nigdy nie jest za późno żeby zostać niechcianym - Wiolin
Poezja » Wiersze » nigdy nie jest za późno żeby zostać niechcianym
A A A

tyle wzeszło w nas niestałości

zarastam chłodem

dawno zapomniałem już

piegowaty smak ciepła

 

tak daleki wypatruję zimy

odlatują ze mnie wszystkie ptaki

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 20.11.2014 04:51 · Czytań: 759 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 13
Komentarze
Zola111 dnia 20.11.2014 09:09
Wiolinie,

czytam bez ostatniego wersu, i jest mi bez niego o wiele lepiej.
A jeszcze lepiej, gdy przestawiam wersy, wysnuwam jako pointę ten smakowity wers:

Cytat:

tak da­le­ki wy­pa­tru­ję zimy
od­la­tu­ją ze mnie wszyst­kie ptaki


Ale i tak nisko się kłaniam, bo poezja - przepiękna!

z.
Miladora dnia 20.11.2014 12:58
Zola111 napisała:
czytam bez ostatniego wersu,

Faktycznie on chyba za dużo dopowiada. :|
A gdyby tak skrócić - może jeszcze zdążysz - ?

Mam jedną uwagę, Wiolinku:
Cytat:
dawno za­po­mnia­łem już
pie­go­wa­ty smak cie­pła

Pamiętam piegowaty smak ciepła.
Nie pamiętam piegowatego smaku ciepła.
Taka sama odmiana będzie przy "zapomniałem", bo "zapomniałem" jest przeczeniem.
Czyli - dawno zapomniałem już piegowatego smaku ciepła.
Tak jak można zapomnieć kluczy, hasła czy portfela.

Ale treść jest prawdziwa. Bo niestety bycie niechcianym dość często spotyka ludzi.


Serdeczności :)
Lilah dnia 20.11.2014 16:14
Świetny tytuł, Wiolinie, wiersz też.
Tak to bywa w życiu - najpierw jesteśmy dla kogoś wszystkim, a później stajemy się niepotrzebni, chłód zastępuje ciepło, bez którego tak naprawdę nie da się żyć.

Pozdrawiam :)
zyga66 dnia 20.11.2014 21:22 Ocena: Świetne!
nic nie zmieniaj, jest świetny...pozdrawiam,Zyga
al-szamanka dnia 20.11.2014 21:47 Ocena: Świetne!
Skrócona końcówka pasuje, jest lepiej.
Natomiast mam problem z zapomniałem już piegowatego smaku ciepła.
Gdyby to było nie zapomniałem piegowatego smaku ciepła, to ok.
W ten sposób mi nie gra.
Ale... co zapomniałem? Piegowaty smak ciepła :)
Wiersz cudny.

Pozdrawiam:)
Miladora dnia 21.11.2014 00:41
Jak się okazuje, może być różnie. :)
„Kiedy mowa o znaczeniu ‘nie wziąć czegoś przez nieuwagę czy roztargnienie’, wtedy zapomnieć na pewno wymaga dopełniacza. Mówi się i pisze np. zapomniałem (kogo? czego?) telefonu, zapomniałem (kogo? czego?) biletu, zapomniałem (kogo? czego?) notatnika z ważnymi zapiskami itp.
Inaczej dzieje się wtedy, gdy w grę wchodzi znaczenie ‘przestać się kimś lub czymś interesować, zaniedbywać kogoś, coś’. W takiej sytuacji czasownikowi zapominać towarzyszy przyimek o i odpowiedni wyraz (przymiotnik, zaimek, rzeczownik) stojący w miejscowniku, np. zapomniałem (o kim? o czym?) o twoich urodzinach, zapomniałem (o kim? o czym?) o wyniesieniu śmieci, zapomniałem (o kim? o czym?) o ważnym spotkaniu itp.
Możliwa bywa również składnia celownikowa bezokolicznika zapomnieć – zapomnieć coś komuś (czyli ‘wybaczyć’), np. Już dawno zapomniał jej złe zachowanie na dyskotece; Po latach zapomniał siostrze przykrości, które przez nią miał. Rzadko się tak jednak dzisiaj mówi czy pisze.
Okazuje się, że czasownika zapomnieć wolno też używać w konstrukcjach z biernikiem, a zatem trudno je uznać za uchybienie gramatyczne, jak sądzą niektórzy. Musi tylko chodzić o znaczenie ‘przestać mieć coś w pamięci, nie myśleć już o kimś lub o czymś, zerwać związek uczuciowy z kimś, z czymś’”.
Obcy język polski – dr Maciej Malinowski.

Mam wrażenie jednak, że częściej używa się słowa "zapomnieć" w sensie "nie pamiętać" w konstrukcji z dopełniaczem "kogo/czego".
Ale może to zależy od tego, o czym się zapomniało? :)
zyga66 dnia 21.11.2014 10:09 Ocena: Świetne!
hmm, czasmi perfekcja niszczy urok, pozdrawiam Zyga ;)
marukja dnia 21.11.2014 12:09
Nostalgicznie, z sentymentem i piękną puentą, choć smutno wybrzmiewa, jeszcze długo po czytaniu. Miło tu pobyłam, pozdrawiam serdecznie!
aleksander81 dnia 22.11.2014 16:19
pięknie zobrazowana samotność po opuszczeniu Wiolinie, widzę nawet taki obrazek wykorzystania/wyssania kogoś do cna i odrzucenia później. Może trochę ekstremalnie ale życiowo. pozdrawiam serdecznie :)

Aleksander
ajw dnia 22.11.2014 17:11
Świetny tytuł, bardzo życiowa treść, ale wydaje mi się, że "zapomniałem już" powinno być kogo, co? - piegowaty smak ciepła, ale nie mam pewności. W kazdym bądź razie w tym miejscu mi zgrzyta. Pozdrawiam :)
Kameadore dnia 25.11.2014 18:41 Ocena: Świetne!
To jest przepięknie napisane. Z polotem i wyczuciem.
Chociaż tytuł jest pretensjonalny i nie podoba mi się. Ale co tam tytuł, to tylko tytuł, puenta wynagradza mi wszystko :)

Cytat:
tak da­le­ki wy­pa­tru­ję zimyod­la­tu­ją ze mnie wszyst­kie ptaki


jest zwyczajnie piękne.


Kamea.
Wiolin dnia 25.11.2014 20:18
Witaj Zolu.

Już wcześniej wiersz wisiał z Twoją podpowiedzią, tyle że nie miałem kiedy odpisać na komentarze. Teraz to ja kłaniam się za cenną podpowiedź. Pozdrawiam.


Miladoro.

Zamieszałaś mi nieźle tym "Piegolem". Dziękuje zatem za obszerne wytłumaczenie co z czym jeść. Pozdrawiam serdecznie.


Al - szamanko.

Jak widzisz, analizy są bardzo przydatne, niczym w psychologii sugestie i podpowiedzi wnętrza. Bardzo się cieszę że do mnie zaglądasz i to z takimi słowami. Bbb dziękuję.


Witaj Zygo.

Czasem tak - masz rację. CZASEM, ma jednaki tak szerokie spektrum pojęciowe, że trudno je ogarnąć. Tymczasem pozdrawiam.


Witaj Marukio.

Cieszę się że zaglądasz czasem na pp, tym bardziej pod mój wiersz. Bbb dziękuję. Pozdrawiam.


Aleksandrze.

Tak właśnie - to wszystko dzieje się w okolicy tego co napisałeś. Wszystko inne od życia, nie jest już tak ekstremalne. Pozdrawiam i dziękuję.


Witaj AjW.

Już się Twoje zgrzytanie dokonało na nie :).Miło że wpadłaś z taką uwagą. Pozdrawiam serdecznie.


Komeadore.


Właśnie wracam spod wiersza, niepodobającego się Tobie. Miło mi że teraz chociaż dokonało się na plus. Pozdrawiam.
akacjowa agnes dnia 25.11.2014 21:08
Ostatnio w Twoich wierszach jest chłodno, samotnie, tęsknie, ale nadal pięknie. A "piegowaty smak ciepła" poważnie mnie rozkleił.
Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:76
Najnowszy:wrodinam