie ustrzeżesz (mnie się nigdy nie udało), ale na pewno konstrukcja tekstu Ci się nie rozpadnie.
Jeszcze raz rychłego powrotu do zdrowia życzę.
Trzymaj się. :)
Mirek
euterpe dnia 02.11.2014 23:31
Masz rację, Mirku. Pośpieszyłam się z tym tekstem, ale czasem już tak mam. Jestem od urodzenia w zimnej wodzie kąpana, stąd też częste choroby, choć podobno chłód powinien konserwować:p
W każdym razie, będę grzecznie wracać do zdrowia:D
Pozdrawiam serdecznie,
Ewa
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty