Pafnucy - Sleepless
Proza » Groteska » Pafnucy
A A A
Od autora: Jeśli będziecie chcieli, to będzie ciąg dalszy.

Pafnucy szedł wśród deszczu, szamocząc się z parasolem. Miał mocno w czubie, gdyż wracał właśnie z imprezy zorganizowanej dla wszystkich Pafnucych w mieście. A trzeba wiedzieć, że miasto było ogromne. Betonowe kominy wyrzucały z siebie czarny jak smoła dym. Ludzie krztusili się własnym oddechem. Ale Pafnucy był zadowolony, lubił tu mieszkać. Codziennie wychodził po gazetę ze swoim czarno-białym psem. Wieczorami palił czarno-białe cygaro i podcierał się czarno-białym papierem toaletowym. Nie miał nic przeciwko takiemu życiu. Czasem tańczył sam ze sobą w takt Koncertów Brandenburskich. Gdy to mu nie wystarczało, zapraszał do tańca psa. W soboty wychodził przed blok i zaliczał grę w klasy narysowaną przez dzieci. Na początku sąsiedzi trochę dziwili się, ale z czasem przyzwyczaili się do tego widoku.

Teraz szedł ulicą, wiatr strącał liście z drzew, a one spadały na jego kapelusz. Nie wiedział, że pies zdążył wcześniej otworzyć drzwi kluczem i opuścić mieszkanie. Teraz wybiegł mu na powitanie. Łasili się do siebie przez dobre 10 min. Pies podał mu swoją puchatą łapę i zamiauczał z uciechy. Pafnucy zdjął z głowy kapelusz i wyczarował z niego dwa króliki, które następnie pies zjadł. Mieli na całym świecie tylko siebie. Wsiedli na zwariowaną karuzelę, która stała na boisku pod ich blokiem i która nigdy się nie zatrzymywała. Wznosili ręce z zachwytem w górę i wiwatowali. Pafnucy na chwilę zapomniał, że matka go wyklęła. Jego relacje z rodzicielką nigdy nie układały się zbyt dobrze. Gdy mieszkał w domu rodziców, ciągle chorował na depresję i nic mu się nie chciało. Wolał pisać wiersze i bazgrać po ścianach. Wiedział jednak, że potrzebny był mu konkretny fach. Zdobył go więc, a teraz pracował w czarno-białym mieście, w jednej z jego wielu fabryk. Nie był to jego wyśniony zawód, ale w domu mógł pisać ile chciał. W fabryce zajmował się wbijaniem gwoździ do butów. Jego kolega obok wyjmował te gwoździe. Oba stanowiska pracy zostały stworzone w ramach przeciwdziałania bezrobociu. Przy tym zajęciu Pafnucego dławił dziwny ból egzystencjalny. Ale o tym cicho sza.

Gdy Pafnucy bawił się z psem, od strony parku nadeszła jego ciotka. Ciotka miała lekką nadwagę, przefarbowane na rudo włosy uczesane w gruby kok, czerwoną szminkę i zbyt dużą ilość pudru na policzkach. Jej żakiet i spódnica zgrzytały pewnością siebie ciotki oraz od krochmalem. Gdy zobaczyła siostrzeńca, pokręciła z dezaprobatą głową. „Co się porobiło z tym młodzieńcem” – pomyślała.

- Pafnucy, nie było się na spotkaniu Towarzystwa Oświatowego. Powinieneś się był pojawić, by pokazać jaki z ciebie porządny obywatel.

Czas zaprzeszły używany przez ciotkę był jedyną rzeczą jaką Pafnucy w niej lubił. Przywodziło mu to na myśl prastare dęby i grody otoczone warowniami.

- Nie byłem, bo miałem katar – skłamał. Za nic w świecie nie przyznałby się ciotce, że uważał Towarzystwo za idiotyzm.

- Rozumiem – odpowiedziała ciotka z godnością, choć nie za bardzo mu uwierzyła.

Po chwili był już w odwrocie, postukując obcasami.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Sleepless · dnia 13.11.2014 11:36 · Czytań: 571 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 2
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Miladora dnia 15.11.2014 02:32
Cytat:
Jeśli będziecie chcieli, to będzie ciąg dalszy.

Ja chcę. :)
Twój Pafnucy wzbudza sympatię, no i jest intrygujący.
Poza tym dobrze napisany tekst i ma klimat. Lubię takie, z nutką małej jakby nonszalancji i absurdu.

A to parę drobiazgów, żebyś miał/a co robić: ;)

Cytat:
Co­dzien­nie wy­cho­dził po ga­ze­tę / W so­bo­ty wy­cho­dził przed blok

Cytat:
Na po­cząt­ku są­sie­dzi tro­chę dzi­wi­li się, ale z cza­sem przy­zwy­cza­ili się do tego wi­do­ku.

Trochę byli zdziwieni?
Cytat:
Teraz szedł / Teraz wy­biegł

Cytat:
przez dobre 10 min.

- dziesięć -
Cytat:
Pies podał mu swoją pu­cha­tą łapę

Zbędne.
Cytat:
w jed­nej z jego wielu fa­bryk.

Zbędne. "Jego" masz zaraz potem.
Cytat:
zgrzy­ta­ły pew­no­ścią sie­bie ciot­ki oraz od kroch­ma­lem.

- i krochmalem - albo - od krochmalu -
Cytat:
Czas za­prze­szły uży­wa­ny przez ciot­kę był je­dy­ną rze­czą(,) jaką Paf­nu­cy w niej lubił.


Miłego, Sleep :)
Sleepless dnia 15.11.2014 10:54
Dzięki za komentarz i uwagi.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty