Nowa rzeczywistość. - Koszmar
Proza » Miniatura » Nowa rzeczywistość.
A A A
Szedł prosto przed siebie, a w jego głowie rodziła się myśl, by już nigdy nie wrócić do tych miejsc, gdzie czuł się naprawdę szczęśliwy. Odwrócony plecami do zachodzącego słońca, jakby stroniąc od gasnącego już blasku, beztrosko kierował swe kroki w nieznane. Uciekał? Tak, przed tym, co było wczoraj, przed wspomnieniem niosącym ukojenie osamotnionej duszy, przed znajomym widokiem magicznego krajobrazu. Obawiał się tej nowej, innej rzeczywistości, która go czekała, lecz rozsądna świadomość dodawała sił. Powtarzał czasem: 'tak będzie lepiej', by przekonać samego siebie i uspokoić sumienie, które często jeszcze odzywało się z wyrzutem: 'nie zrobiłeś nic, by to zmienić!'...

...Czy jednak można oszukać samego siebie? Początkowo był tego pewny, ale z każdą mijającą chwilą pojawiały się wątpliwości. Co jeśli ta obecna bezradność wywoła w przyszłości żal bezwzględnych myśli, że wszystko mogło być inaczej? Czy wystarczy wtedy ciche westchnienie 'trudno', by stłumić to, co tli się jeszcze w skamieniałym sercu? Wciąż poszukiwał odpowiedzi. Zszedł więc z piaszczystej drogi i wdrapał się na niewielki pagórek. Chciał spojrzeć jeszcze raz na to, co z takim uporem decydował się opuścić. Widok, który ukazał się jego oczom stanowiłby z pewnością natchnienie dla niejednego poety. Słońce powoli chyliło się ku zachodowi rozświetlając ostatkiem sił otaczający go świat...i wtedy zrozumiał...

...Nie można od tak zapomnieć, odejść ze zwieszoną głowa, poddać się zaistniałej sytuacji. Niezależnie od okoliczności taka postawa pogłębia jedynie negatywne emocje żyjące we wnętrzu człowieka, a zbierane przez lata za nic nie przybliżają do szczęścia. Być może tak jest łatwiej, ale czy w ten sposób nie czynimy z siebie męczennika okrutnego losu? A przecież można przejść przez życie z uśmiechem na twarzy wśród przyjaciół, którzy są tuż obok, na wyciągnięcie ręki, jeśli tylko zechcemy ich zauważyć. Teraz, wiele rzeczy wydało mu się mienić w jaśniejszych barwach. Nie do końca jeszcze ostygł w nim zapał zimnego buntu, lecz pierwszy szał zagubionych myśli już minął. Siedział tak bez ruchu wpatrzony w horyzont godzinę może dwie, bo nawet czas uwolnił jego umysł od swej mocy przemijania. Ogarniał go spokój, którego uparcie szukał tego dnia i starał się wierzyć, że wszystko się ułoży. 'Czas wracać' - pomyślał. Chociaż czuł w głębi, że świat jeszcze nie jest na to gotowy.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Koszmar · dnia 17.10.2008 08:37 · Czytań: 739 · Średnia ocena: 2,67 · Komentarzy: 7
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
ginger dnia 17.10.2008 14:11 Ocena: Dobre
Hmpf... Sama nie wiem, jak to ocenić... Bo z jednej strony się zgadzam - ucieczka nie jest rozwiązaniem, z drugiej... Czasem rozwiązuje sporo rzeczy - sprawdzone organoleptycznie ;)
Generalnie to takie przemyślenia spisane są... W jakimś większym tekście takie kawałki jako zwolnienie akcji bardziej mi się podobają niż jako samodzielne twory... Och, znowu się czepiam ;)
Koszmar dnia 17.10.2008 16:00
Brakuje mi zapału na dłuższy tekst ;)
Uznajmy, że pisałem sobie 'do szuflady' ;)
Jack the Nipper dnia 17.10.2008 20:58 Ocena: Przeciętne
Ja się zgodzę z ginger - jako wtręt w jakims dłuższym tekście to by się sprawdziło, a samo... cóż, tchnie moralizatorstwem a'la Gazeta Wyborcza. Zwłaszcza początek trzeciego akapitu. Pewnie to nie jest zamierzone, ale styl wypowiedzi przypomina jedynie słuszne prawdy objawione.
Koszmar dnia 18.10.2008 01:23
chyba jednak pisanie mi się znudziło xD
za poważnie do tego podchodzicie, a nie o to mi chodziło :p chyba zostawię Wam dla użytku własnego kawałek tej piaskownicy xD
ginger dnia 18.10.2008 01:37 Ocena: Dobre
Ty się nie zrażaj, tylko ucz :yes:
I ciesz, że za Twój tekst się zabrali tacy delikatnie ludzie jak Jack i ja :smilewinkgrin:
DamianMorfeusz dnia 18.10.2008 08:41
Przemyślenia z pamiętnika - tak to dla mnie brzmi.
Nie rozumiem, dlaczego chcesz od nas uciec ;)
Piszesz poprawnie, a skoro pisałeś sobie tylko i jedynie do szuflady, to nie rozumiem dlaczego to upubliczniłeś ;) Pisz, umieszczaj tutaj i się przejmuj :yes: tym co Ci ludziska piszą.
valdens dnia 18.10.2008 13:47 Ocena: Dobre
Tak. Dodaj trochę akcji do tych przemyśleń i będzie git. Sam obraz z tym piaskiem, człowiekiem i zachodem słońca całkiem dobrze Ci wyszedł. To jest plastyczne, to widać. Szkoda, że ostatni akapit jest jak tata gaszący telewizor.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty