atmosfera - marukja
Poezja » Wiersze » atmosfera
A A A

płochliwe słońce za lodową chmurą
budzi się półsnem w kociej samotności
pomiędzy nami papierowe myśli
słodkim nastrojem pudrują złe twarze

nie liczę głosek niewinnie oburzam
rytm bez melodii śpiewaj i pisz wiersze
mętnie-matowe wciąż wiją się głodne
w przedśpiechu umyj gliniane naczynia

lodowe słońce za płochliwą chmurą
wieczornie ziewa kolorując niebo
czekam aż w lustrze postyczniowe aury
założą zieleń w kolorze piżamy

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
marukja · dnia 14.02.2015 06:36 · Czytań: 847 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 19
Komentarze
Miladora dnia 14.02.2015 15:18
Ładny biały wiersz, Mja. :)
Podoba mi się też zabieg z odwróceniem słów w pierwszym wersie pierwszej i trzeciej zwrotki.
Dobry klimat czegoś nieuchwytnego, co dzieje się pomiędzy dwojgiem ludzi.

Z jedną uwagą:
Cytat:
cze­kam aż w lu­strze po­stycz­nio­we aury
ubio­rą zie­leń w ko­lo­rze pi­ża­my

Tu masz rym zbliżony "aury/piżamy", więc dobrze byłoby się go pozbyć.
Wystarczyłoby dać:
- cze­kam aż w lu­strze po­stycz­nio­wa aura
ubierze zie­leń w ko­lo­rze pi­ża­my -
"Aura" to w zasadzie liczba mnoga, gdyż mieści w sobie cały szereg różnych czynników.

Z przyjemnością przeczytałam - jest delikatnie i nastrojowo pomimo tych "złych twarzy".

Serdeczności :)
al-szamanka dnia 14.02.2015 16:23 Ocena: Świetne!
Piękny wiersz.
Czytam i czytam, i chyba muszę mieć bardzo zadowolony wyraz twarzy.
Bo wchłaniam w siebie każde słowo po kolei i zastanawiam się ile wrażliwości posiada osoba, która potrafi tak napisać.
Cytat:
lo­do­we słoń­ce za pło­chli­wą chmu­rą
wie­czor­nie ziewa ko­lo­ru­jąc niebo

No sama powiedz, czyż nie jest to czarowne?

Pozdrawiam:)
marukja dnia 14.02.2015 18:33
Dziękuję ślicznie, Mila, za pochylenie się nad wierszem. Ogromnie cieszę się z Twojego ciepłego odbioru.
Cytat:
Dobry klimat czegoś nieuchwytnego, co dzieje się pomiędzy dwojgiem ludzi.
- dokładnie o przybliżenie takiej atmosfery mi chodziło :)
Jeśli chodzi o aury, to na pewno przemyślę sugestię.
Pozdrowienia i miłego wieczoru, Mila! :)

Al-szamanko, dziękuję za odwiedziny. Twoje zadowolenie na Twarzy do dla mnie sama radość :)
Cytat:
No sama powiedz, czyż nie jest to czarowne?
- przyznaję i sama zaczynam się zastanawiać, jak to wymyśliłam ;)
Kłaniam się wdzięcznie za tak miły komentarz i przesyłam moc serdeczności!
Lilah dnia 14.02.2015 18:53
Piękny wiersz, marukjo. Urzekło mnie zwłaszcza to słońce, które koloruje niebo, ziewając.
Ale tu:
Cytat:
cze­kam aż w lu­strze po­stycz­nio­we aury
ubio­rą zie­leń w ko­lo­rze pi­ża­my

nie bardzo mi pasuje słowo ubiorą. Można ubrać się w zieleń, a
zieleń np. nałożyć

Pozdrawiam :)
Usunięty dnia 14.02.2015 20:31 Ocena: Świetne!
Cudowny wiersz, świeży . Świetny zabieg w pierwszym wersie ;)

Pozdrawiam ;)
Zola111 dnia 14.02.2015 20:36 Ocena: Świetne!
Bardzo, bardzo, Marukjo. Rytmicznie, na biało, z klimatem. Naprawdę jest tu "atmosfera".

Buziaki, z.
Antek dnia 15.02.2015 01:46
podoba mi się Twój wiersz. wprowadza klimat oczekiwania na wiosnę(?) taaa, rytmiczny biały wiersz. udany wypiek. pzdr
marukja dnia 15.02.2015 10:30
Lilah, jak miło, że ziewające słońce podoba Ci się. :) Tak, jeśli chodzi o ostatni wers, na pewno przemyślę ten 'ubiór' i poprawię. Dziękuję za sugestię i odwiedziny, pozdrowienia!

Apollo, fajnie, że wpadłeś i zostawiłeś ślad. Dziękuję! :)

Zolu, Twoje bardzo bardzo bardzo dużo dla mnie znaczy. :) Kłaniam się wdzięcznie, buziaki!

Antku, ciesze się ogromnie, że wypiek smakował. ;) Dzięki wielkie za komentarz, pozdrowienia!
faith dnia 15.02.2015 10:53 Ocena: Świetne!
Widzę ten wiersz w pastelowych kolorach. Roztoczyłaś tutaj właśnie taki delikatny klimat. Śledząc wiersze na PP zauważyłam, że przedwiośnie, które zagościło w Polsce, nie pozostaje bez wpływu na piszących tu wrażliwców:) Coraz więcej zieleni się pojawia, nadzieja rozkwita i nasłonecznia komórki. Oby tak dalej! Piękny, łagodny wiersz Markujo:)
kamyczek dnia 16.02.2015 00:06 Ocena: Świetne!
Tak, to piękny utwór, marukjo. I mnie się podoba nastrój, jaki udało Ci się stworzyć z wierszu. I rytmika.

Pozdrawiam.
marukja dnia 16.02.2015 15:35
Dziękuję ślicznie, faith, za odwiedziny i miły komentarz. Zgadza się, zwiastuny wiosny zawładnęły piszącymi. ;) Pozdrawiam znad kubka kawy, prawie jak na Twoim avatarze. :)

Kamyczku, dziękuję, że wpadłaś z dobrym słowem. Bardzo mi miło. :) Serdeczności!
mike17 dnia 16.02.2015 17:23 Ocena: Świetne!
Jak to u Ciebie, jeśli nie wczyta się w poszczególne słowa, zdania, nie wyniesie się całego feelingu, który misternie tkasz każdym wersem, który w sposób naturalny przechodzi w kolejny, wtapiając się weń, dając pod koniec utworu pointę, ale i w tym względzie widzę wielką subtelność - można czytać ją na wiele sposobów, a myślę, że każdy może wyczytać coś po swojemu, co robi dobrze wierszowi, bo znać, że pobudza do refleksji.

Pięknie i w zawoalowaniu rozgrywasz tę grę między nimi :)
Podoba mi się to, bo brak dosłowności, a wiadomo, w kochaniu czasem więcej się czuje, niż można to oddać słowem pisanym czy mówionym.
I tak tu jest.
Jest ta przestrzeń między wierszami, która "pracuje".
I tu czyta się namiętności, nastroje, impresje, i wszystko to, czym jest wiersz.

Warto podlewać ten kwiat, bo:

...nothing lasts forever
even the deepest wells run dry...


Well done, good woman :)
marukja dnia 17.02.2015 12:36
Mike, good man, what a comment!
Pamiętasz, pod Twoim ostatnim tekstem pisałeś, że bez komentarza ode mnie jest jak 'lizak bez patyka'. :) Wiem, wiem, że to z Twojej strony było przymrużenie oka, natomiast ja mogę dokładnie to samo powiedzieć o Twoich odwiedzinach pod moimi wierszami i to bez mrugnięcia. ;)
Dziękuję za obecność i za tak przychylny odczyt.
Cieszę się, że dostrzegasz tu brak dosłowności, bo zawsze o to mi chodzi, by zostawić pole do 'zapełnienia'.
Naprawdę miło było mi Cię gościć, a well done jest bezcenne :)
Pozdrowienia!
introwerka dnia 21.02.2015 18:57 Ocena: Świetne!
Piękny tekst, niesamowicie udało Ci się połączyć migotliwość lustrzanych fraz ze wspomnianą przez Faith pastelowością. Intrygujący klimat dopełnia niesamowitego obrazu!

Serdeczności wieczorne :)
marukja dnia 22.02.2015 11:11
Introwerko, cieszę się, że przyszłaś, poczytałaś i dostrzegłaś obraz. :)
Dziękuję ślicznie i posyłam serdeczności na dobry dzień!
Nalka31 dnia 22.02.2015 14:50
Delikatnie, lirycznie i ciekawy obraz z tego wyszedł. Splecione kontrasty robią swoje i nadają klimat. Przyjemnie czyta się taki wiersz, gdy wersy lekko płyną. :)

Pozdrawiam ciepło. ;)
marukja dnia 22.02.2015 18:59
Bardzo dziękuję, Nalka31, za ciepły komentarz. Chyba pierwszy raz u mnie, tym bardziej cieszę się z odwiedzin. :)
Pozdrawiam serdecznie!
ajw dnia 22.02.2015 19:42 Ocena: Świetne!
Dla mnie to taki wiersz-impresja, pokazujący wrażliwość Autora na każdą zmianę. Nie tylko atmosferyczną, ale również nastroju . Malujesz w nim specyficzny klimat i całą paletę nastrojów, które skutecznie opierają się szarości. Dzięki temu wiem, że Autorka to ktoś wyjątkowy i niebanalny.. Ładnie i ciekawie :)
marukja dnia 24.02.2015 13:58
Ajw, dzięki wielkie za tak piękny komentarz. Cieszę się i przy okazji ogromnie rumienię. ;) Pozdrowienia i buziaki!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty